Minut jätettiin ja itsetunto aivan pohjamudissa kumppanin
suhteen. En keksi itsessäni mitään, en mitään, mihin kukaan mies voisi koskaan ihastua tai rakastua.
Ikää kuitenkin 'vasta' 39, en halua olla loppuelämääni yksin.
Onko tämä normaalia tässä tilanteessa ja meneekö ohi?
Kommentit (18)
Etsi se itsetunto ennen kuin edes mietit pariutumista! Sairasmieliset, itsekeskeiset ja ilkeät ihmiset haistavat sinusta haavoittuvaisuuden ja alhaisen itsetunnon, tulevat elämääsi käyttämään sua hyväkseen. He etsivät ihmisiä, joilta pystyvät puristamaan itselleen kaikenlaista ja kun olet aivan loppu, jättävät.
Vierailija kirjoitti:
Etsi se itsetunto ennen kuin edes mietit pariutumista! Sairasmieliset, itsekeskeiset ja ilkeät ihmiset haistavat sinusta haavoittuvaisuuden ja alhaisen itsetunnon, tulevat elämääsi käyttämään sua hyväkseen. He etsivät ihmisiä, joilta pystyvät puristamaan itselleen kaikenlaista ja kun olet aivan loppu, jättävät.
TÄMÄ. Kokemusta on.
Miehet nyt ovat taitureita tuhoamaan naisten itsetuntoja ja onnellisuutta, joten ihan pätevä vaihtoehto on elää ilman ongelmia, eli miehiä. Tsemppiä. Sinuna en sekaantuisi uuteen mieheen, jos vanhasta olet eroon päässyt. Käytä niitä jatkossa korkeintaan itsekkäästi s eksiin, mutta pidä mielessä, että jos otat sen omaksi kun ensin esiintyy sulle hetken aikaa parhain päin, niin ei kauan mene kun alkaa pitämään sinua itsestäänselvyytenä, eikä oikeastaan edes ihmisenä. Miehillä ei keskimäärin paljon päässä liiku, mitä tulee toimivaan tunne-elämään.
On normaalia että tuossa tilanteessa itsetunto notkahtaa.
Etsi vähitellen itsestäsi hyviä puolia mutta älä liikaa mieti sitä kelpaatko. Se kysymys ei vie sinua hyvään suuntaan.
Ihmiset tapaavat vaikka minkä ikäisinä ja alkavat seurustelemaan. Nyt on paljon mm. 40-50-v. eronneita. Kannattaa pitää silmät auki. Aika monelle on seksi tärkeää. Jos haluat "vaikka väkisin parisuhteen", niin se voi olla huono lähtökohta. Ehkä nyt on paras aika miettiä omaa suhtautumista rakkauteen ja seksiin. Itsetunto nousee positiivisista kokemuksista.
Parasta mitä voit tehdä nyt on olla hetki yksin. Vuosi, jopa pari. Korjaat itsesi, hemmottelet itseäsi. Mietit mitä SINÄ haluat kumppanilta.
Jos erosta on vielä lyhyt aika on aika selvää, että itsetunto on vielä pohjamudissa ja tuntuu pahalta. Se, ettet näe pelkästään itseäsi syyksi jättämiseen on tervettä ja järkevää - eroon todellakin tarvitaan aina kaksi kahdella eri syyllä. Vastuu erosta ei kaadu vain toiselle, vaikka kuinka tekisi mieli surkutella kohtaloaan.
Muista myös, että sinulla on ollut oikeus luottaa teidän suhteeseen ja odottaa siltä jotakin. Et ole enää pikku lapsi. Jos toisen lähtökohdat aloittaa suhde ei ole vastannut sinun tunteisiisi ei kyse ole epäonnistumisesta. Te ette vain kohdanneet toisianne niin kuin olisi pitänyt suhteen jatkumiseksi.
Hemmottele itseäsi ja vello yksi päivä syvän itsesäälin vallassa, anna siihen lupa itsellesi, mutta sitten mieti mitä kivaa voisit tehdä.
Itseäni auttoi eron jälkeen kun tajusin, miten paljon muutakin rakkautta minulla on kuin romanttinen rakkaus. Että ystäväni, vanhempani ja lapseni rakastavat minua.
Vierailija kirjoitti:
Jos et jäkätä ja osaat avata sakset tarvittaessa niin se on jo hyvä lähtökohta. Jos lisäksi olet mukava ja tykkäät laittaa miehelle ruokaa niin olet vahvoilla pariutumiseen ja voit saada jo ihan kohtuu ukon.
Ja mitä se mies sitten antaa?
No mihin jättäjä sinussa ihastui aikanaan, joku vetovoima sinussa on kun aloititte suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Jos et jäkätä ja osaat avata sakset tarvittaessa niin se on jo hyvä lähtökohta. Jos lisäksi olet mukava ja tykkäät laittaa miehelle ruokaa niin olet vahvoilla pariutumiseen ja voit saada jo ihan kohtuu ukon.
Kuka haluaa olla joku lutkapiika? Mieluummin sinkkuna.
Ihan normaalia! Ja kyllä se menee ohi. Kohta on kevät ja hormonit taas hyrrää! kuuntele evelina-kirsikat biisi vaikka
Tulet vielä rakastumaan ha sinuun tullaan rakastumaan! Anna itsellesi aikaa surra ero. Paljon voimia! Olet upea ja kaunis ihminen ja kaiken rakkauden arvoinen
tulee tunne, että ohjeita antaa täällä ne vanhatpiiat jotka katkeroituivat eron myötä, jonka itse hakivat. suurin osa eroista on naisten hakemia. naiset haluavat muiden naisten kärsivän, ja antavat siksi todella surkeita neuvoja. mutta miksi miehesi jätti sinut? sanoitko, teitkö vai jätitkö sanomatta ja tekemättä jotakin? löysikö mies nuoremman?
Naurattaa ihmiset, jotka eivät osaa olla yksin😅
Itse olen 45 vuotias mies, enkäveläessäni ole ollut pidemmässä parisuhteessa ja esimerkiksi asunut sanan katon alla naisen kanssa, saati että olisin saanut jälkikasvua ja elänyt haaveissani ollutta lapsiperhearkea hänen kanssaan.
En syytä ketään tilanteestani ja oken yrittänyt elää niin että en katkeroidu. On ollut vaikea tajuta miksi juuri oma kohtalo on ikisinkun osa. Kun näin sanoo tai kirjoittaa, niin saa kuulla olevansa miehenä, että niun, niin incel tai tai paimu vit, ,uun homo.
Joten mitäpä tässä voi kuin yrittää keskittyä omaan elooni ja vaalia niitä ihmissuhteita, joita olen onnistunut luomaan ja ylläpitämään muutoin niin naistennkuin miesten kanssa, vaikka se 1 ja erityinen puuttuu ja on puuttunut aina rinnaltani. Näin teen koska en halua, että yksin elämiiseni ei muuttuisi yksinäisyydeksi.
Yritän myös huolehtia niin omasta psyykkisestä vireydestäni kuin fyysisestä jaksamisestani.
En siksi, että löytäisin näin unelmieni kumppanin vaan koska ainoa ihmissuhde, jonka kanssa, joudun varmasti tulemaan toimeen jatkossa on minä itse.
Vähemmästäkin olisi tullut paineita löytää ja saada mahdollisuus parisuhteeseen, jos basta hänen kauttaan saattaisi kokea elonsa hyväksi. Mutta yhtälailla on minusta hyvin inhimillistä haaveksia omasta rakkaasta, jota -nyt rajusti yksinkertaistaen- saisi koskettaa ja joka koskettaisi eritavoin. Tuntien ja välittäen toinen toisistamme.
Me kiltit miehet emme keksi mitään miksi joku nainen voisi koskaan tykätä meistä. Kyllä se on niin että naiset tykkää niistä jotka pettää ja kohtelee naisia huonosti.