Viettääkö muut raitista juhannusta?
Meidän jääkaapista ei löydy yhtäkään liuotinjuomaa eikä kumpikaan ole tuosta harrastuksesta kiinnostunut. Ostimme fantaa juhannukseksi ja muutaman grillimakkaran.
Terv. Perheen isä
Kommentit (57)
Jep. En käytä alkoholia eikä juhannus ole poikkeus. Alkoa ei käytetä lähipiirissäkään.
Ei ole muuta kuin vettä, parasta janojuomaa. Miksi edes pitäisi. Normi vkl.
En. Pari lasillista roseta meni äsken.
Vierailija kirjoitti:
En vietä juhannusta mutta olen selvinpäin.
Sama täällä. keittelen pottuja ja paistelen pihvejä!
Ollaan vietetty viimeiset 45 vuotta
Just joutessani laskeskelin, että olen viettänyt juhannusta vain kolmesti ns perinteisellä tavalla eli kerran festareilla, toisen kerran leirintäalueella ja kolmas oli mökkijuhannus isommalla porukalla (nukuin silloinkin teltassa). Nuo ei edes nuorena oikein olleet se mun juttu, koska en vain jaksa mitään monen päivän juopottelua ja riekkumista mutta sellaisesta juhannuksesta olen haaveillut aina, että olisi mökillä / veneellä oman kumppanin ja/tai pienen porukan kanssa eikä kukaan tinttaisi mitään kaatokänniä vaan olisi kivaa ja rauhallista istua iltaa vaikka pidemmänkin kaavan kautta. Toki sekin olisi mukavaa, että voisi viettää juhannusta ihan vaan kotona oman kumppanin ja perheen kanssa. Yksinäiset juhannukset (ja muut juhlapyhät) on tullut valitettavan tutuksi ja vaikka jotain omia perinteitä olenkin luonut niin eipä nämä oikein arjesta erotu. Itselle just yhdessäolo olisi se tärkein asia.
N48
Vietän. Ostin kaupasta grillattavaa, salaattiainekset, uudet multaiset perunat, silliä, sipsejä ja limsaa. Näillä saa hyvät kännit, eikä seuraava päivä mene pilalle ja parit seuraavat yöunetkaan. Kännääminen Juhannuksena jossain hevonkuusessa on parikymppisten tai deekujen harrastus.
No kyl pitää ryypätä ja halvalla evästää. Ostin 48 tölkkiä kuparia ja kaksi isoa pakkausta Hornetteja. Noillä pärjää ja krapula-aamuna runkkauspaska käynnistää päivän nextille levelille.
M48
Pepsiä kaappi täynnä,ei tarvi olla alkoholia. Tavallinen viikonloppu meillä.
Juhannusta vietetään sukulaisten kanssa hyttysten syötävänä joten pieni puudutus on pakko ottaa.
Mitään kännejä en kyllä aio ottaa, mutta sellaisessa seitinohuessa jaksaa hymyillä paremmin.
Puikulat, potut, perunat ja grillivartaat ovat juhannuksen suola. Ei enää tässä iässä kaipaa vilskettä ja vipinää vaan rentoa rauhaisaa juhannuksen viettoa luonnon helmassa.
Vietän juhannuksen kotona itekseen ellei poika tule kyläilee. Kaveri pyysi heille mutta ei huvita lähteä. Ei alkoholia tänä juhannuksena.
Unohdin toivottaa hyvää juhannusta kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Viettää. Antaapa örveltäjien vetää räkä poskella. Ei oo minulta eikä puolisoltani pois se.
Nekö ovat vaihtoehdot? Aika mustavalkoinen on maailmasi.
Sivistynyt siemailija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viettää. Antaapa örveltäjien vetää räkä poskella. Ei oo minulta eikä puolisoltani pois se.
Nekö ovat vaihtoehdot? Aika mustavalkoinen on maailmasi.
Sivistynyt siemailija
No kun mielestäni se siemailukin on turhaa. Saan ihan yhtä kovat kicksit Coca Colasta.
Mikä on paras alkoholiton olut Suomessa? Sellaista voisin juhlapäivinä muutaman tuopin juodakin ja sitten vai näyttelen, että olen kännissä.
Kuuntelen sitä Radio Gospelia, tuijota seinää ja mietin. Ehkä koko juhannus menee samaa terapeuttista rataa omassa luolassa maaten.
On alkottomia drinkkejä ja itsekin voi tehdä, mojitot ja sangriat. Ei niitä kylmässä kovin kaipaakaan.