Rinnat ei kipeät, aihetta huoleen?
Lopetin juuri imettämisen (vuoden ikäinen poika) ja seuraavassa kierrossa tulin raskaaksi. Nyt olen ollut hieman huolissani, kun rinnoissa ei ole juuri ollut tuntemuksia. Ensimmäisessä raskaudessa rinnat olivat tosi kipeät ja esim. mahallaan nukkuminen ei tullut kysymykseenkään. Onko aihetta huoleen (eli voiko olla tuulimuna tms.) vai onko kaikki silti todennäköisesti ok? Kokemuksia kaivataan!! Äklö olo on kyllä ajoittain, välillä aamulla, välillä illalla pidemmänkin aikaa. Ja väsynyt olen ollut. Ja maha ollut turvonnut / aavistuksen jomottanut.
T: Peggy-75 rv 7+1
Kommentit (4)
Minulla oli myös esikoista odottaessani TODELLA kipeät nännit. Nyt olen toista kertaa raskaana ja nännit eikäö rinnat ole yhtään kipeät! En ole ajatellutkaan että jotain saattaisi sen perusteella olla vialla. Tämä kun on todellakin uusi raskaus, ihan eri kuin esikoisen raskaus ;)
Kaikissa raskauksissa ei ole mitään oireita ja toisissa taas on vaikka toisille jakaa! Jokainen raskaus on erilainen. En usko että oireitten perusteella esim. tuulimunan mahdollisuutta voisi arvioida.
Jouhi 5+4
Minulla ei ole ollut rinnat kipeät mistään raskaudesta. Nyt kolmas meneillään...
art rv13+2
Käsittääkseni tuulimunaraskauksissa on ihan samoja oireita (tai oireettomuuksia), mitä liittyy normaaliinkin raskauteen. Raskautuminen kuitenkin tapahtuu siinäkin ihan normaalisti, mutta keskeytyy aikanaan, kun puolet perimästä puuttuu eikä sikiö voi kehittyä siksi normaalisti. Mutta siis oireet ovat samat siihen asti. (Niin samat siis kuin nyt kahdessa erillisessä raskaudessa voi olla. :)
Minullakin oli ekassa raskaudessa etenkin alussa tosi kipeät, mutta toisessa raskaudessa ei ollenkaan. `Nyt tässä kolmannen alussa on ollut lievää kihelmöintiä aika ajoin, mutta ei mitään isompaa. Eli ole ihan huoleti ainakin minun kokemusten perusteella.
Tinttis-74, 6+2 ja kolmosta odotellaan