Ketkä täällä Suomessa äänestää tuota Kokoomusta,
joka yrittää yksityistää kaiken. Ei kokoomus ole ihmisten asialla, vaan yritysten asialla.
Miten ne aina voittamassa vaalit ?
Vai onko sama meininki kuin naapurimaassa ?
Sitä olemme pohtineet...
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukako äänestää Kokoomusta. No kaikki joiden tulot ovat jollain tavalla kiinni Suomen vientiteollisuuden tuotoista, palkoista ja veroista. Eli virkamiehet, palkansaajat ja sijoittajat.
Loput äänestää ideologista hömppää tarjoavia puolueita.
"Hallitus leikkaa Valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."
Suomessa on 600 000 ulkomaalaista ja 300 000 työtöntä. Valtion rahat ei enää riitä.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta ja eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa, kun työttömyyskorvauksia vain 4 miljardia.
Eläkkeitä ei makseta valtion rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukako äänestää Kokoomusta. No kaikki joiden tulot ovat jollain tavalla kiinni Suomen vientiteollisuuden tuotoista, palkoista ja veroista. Eli virkamiehet, palkansaajat ja sijoittajat.
"Hallitus leikkaa Valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa vuonna 2026. Tulee irtisanomisia."
Suomessa on 600 000 ulkomaalaista ja 300 000 työtöntä. Valtion rahat ei enää riitä.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta ja eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa, kun työttömyyskorvauksia vain 4 miljardia.&n
Eläkkeet maksetaan nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Kokoomus on niiden yritysten asialla joiden tuotot elättävät koko Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Eli näitä on sitten noin 20 % kansasta? Ok. Aika oudon pieni määrä.
Itse äänestän palkansaajana demareita.
Nyt eläkettä on kertynyt 1,5 % vuosipalkasta ja 53-vuotiaille ja vanhemmille eläkettä on kertynyt 1,7 % vuosipalkasta, mutta hallitus muutti tuon eläkekertymän niin, että ensi vuonna myös 53-vuotiaille ja vanhemmille eläkettä kertyy 1,5 % vuosipalkasta.
Minä ja suurin osa tuttavistani!
Vierailija kirjoitti:
Nyt eläkettä on kertynyt 1,5 % vuosipalkasta ja 53-vuotiaille ja vanhemmille eläkettä on kertynyt 1,7 % vuosipalkasta, mutta hallitus muutti tuon eläkekertymän niin, että ensi vuonna myös 53-vuotiaille ja vanhemmille eläkettä kertyy 1,5 % vuosipalkasta.
Kerta kaikkiaan ihanaa.
"Syntyvyys vähenee, omakotitaloja ei enää tarvita."
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Perikuntien asuntoja ei saa myytyä eikä vuokrattua mihinkään.
Ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkin palkkasi maksetaan Kokoomuksen etujärjestön EKn vientiyritysten tuotoista tai veroista.
Punikkien keijuhömppä ei pidä sinua leivässä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten omakotitalot on arvottomia ja menevät purettavaksi tulevaisuudessa.
Ihanaa
No, ei tietenkään asunnoista makseta tulevaisuudessa mitään, jos työikäiset ei saa vakituisia kokoaikatyöpaikkoja.
Tällä hetkellä vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja he maksavat vastikkeista ja omakotitalon kuluja, mutta tulevaisuudessa noista asunnoista ei makseta mitään. Pankki edellyttää vakituista työpaikkaa ja säästöjä tai jo maksettua kiinteistöä vakuudeksi.
Moni työikäinen muuttaa ulkomaille eikä maksa enää eläkemaksuja Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Selitä, miten yritys hyötyy konkurssiin joutumisesta. Mä kun en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä, miten yritys hyötyy konkurssiin joutumisesta. Mä kun en tiedä.
Siirtämällä liiketoiminnan varjoyritykseen ja siivoomalla velat konkalla. 90-luvun tapa putsata tase. Jonnet vaan ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja ja lääkäreitä ja hoitajia."
Paikallisella sopimisella voi maksaa lääkäreille ja pelastajille tessiä alempaa palkkaa.
Hienoa
Miten? Miksi kukaan tulisi sellaiseen paikkaan töihin? Lääkäreille ja pelastajille riittää työpaikkoja yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestän sosiaalipummina vasemmistoliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Tytär kertoi, että Kokoomuksella oli hyvä somekampanja opiskelijoille ja varmasti saivat paljon ääniä korkeakouluopiskelijoilta, jotka ajattelivat hyötyvänsä nyt tehtävästä työstä sitten valmistuttuaan. Toivottavasti oppivat jotain...
Eniten meitä korkeastikoulutettuja työllistää se että tänne roudataan väkeä muualta. Mikä puolue sit kyseessä niin en tiedä, mutta aika moni meistä korkeastikoulutetuista työllistyy suoraan tai välillisesti kun hyysätään heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä Kokoomusta jotta saisin palkasta enemmän käteen.
Eläkeläinen on mennyt asumaan rivitaloon kunnan keskustaan ja kohta tulee sakot maaseudun talosta.