Pihi ja höveli rahankäyttäjä parisuhteessa?
Ollaan seurusteltu miehen kanssa puolisen vuotta. Mies tienaa enemmän kuin minä, mutta olemme molemmat keskituloisia ja meillä on suunnilleen saman verran omaisuutta. Mies on todella pihi ja se haittaa minua yhä enemmän. Olimme esim. menossa piknikille, niin hän olisi halunnut ostaa halvimpia suolakeksejä, hintaero oli noin euron niihin kalliimpiin. En halunnut niitä halvempia, koska niissä oli palmuöljyä, jota välttelen. En halunnut vääntää asiasta, joten totesin maksavani koko piknikhomman.
Menimme kylään hänen perheenjäsenen luokse, ja sanoin että ostetaan sinne kukkakimppu tuliaiseksi. Hän olisi ostanut -50 tarjouskimpun, ne kukat olivat jo melko nuupahtaneita, enkä halunnut semmoisia viedä. Otin tuoreen kimpun ja totesin maksavani sen itse, ja niin teinkin.
Olen ajatellut, että jospa ajan kanssa hän hiukan oppisi rennommaksi rahan kanssa, mutta voiko niin käydä. Tuntuu että koko perhe on yhtä pihejä.
En halunnut lähteä miehen kanssa ulkomaanmatkalle, koska vaikka hän olisi kyllä maksanut lentonsa ja puolet majoituksesta, luulen että ruokailujen kanssa olisi tullut yhtä taistelua. Olisi varmaan pitänyt syödä jotain eväitä puistossa kun ravintolat on niin kalliita. Ja mihinkään nähtävyyksiin ei varmaan voisi mennä. Itse haluan nauttia elämästä kun siihen kuitenkin on varaa, kohtuullisissa määrin. Sain kuitenkin pari tonnia osinkoja kesän alussa enkä rupea joka senttiä laskemaan lomatkalla.
Kommentit (43)
Sivusta olen seurannut muutamaa todella itaraa miestä. Kodit kylmiä koska ei raaski lämmittää ja vahtii ettei vaimokaan lämmitä kotia mukavaksi. Kaikessa mahdollisessa pitää rahoistaan kiinni, viis mukavuudesta.
Autonkin eräs tilasi niin että siitä piti karsia kaikki ylimääräinen tekniikka pois, tuli vähän halvemmaksi.
Nuohosi itse talonsa kun ammattimiehelle olisi pitänyt asennuttaa turvallinen kulku katolle.
Miten vaan elämän saa ankeammaksi vaikka rahaa on hyväpalkkaisella miehellä.
Onneksi me mieluummin maksamme mukavuudesta emmekä säästä turhaan.
Parisuhteessa olevat: miten te hoidatte lahjojen ostot kun menette yhdessä esim. syntymäpäiväjuhlille? Maksatteko lahjan ains puoliksi, vai onko teillä joku sopimus että ostatte lahjat vuorotellen? Meillä oli ensimmäinen yhteinen lahjan hankinta edessä, kun miehen sisarukset lapsella oli syntymäpäiväjuhla. Sovimme että minä ostan lapselle jonkun vaatteen, mies jonkun lelun. Minä ostin vaatteen, ja kun lähdimme juhliin, mies sanoi ettei ole ostanut lelua, ja että vaatehan voi olla meiltä molemmilta... itse mietin, että pieni lapsi ei varmaan pelkästä vaatteesta kovin ilahdu, mutta lisäksi mies olisi voinut kysyä, paljonko vaate maksoi, ja tarjota puolikasta summaa minulle? Olen aika varma, että jos mentäisiin minun sukulaisen juhliin, mies odottaisi että ostan ja kustannan lahjan silloinkin.
Emme asu yhdessä, seurusteltu ollaan noin vuoden verran.