**EX-HAAHUT VIIKKO 13**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]
[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]
[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] Näiltä näkymin LA on 25.10.07 menkoista laskettuna, mutta luulempa et ultrassa vielä muuttuu.[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=purple]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=purple]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (19)
Keväiset kelit sen kun jatkuvat, ihanaa! Kesään ei ole enää kauaa, jännitys täällä päässä tiivistyy ;)
Helga: Hui kauhistus mikä mahatauti teillä on jyllännyt! Olet varmaan ollut ihan puolikuolleena siellä ja vielä raskaana! Sympatiat puolellasi! Naurattaa ihan hirveästi tuo " viisi kertaa vessassa vuorokaudessa" :D Huh, ei meitsi kyllä tuohon kykenisi, jo pelkän yön aikana käyn 2-3 kertaa tyhjennyksellä. Mutta toisaalta tosiaan nautinnollista kun sait nukuttua öitä ilman katkoksia. Itselläni on aina aamuisin (huolimatta yön tyhjennyksistä) alavatsa kivistävä rakon täyttymisen vuoksi. Heti helpottaa kun pääsee lorottelemaan. Mutta onneksi elämä teillä jo voittaa ja pääset odottavan äidin arkeen takaisin, heh :)
Ultsi: Hyvät on sykkeet teidän vauvalla :) Se kuplinta tietää varmasti hyvää. Minullakin oli sitä pitkän aikaa ennen kunnnon muksaisuja. Ja kunnon liikkeetkin alkoivat vasta viikolla 20+2, joten kyllä voit vielä rauhassa odotella :) Tosin sinulla saattaa jo aiemmin tuntua kun et ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä ;)
Tuutis: Voimia odotteluun! Raastavaa aikaa on, täytyy myöntää. Mutta jospa luoja olisi armelias ja teille tälläkin kertaa terveen lapsen soisi. Toivotaan kovasti niin. Käy vaan purkamassa mieltäsi täällä niin paljon kuin haluat, sitä vartenhan me täällä olemme! Äläkä yhtään ajattele pilaavasi meidän muiden päivää!
veeämmä: Todella ikäviä uutisia! Tosi pahalta tuntuu puolestasi. Ei voi käsittää miksi ihmisiä näin inhottavalla tavalla rangaistaan. Onneksi teillä kuitenkin on kolme elämän iloa ja sulostuttajaa, jotka antavat paljon voimia. Haleja kovasti sinnepäin!
omaa naperoista: Vauvalla oli eilen niin hiljainen päivä, että puhelin jo miehelle että kauankohan on syytä odottaa ennenkuin voi soitella äippäpolille... Mutta onneksi muutaman muksauksen päivän aikana tunsin, joten tiesin että elossa kuitenkin ollaan. Taas tämä aamu on ollut sellaista vilskettä että huh huh! Yleensä meillä on aamupäivät olleet rauhallisia ja vasta iltaisin on alkanut jytä. Milloin muuten teillä muilla liikkeet ovat alkaneet tuntua vatsan päältä? Meillä mies odottaa niin malttamattomana että saisi yhteyden pikkuiseen.
Työpiireistä tuttu ihminen viestitteli eilen että hänellä olisi matkarattaat myytävänä. Lupasin käydä katsastamassa olisiko meille sopivat. Ja ainiin, meille muutti viime viikolla pinnis! Olen kierrellyt liikkeitä kovasti ja etsinyt sellaista pinnistä joka " kolahtaa" . Sitten sen löysin, oli muuten viimeinen kappale koko liikkeessä. Sellaista tosi nättiä antiikki-puuta, tummanruskeaa. Hintakaan ei mielestäni ollut huima, 139 ¿. Patja maksoi 39 ¿, joten alle 180 egen sain koko paketin. Itselläni on tallessa 8-vuotiaan pikkuveljeni verhoteline ja siihen verho. Verho tosin on vaaleanvihreä enkä vielä ole päättänyt vaihdanko sen uuteen. Meillä kun on lilan sävyinen makkari, joten joku muu sävy sopisi paremmin. Peitto, tyyny ja pussilakanatkin ovat jo valmiina, joskus vauvankaipuussani olen ne ostanut jo valmiiksi. Ainoat mitä meiltä vielä puuttuu on turvakaukalo, sitteri ja leikkimatto. Turvakaukalon appivanhemmat ovat luvanneet sponssata, joten sekään ei itse asiassa ole mikään huolenaihe :)
Tulipas tavara-asiaa :)
Mukavaa viikonalkua kaikille ihanille exille
toivottaa D.O. kera nappulan rv 22+4
dreamOne: Laskettu olisi 26.10 jos vaihdat sinne listaan,ja kiitos kaikille onnitteluista:))
vm: Voi ei ,olen tosi pahoillani teidän puolesta:(
Joskos tulisi nyt kirjoiteltua vähän useammin.Väsymys kyllä on jotain ihan kauheaa ja rinnat ihan törkeen kipeät aina välillä. Mutta kyllä ne kestää, kun tietää et vaavin alku siellä on turvassa, kun äidillä on väsy.
Masu on pullahtanut ihan kunnolla nyt viime aikoina ja äippähousut on käytössä jo,mutta on kysymyksessäkin kyllä jo kolmas toivottavasti onnistunut raskaus.Minullakin oli peräkkäin kolme keskenmenoa välillä tuossa. Nyt siis tuli sellainen musta aukko päähän, että ajatukset karkas kaikki.Johonkin minun piti kommentoida jotain, mutta nyt en enään muista mihin.
Siis onko teillä muisti alkanut temputa raskausaikana,tai olette noin muuten hajamielisiä.Kun tuntuu et en muista kerta kaikkiaan mitään.Onneksi lapset pitää äipän noin muuten suht virkkuna.
Mut nyt kait se on lopetettava ja mentävä taas.
Tari rv 9+3
Istukkanäytteen tulokset tulivat tänään; meidän vauvelilla on normaali kromosomisto! Voi, ette usko, kuinka helpotti! Oon itkenyt tulosten saamisen jälkeen melkein tunnin putkeen, kaikki epätoivo ja epävarmuus ja huoli ja kaikki purkautui kerralla. Ihana olo!
Sukupuolta ei tällä kertaa kysytty, saapi jäädä yllätykseksi syntymään asti...
Onnesta sekaisin oleva Tuutupii ja Masuli rv 15+0
Kerrassaan ihana juttu :-) Voin vain kuvitella, miltä sinusta/teistä nyt tuntuu!!!
Nyt sitten täysin rinnoin nauttimaan loppuraskaudesta :-)
Omalla navalla on taas kiire töissä...empä nyt hirveästi ehdi kirjoittelemaan ja kommentoimaan...
VM:lle täältä puolelta pahottelut :-/ Kyllä olisi teidän ollut aika onnistua!
Ihana sää ulkona -harmi että joutuu senkin ajan istumaan täällä sisällä...
-Ultsi + Lahja 15+6-
Onnea kovasti hyvistä tuloksista, ihanaa! Olen todella onnellinen puolestanne!
Nyt vain nauttimaan odotuksesta ja iloitsemaan siitä että teille tulee vauva. Ja kaikenlisäksi vielä terve pikkuinen :)
D.O. ja nappula rv 22+6
Viikot poksuivat taas täällä :)
Tari: Tuttuja oireita sinulla kuulostaa olevan :) Tosiaan täälläkin iskee välillä niin pahanlaatuinen raskausdementia, että töissäkin pitää jokainen käänne kirjata muistilapulle. Hassu tunne kun muutoin en tosiaan ole yhtään hajamielinen ja muistan aivan älyttömiäkin asioita.
omaa napaa: Tuolla heinäkuisissa, joihin itsekin kuulun, on syntynyt ensimmäinen vauva. Viikoilla 25+. Tyttö voi hyvin mutta on tietenkin tehohoidossa tällä hetkellä. Tuntuu tosi hurjalta, itsellä voisi olla sama edessä parin viikon päästä! Istukka oli irronnut ja sen vuoksi oli tehty hätäsektio. Hurjaa!
Varasimme miehen kanssa pääsiäiseksi Ruotsin risteilyn, saadaan viettää vähän laatuaikaa kahdestaan ennenkuin tämä potkunyrkkeilijä saapuu maailmaan :) Sitä jo kovasti odotellessa! Siis reissua, ei potkunyrkkeilijää vielä ihan tässä vaiheessa, heh :)
D.O. ja nappula rv 23+0
DreamOne: Kivahan se vain on, että on tajunnut tehdä noita vauvahankintoja jo hyvissä ajoin niin ei sitten ison mahan kanssa tarvitse pakkoshoppailla. Meillä jäi esikoista odottaessa pesukoneen ostaminen aika viimetippaan ja kyllä oli kamalaa yrittää liikkeitä kierrellä ja malleja vertailla, kun olisi halunnut olla jossain aivan muualla. Ihanalta kuullosti teidän pinnis! Olen tässä harkinnut, että jaksaisiko sitä hioa ja maalata uusiksi esikoisen pinnasänkyä, kun on aika huonossa kunnossa maalipinnat. Täytyy nyt katsoa, jos vaikka innostun.
Tari: Kyllä on täälläkin raskaus-dementiaa havaittavissa ja muistaakseni vain pahenee imetys aikana, eli en odota tähän vaivaan pikaista muutosta parempaan suuntaan. Kovasti jaksamista sinulle ja toivottavasti isommat lapset antavat sinun levätä.
Tuutis: ONNEA hurjasti hyvistä uutisista. Ihanan rauhallista odotusta sinulle tästä eteenpäin.
ON: viikonloppu meni parisuhteen hoitamisen merkeissä. Ihanaa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa rentoutua, ulkoilla ja nauttia kulttuurista. Nyt taas jaksaa, ja miksikäs ei, kun aurinkokin paistaa ja piristää näitä päiviä.
Vauva alkaa olla tosi alhaalla. Oikein ilkeästi vihloo aina ylös noustessa, mutta vielä onneksi pääsen kuitenkin liikkeelle. Huomenna on neuvola, vähän jännittää että montako senttiä on taas masu kasvanut, itsestäni tuntuu nimittäin siltä että aikalailla.
Lauantaian alkoi virallisesti äitiysloma, vaikka ei se missään näy, kun näin opiskelija/kotiäitinä olen jo maaliskuun alusta ollut kotona.
-Limetti rv 35 (mistä noi viikot on oikein tulleet?)
Aluksi:
Tutuupi: AIVAN MAHTAVIA UUTISIA!!!!!!!!! Onnea ihan hirmusti sinne ja suuri virtuaalihalaus!!! Kyllä on varmaan helpottunu olo, ihanaa!!!! Nyt vaan nauttimaan pikkuisesta täysin siemauksin!!!!
Limetti: Teillä oli sitten taas parisuhde viikonloppu;-) Se on paljon enemmän, kun yksi päivä, niinkun meillä!!! Ihanalta kuulosti, kelpais tännekkin!! Onneksi huomenna on taas torstai, TAAS!!! Mihin nää viikot oikeesti menee, niinkuin just mietit??? Mulla vauva edelleen perätilassa ja on siksi niin helppo liikkua edelleen, vaikka maha on ihan megaiso, niin se helpottaa kävelyä ihan hirmusti, kun se on nurinperin...Toivottavasti älyää kääntyä.....
Dream one: Mä tuun mukaan!!!!!!!!:-) Ei nyt kai.......Mut kuulostaa TODELLA KADEHDITTAVAN IHANALTA TOI REISSU!!!! Mihinköhän me keksittäis lähteä??? Ei kai mihinkään enää näillä viikoilla;-) Johonkin lappiin vois kyllä mennä muutamaksi päiväksi, jos vaan vois ja ois rahnaa!!! Taasko sun viikot poksuu???????????? Herran jestas!!!!! Onnea taas, sä kyllä fuskaat jotenkin, ei voi mennä noin nopeesti;-) Yliluonnollisen nopeeta odotusta teillä;-) Siis mä katoin just tota sun hienoksi laittamaa listaa ja meinasin tukehtua teehen, kun tajusin, et oon 3 listalla!!!!! Siis just mä olin vasta viikolla 16 tai jotain.....Kyllä on hurjaa......Ihanaa viikkoa sulle ja masulille!!! Halaus!!!
( . ) Jee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tänään se äitiyspakkus VIHDOINKIN TULEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EN OOKKAAN YHTÄÄN ODOTTANUT SITÄ!!!!! Täällä stadissa HIUKAN kestää nää hommat, mut nyt mun odotus palkitaan!!!!! Megamasuun melskettä kuuluu!!! Viime yönä valvoin taas 2h, kun pikkanen ei rauhottunu ollenkaan ja makulla oleminen oli ihan mahdotonta, kun se melskas, niin et sattu ja mä vaan pillitin ja silotin sitä ja yritin rauhotella ja kun se ei auttanu, niin mä juttelin sille, et ei se haittaa, mami rakastaa sua silti ja mä voin nukkua sit päivälläkin, on se vaan niin ihana ja haluis jo sen sylkkyyn!!! Eipä kummia, sokerit on jotenkuten pysyny aisoissa tiukalla linjalla ja perjantaina taas naikkarille kontrolliin, saas nähä, mitä siellä tällä kertaa päätetään mun ja luden pään menoksi!! Nyt oikein ihanaa ja aurinkoista päivänjatkoa typyt ja masut ja palataan taas!! Halauksia kasapäin!!!
-Emunainen ja ludemus 32+4-
Omanapaista tekstiä taas:
MEIDÄN MASULI ON POIKA!
Kysyin sitten kuitenkin... Ukko eilen illalla puheli, että no, eihän sitä tarvi tietää, mutta jos haluaa, niin saahan sen myöhemmin kysyä... Itsellä myös jäi kaivelemaan, että pitäisikö sittenkin kysäistä. Tänään sitten soittivat sairaalasta siirtääkseen mun rakenneultra-aikaa (arvatkaa, säikähdinkö - luulin jo, että ovat eilen sanoneet mulle väärät tulokset tai jotain muuta yhtä kamalaa...) ja kysyin siinä samalla tulokkaan sukupuolta. Poika siis tulossa. Siinä on parin vuoden päästä vilskettä, kun on kaksi pikkujätkää mellestämässä!
Hirmu kätevää sinänsä, kun nyt voi kaikki isoveljen vaatteet ja tavarat periyttää pikkuveikalle. ;)
Tuutis ja Masulimies rv 15+1
Pitkästä aikaa¿.
On taas ollu puuhaa puuhan päälle jne. et aika loppuu yksinkertaisesti vuorokaudesta kesken!
Dreamone: Juuh, se pöntöllä istuminen oli kyl aika turhauttavaa ja voimia vievää! ja jep öinen vessarumba is back¿ Tosin sitä ei kyllä ollu ikävä laisinkaan.
Voi vitsi, teil on jo pinnis!!! Mäkin haluun¿ harmi vaan kun kukaan fiksu ihminen ei halua myydä täällä meilläpäin sitä 70-luvun pinnistään¿ *prkl* Sen mä tahtoisin, ja jos jostain sellaisen saisin niin maalaisin sen violetiksi.( okei sellainen pinnis löytyy kyllä, mut se on 500kilsan päässä, joten kuljetus ongelmat on edessä sit seuraavaks..)
Tari: Älä huoli, itse olin tänään kaupassa jäävuorisalaattikerä kädessä vaa´an edessä ja mietin kuumeisesti, että mikähän kaali tää nyt olikaan¿.ja painoin jopa kolme kertaa keräkaali-merkkiä!
Tuutupii: Hirmuisesti onnea hyvistä istukka tuloksista!!!!! *Puistatus punktioita kohtaan* Mä muistan vieläkin niin elävästi sen jännityksen ja turhautumisen ja sit se tunne kun kuulee kaiken olevan hyvin niin itkusta vaan ei meinaa tulla loppua hetkeen.
Voi röhnä, vai että pikku jäppistä sieltä odotetaan saapuvaks! Siis mulla on oikeesti tekemistä, etten soita mieheltä salaa sitä sukupuolta, kun meillähän se info ois kanssa puhelin soiton päässä, mut mies ei halua tietää¿ däm..
Limetille nautinnollista äippistä ja nautihan auringosta!
Emunainen: Toivottavasti asukkaan öiset jytäämiset ois tällänen hetken kevät villitys vaan ja saisit yöt nukkua vielä, kun se on mahdollista. aattele, sulla vaan alkaa viikot olla ohi kohta jo¿..Iiks jännää! tai no mun silmään se näyttää siltä, mut sulla on varmaan sellanen olo, et kestää vielä ikuisuuden ennen kuin H-hetki on käsillä.
Sitten omaa naperoista:
Niin siis joo meillä oli se rakenneultra tiistaina!
Kaikki hyvin, Marikselta löytyi ¿kaikki tarvittava¿ ja niinhän siinä kävi, että isommille viikoille siirryttiin lopullisesti ja LA muuttui, joten
Dreamone: Uusi LA 6.8.2007!!!!
Liikkeistä napsahti taas tupla plussat, niin paljon pikkunen sätkytteli siellä. Vaikka mun silmään se oli jo aika vähäistä se liikkuminen kun vertas siihen rv15 sätkimiseen ja pyörimiseen, mut kait se hankalaa on polvet koukussa venkoilla. =)
Kerran Maris veti jalat leviäks, ja jotain ulokkeita molemmat miehen kanssa nähtiin, mutta selkeetä pippeliä ei. Ja kun me ei nyt päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa tässä selvitetään eikä selvitetä sukupuolta niin sovittiin edellisenä iltana, että jos me molemmat nähdään siellä selkeästi jotain merkkejä sukupuolesta niin sit soitetaan ja kysytään asia varmaks, mut noilla vilautuksilla eletään edelleen siis jännityksessä.
Joten jatkamme miehen pehmittämistä¿ =D
Maris myös tykkää edelleen hengailla pää alaspäin, että kaitpa se sitten tekee tepposet ja H-hetken lähestyessä päättääkin alkaa istumaan, kun on jo niin kyllästynyt yhteen ja samaan asentoon.
Samoiten selvis sekin yhtälö, et miten mulle voi aivan yhtäkkiä tulla pirun huono olo¿ No jos tää yks tättähäärä siellä potkiskelee mua palleeseen/mahalaukkuun niin onkos tuo ihmekkään, et jos meinaa lähtee mahan sisältö pyrkimään ylöspäin!
Kaikki muuten edelleenkin taivastelevat mun mahan kokoa¿ ja sitten ne vasta ovatkin huuli pyöreänä, kun kerron, että painon kanssa ollaan vielä pakkasen puolella, et tattis sellaset 4,5kg saada lisää massaa et ois edes lähtöpainossa! Kun tuntuu olevan jokseenkin automaattinen oletus, et jos näillä viikoilla on iso maha niin sehän on syöty siihen¿ yritä siinä sitten kumota sitä ajatusta, et heh heh, ei muuten pidä mun kohdalla paikkaansa se juttu sit alkuunkaan.
Mut on tää aika mahtavan kokoinen¿ kaveri jolla on kk aikaisemmin la on jopa himpun verran pienempi kuin mä.
Eli voi olla aika mielenkiintoinen kesä edessä¿.. tai sitten tää maha vaan otti pikkasen kasvu spurtin etukäteen, on meinaan välillä taas pirullisia kasvukipuja ollu havattavissa!
Niin ja ainakin tissit toimii¿ Siis voi vitsi et tunsin oloni tyhmäks, kun hokasin tän homman yks aamu.
Ensin luulin, et tisseistä lähtee nahka, kun näkyi sellaista kuivunutta ihon näköistä rinnoissa, yks aamu jota sitten aloin rapsutteleen irti tohkeissani.
Sit kun nousin ylös satuin kattoo lakanaa¿ ja mitä mä näin, siistejä pyöreitä läikkiä siellä täällä söpössä rivissä. Sit vasta tajusin, et ei perhana, mullahan on alkanu tissit valumaan, eikä niistä mikään nahka lähe!
Ja nyt sit sitkeenä edelleen nukun ilman mitään, tuntuu jotenkin et öisin puristaaja ahdistaa kaikki vaatekappaleet niin on helpottavaa nukkua nakupellenä. Tosin tätä tahtia lakanoita saa vaihtaa sit ahkerammin, mut minkäs teet¿ Kaikkee kun ei voi saada ja mitkään rintsikat kera liivinsuojat päällä en satavarmasti ala vielä nukkuun!
Onks teillä muilla muuten samaa ilmiötä, et ah ihanaa, kun iltaisin pääsee esim. töistä kotiin niin mahdollisimman äkkiä kaikki puristavat vaattee pois ja tyyliin pikkarit päällä huitelee menemään?
Mä nimittäin strippaan heti kun mahdollista mammahousut mäkeen, samoin rintsikat ja yleensä kipittelen/löhöilen pikkuhousut ja toppi päällä loppuillan.
Tuntuu ettei sellasta säkkiä orkkaan keksitty, joka ei ahdistais mua iltaisin!
Jepulis, mutta eipä tässä tähän hätään kummempia.
T Helga & Maris rv 21+2
Kiitos kaikille onnitteluista ja etenkin siitä, että jaksoitte tsempittää, vaikka mulla oli mieli maassa ennen istukkanäytteen tuloksia! Ootte ihania!
Helga: Hienoa, että rakenneultrassa oli kaikki hienosti. Voin kuvitella ton sinun tiedonhalun sukupuolen suhteen. Se on vaan niin kiusallisen kutkuttavaa, kun näytteestähän sen saa selville 100 % varmasti. Itse oon nyt tosi tyytyväinen, että kysyttiin, mieskin sanoi, että heti " henkilöityi" masun asukki enemmän. Ja helppo sitten vaan miettiä poikien nimiä jne.
Masumies on aloittanut päivittäisen melskaamisen. Kunnolla en vielä mitään tunne, mutta sellaista pientä liikettä, kääntyilyä ja hipaisuja. Ihan edessä ei tunnu mitään, kun se istukka on siinä, mutta sivuilla ja " katossa" kyllä. Eilen sain pillityskohtauksen, kun maattiin kaikki sohvalla - minä, mies ja poika ja Masuli alkoi pyöriä mahassa - tuli vaan niin onnellinen tunne, että tässä mä pötköttelen yhdessä elämäni miesten kanssa... No juu, perhanan hormonit taas kerran.
Aurinkoiset päivänjatkot!
Tuutis ja Masumies rv 15+2
emunainen: Eikös ensikertalainen saa vain puolet, joten mulla on tällainen nopeutettu raskaus ;) Hidas raskautuminen, mutta kun vauhtiin päästiin niin nopeasti tulloo! No ei vaan, kyllä ne viikot näköjään ovat alkaneet poksua hurjaa tahtia. Kohta on kesä eikä töitäkään ole kuin puolitoista kuukautta jäljellä *tuuletus*! No hei, ei oo enää kauaa sullakaan, kohta saat nyytin syliin. On mulla kuitenkin vielä noihin sun viikkoihin kirittävää :) Ootko hypistellyt äippäpakkausta innoissasi siellä? Vitsi minäkin odotan sitä hetkeä kun sen saan, taidan laittaa kelan paprut kuitenkin vasta lähempänä toukokuuta menemään niin voisi saada sen uuden pakkauksen. Ihanasti jaksat masulle jutella ja häntä paijailla, vaikka yöuniasi viekin! Minulla on takana vasta muutama levoton yö, tai siis mä nukkuisin kyllä kuin tukki mutta joku muu meillä melskaa :D Toivottavasti saat nukuttua vielä muutamia öitä ennen h-hetkeä.
Limetti: Hui teidän pesukoneen ostot! Musta tuntuu että jo nyt pitkät kävelyt ja kaupassa kiertelyt käy voimille, joten ihan suosiolla hoidan hommat alta pois ennen kuin maha on ihan megaiso. Kuulostaa siltä että teillä alkaa olla pikkuhiljaa vauveli laskeutunut, se tietää hyvää. Onnea äippälomalle siirtymisestä! :)
Tuutis: Tulevan pikkupojan äiti (tai siinä vaiheessa jo kahden) siellä kirjoittelee :) Ihania uutisia! Sykähdytti täälläkin päässä nuo teidän sohvalla makoilut koko perheen voimin, hormonit vaikuttaa täälläkin... Ihanat ajatukset sinulla! Ja ajattele, toisilla on vain yksi elämän mies, sinulla niitä on kohta kolminkappalein! :)
Helga: Toivottavasti löydät seiskytkluvun pinniksen fiksattavaksi! Se olis kyllä aika magee juttu. Sellaisessa on tullut itsekin pötköteltyä aikoinaan... Kiva kuulla että rakenneultrassa oli kaikki hyvin! Päivitin uuden LA:si ilman muuta. Olet päässyt tutustumaan oikein kunnolla raskauden autuuksiin; vuotaviin rintoihin, alati kasvavaan mahaan, puristaviin housuihin jne. Aika lailla samoja kuvioita täällä, mulla rinnat vuotaa onneksi vain puristaessa eikä vielä itsekseen. Lökärit on täälläkin käytössä aina kun vain mahdollista ja kasvukivut on välillä tosi ikäviä. Ainoa ero on, että mulla masu on suhteessa kuitenkin vielä aika pieni kun olen pyöreämallinen. Se ei niin helposti pullahda esiin ja erotu. Toisaalta olisi hyvä jos se ei valtavaksi kasvaisikaan, kun näitä kiloja on muutenkin ylimääräisiä kannettavana... Ei voi sanoa etteikö teillä ainakin näkyisi paljasta pintaa kun pikkarit päällä kotosalla tepsuttelet :D PS. Pehmittelepä sitä miestä vielä vähän, mekin halutaan palavasti tietää mikä Mariksen sukupuoli on! ;)
omaa napaa: Otin sitten ne matkarattaat jotka tuttavani myi. Ne oli ihan siistit ja kivat. Helposti kasaan menevät. Kohta saisi niihin kyytiläinen tulla... Tänään vauvalla on ollut taas hirveän hiljainen päivä ja jatkuu näköjään edelleen. Kyllä jotain elonmerkkejä on tänään tosin tullut, hassu juttu tapahtui autossa kun nappula ei ole vielä reagoinut minkäänlaiseen musiikkiin, mutta kun ac/dc pärähti soimaan niin johan alkoi jytä! Miehen kanssa naureskeltiin että aika vaativa on toisen musiikkimaku ja mamin mielestä tietty ihan väärään suuntaan! :) Mulle putoaisi tuollainen jazz-tyyppinen musiikki paremmin, heh :)
C U later allingator ja tytöt!
D.O. ja nappula rv 23+1
Aurinkoista perjantaita tulin toivottelemaan kaikille ja nostelen pinoa samalla.
C U later alligator (nyt meni oikein)!
D.O. ja nappulainen raskausviikoilla 23+2
Hei taasen pitkästä aikaa. Päivät ja viikot vaan vilisee, enää 28 päivää töitä ennen äitiyslomaa! Limetille toivottelen leppoisia päiviä ennen h-hetkeä, samoin emunaiselle. Mitenhän Pirpaliina jakselee?
Tuutupiille ja Helgalle onnitteluja hienoista tutkimus- ja ultrauutisista!
Ultsilla ja Tarilla viikot kertyy, hieno juttu. Ja Tarille vielä kommentoisin tuohon hajamielisyyteen, että erittäin tutulta kuulostaa ;) Pakko kirjoittaa suunnilleen kaikki asiat ylös, että muistaa, ja silti muutamia juttuja unohtaa tehdä. Ja tämä on todella ihan uutta, tavallisesti oon pysynyt aika hyvin kärryillä kaikista sovistuista asioista ihan vaan muistin varassa...
Käytiin maanantaina 4D-ultrassa seurannassa, jota lääkäri suositteli mun oman sydänvian ja edellisen keskenmenneen (rv 21) kaksosraskauden takia. Kaikki oli hyvin, Ilmarin painoarvio 1060g ja napanuoran virtaukset ok. Mulla on ollut aikamoisia liitoskipuja, mutta ei ole vaikuttanut mitenkään kohdunsuulle tai -kanavaan. Ilmari oli ihan isänsä näköinen (ainakin nenä!), vaikka kuvaa voi kyllä tulkita aika monella tavalla, vähän oman mielensä mukaan ;)
D.O. oli hankkinut matkarattaat odottamaan kyytiläistä, onneksi olkoon! Minäkin pääsin vihdoin myös päätökseen vaunujen suhteen, ja Gessleinin Swingit odottaa nyt Ilmaria ajelulle. Puolikovaan koppaan päädyin, oliko se Sani joka pohti kanssa koppa-asiaa? Kova kantokoppa olis varmaan kesällä vilpoisempi, mutta Gessleineihin ei kovaa koppaa ole. Vaunut vaan on niin hyvin jousitetut ja kevyet, että haluttiin sitten kuitenkin ne.
Mitäs Sanille kuuluu? Niin samoissa viikoissa kun mennään. Mulla kasvaa nyt masu sellaista vauhtia, etä oksat pois! Porukka aina naureskelee (onneksi ihan hyväntahtoisesti!),kun näkee mut pienen tauon jälkeen. Ja kummityttö (kohta 3v) sanoo mua paksumahaksi ;)
Sellaisia kuulumisia, seuraava jännä etappi on oman sydämen tutkiminen huhtikuun puolivälissä. Silloin päätetään sitten varmaan sektiostakin.
Aurinkoista viikonloppua!
Koala ja Ilmari (rv 27+2)
Pirpaliinan kuulumiset minuakin kiinnostaa...!
Koala: Sulla taitaa olla yhtä monta päivää mammaloman alkuun kuin mulla! Mä pidän kesälomat siinä ennen loman alkua, joten sen takia aloitellaan samaan aikaan vaikka olet minua pidemmällä. Juuri eilen laskeskelin että tosiaan 28 työpäivää. Mulla eka lomapäivä on 15.5. Oi, 4D:ssä olette käyneet! Ihan mahtavaa. Saitteko elokuvaa kotiin asti? Ihan mahtavaa kun vauvoista pystyy niin hyvin tunnistamaan vanhempien piirteitä, odotan jännityksellä millaisia piirteitä meidän pikkuinen perii. Me aina miehen kanssa vitsaillaan, että toivottavasti pikkuinen saa äidin hiuslaadun eikä iskän. Iskällä nimittäin tukka vaan harvenee, kun taas minulla on tummanruskea melkein vyötärölle ulottuva valtavan paksu harja :D Kampaaja sanoi, että yleensä tyttö perii äidin hiuslaadun ja poika isän, eli saas nähdä... Tosin minä itse olen perinyt isäni hiuslaadun, joten pitääköhän tuokaan paikkaansa...
Onnea teillekin vaunujen hankinnasta, on varmasti tosi kivat! Ei muuten ihme, että masusi kasvaa vauhdilla, eikös sinulla ole menossa nyt se hurjin kasvuspurtti? Ja eikö ole ihanaa olla paksumaha?! :)
omaa napaa: Mies onkin viikonlopun opiskelupaikkakunnalla, mutta tulee onneksi jo ensi viikon keskiviikkona kotiin kun torstaina lähdetään sinne risteilylle. Nyt onkin hyvää aikaa shoppailla, siivoilla ja nähdä kavereita. Yksinäistähän tämä välillä on, mutta kun tietää ettei miehen tarvitse enää ensi syksynä palata opintojen ääreen, lohduttaa se kummasti :) Sitten minä saan mun oman diplomi-insinöörini ihan ikiomaksi :D
Kahvi on alkanut taas maistumaan, ihanaa nautiskella aamukahvista rauhassa näin lauantaiaamuna. Viihdyn jotenkin niin hyvin aina kotona, joten odotan innolla sitä että saa jäädä kotiin pitemmäksi aikaa. Silloin tosin rauhallisista aamuista ja kahveista ei ole tietoakaan, heh :) Kumma juttu on muuten se, kuinka paljon varmemmaksi sitä alkaa tuntemaan itsensä h-hetken lähestyessä. Alussa oli ihan paniikissa siitä, että mitenköhän sitä sitten osaa ja pärjää, mutta nyt alkaa olla jo aika varmat ajatukset tulevasta. Se on niin totta, että tämä 9 kuukautta valmistaa itsestään äitiyteen. Kaverini sanoi yksi päivä " sä oot jo ihan mamma!" . Se tuntui kuulkaas tytöt tosi kivalta!
Aurinkoista päivää kaikille ja haleja kovasti :)
D.O. ja nappula rv 23+3
Palstahiljainen taas ilmoittautuu :-) Lapset katsoo lastenohjelmia ja minä päätin tulla piipahtamaan täällä, kun en töissä ehdi.
Kyllä nää viikot tuntuu menevän vinhaa vauhtia, kun töissä on kiire ja mä vielä opiskelen työn ohella ja iltaisinkin on ollut luentoja. Nyt tosin sekin alkaa helpottamaan, kun ei ole enää kuin 2 tenttiä jäljellä ja luentojakin enää 3...Kyllä mä olenkin ollut väsynyt, mutta ehkä ahkeruus palkitaan ;-)
DREAMONE: ihanaa, olette lähdössä laivalle! Mä varasin myös meille koko perheelle risteilyn toukokuussa, mulla oli vanhoja bonus-pisteitä niin paljon ja ne olis mennyt kesällä vanhaks, niin ajateltiin käyttää tilaisuus hyväksi :-) Meillä lapset on ihan innoissaan laivalla ja itsekin tykkään, kun saa käydä hyvin syömässä ja kierrellä vähän Tukholmaakin! Nauttikaahan laivareissusta!
LIMETTI se vaan kerää noita viikkojaan ja h-hetki lähestyy :-) Sinäkö se olit ollut kiertelemässä kodinkoneita? Hienoa, että vielä jaksat!
EMUNAINEN sullakin viikkoja jo hirveästi! Kyllä vaan aika menee nopesti...
TUUTUPII se hautoo pikkumiestä :-) Ihana juttu -en tiedä, olisinko minäkään osannut olla kysymättä, kumpi siellä on. Toisaalta haluaisin tästäkin tietää kumpi tulee, mutta mies ei, joten ei sitten lähetä sitä selvittämään. Mulla on välillä ihan poikafiilis, mutta välillä tyttöfiilis, joten katsotaan nyt kumpi tulee...Toissapäivänä mietittiin nimiä ja ihan kivoja vaihtoehtoja löytyi -tosin pojan nimiä on paljon vaikeampi keksiä kuin tyttöjen...haluttais kuitenkin että rimmais aikaisempien lastenkin kanssa se uusi nimi. Niin ja onnittelut liikkeistä :-)
SANI onnittelut vaunuista! Mä olen ko. merkkejä katsellut käytettyinä, mutta en nyt oikein tiedä, mihin me päädytään...Yritetään siis metsästää hyväkuntoisia käytettyjä, mutta jos ei löydy mieluisia, niin sitten on varmaan ostettava uudet...ovat vaan niin pirun kalliita nykyisin.
HELGA: onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja tosiaan, tarkkaan olivat viimeksi siellä katsoneet, että vauveli on viikkoa isompi :-) Jep, mua ahistaa kaikki vaatteet ja kun pääsen töistä kotiin, niin vaatteet menee vaihtoon tai sitten kuljen pikkareissa :-) Ei tosiaan voi pitää mitään, mikä kiristää tai puristaa tai ahistaa. Rinnat ei vielä vuoda maitoa (paitsi jos puristelee), mutta ehkä senkin ihanuuden vielä koen :-) Mun rinnat on kyllä kasvaneet ihan älyttömästi ja pakko lähteä liiviostoksille. Niitä puristaa ja särkee...
ÄITIYSPAKKAUKSESTA sen verran, että me varmaan otetaan tälle tulokkalle. Edellisellä kerralla en ottanut. Mä saan varmaan sen uuden, kun jostain luin, että toukokuussa laittaisivat sen uuden jakoon...tosin niitä vanhoja on vielä aika paljon jäljellä...katsotaan nyt, mulle ihan sama kumpi pakkaus tulee!
OMA NAPA: eipä tässä ihmeempiä. Vähän ahistaa, kun en mä niitä varsinaisia liikkeitä vieläkään tunne. Välillä tuntuis sellaista pientä hipaisua ja kuplintaa, mutta ei ole todellakaan säännöllistä. Olis kiva tietää, että kaikki on kunnossa! Neuvolakin on vasta reilun 3 vkon päästä...ja sit siitä seuraavana päivänä rakenneultra! Plääh, nää on tietty näitä samoja tuntemuksia, mitä jokainen on käynyt läpi, mutta jotenkin ajattelin, että ne liikkeet voisi tuntea vähän aikaisemmin, kun on kuitenkin kolmas raskaus...
-Ultsi + Lahja 16+3-
Kiva kuulla sinustakin!
Tuli mieleen, että etkö pääsisi neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä jos kovasti huolettaa? Kun liikkeet eivät vielä tunnu ja koko ajan on epävarmuus ilmassa siitä onko kaikki kunnossa. Tiedän kokemuksesta että kolme viikkoa on pitkä aika odottaa! Minulle th sanoi, että tänne vaan sydänääniä kuuntelemaan mikäli vähänkään tulee epävarma olo!
Itsekin tunsin juuri noilla viikoilla lepatteluja ja kuplintaa, joten oikein hyvältä kuulostaa. Mutta niistä huolimatta aina ajatukset kävivät epätoivon syövereissä. Kunnolla minulla alkoivat liikkeet tuntua rv:lla 20+2. Ja vaikka sanotaan että uudelleensynnyttäjä tuntee liikkeet aiemmin, ei sekään aina ole niin yksioikoista. Tsemppiä kovasti, kyllä ne sieltä vielä tulevat!
D.O.
Nostellaan pinoa välillä...
D.O. ja nappula rv 23+4
Linkki edellisiin turinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870330&p=2&tmode=1&smode…