Onko täällä ammattikorkeakoulusta valmistuineita?
Kysyisin sellaista asiaa, että kuinka pitkiä opinnäytetöitä teillä on ollut?
Kysyin opettajaltani sopivaa sivumäärää (noin suurin piirtein) ja hän sanoi, että jos haluaa kiitettävän niin 50-70 sivua. Mutta minä en kyllä työstäni saa niin pitkää, vaikka työni minusta onkin hyvä.
Kommentit (10)
Ei se työn kiitettävyys ole pituudesta kiinni, vaan sisällöstä!
Ja varsinkin, kun yksi työläimmistä osioista opinnäytetyöstäni on sähköisessä muodossa. Tuntuu typerältä, että pitäisi väkisin yrittää pitkittää työtä turhan päiväisellä löpinällä.
Toisaalta alan olla jo siinä pisteessä, että kunhan tulee valmiiksi, niin hyvä on. Arvosanalla ei väliä.
T:ap
Niin kauan kuitenkin pyysivät " viilailemaan" että mullakin meni maku koko hommasta ja loppuen lopuksi olin valmis jättämään työn sai siitä minkä numeron tahansa kun vain saisi käsistä pois :o(
Jos vielä olisi ammattikorkeakoulusta valmistuneita.
Onkohan 40 sivua ihan liian vähän?
T:ap
Meilläkin ohjeeksi annettiin 50-70 sivua, itselläni taisi olla 73 sivua kaikkine tiivistelmineen sekä lähdeluetteloineen. 40 sivua kuulostaa siltä, että on siinä ja siinä katsotaanko liian lyhyeksi.
Jos yhtään lohduttaa, niin minulta ei ole kertaakaan 5-vuotisen työhistoriani aikana kysytty minkä arvosanan olen opparistani saanut. Eli sillä arvosanalla ei ole kenellekään mitään merkitystä kuin itselle.
Useimmat taitavat olla noin 60-sivuisia, mutta sisältöhän on tärkeämpi kuin sivumäärä.
Pääasia kuitenkin on sisältö ja riippuu, mistä opinnäytetyöstä on kyse. Omassa insinöörityössäni on 84 sivua + liitteet.
Päihitti monen gradunkin *hehkuu ylpeänä* Työ itsessään oli niin laaja ettei sitä saanut mitenkään tiivistettyä pienemmäksi.
En vaan keksi, että mistä :( Inhoan tyhjänpäiväistä jaaritusta enkä usko, että se olisi hyväksi edes työlleni. Toisaalta työhöni tosiaan kuulu se aika suuritöinen osio, joka on sähköisessä muodossa ja minusta pitäisi myös huomioida se työtä arvioidessa.
Tietenkin aina voin lisätä jotain teoriaosuuteen, mutta työn laadukkuuteen sillä ei kyllä ole merkitystä.
Huomenna tapaan opettajani, joten katsotaan mitä hän on mieltä työstä.
T:Ap
Muistelisin, että sivumäärä sijoittuu tuohon opettajasi mainitsemaan haarukkaan, n. 60. Lisäksi oli vielä sivukaupalla piirustuksia (olen valmistunut erääseen suunnittelija-ammattiin).