* * * JOULUNIHMEET * * * vk 13
[color=orchid] En löytänyt vielä uutta pinoa tälle viikolle, ja uskaltauduin sellaisen itse aloittamaan.
Alkukierrossa uhosin, etten täällä palstalla paljoa pörräilisi ja ottaisin osittain siten vauva-ajatukset vähän pienemmällä stressillä, mutta tässä kierrossahan mie oonkin ollut ihan ahkerimmillani ;)
Jouluisia haaveita alkukeväässä!
[color=red][size=6] ♥[/size][/color]
Minni-Maija
Kommentit (58)
Ja Marielle tätipahoittelut, parempaa onnea uuteen kiertoon!!
Lämmöt edelleen yhtä alhaalla kuin eilen eli ovis hukassa=/ Harmittaa erheellinen ovisplussa kp 12 kun ajattelinkin että jes, kerrankin riittävän piktä luteaalivaihe tulossa. Eli taitaa taas tulla liian myöhään tai sitten ei ollenkaan=(
Eipä siinä sitten auta kuin tammivauvaa alkaa toivoa ja parin kuukauden päästä ajattelin lopetella imetystä niin ehkä sitten paremmat mahdollisuudet ainakin=)
Mukavaa ja keväistä keskiviikkoa kanssakuumeilijoille!!
p02p06 16/26-31 yk 4
nyt vielä linkki mun omituiseen lämpökäyräänkin...
http://www.fertilityfriend.com/home/187736
Seuraava sitaatti on poimittu perhesuunnittelun kotisivuilta osoitteesta
http://metku.net/~pesu/hedelmallisyydenmaksimointi.php 28.3.2007
- Naisilla joilla ei erity tyypillistä hedelmällistä limaa ovulaation aikaan tai sitä on hyvin vähän, saattaa auttaa greippimehun juominen kuukautisten ja ovulaation välisenä aikana.
- Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana.
Luteaalivaihehan alkaa oviksen jälkeen.
Toivottavasti tästä on apua asiaa pohtineille.
ON: Ei vieläkään ovista. Nyt on kp 15. Voit kurjuuksien kurjuus, jos munasarjat on jo pääsiäislomalla...
Minni
greippimehua ja punaviinistäkin tuli tietoa!
Ollaan oltu pojun kanssa tänään jo Hulluilla Päivillä ja nyt nukkuu jo päikkäreitä tuossa sängyssään. Taitaa olla vähän flunssaa hänellä ilmassa kun yskii ja lämpö oli 37.7.
Hauska oli pari päivää sitten seurata miten poika (nyt 1v6kk) reagoi kun mulla oli vauva sylissä tuossa pihalla. Utelias oli ja heti tuli että kans haluaa katsoa ja olisi vissiin halunnut ottaa vauvan syyliinkin. Jaa-a mitenköhän käy jos nyt pikkukakkonen meille joku päivä tulisi....
Tänään en ole testannut vielä että olisiko ovulaatiotikussa plussaa edelleen. Ehkä ne ' parhaat' päivät on tältä kierrolta jo nähty, mene ja tiedä.
Plussiaplussiaplussia kaikille niihin raskaustesteihin, ja toki myös ovulaatiotesteihin.
kp 15/24-26 yk 2
Ihana kevät....leijun pilvissä!!!Eli sisällä kökötän,koska poika nukkuu paremmin sisällä pidemmät päikkärit!
Joku kirjoitteli ihania ohjeita pääsiäiskukkien laitosta.Meikäläinen laittoi vasta ohrat kasvamaan sekä kylvi Sarviorvokin siemeniä sekä lajitelman kesäköynnöskukkia.Tuolla parvekkeen lämmössä näin päivisin itävät:lasituksen sisällä lämpöä vaatimattomat 26 astetta varjossa ja pari lasia auki!!!Sieltä se kesä kohisten tulee!!!!
Pahoittelut isot tädin yllättämille.Ja ovispongareille tärppionnea.Nyt on aurinkoa rinnassa,joten puuhastelu peittojen alla saa uutta värettä-ainakin toivoa sopii!
Itse kirjoittelin tuolla ekoilla sivuilla.Eli imetän 8,5kk poikaa vielä,enkä ole oikein uskonut ovuloivani näillä 7:llä kierroilla.Ekassa raskaudessa iltalämpöni nousivat ovulaatiosta sen puoli astetta.Päätin tarkastaa tilanteen,ja näin oli käynyt nytkin?!Olen iloisesti yllättynyt!Toisaalta silloin oli lämmöt 37 tai yli,ja nyt nousi vaan 36,8:aan,mut nousi kuitenkin.Saas nähdä miten lyylin käy,koska suurin osa simpoista on tullut huuhdottua viemäriin tähän asti,koska virallinen ' yritys' lähtee vasta ensi kierrosta...
Nyt poikanen kohta herää ja pojan ruoat odottaa tekemistä ja pakastusta,joten pakko mennä..
Plussatuulia auringonsäteiden kanssa jokikiselle,myös sinne tammikuisiin siirtyneille!!!
T:PauliNea kp18/29
Ne teistä, jotka olette aikaisemmin olleet raskaana, muistatteko kuinka pian hedelmöittymisen jälkeen oireita on ilmennyt? Itse en oikein muista ensimmäisestä raskaudesta, rinnat olivat kipeät, mutta olikohan se niin, että vasta niihin aikoihin, kun kuukautisten olisi pitänyt tulla.
Minä täällä jo kovasti kuvittelen itselläni kaikenlaisia oireita, eilenkin rinnat olivat NIIN kipeät, mikä tosin loppui kun riisuin vähän liian pienet kiristävät rintaliivit (nolona..).
No täytyy koittaa hieman hillitä tätä omaa mielikuvitusta (ja minä kun luulin lähteväni tähän vauvan toivomiseen muka niin rennolla asenteella..)
Liisuliini
kp 16/26
Niukasti kirkasta verta tänään, mutta vielä jaksan yltiöoptimistisesti toivoa. Että jos kuulun vähemmistöön joilla sitä kuukautisten aikaan tulee vaik on raskaana. Olenkohan ihan hullu kun vielä elättelen toiveita?
Marie82- Voi hitsi! Onnea uuteen kiertoon.
Monella oli ovis hukassa, mutta toivottavsti onnistaa silti siitä huolimatta!
p02p06- voisi kuvitella että imettämisen lopettaminen tuottaa tulosta. sehän on tehokas ehkäisymenetelmä kehitysmaissa?
T.Hobbie kp 29/28-29
Tänä aamuna oli pakko tehdä Acon 10, että saisin edes jonkinlaisen mielenrauhan. Puhdas nega tuli. Tosin km:n alkamisesta on noin 35-37 päivää ja kierrot on ollu 40 päivää tai yli... kohdun seutuvilla vaan on jatkuvasti samanlaisia tuntemuksia kuin raskaana ollessa ja ne tuntemukset olivat km:n jälkeen poissa monta viikkoa. Ei auta muu kuin odotella. Edellisellä kerralla raskausoireet alkoi jo ennen plussaamista juuri kummallisilla mahan nippaisuilla ja ällötys-ololla. Sillon plussasin kp 38 ja viiva oli silloin jo selvästi erottuva. Nyt saattaa nuo oireet liittyä vaan lähestyviin menkkoihin... plääh!
Plussaonnea kaikille! :)
Minä se sitten jäin raukka kitumaan!!
kp 33/ 28 menossa ja negatiivista on vaan näytellyt, alkaa toivokin kadota. viimeisimmäksi siis tein kp 32 apteekin omalla testillä negan. vaan eipä ole vielä tätiäkään näkynyt..harmi sisänsä, pääsis kitumasta..
eipä tossa muuta kun ootellaan.....
peukkuja teille joilla alkaa olla taas mahdllisuudet plussaan!
ja sen mukanaan tuomaan " joulupakettiin" =)
Hirmuisesti plussatuulia, joskus se plussa vaan näkyy vasta vähän myöhemmin. Kaikki hyvin niin kauan kun tätiä ei näy :)
Kaikille muillekin plussaonnea, onkos täällä moni jo piinaviikkoa viettämässä?
Liisuliini :)
kp 16/26
Jännitystä näkyy olevan ilmassa, plussa onnea:)
ON: Testasin tänään ovistikulla plussan ja ihan selvät oireet limoineen ja nipistyksineen, eli tänäiltana peitot heilumaan oikein urakalla:) Ainoa mikä ihmetyttää että miksi ovis näin myöhään on, mutta toisaalta, samanlaisia tuntemuksia on aiemminkin ollut näillä päivillä ja menkat silti tulee 28 kohdalla ja muistaakseni on samojen tuntemusten aikana pupuiltu aiemminkin ja plussaa on näyttäny myöhemmin.... Testata aion vasta jos on reilusti myöhässä (toivottavasti siihen kykenen)
töiden lomassa P-M kp 18/28
Ja täälläpäs on käynyt kuhina, en millään nyt kerennyt kaikkia viestejä plaramaan läpi, joten antakaa anteeks, oon kuutamolla tästäkin jutusta samoin kuin olen hukannut ovis-oilin ;)
PIIPAAlle peukut ja varpaat pydessä että nyt ois tärpännyt, en oikein ymmärtänyt tota sun päiväkaffe systeemiäs, mutta palataan siihen myöhemmin jookos..? Todella toivon isoooa plussaa sulle..Ite mietin nyt noita terojen aloittamista, ajattelin et kp 20 vois alkaa niin kierto pysyis sitten mitoissansa,en jaksa uskoo tähän kiertoon ollenkaan enää..eikai se pahaa tee, luulis et päinvastoin ja gynekin kehotti ottamaan jos ovista ei tuu/oviksen jälkeen..
p02p06: Mulla myös oili kateissa, huomenna pitää pärähtää plussa testiin viimeistään, ajattelin kyllä viel illalla testata ja sit huomen samaan aikaan, koska meillä on sitten ukkoni kans pieni treffien sumpliminen töiden vuoksi, jos se oili vielä tänne tiensä löytää..Toi imetyshän on tosiaan vanha hyvä ehkäisykeino, joten voihan se olla että siitä sitten kiikastaakin, peukut pydessä että oili sinnekin tiensä löytäisi ja pian.. :)
Ja tervetuloa kaikille uutukaisille (pahoittelut tietysti marraskuisista siirtyneille) ja muistaakseni oli jo pluss(i)akin tullut, onnea!
No, sitten onkin pähkinä purtavaksi teille jotka ovis-oilin teistä tarkemmin tiedätte.. ;)
siis kp 10 ovistestiin suht vahva viiva, kp 11 ei testausta, kp 12 lähes tasavahvat viivat (sen jälkeen haalistuvat viivat päivä päivältä), eilen kp 16 lämmöt nous 36.3->36.7-36.8, tänään taas 36.3 ja testi aivan negaa siis hädin tuskin nähtävä haamu..siis kannattaako mun edes testailla enää, pesun ja yourdaysin mukaan ovis ois perjantaina, mutta eikös ovistestin pitäis tänään jo näyttää plussaa?? Uskon kuitenkin eniten tohon lämmönnousuun, koska viime kierrossa sain ovisplussan kp 17 ja lämmöt nous kp 19 ja pysy ylhäällä ihan kp 33/1 asti ja nyt ei pysyny kuin vuorokauden :/
Joten siis hengailen täällä nyt vielä..ainakin jonkun aikaa..mutta hirveesti toivoo ei tälle kierrolle enää ole, kai se vasen munasarja on sitten niin jäässä että kestää taas muutama kierto clomien saada se toimimaan..tympii vaikka alussahan tässä hommassa vasta ollaan..palaan taas paremmalla ajalla, aurinkoisia päiviä kaikille!!
Plussatuulia puhallellen...
-poco kp17/32 yk2-
Keskiviikkoiltaa kaikille!
Olen nauttinut upeista ilmoista pojan kanssa ulkoillen, nyt ehtii jo koneellekin. Kamalan paljon oli taas tullut pinoon viestejä, hieno homma! Kiva lukea kaikkien kuulumisia, mutta tuppaa sitten kommentoinnit unohtua, kun ei enää jaksa muistaa mitä kukakin kysyi.
Osalla oli ainakin piinailut meneillään, toivotaan niiden haamujen ja negojen muuttuvan vielä plussiksi. Aina on toivoa ennen kuin tätsy kurvaa paikalle. Plussasäteitä pikaisesti kaikille!
Poco kyseli ovisasioista; mä oon onnettoman tietämätön niiden suhteen, odottelenkin asiantuntevia kommentteja minäkin, jotta viisastuisin vähän. Osaako joku muuten sanoa, että jos oviksen aikaan on oikein kunnon kipu munasarjassa (mulla on monesti, ainakin kuvittelen, että silloin on ovis), niin mitä se mahtaa käytännössä tarkoittaa; onko ovis silloin vai juurikin tuloillaan? Mulla nimittäin n. puolivälissä kiertoa on n. 1vrk:n melkoisen kova kipu munasarjan paikkeilla toisella puolella mahaa. On sen verran kipeä, että esim. hyppelehtiminen tekee kipeää. Olen itse ajatellut (tai oikeammin yks tuttu sair.hoitaja sanoi mulle, että ois ovis, kun aikanaan ihmettelin mitä tämä kova kipu on).
ON: Tänään on vähän kipristellyt vatsaa. Tosin nyt alkaakin olla aika kuvitella raskausoireita ;). Muuten ei siis mitään ajatustakaan raskaudesta ole.
Mies on urheilemassa, mä meinasin ruveta vaihtamaan vähän järjestystä olohuoneessa. Hullu minä, kannattais ennemmin vaikka vähän tehdä perussiivousta, mutta kun kerran on tällaisen päähänsä saanut, niin eipä siihen kai muu auta kun vaihtaa sitä järjestystä. Kyllä on ukko ihmeissään, kun tulee kotiin... ;)
Me lähdetäänkin reissuun viikonlopuksi, joten palstailu taitaa jäädä vähille. Jos en ennen sitä ehdi koneelle, niin oikein paljon plussasäteitä kaikille ja ovislaisille peiton pöllyttelyitä! :)
-Terppari, kp 24/26-32
ja muustakin lisätiedosta mitä tänne oli tullut. Mukava kuulla, että punaviinillä voi olla suotuisa vaikutus jossain vaiheessa kiertoa, sitä on kiva maistaa lasillinen silloin tällöin.
Ceccillä oli ainakin tosi jännät paikat menossa, toivottavasti sieltä pärähtää plussa!! :) Kerro heti, kun saat lisätietoa. Peukut pystyssä!
Jos joku tuntee Ovis-Oilin, niin toivottavasti vastaa pocon tiedusteluihin. Itse olen vähän ulalla siitäkin asiasta.. Vasta kolmatta päivää itsekin tikuttelen, enkä ole tähän mennessä osannut ajatella nippailujen ja tuntemusten liittyvän jotenkin oviksen ajankohtaan. Mutta toisaalta, sitähän tässä juuri yritän selvittää, että tapahtuuko mulla ovista ollenkaan.. Voihan se olla että ei...
Tänään on ollut huono olo koko päivän, maha kipeä ja närästää. Meinannut huimatakin useaan otteeseen. Toivottavasti olo paranee, jos saisi nukuttua kunnon yöunet. Huomenna tiedossa ylipitkä työpäivä.
Hyvää plussatuulta kaikille!
Itse sain postissa k-kaupan plussasetelin piiiiiitkästä aikaa, toivottavasti se on hyvä enne :)
t. Gaiole kp 12/27-30 ja oviksesta ei vielä toistaiseksi tietoakaan..
ON: Olinpa tosiaan hömelö kun ajattelin et se vuoto loppuis siihen.. Kaikenlaista sitä keksii *nolona*. Ja vaikka oviksesta ei hajuakaan eikä pupuilut edes teoriassa osunut nappipäiville niin kovasti löytyi niitä r-oireita muka. Huoh. Onneksi täällä on viisaampia ihmisiä, ehkä mäkin vielä opin.. Nyt ajattelin tilata niitä ovistestejä ekan kerran. Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi kertoa mikä olisi sellainen testi, mistä ei tarvi arvuutella onko vai eikö ole (jos sellaisia on olemassa?), tai mitä muutoin suosittelette?
Hobbie kp 1/29, yk3
poco ja hobbie: oon niin keltanokka näissä ovisasioissa, että en osaa kyllä pahemmin mitään sanoa, itse ekaa kertaa tikuttelen, ostin tikut ihan marketin hyllyltä, eivät siis varmaankaan mitää huippuja. Mutta eilen sain yllättävän myöhäisillä kiertopäivillä reippaan plussan, ja peittoja kovasti heiluteltiin, joten sopii toivoa:) Tänään aioin vielä viimeisen tikun käyttää ja katsoa vieläkö vahvistuu. Mutta sen voin sanoa, että mitä nyt ovisoireista tiedän, niin kun eilen näytti plussaa se tikku, niin kyllä oli ihan " oppikirjaoireet" eli tätä ovislimaa tuli ja alamahaa hieman jomotti. Lämpöjä en oo mittaillu ku en tiedä, miten niiden pitäs reagoida
lisuliini: mulla ainakin raskausoireet alkaneet aina vasta joskus rv 5-6, mutta kai se on ihan yksilöllistä, joillain alkanu jo montapäivää ennen kun menkkojen (ei)pitäisi alkaa
Tässä olen pitkille vapaille lähdössä, ensin sukuloimaan, ja sitten vähän muutaki. Jokatapauksessa niin paljon ohjelmaa pääsiäisen yli, että eipä jouda varmaan palstailemaan ja ehkä piinaviikot tuntuvat menevän vähä nopeammin (toivottavasti)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
tuulia kaikille
P-M kp 19/28
Täällä taasen.. tähän palstan lukemiseen on jäänyt ihan koukkuun! Saa nähdä tuleeko vieroitusoireita kun ei viikkoon pääse lueskelemaan! Lähdetään huomenna miehen kanssa Teneriffalle ihan kaksistaan. Poika jää mummon hoiviin... Kyllä siihen ikävään viimeistään sairastuu ;)! Korvatulehdushan sillä meidän poitsulla oli. Tänään käytin lääkärissä ja koko päivän on nukkunu kuumeen kourissa, kun yö meni itkiessä. Ikävä jättää kipeenä hoitoon, mut hyvään hoitoon jää. Saa varmasti enemmaän huomiota kuin välillä kotona. Ois se vaan ihana jäädä kotiin pojan kanssa, jos vaikka vauvakin tulisi. Mulla vauvan kaipuu ollut muutamana päivänä ihan mahdoton! Oon hiplailllu pojan vanhoja vauvanvaatteita ja kutonu uusia nuttuja jo monet kappaleet...!
Kp 16/27 yk 2
ps. Ois se vaan luksusta plussata pääsiäisen jälkeen =)!
Minä olen ymmärtänyt, että greippimehun mahdollinen vaiktuus perustuu siihen, että se auttaa hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymään kohdun seinämään, koska se saa kohdun limakalvon paksummaksi. Jos näin on, voisi ajatella, että sitä tulisi juoda nimenomaan ovulaation jälkeen, tai siis jatkaa sen juomista loppukierrolle asti. Tämä kuitenkin vain hatara muistikuva, ei varmaa tietoa.
Liisuliini
kp 15/26