Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut (miehet) jäävät vanhempien luo asumaan eivätkä itsenäistyvän?

Vierailija
20.06.2025 |

Miksi?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua asua yksin.

Se, että pääsisi jonkun naisen kanssa asumaan on harvojen ja valittujen alfaurosten luksusta nykyisin.

Et voi ajatella, että asut omillasi. Tarvitset toisen pyyhkimään prsettäs.

Vierailija
22/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nainen saa koko elämän kestävän suhteen heti teininä ja asustelee miehen kanssa yhdessä maksaen. Tavallinen mies ei saa moista helpotusta ja etumatkaa elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leidit pärjää, äijät tarttee hoivaajaa.

Vierailija
24/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellinen ja voimaantunut nainen ei tarvitse miestä mihinkään.

Vierailija
25/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellinen ja voimaantunut nainen ei tarvitse miestä mihinkään.

Totta sanot.

Vierailija
26/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nainen saa koko elämän kestävän suhteen heti teininä ja asustelee miehen kanssa yhdessä maksaen. Tavallinen mies ei saa moista helpotusta ja etumatkaa elämään.

Kehitysvammainen ei saa. Äippä hoitaa.

Vierailija
27/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen (mies) ja voin kertoa omat syyni. Se on käytännöllistä, että on kaksi ihmistä jakamassa kulut ja kotityöt. Talon ylläpito vaatii paljon aikaa ja jaksamista, ja sen päälle minun pitää käydä vielä kahdessa työssäkin. Elämä on myös vähemmän yksinäistä, kun asuu samassa taloudessa, vaikka ei keskustelisi paljoa tai tekisi mitään arjen ylläpitoa kummempaa yhdessä. Äidilläni ei ole muita sosiaalisia suhteita ja minä en ole koskaan kelvannut naisille, joten ei tässä juuri muitakaan hyviä vaihtoehtoja ole.

Vierailija
28/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli nepsy, ei kehitysvammaa mutta erikoinen jo lapsena. Nyt 60+. Vanhemmat myös tarvitsivat apuaan. Virhe kun eivät kannustaneet itsenäistymään.

Vierailija
29/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vammaisuus, sehän riipppuu perhestä.. Meillä iso talo, kaikki mukavuudet, poika korkeakoulussa, miksi hänen pitäisi muuttaa? Kun opinnot loppuu,  me itse muudettaan etelään, hän sitten katso itse, tuleeko mukaan tai missä  aloita työt.

Vierailija
30/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on pikemminkin omituista, että Suomessa muutetaan tai odotetaan muuttavan pois vanhempien nurkista niin nuorena. Ei ole tavanomaista muualla maailmassa. Itse muutin pois 24-vuotiaana, koska ei ollut varaa sitä ennen. Kävin kaksissa töissä ja opiskelin samaan aikaan. Toinen noista töistä oli oma firma, joka oli kasvuvaiheessa vaatien jatkuvasti rahaa. Kaikki tulot menivät sen rahoittamiseen.  

Vierailija
31/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelee vielä, joten säästää ja sijoittaa kunnes valmistuu. Sitten muuttaa, kun/jos saa vakityön. 

Vierailija
32/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina oletetaan, että vanhempien kanssa on täysihoidossa? Äitini on hoitokodissa pitkäaikaishoidossa, ja isäni on (vielä) kotona, mutta heikkokuntoisena. Hän ei pärjäisi yksin, ja joutuisi luopumaan kodistaan, jos hoitokotiin muuttaisi. Minä käyn töissä ja tuen häntä rahallisesti ja autan kodin askareissa.

M35

Vierailija
33/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ollut tuommoista ongelmaa. Kaksi ensimmäistä muutti pois kotoa 16-vuotiaana, nyt on kuopus muuttamassa 17-vuotiaana omillen. Se on kattokaa siitä kiinni miten ne kasvatetaan.

Eihän valtio kustanna...

Eiks tuo kerro siitä, että on huono olla kotona, kun noin aikaisin lähtee?

Vierailija
34/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin vanhempien kanssa 32 vuotiaaksi asti, kun yliopisto oli samassa kaupungissa. En kyllä täyshoitoa saanut vaan itse sai omat pyykit pestä ja yleensä olin se joka teki ruokaa. Tämän lisäksi maksoin vielä nimellistä vuokraa asumisesta, mutta mielummin kotona ihmisten kanssa joiden seurasta tykkää kuin maksaa itsensä kipeäksi jostain itsemurhayksiöstä.

Muutin sitten valmistumisen ja muutaman täysipäiväisen työvuoden jälkeen omistusasuntoon.

En tiedä mikä into ihmisillä on omille muuttamiseen ja ''itsenäistymiseen'', kun sen voi oikeasti suorittaa kotonakin. Alkaa vaan tekemään niitä aikuisten hommia. Tietysti, jos on parisuhteessa niin sen ymmärrän.

Vierailija
35/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahaa ja töitä

Vierailija
36/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät pärjää omillaan, jotkut jäävät hoitamaan vanhempiaan. Jotkut sairastuvat itse ja tarvitsevat apua. 

Jotkut jäävät kotiin asumaan, koska se on halpaa esimerkiksi opintojen ajaksi tai kerätäkseen käsirahan omaan kotiin. 

Joskus myös vanhemmat eivät halua päästää itsenäistymään, vaan pitävät lapsen ikään kuin palvelijanaan syyllistämällä ja murtamalla itsetunnon. Tämäkin on nähty. 

Vierailija
37/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kenes kanssa kaikki ne nuoret naiset saa ne koko elämän parisuhteet ellei juuri niiden tavallisten miesten kanssa? 

Vierailija
38/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset kyselee tyhmiä?

Vierailija
39/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi.

Vierailija
40/137 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilleni on käynyt noin. On tosi fiksu, paljon fiksumpi kuin minä. Hän seuraa uutisia ja tietää paljon politiikasta ja sijoittamisesta.

Mutta... Vanhempansa (äiti) on jotenkin kasvattanut hänet kotiin niin ettei ole koskaan itsenäistynyt kokonaan. On jo yli 40v. Harmi toisaalta, koska hän on hauska ja olisi varmasti kelvannut naisillekin jos äitinsä olisi tukenut itsenäistymisessä ja antanut siipien kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän