Miksi ihmiset ikääntyvät niin eri tahtiin?
Olen 31 mutta näytän syvien juonteiden, ryppyjen ja uurteiden sekä valahtaneen naaman takia 51v:ltä.
Kaverini on 34 mutta näyttää naamaltaan 25-28v:ltä.
Kommentit (26)
Joku vetää viinaa, toinen ei. Toinen käyttää aurinkorasvaa, toinen ei.
Alkoholi mainitaan usein syyksi vanhenemiselle, mutta ei se aina niin mene. Tiedän kavereita jotka juovat enemmän kuin vaikka minä, mutta silti näyttävät nuoremmilta. Geenit ovat suurin syy.
Yleensä ihmisille tulee joko ryppyjä tai sitten ihon veltostumista, harvoin kumpaakin yhtä aikaa. Rypyt viittaa kuivuuteen eli tarvitaan lisää kosteutta niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Juo enemmän vettä, vältä kuivattavia juomia, aurinkoa ja tupakkaa ja panosta ihonhoitoon.
Veltostumista on vaikeampi ehkäistä, mutta toisaalta se tapahtuu yleensä vasta myöhemmin, ja tietysti edellä mainitut asiat auttavat jonkin verran siihenkin. Liikunta ja riittävä uni tekevät nekin ihmeitä. Ruuassa esim. suola turvottaa ja tietyt vitamiinipuutokset näkyy nopeasti, joten kannattaa miettiä, mitä syö. Kasvispainotteista ruokaa suosivat näyttävät monesti nuoremmilta.
Minua vanhentaa nelikulmainen naama jonka posket ovat alhaalta hamsterinpusseilla. Olen hoikka muuten.
Sydämenmuotoiset kasvot olisivat ihanne, mutta mitenpä sellaisia saisi :/
Ravinto, liikunta, stressi ja uni ovat keskeisimmät tekijät.
Eniten geenit.