Hävettää viettää juhannus yksin
Kun katsoo somesta muiden mökkijuhannuksia ja muita missä ollaan ystävien kanssa ja kaikki viimeisen päälle niin hövettää kun itse on yksin eikä ole hyviä grillipihvejä ja muista herkkuja. En kehtaa edes ulos lähteä ettei naapurit näe että olen kotona ja vietän juhannuksen yksin. Tai enhän toki vietä olen vain yksin.
Kommentit (58)
Ihan parasta, ei soi puhelin, ei oo pakko tehdä mitään.
Kuka on keksinyt että pitää olla mökillä?
Hei, kuule mekin vietetään juhannus kotona vaan, opiskeltiin kaikkea musiikin overtyyreistä ja symphony poem aiheesta,löytyi Can can, kuunneltiin, yhtä juhlaa musiikki, kun on piano mitä pitäisi opetella, mutta puhelimen selailu musiikin opiskelussa vie koko päivän, että ei muistettu edes syödä, lämmitettiin mikrohernekeitot, jäätelöveneet jälkkäriksi ja klo 6 aukeaa älytv ja katsotaan murhaohjelmia illan iloksi tubi tv:stä, kun ulkona sataa vettä ja sää kuin syksy, sellainen juhannus meillä ehkä erilaista, mutta täyttää päivän, Sinulle ystävä kaikkea rakkautta ja hyvää iloa sata tuhatta kiloa!
Siis naapurit ovat kotona? Ihan tavis vklo tuo on.
Olen yksin ollut kotona kun ei muuta paikkaa eikä varsinkaan seuraa ole olemassakaan, mutten häpeä koska eihän sitä kukaan näe eikä tiedä. Naapuritkin kuuluvat olevan kotona, eipä heiltä juhlimisen ääniä kuulu mutta kylläkin sitä samaa typerää toivotona kolistelua kuten aina, arjet ja pyhät. Olisin toivonut että he olisivat häipyneet johonkin.
Ei hävetä.
Yöt töissä netflixin kanssa yksin, kun asiakkaat nukkuu. Päivät nukun yksin. 4 yön paketti ja 1260e nettokorvaus. Hävettävän hyvä setti!
Minä ihan valitsin juhannuksen yksin. Olisin voinut lähteä useampaankin paikkaan viikonloppua viettämään, mutta en halunnut. Mukava olla yksin, ehkä se näin introverttina on helpompaa muutenkin. Sosiaalinen työ on ihan riittävästi. Ja kun olin eilen pitkän päivän töissä niin pystyin vetoamaan siihen, miksi en jaksa lähteä.
Olen käynyt kävelyllä ja tehnyt pihahommia. Illalla lämmitän saunan ja grillaan yhden hampparin, juon muutaman oluen/lonkeron ja menen nukkumaan. Jos se on jonkun mielestä säälittävää niin saa olla.
Oikein säälittäviä on nuo yksin juhannusta viettävät kun voisivat olla iloisessa ja riehakkaassa juhannusporukassa vaikka musiikki festivaalilla pitkissä saapikkaissa ja lähetellä kuvia itsestään lukuisille sydänystävilleen.
En ole varmaan kahteenkymmeneen vuoteen viettänyt juhannusta millään tapaa ja en nyt oikein ymmärrä miksi pitäisi hävettää ettei ole porukalla mökillä juomassa itsensä sammuksiin ja harrastamassa kaikenlaista örveltämistä. En pidä juhannusta mitenkään samassa arvossa vaikka joulun ja uudenvuoden kanssa.
Mie kävin koiran kans lenkillä eilen ja tänään. Tehtiin sellainen kunnon kierros molempina päivinä, 12km. Vastaan tuli ihmisiä yksin ja ja porukoissa. Minun koira on sellainen iso, sosiaalinen resquekoira. Nuoret miehet eilen illalla pysäyttivät skuuttinsa ja toivottivat hyvää Juhannusta ja sanoivat ompa sulla iso koira. Tänään rollaattorin turvin kulkeva vanhempi rouva pysähtyi oiken odottamaan meitä. Koirani meni häntä huiskuen tervehtimään ja rouva sanoi että kaikki koirat tykkäävät hänestä.
Ai. Minua ei hävetä yhtään. Nautin tästä rauhasta ja hiljaisuudesta.
Kaikkea kummallista me ihmiset häpeämmekin. Miksi ihmeessä puhut itsellesi noin? Miksi kerrot, että sulla on jotain hävettävää? Ala puhumaan itsellesi toisin ja käännä ajatuskuviota, niin että mietit asioita positiivisuuden kautta, ei negatiivisuuden.
Harva rohkeaa siellä lenkillä kenellekään vastaantulijalle sanoa mitään. Sekin on jotain ihme häpeää, kai? Mä olin tänään yksin aamulla kaupassa ja myöhemmin yksin lenkillä, ja puolin ja toisin toivoteltiin vieraiden ihmisten kanssa toisillemme hyvää juhannusta ja joidenkin kanssa tuli juteltua enemmänkin.
Harjoittele ihmisten kohtaamista esim. niin, että katsot vastaantulijaa silmiin ja hymyilet. Useimmiten ihmiset vastaavat katseeseen ja hymyyn. Seuraavaksi sitten esittämään toivotuksia, kuten "hyvää huomenta", "kaunis aamu", "hyvä lenkkisää", "mukavaa lenkkiä"...
Ulkona sataa Treella. Oikein vetistä.
Meillä on kerrostalossa rauhallista. Naapurin tyhjillään olevaan asuntoon nähtävästi tullut juhannusvieras.
Mä ulkoilen metikössä, sellaisessa paikassa jossa ei ole juurikaan muita. Olisi k7va kun ois koira, vaikka ees naapurin koira jonka ottas mukaan niin kaikki luusis et on pakko ulkoiluttaa koiraa koska olen samaa mielyä et jotenkin tulee säälittävä olo kun on yksin. Juuri juhlapyhinä yksin yleisellä paikalla olossa tulee ns yksinäisyyden maksimoinnin fiilis. Oikeastaan silloin on parempikin linnoittautua kotiinsa, ja toivoa että pyhät menee nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän mielelläni juhannusta yksin. Tänään oli yksin olevia ihmisiä pyöräilemässä, kävelemässä ja kaupassa. Porukassa ja mökillä ei olisi minun unelma juhannus.
Olen kokenut jo niitäkin.
Moni noista yksin näkemistäsi ihmisistä oli varmasti yksinäinen. Ei se yksin oleminen ole kaikille oma valinta. Saavat he silti käydä pyöräilemässä, kävelemässä tai kaupassa.
Miten niin oli ? Aamulenkillä huomasin kun joku mies oli puiston kuntolaitteilla, hyvin moni oli lenkillä yksin. Minäkin olin koiran kanssa kahdestaan, kaupassakin kävin sielläkin oli monet yksin
Ja kuntolaitteella oleva mies ei voi olla yksinäinen? Tai lenkkeilevä ihminen ei voi olla yksinäinen? Sitäkö yrität sanoa?
Sanon vain sitä että kaikki ulkona olevat eivät ole yksinäisiä vaikka yksin ovat ulkona. Minullakin oli perhe kotona odottamassa, vaikka kahdestaan koiran kanssa lenkillä olin
Nuorena sitä nyt välitti siitä mitä muut ajattelee minusta. Näinhän etenkin me suomalaiset ajattelemme.
Nyt näin vanhempana olen tuosta päässyt eroon. Mulle on aivan sama nykyisin mitä muut ajattelee. Käytän vaatteita mitä haluan, teen mitä haluan, asun miten haluan. Vietin juhannuksen yksin, ei käynyt mielessäkään että siinä nyt olis jotain hävettävää. Miksi ihmeessä stressata itseään moisella?? Olen vapaa ihminen, on muutakin ajateltavaa.
Yksin juhannus on mennyt kivasti 🙂