* * * JOULUNIHMEET * * * vk 13
[color=orchid] En löytänyt vielä uutta pinoa tälle viikolle, ja uskaltauduin sellaisen itse aloittamaan.
Alkukierrossa uhosin, etten täällä palstalla paljoa pörräilisi ja ottaisin osittain siten vauva-ajatukset vähän pienemmällä stressillä, mutta tässä kierrossahan mie oonkin ollut ihan ahkerimmillani ;)
Jouluisia haaveita alkukeväässä!
[color=red][size=6] ♥[/size][/color]
Minni-Maija
Kommentit (58)
Keli on kyllä mitä mahtavin :) Tekisi mieli vaan oleilla ulkona, vaikka hommaa olisi täällä sisätiloissakin...koulujutut painaa päälle aina näin lukukauden lopussa :(
Kohta saakin ryhtyä kirjoittelemaan tuonne tammikuun haaveisiin, joulukuun puolelle ei enää toinen kierto mene, mulla kun on sellanen 34-35 päivää kierron pituus.
Aurinkoista päivän jatkoa :)
*Villiina kp32-33/34-35*
Enpä ole paljoa kirjotellu vähään aikaan, kun ei oo ollu oikeen mitään tapahtunukkaan.
nyt pitäis ovis olla lähimain, tai jo on ollut jo, en tiiä, koska itse en ole halukas vielä noihin ovistestailu juttuihin.
Meinaan että tarpeeksi ressattavaa jo muutenki sen suhteen että pysyykö se alkio sisällä vai ei.
Että otetaan nyt tässä vaiheessa vielä ihan luomusti.
Sitähän kun ei tiedä että mitä siellä tutkimuksissa sitten tapahtuu, kuinka paljon joutuu sitten testaileen ja mitä kaikkea.
Niin että ei muutako plussa tuulia kaikille ja tää neiti lähtee pihalle kun on niin mahtava ilmakin.
buam
Suurkiitos kaikille teille ihanille tsemppaajille. Mulla on ollu siis tosi surkee viikonloppu se työmokani takia. Nyt ku lapsi on vesirokos ja hoidan häntä kotona niin ei pääse töihinkään jutteleen asiasta. Soitin parille työkaverille (oikeastaan ovat mua ylempänä) eilen asiasta, ja hivenen helpotti, mut siltiki ahdistaa vielä. Kai tämä tästä ajan kanssa. Ainakin nuo joille soitin olivat sitä mieltä, että virheitä sattuu ja että en saisi ahdistua tästä liikaa. Niinpä niin.
Menkat alkoivat tänään, kai. Meinasin jo merkitä ne eilen alkaneeksi,mut en sit ollu ihan varma, niin laitoin tänään. Alko sillä verisellä tiputtelulla tällä kertaa taas niin oli tosi vaikee päättää mikä on se oikea alkupäivä. Vieläkään ei ole ne menkkakivut tulleet päälle eikä vuoto ole kovin runsasta, mut eiköhän tämän päivän voisi silti katsoa olevan jo kp1. Päivä sinne tai tänne.
Yrityskierto 9 alkoi siis. Jos ovis osuis sinne missä yleensä niin la oli 31.12. joten roikun kait tässä ketjussa ainakin, voi olla että myös tammikuisissa aikanaan. Mulla alkaa nyt tämä kovin kuumeilu hiipua, aavistelen että kakkonen antaa odotuttaa itseään aika kauan... :/ Elellään päivä kerrallaan ja katsotaan miten asiat edistyy. huomenna aattelin soittaa gynelle.
Jahas, esikko heräs päikkäreiltä. Heissuli!
Koralli73 kp 1 yk9
Ompas hassua palata tänne vauvakuumepuolelle tuolta vauva-puolelta!?!Esikoispoikamme on kohta tai vasta 9kk,mutta kuume on ollut päällä heti hänen syntymän!Tähän ehkä vaikuttaa ikä:olen kohta 36v...tässä iässä ei lapsikatrasta enää ehdi,eikä kannata aikailla enempää iän tuomat riskit huomioonottaen. ;-)
Luin eilen viimeviikon pinon,mutta nikit ei vielä ole päässä,joten en voi kommentoida suoraan!Plussakin siellä oli,joten Onnea Onnea paljon!!!!Negojakin oli,joten olen pahoillani...itsekin eräänkin negan olen testaillut...mutta toivotan silti mahtavia plussatuulia ++++ kaikille teille mahdollisimman pian!!!!!
Olen kyllä hiukan etuajassa tässä palstailussa,sillä ' oikean' yrittämisen aloitan vasta ensi kierrosta.Tämä on meinaan jo 6 kierto synnytyksen jälkeen,eikä ehkäisyä ole tähänkään asti käytetty.Yrityksen puute (ne klassiset toimet yhdynnän jälkeen jätetty tekemättä.. :-D) ja se,että 6kk:n täysimetyksen jälkeen imetän edelleen ainakin x6/vrk lienevät vaikuttaneet asiaan.Imetyksestä en ole vielä valmis luopumaan,ellei Poikanen itse lopeta.Ehken siinä vuoden iässä olis jo aika lopettaa..Mutta ensi kierrossa otan sitten kaiken muun peliin!!
Tällä hetkellä on menossa kp16/29.Oviksen merkit olivat vahvat,mutta silti en ole niinkään varma,että munasolu todella irtoaa.Imetys suurella todennäköisyydellä estää sen.No, silti on kiva kuumeilla,ja miehen kanssa peuhata enemmän,koska kyllä tämä vauva-aika väkisinkin on perhe-elämää sillä saralla hiljentänyt!Ja niin kauan kun imetän,niin menkkojen tulon aiheuttama pettymys on helpompi ymmärtää ja kestää...Toivon ainakin niin!?Onko teillä muilla kokemusta vastaavasta?
Plussatuulia++++ puhaltelen auringon lämpöön....puuuuuh
T:PauliNea kp16 ja Poikanen 8kk
kai se on pakko pinoutua...
Kolmonen on kyllä haaveissa ja kuumeiltukin on, mutta saas nyt nähdä, joko sellainen on tulossa. Eli pinoudun nyt tänne keskuuteenne.
Olen siis kahden lapsen äiti. Teimme negatestin lauantaina, mutta vielä voimme haaveilla jouluvauvasta, sillä kp on 40 eikä menkkoja kuulu. Voi tosin olla vaan pitkä kierto kyseessä.
Joten liityn siis joukkoon, jos sopii, ja lueskelen näitä pinoja, jotta tutustun.
kaaka
Olen ollut niin ohjelmoitu etten ole koneelle paljoa ehtinyt ja hyvä niin sillä mieli niin maassa kun olla ja taitaa joten pahoittelen heti viestin sisältämää omanapaisuutta=(
Ensin toivotan omasta tuolestani kaikki uudet jouluvauvan kuumeilijat tervetulleeksi ja pahoittelut tädistä mm. Korallille, sinulle soisin jo onnistumisen!
No joo, eli nyt vuodatus...Sain ovistestiin viivan kp 12 mikä oli tosi hieno juttu kun tähän saakka olen ovuloinu niin myöhään et luteaalivaihe on jäänyt liian lyhyeksi kiinnittymistä ajatellen. No kappas vaan kun kaikki erimielisyydet ja ongelmat osuikin nyt just näihin päiviin kun ei olisi tarvinnut joten meille tuskin joululahjaa tulee...kp 10 on peitot heilunu viimeksi ja siitä taitaa olla liikaa aikaa jos ovis olisi ollut eilen tai tänään. Hitto et vatuttaa oikeesti tosi lujaa ja tulee ihan paska fiilis kun kateus alkaa nostaa päätään kun lueskelen muiden hyviä uutisia. Eli pysyttelen vähän taustalla tovin et mieli vähän paranee ja palaan sitten jutustelemaan takaisin. Plussatuulia teille kovasti puhaltelen!!
p02p06 kp 14/26-31 yk 4
Kai se täytyy pinoutua tännekin... tuonne haahuihin jo liityinkin keskenmenon myötä. Luin teidän viime viikon viestit ja täällä vaikutti olevan hauskaa porukkaa! :) Keskenmenon alkamisesta nyt siis noin 33 päivää ja vauvakuume edelleen valtava. Lääkäri antoi luvan uuteen yritykseen jälkitarkastuksessa. Kohdun seutuvilla on ollut vajaan viikon verran outoja tuntemuksia. Siis samanlaista vihlontaa kuin raskauden aikana oli. Järkipuoli yrittää selittää niiden johtuvan tulevista menkoista, mutta tunnepuoli yrittää väittää, että jos kuitenkin olisin taas raskaana. Ovista en ole bongannut, koska tikutteluun en ole ryhtynyt ja ihmeellisiä limoja on riittänyt jo toista viikkoa... Keskenmenneen raskauden plussasin kp 38, joten ehkä voin jo pian testailla että saan jonkunlaisen mielenrauhan. Ennen raskautta menkoista ei kyllä ikinä ollut tällaisia tuntemuksia, mitä nyt on ollut, mutta toisaalta nyt sitten voi tuntua erilaiselta... Ärsyttävää tällainen epätietoisuus! Tulis sitten pian se täti kylään, jos kerran aikoo tulla!
p02p06: Harmillista tollanen ajoitus erimielisyyksille. Älä kuitenkaan vielä menetä toivoa. Ne simpathan elää useimmiten tietääkseni ainakin sen kolme päivää ellei kauemmin??..
Tervetuloa uusille ja paljon plussapölyä ihan kaikille!! Täällä jännät paikat kun tätiä pakoilen, se uhkaa huomenna tai ylihuomenna tulla.
ajattelin minäkin rohkaistua mukaan keskusteluun.. jos vaan vielä sekaan mahtuu :)
Ensimmäistä lasta kovasti toivotaan, viime kesän lopulta ollaan miehen kanssa enemmän tai vähemmän yritetty.
Tässä kierrossa aloitin ovisten bongailun, ihan lääkärin määräyksestä. Pitää tarkistaa, että ovuloinko ollenkaan. Olen joutunut juoksemaan lääkärissä epäsäännöllisten menkkojen ja välivuotojen takia, endoepäilyjäkin oli, mutta ne on toistaiseksi taka-alalla, kun oireet oli niin lievät. (kuulemma) Nyt jos en saa bongattua ovista muutamaan kuukauteen, niin sitten ilmeisesti alkaa tarkemmat tutkimukset. Huoh.
Nyt on eniten ihmetystä siinä, että milloin se oviksen tikuttelu oikeastaan pitäisi aloittaa? Varsinkin, kun kierto on välillä ihan outo.. Normaalisti se on 27-30 päivän rajoissa, mutta joskus voi olla 23 päivää ja välillä sitten tiputtelee välivuotoja joka toinen päivä.. Olen nyt kp 10 ja aloitin tikuttelun tänä aamuna, toivottavasti en liian myöhään..
Ihanan aurinkoista ja lämmintä kevätpäivää kaikille!
t. Gaiole kp 10/27-30, yk 8
Vanha suom. sananlasku: Uusi viikko, uudet plussat!
Piitu-Miina: Mäkään en saanut yhdessä kierrossa plussaa laisinkaan, kun en noudattanut noita " pissaohjeita" : ei saa juoda neljään tuntiin ja aina samaan aikaan päivästä pitäisi pissiä. Toisaalta kierto oli aika pitkä, joten tikut saattoivat loppua ennen ovista, ja lisäksi testit olin ostanut marketista, enkä luota niihin samalla tavalla kuin Acon ja Advanced -testeihin. Mutta, ihan oikeassa olet, kannattaahan sitä pupuilla, varmuuden vuoksi ja yhteiseksi iloksi!
Koralli73: Toivotan sulle parempaa tätä kiertoa! " Toivoasi et saa menettää..."
PauliNea: Tervetuloa haaveilemaan tuhisevasta joulutontusta!
Kaaka: On sitä ennenkin negat plussiksi muuttuneet! Tsemppiä!
p02p06: Kurja että harmit kasaantuivat juuri suotuisimmille päiville, mutta jospa sisälläsi elelisi vielä sitkeitä simppasissejä!
Essi78: Tervetuloa myöskin sulle! Epätietoisuus on kyllä kamalaa. Peukutan sulle, että oireet olisivatkin merkkejä raskaudesta!
ON: Eipä tässä kummempia. Tänään on taas ollut sellainen ahistuspäivä näitten vauva-asioitten kanssa, että hui. Ehkä pitäisi jo käydä juttelemassa jollekin ammattikuuntelijalle (teidän lisäksi), että pysyisi omana iloisena itsenään. Vauvakuumehan mulla on ollut jo melkein kaksi vuotta, mutta viime marraskuussa vasta alettiin yrittää. Tää yritysaika on ollut juuri sitä ahistusaikaa. Lisäksi töitten kanssa on karsea kiire. Stressiä on vaikka muille jakaa... Mutta teille jaan vain plussasäteitä! Nyt on kp 13, ja ovistesti näyttää vielä negaa. Ehkä huomenna sitten. Pupuilussa ollaan tässä kierrossa noudatettu jtp-taktiikkaa, koska aateltiin, että ehkä me ollaan lykitty vähän turhankin usein eikä simpat saa rauhassa kasvaa kunnon uiskentelijoiksi. Ei pitäisi keksiä omia raskautumisteorioita, koska tottahan on, ettei noita navan alaisia tapahtumia voi funtsimalla päätellä eikä niihin ainakaan voi vaikuttaa, kai.
Minneli
...sullekin, Gaiole! Täälläkin yritetään ensimmäistä! Ihan ajoissa uskoisin sun olevan tikutteluittesi kanssa! Toivottavasti tärppää, niin ovistikuttelussa kuin muutenkin!
Hobbie: Sietäisi tädin pysyä loitolla! Hus!
M.
Essi: Me tunnetaankin jo tuolta Haahuista :) Sitä piti kommentoida, että itselläkin keskenmenon jälkeen kaikki tuntemukset vahvistuneet ja muuttuneetkin jonkin verran :( Toisaalta sitä ehkä nyt kiinnittää niihin niin paljon enemmän huomiota, että siksi joka nippaus ja nappaus tuntuu. Mutta toivotaan toki, että uusi raskaus olisi jo alkanut sinulla ;)! Itsellä meni km:n jälkeen 7,5vkoa ennenkuin täti suvaitsi tulla, joten malttia odotteluun :)
Leppoisaa iltaa :)
Täälläpä olikin paljon uusia jouluhaaveilijoita -tervetuloa!
Villiina, sullahan ainakin näytti olevan lupaavat kp:t. Olisko oireita..? Testannut? Sori vaan kun kyselen, mutta kun itsellä ei ole vähään aikaan mitään piinailtavaa, niin täytyy sotkeutua toisten oireisiin.. :)
Aika vähän on (?) toistaiseksi tullut plussia, mutta onhan tässä toki aikaa. Vai onkohan multa lipsahtanut ohi plussauutisia? Ei kai.
Omaa napaa... Oletan että ovis oli tänään. Täytyis varmaan vielä pupuilla, vaikka viikonlopun peittojen heiluttelu toivottavasti kannatti sekin. Pitkästä aikaa on sellainen tunne, että oli yritys ja ajoitus kohdallaan. Joten toivotaan parasta.
Olipas mukavaa lukea pinoa kun oli paljon uusia kuumeilijoijta. Ja taitaa olla kevättä rinnassa kun oli niin iloisia viestejä.
Koralli: minäkin olen jouluihmeiden tuplamatkustaja, mutta josko se olisikin vinkki siitä että nyt onnistutaan.
ON: greippimehunkuuri aloitettu. Nyt ei päivää ilman greippiä (vaikka kokonaisena). Mutta onnettomat 3/26 vasta meneillään... saatta tässä innostus vähän hiipua...
Peukutuksia testaaville!!!
-vauvaksi-
Kiva, kun on paljon porukkaa joulukuisissa, teretulemast kaikille munkin puolestani, nimiä en millään kaikilta muista! Kiva jännätä yhdessä ja iloita toisten onnistumisesta, toisaalta tässä saa ystävän olkapään tueksen, jos käy niin huonosti, että täti tulee kylään. Me ei ainakaan olla tästä vauvahaaveilusta kerrottu juurikaan kenellekään, kun tiedän raskautumisen voivan viedä aikaa, enkä halua ottaa ylimääräisiä paineita kysymyksistä " joko" . Kuinkas muut joulukuiset, oletteko kertoneet yrityksestä avoimesti tutuillenne? Mä tosiaan itse koitan pitää jollain lailla nää joka päivä vauvatoiveissa vellovat ajatukset kasassa tän palstailun avulla...
p02p06: myötätuntoni sulle riitelyn vuoksi. Toivotaan tosiaan, että ne simpat elelee siellä pitkään ja saattekin ihanan joulupaketin.
Korallille tsempitykset tähän uuteen kiertoon. Tuntuu varmasti turhauttavalta aloittaa taas päivien laskeminen alusta :( Plussaonnea toivottelen kovasti vielä, jospa ehtisit kuitenkin joulukuisiin plussaamaan!++++++++++++++
ON: ei sitten mitään oireita, ei vähäisimpiäkään. Tissitkin on jo tottuneet tähän imettämättömyyteen (hih, mikä sanahirviö), eli sekin kipuilu on takana. Joku kyselikin imettämisestä, (en muista kuka ja mitä), mä lopetin reilu viikko sitten reilu 1v. taaperomme imetyksen. Menkat mulla on ollut 4kk pojan syntymästä täysimetyksestä huolimatta ja on olleet suht säännölliset (kp 26-32). Mäkin vaan pahoin pelkään imetyksen ja esikon raskausajan vaikuttaneen kroppaan sen verran etten nyt ihan ekana tästä joukosta ole plussaamassa. Mutta toivottavasti jossain vaiheessa kuitenkin. Tällä viikolla sitten piinailen, meinasin tuon aconin tuolta kaapista jo kaivaa, onneksi kuitenkin tulin järkiini ja jätin käyttämättä sen. Nyt on kuitenkin vasta kp22 menossa, joten turhan aikaista tuo olisi. Sunnuntaina meinaan testata kun tullaan reissusta, jos täti ei ole saapunut. Pitäkäähän naiset mut kaukana tosta polttelevasta aconista etten tuhlaa sitä turhaa esim. perjantaina. ;) Esikostakin plussasin vasta kun menkat oli myöhässä, sitä ennen tuli pelkkää negaa ja useampaan otteeseen. Tuolla se sängyssä kuitenkin tyytyväisenä tuhisee, alkunegoista huolimatta ;)
Jaksamisia kaikille tälle uudelle viikolle (ja kellonajoille)!
-Terppari, kp 22/26-32
Nyt alkaa olo hiljaa helpottaa (koin km:n tuossa pari vko sitten)
Ja ovista metsästän, vaan ei vielä näy ei kuulu...
Mutta eiköhän se siitä!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Perinteinen plussarivini kaikille!!
Eiköhän se plussa pärähdä itse kullekin pääsiäisenä viimeistään??!!
Shani@ kp 14/27-29 ja yk tooooooosi mones
Olipa kiva huomata, että oli tullu paljon uuuisia mukaan! Hieno juttu! Tervetuloa kaikille tasapuolisesti! =)
Koralli! Kiva, kun sun la osu vielä joulukuulle ja pysyt meidän seurassa. Mitä gyne sanoi, saitko ajan?
Pocoa kaipailen, mikäpä on siellä tilanne?
Piitu-Miina! Kyllä mulla on nuo testit antanu ihan saman tuloksen oon sitten ollu 2 tai 4 tuntia pissimättä joten ei kai se niin tarkkaa ole. Itse kyllä tykkään noista marketin testeistä, vaikka harvemmin niitä tulee ostettua, kun ne saa tehdä aamupissasta eikä ees tarvi yrittää kärvistellä 4 tuntia! =)
PauliNea! Mä kun aloitini tällä kertaa tän kuumeilun tuossa reilu puoltoista vuotta sitten niin silloin imetin myös kuopusta. Ja olihan se jotenkin helpompi kestää, kun alkuun sai epäonnen laittaa imetyksen piikkiin. Sitä vaan ei voinu kovin kauaa tehdä, kun mulla oli silloin jo noita kemiallisia raskauksia eli imetys ei estäny ovista vaan alkio ei pysyny kyydissä ison kystan takia.
p02p06! Älähän nyt, kyllähän ne simpat hyvinkin elää tuon ajan helpostikkin joten murhe pois! =)
Gaiole! Kyllä mä uskon, että oot ihan riittävän ajoissa aloittanu tikutuksen. Nuo sun kiertojen heittelyt ei kyllä kuulosta mukavilta, mutta toivotaan, että ovis löytyy!
Terpparille tsemppiä, että testi pysyy kaapissa! ;) Sanoo hän joka kyllä jo ois alottanu.. =D
Heh, posti toi mulle jut nuo aconit ja sainkin 4 r-testiä ja 10 ovistestiä vaikka piti saada vaan 2 ja 7. Mut olivat laittaneet hyvityksiä, kun eivät tulleet ajallaan. Nyt onkin jo hyvä ruveta miettimään testipäiviä.. =)
Shani@! Kiva kuulla, että alat olla jo paremmalla mielellä! =)
Oma ( . )
Mulla oli niin hulppee lämmönnousu, että kuvittelin sen jo tietävän hyvää.. Tänä aamuna olikin sitten notkahdus käyrässä, mutta heräsinkin 2 tuntia normaalia aiemmin joten eiköhän se selity sillä. Eli ehkä ei vielä kannata alkaa murehtia. Valkkari ei oo kyllä loppunu eli missä se kuiva kausi viipyy.. hmm.. Joo, en rupee kehittelemään mitään pilvilinnoja sen takia, en näillä päivillä.
Mut nyt herättelemään lapsosia!
piipaa kp 16/28 dpo3 yk20
http://www.fertilityfriend.com/home/kpsy
Jospa minäkin taasen kirjoittelisin. Ihmeellistä ei kuulu tänne päin. Peittoja ollaan heiluteltu sillai harvakseltaan. En usko, että mahdollisuuksia juurikaan on raskaaksi tulla, mutta peukut pystyyn kuitenkin! Poika ollut kipeänä, on saanut olla kotona ;)!
Plussasäteitä joka suuntaan!!!!!
Janica84 kp 14/27 yk 2
Tuhrut alkoivat, se siis tästä kierrosta.
Mulla on keskenmenon jälkeen kyllä alkaneet ihan omituiset tuntemukset näin oviksen jälkeen. Tunnen oviksen ihan selvästi ja ennen mulla kipeytyi vain nännit muutamaksi päiväksi, kunnes vuoto alkoi. Nyt tässä kierrossa rinnat tulivat kauttaaltaan kipeiksi, kuten keskenmenneessä raskaudessakin, valkovuoto oli todella runsasta, pissatti koko ajan, väsytti, kunnon pahaolo-kohtauksia tuli jnejne. Ihan klassisia raskausoireita siis. Vihlontakipujakin oli, mutta aika vähän ja siitä osasin epäillä, että kohtu ei nyt kasva kuitenkaan... Luulen, että mulla on kovasti yrittänyt munasolu kiinnittyä, mutta se ei vaan onnistu :cry:, roireet kuitenkin ehtii tulla. Keltarauhashormonin kanssa on ollut muutenkin ongelmia km:n jälkeen (tuhruvuoto ennen menkkoja), joten tämä kielisi kyllä samaisesta ongelmasta edelleen. Meillä alkaa yk5. keskenmenon jälkeen, nyt jo yli 7kk keskenmenosta, eikä mitään tapahdu. Oon ihan rikki ja itken taas vaan, en enää usko mihinkään. Me ei koskaan saada lasta :cry: Tämä epätoivo saa niin vallan kohta, etten pysty enää elämään kunnolla...
piti painaa korjausnappia niin painoinkin jotain nappia josta viesti lähti liikenteeseen.....
Onpas ihana ilma ulkona, pitää lähteä takaisin siitä nauttimaan. Vapaapäivä tässä meneillään. Pissasin just ovistikkuun ja sain hailakan haamun.... testi oli kuitenkin väärin tehty, pitäs olla 4 tuntia pissaamatta ja mulla oli jo valtava hätä 2 tunnin kohdalla.... testi on siis nega, mutta myös väärin tehty.... pitää kai huomenna uudelleen kokeilla ja varmuudenvuoksi tänään pupuilla....
aurinkoista plussaillua
P-M kp 16/28