Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan asunut Dubaissa? Muutto edessä..

Vierailija
26.03.2007 |

Miehellä ois ainakin vuoden pesti tiedossa sinne. Meillä ei ole lapsia. Mutta jos menen mukaan, minun pitäs löytää töitä siellä. Saako esim. matkailu/hotelli alalta helposti töitä?

Siis onko joku asunut siellä, maan hyvät ja huonot puolet?

Olen asunut ennenkin vuosiakausia ulkomailla, joten kerta ei ole eka.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ihmeessä minä porvoilisin tälläsesta aiheesta? Siis MIKSI IHMEESSÄ?

ap.

Vierailija
2/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt joskus Dubain asukkien keskuteluja. Ja voithan itsekin tehdä sinne aloituksen.

Itse olen ollut vaan turistina, ihana paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. netin kautta hyvin vaikea löytää, koska hakijoita niin paljon.

Huonoa mm. liikenneruuhkat, " rasistinen" ilmapiiri eli työt ja muut menee ihonvärin perusteella, luokkayhteiskunta (köyhät on " orjia" ja ne muut harvat eli paikalliset ja länsimaiset " kuninkaita" siellä. Mitään ns. " kulttuuria" siellä ei juurikaan ole, esim. Dubaissa vain yksi museo. Tosin paljonhan siellä käy nykyään erilaisia artisteja ja bändejä keikoilla.

Hyvää mm. hyvät ostosmahdollisuudet, ilmasto (paitsi kesällä tosi kuuma), paljon aktiviteetteja mm. uinti ja muut lämpimän sään harrastukset, hintataso jonkin verran Suomea alhaisempi, mutta taas esim. asuminen kalliimpaa.

Vierailija
4/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn saanti ois tärkeää koska en haluais vaan olla siellä ja muutenkin millaset palkat siellä on? Tutustuuko siellä hyvin ihmisiin?

Mieheni työ tule olemaan aikamoista reissaamista.

ap.

Vierailija
5/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa työstä on suunnattu vain aasialaisille, kun taas monet " paremmat" työt ovat esim. länsimaisille ja onhan niissäkin aasialaisia, mutta huonommmalla palkalla, vaikka työ ihan sama. Kyllä uskoisin matkailualalta sieltä työtä löytyvän, mutta varaudu ahkerasti etsimään, nykyään Dubaihin tulee niin paljon ihmisiä, että työnsaantikin vaikeampaa kuin aiemmin. Ihmisiin tutustuu tosi helposti, siis muihin ulkomaalaisiin. On kaiken maailman tapaamisia ja vaikka mitä toimintaa. Yksi hyvä sivu on mm.

www. expatwoman. com

Vierailija
6/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallisuuden ja omasta mielestäni kaupunki ja koko maa on hyvin kaunis. Kannattaa retkeillä ympäri maata ja ehdottomasti myös Omanissa kannattaa käydä. Oman on aivan erilainen paikka, paljon aidompi arabialainen maa kuin Arabiemiraatit. Dubaista on myös kätevä matkustella mm. muualle Aasiaan, Malediiveille, Mauritiukselle jne.

Vierailija
7/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko mitään aavistustakaan?

Vierailija
8/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hotellivirkailijat ovat juuri Aasiasta, joten arvelisin, ettei palkka kovin hyvä ole. En tosin tiedä onko ihan niissä huippuhotelleissa minkä maalaisia virkailijoita, mutta ainakin " tavallisissa" hotelleissa on aasialaiset virkailijat yleisiä.

Vierailija
9/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka ovat tulleet miestensä mukana sinne? siis sellaset kuin minä esim.

Haluaisin opetella maan kieltä samalla.

Kiitos kun viitsit vastata.

ap.

Vierailija
10/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä siellä ei sitten ne hommat ovat jaettu kansalaisuuksien mukaan etupäässä?

Onko totta että yli 40v. ei enää edes saa töitä siellä? olen 39v.

ap.

Vierailija
12/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kun tulee juuri niin, että mies saanut töitä niin ainakin aluksi on nainen kotona ja usein on koko ajan kotona. Mutta monia työskentelee esim. lääkäreinä, sairaanhoitajina, mainosalalla, opettajina, kaupungissa paljon länsimaisia kouluja (lähinnä Britannian ja Amerikan opetussuunnitelmia noudattavia). Paljon on myös lentoyhtiöissä työskenteleviä, lentoemäntinä ja ihan muissa tehtävissä myös.

Yleisesti voi sanoa, että missä ei näe länsimaista naista töissä on juuri kaikki työt kuten kaupan kassa, siivooja, kahvilan ja muiden ruokapaikkojen tarjoilijat ja myyjät, ehkä taas jossain hienostopaikassa voi olla länsimaisiakin, mutta lähes tulkoon kaikki palveluammatit on aasialaisille ja muille köyhemmille.

Arabian kielikursseja järjestetään, mutta useimmat ulkomaalaiset eivät viitsi tai jaksa kieltä opetella, sillä kaupungissa pärjää englannilla ja arabiaa puhuu vähemmistö (paikalliset eli noin 20% + muista arabimaista tulleet eli ehkä 30 % asukkaista on arabiankielisiä), huomattavasti enemmän kuulee mm. tagalogia, urdua ja intian eri kieliä.

Vierailija
13/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni länsimainen ei edes menisi mihinkään kaupan kassalle ym. sillä palkka voi olla esim. 150-300 ¿ kuussa kokopäivätyöstä eikä se riitä mihinkään esim. asumista mietittäessä ja lisäksi pitää myös ajatella onko järkevää työskennellä muutaman sadan euron palkalla kokopäiväisesti. Itse ainakin nautin ihan olemisesta siellä, olen sen verran itsekäs, etten edes ajatellut noilla palkoilla mennä töihin. Enkä usko, että kovin hanakasti edes ottaisivat länsimaista tuollaisiin töihin vaan mielummin aasialaisen. Siellä nimittäin ihan selvästi huomaa, että länsimaisia arvostetaan ihan eri tavalla kuin vaikkapa intialaisia eikä länsimaisia edes " haluta" nähdä istumassa esim. juuri kaupan kassalla.

Vierailija
14/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluais olla vaan, pakko ois töitä saada ja meidän muuton edellytys on että myös minä saan töitä, mutta saaps kattoo nyt..

Vierailija
15/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meidän muuton edellytys on että myös minä saan töitä,

Vierailija
16/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noussut koko ajan, itse kävin lomalla viime vuonna ja sen perusteella jotakin tietoa. Nykyään ruoat ja elintarvikkeet ovat edelleen halvempia kuin Suomessa. Vaatteista merkkivaatteet aika samanhintaisia, mutta usein on alennusmyyntejä ja esim. talvella kuukauden kestävät shopping festivaalit, jolloin isot alennukset. Bensan litrahinta noin 35 senttiä ja autot halvempia kuin Suomessa, ehkä 3-4 kertaa halvempia. Asuminen todella kallista. Joku kolmen makuuhuoneen asunnon vuokra varmaan nykyään ainakin 2 500 - 3 000 ¿ kuukaudessa. Dubain keskustassa päin on halvempaa, mutta siellä ei juuri länsimaisia asu ja jos työpaikka esim. Internet Cityssä niin keskustasta on pitkä matka varsinkin ruuhka-aikoina. Dubaissa on paljon mm. kaikenlaisia liikuntaklubeja eli vain jäsenet saavat käyttää kuntosalia, uima-allasta jne. Usein tällaisen kuntoklubin jäsenyys sisältyy komennustyöpakettiin. En muista paljonko tällainen maksaa erikseen, mutta olisiko ainakin tuhat euroa vuodessa...en ole varma.

Koulumaksut todella suuria, tuhansia euroja vuodessa / lapsi näissä kansainvälisissä kouluissa. Itse en ainakaan asuessani tiennyt ketään länsimaista, jonka lapsi olisi ollut paikallisessa koulussa.

Ravintolassa syöminen halvempaa, varsinkin jos syö niissä intialaisten ja pakistanilaisten rähjäisen näköissä paikoissa, hyvää ruokaa halvalla. Mutta kyllä muutenkin ravintolahinnat halvempia. Elokuvateattereita on mm. ostoskeskuksissa ja elokuvalipun hinta noin 5 ¿.

Vierailija
17/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ei todellakaan vaikuta elämään juuri mitenkään. Ainoastaan moskeijat laulaa päivittäin ja ramadanin aikana ulkona ei aikuisten ole soveliasta juoda esim. vettä tai syödä julkisesti. Mutta muuten ei mitään vaikutusta. Voi pukeutua ihan samalla tavoin kuin Suomen kesässä ja elää omaa elämäänsä. Dubaissa on pari kirkkoakin, näistä en enempää tiedä, mutta kristillistäkin toimintaa siis löytyy jos sitä kaipaa.

Vierailija
18/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //dubaisaver. com/employment-in-uae. htm

Vierailija
19/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä uskonto kyllä häiritse mitenkään, osaan ne kuviot.

Vierailija
20/23 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkähän mä pääsisin töihin ja mitä hotellivirkailija tienaa, ottaisit selvää oikeasti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi