Onko suurin osa suomalaisista syntynyt 9kk juhannuksen jälkeen? Oletko sinäkin?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minun isä antanut äidille joululahjan, olen syntynyt 23.09 eli 9kk joulusta.
Mun lapsi syntynyt about samoihin aikoihin. Mutta väitän, että oli lähinnä sen ansiota, että oli joululoma. Olin tuolloin valtavan stressaavassa työssä.
Olen syntynyt reilu kuukausi juhannuksen jälkeen, heinäkuun lopulla. Ja olin kuulemma yliaikainen 😄
No tuota, ei. Tunnen syystä tai toisesta todella vähän maaliskuussa syntyneitä. Tai huhtikuun alussa syntyneitäkään. Itse heinäkuussa.
Minä olen saanut alkuni pimeän marraskuun kaamoksen valonpilkahduksena
Vierailija kirjoitti:
En, olen saanut alkuni kutakuinkin uutenavuotena.
Rakettien paukkuessa taivaalla on lauennut jotain muutakin.
No ei ole suurin osa. Vai luuletko oikeasti että yli puolet suomalaisista on syntynyt yhden kuukauden aikana ja muut niiden muiden 11 kuukauden aikana yhteensä. Luulisi että on aika helppoa selvittää onko näin. Syntymäajoista on tilasto esim tilastokeskuksen sivuilla. Suomalaiset syntyvät melko tasaisesti pitkin vuotta. Vain kesäkuukausina on vähän korkeampi syntyvyys.
En vaan olen syntynyt kesäkuun loppupuolella. Välillä juhannuspäivä osuu mun synttäripäivälle. Ei ole myöskään kaksi mun sisarusta syntynyt 9kk juhannuksen jälkeen. Omakaan lapsi ei ole syntynyt 9kk juhannuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Esikoiset syntyy keväällä, mutta ei juhannuksen takia vaan kesähäiden suosion.
Ehkä joskus ennen vanhaan ennen kuin ihmiset oppivat ehkäisemään.
Vierailija kirjoitti:
Esikoiset syntyy keväällä, mutta ei juhannuksen takia vaan kesähäiden suosion.
Mä olen syntynyt kesäkuun lopussa. Äitini oli jo raskaana kun menivät isän kanssa naimisiin. Mun oma lapsi on syntynyt joulukuussa, isänsä kanssa en ollut naimisissa.
Ihmiset käyttävät nykyään ehkäisyä eikä kaikki halua lapsia tai ei ainakaan heti häiden jälkeen aleta yrittämään. Sä elät ajatuksiesi kanssa jotakin vanhaa aikaa.
Mut on naitu alulle juoppojen vanhempieni toimesta heinä-elokuun taitteessa -83. Varmaan olleet kännissä ja panneet teltassa tms. romanttista.
Synnyin marraskuun puolivälissä pari viikkoa etuajassa kylläkin, että olisinko ystävänpäivän tulos sitten.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa juhannussaunassa kun könsikkäät tulee selkää pesemään. Niillä on metkut mielessä. Käy niin, että tyttöä viedään ja lemmen himot vie mukanaan hekuman hetkiin.
Vittukun saisikinkyrpää kesäisessä höyryävän kuumassa saunassa takaapäin 🍆
En. Ei ole sisaruksenikaan, ei puolisonikaan, ei lapsetkaan. Ei mun vanhemmatkaan.
En tunne KETÄÄN maaliskuun puolivälissä syntynyttä.
Minä olen syntynyt juhannuksena ja vanhempani menivät naimisiin edellisenä juhannuksena.
Jep. Melko lailla tasan 9kk juhannuksesta on meikäläisen syntymäpäivä.
Kun olin koululainen oli kolmasosalla luokkalaisistani synttärit samoihin aikoihin.
Ei tieta koska olla syntya. Isa laita mina alku viidako latvapuu.
Sama meillä. Viidestä lapsesta neljä syntynyt elokuussa :)