Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä turvonneelle vatsalle? En tiedä johtuuko painosta eli on lihavuutta vai joku vatsaongelma. Millä liikkellä pienenemään?

Vierailija
19.06.2025 |

Mitä tehdä turvonneelle vatsalle? En tiedä johtuuko painosta eli on lihavuutta vai joku vatsaongelma. Millä liikkellä pienenemään?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miten ranskalaisnaisten mahat ei turpoa tippaakaan, vaikka syövät vehnäpatongin päivässä, lisäksi juusto- tai suklaa-croissantin, suklaata sellaisenaan tai suklaamoussessa. Simpukoita tai häränfileepihvin ranskanperunoilla ja bearnaisekastikkeella. Juustoja ja lisää juustoja, alku- ja jälkiruuaksi ja tuolloin hillojen kanssa. Paahtovanukkaita myös kerran pari viikossa.

t. Pariisissa vuoden asunut ja työskennellyt

Annoskoko ja syömisen tiheys.

Muistan lukeneeni että myös liikkuvat enemmän. Nimenomaan kävellen, käyttävät portaita hissin sijaan jne.

Vierailija
42/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä miten ranskalaisnaisten mahat ei turpoa tippaakaan, vaikka syövät vehnäpatongin päivässä, lisäksi juusto- tai suklaa-croissantin, suklaata sellaisenaan tai suklaamoussessa. Simpukoita tai häränfileepihvin ranskanperunoilla ja bearnaisekastikkeella. Juustoja ja lisää juustoja, alku- ja jälkiruuaksi ja tuolloin hillojen kanssa. Paahtovanukkaita myös kerran pari viikossa.

t. Pariisissa vuoden asunut ja työskennellyt

Annoskoko ja syömisen tiheys.

Muistan lukeneeni että myös liikkuvat enemmän. Nimenomaan kävellen, käyttävät portaita hissin sijaan jne.

Kävely kuluttaa kaloreita aivan naurettavan vähän, vaikka sitä tapahtuisi 6h päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi veriryhmädieetti oli hauska. Onneksi olen O-tyyppinen, niin voin syödä lihaa. Jee.

Mutta asiaan taas. Huomasin itselläni, että minulla on tosi huono ryhti. Kun suoristaa selän, vetaa vatsan sisään ja rinnan ulos, niin pömppö ihmeellisesti katoaa. Nyt voikin syödä hyvillä mielin pari pussia sipsejä, kun ei ole enää mahaa!

Vierailija
44/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... minäkin olen huomannut tuon ryhdin merkityksen eli korkeammassa iässä menee kasaan ja se vaikuttaa siihen miltä vatsan kohta näyttää. Olen koko kuukauden syönyt noin 1000 kcal ja joka päivä kävellyt ja ollut liikkeessä. Minulla on palleatyrä ja napatyrä. Voi olla että tämä olisi aihe mennä lääkäriin. On myös ollut umpipussitulehduksia joten kyllä tämä voi olla muuta kuin että pannut liikaa suuhun nk ruokaa. Voisin uskoa tuohon veriryhmädiettiin.

Vierailija
45/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta leivän mättäminen. Pari kuukautta ilman leipää ja muiden viljatuotteiden rajoituksella näyttää, mistä oli kyse.

Leipä ja viljat ylipäänsä on tärkeä B vitamiinin lähde.

Eikä ole. Parhaimmat B-vitamiinien lähteet ovat eläinkunnasta, kuten maitotuotteet, liha ja munat.

Vierailija
46/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksen perusteella kannattaisi käydä lääkärissä eikä kysellä neuvoja täältä.

Lääkäri kirjoittaa oireisiin lääkettä. Ongelma ei poistu.

Kannattaisko ne lääkärikäynnit säästää sairaille?

Lääkäri tutkii onko taustalla vaikka keliakia tai ärtyvän suolen oireyhtymä. 

Vierailija
47/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan turvotus johtuu aina syödystä ruuasta ja sen ainoa korjaamistapa on syömisten muuttaminen.

Viljat ja maito ovat yleisimpiä turvotuksen aiheuttajia. Jotkut kasvikset hyvänä kolmosena.

Turvotus ei tarkoita samaa kuin lihominen.

Googlaa mahasyöpä ja samalla munasarjasyöpä.

Vierailija
48/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös lääkäri ultraa vatsan. Minulla on kystia alavatsa pullollaan mutta iäkkäämmällä aloittajalla voi olla jotain muuta. 

Vierailija
49/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiäkös lääkäri ultraa vatsan. Minulla on kystia alavatsa pullollaan mutta iäkkäämmällä aloittajalla voi olla jotain muuta. 

Kirjoitan aivan mitä sattuu! Minulla on kohdussa myoomia mutta aloittajalla voi olla muuta!

Vierailija
50/52 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa sanoa on se läskiä vai turvonnut?

Voisin kuvitella jotain suolisto-ongelmaa. Olen jo iäkäs ihminen. Voisi olla vaikka vatsakatari alkamassa kun tuli hirveän hapanta mahanestettä suuhun toissa aamuna. Turvotus on ihan palleasta alkaen ja mulla on palleatyrä ja napatyrä ja vaikka mitä suolisto-ongelmia. Haluaisin vain jostakin tietää onko lihavuutta. Kokonaan leivästä en aio luopua sillä siinä on kuitua jota ei muulla saa. Ei sitäkään tarvitse hurjia määriä syödä.

Munasarjasyöpä?

Veljeni kuoli näin.

Vierailija
51/52 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan turvotus johtuu aina syödystä ruuasta ja sen ainoa korjaamistapa on syömisten muuttaminen.

Viljat ja maito ovat yleisimpiä turvotuksen aiheuttajia. Jotkut kasvikset hyvänä kolmosena.

Turvotus ei tarkoita samaa kuin lihominen.

Vierailija
52/52 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla syynä voi olla mikä vaan, mutta itsellä turvotuksen teki kaura. Kauraa aina ylistetään, mutta jos etsii tietoa, niin selviää että joillekin juuri kaura aiheuttaa pahojakin vatsavaivoja. Oli yllätys itselleni, niin paljon siitä kirjoitetaan positiivisesti, ja varsinkin siitä kuinka se oikein ihanasti sopisi erityisesti herkkävatsaiselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän