Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

36 KUUKAUDEN pituinen määräaikainen?

Vierailija
19.06.2025 |

"Etsimme asiakkaallemme neljää (4) levyseppähitsaajaa teräsrakennetöihin metalliteollisuuteen. Tarjolla on kaksi vakituista työsopimusta ja kaksi määräaikaista työsopimusta (36 kk). Työt alkavat elokuun alussa ja työsuhde solmitaan RTK-Henkilöstöpalvelun kanssa."

Siis eikai 36 kuukauden mittainen määräaikainen laillinen ole?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut 3 vuoden määräaikaisessa työsuhteessa. Miksi olisi laitonta?

Pitää olla perusteltu syy noin pitkälle määräaikaisuudelle, esim. vanhempainvapaan sijaisuus tms. Muutoin "tavallisessa työssä tavallisissa olosuhteissa" vuosi on maksimi.

Palkkavaadettahan voi aina hilata sen verran ylöspäin että määräaikaisuus muuttuu kannattavaksi ja siedettäväksi. Kyllä muutama sata tonnia varmaan lisää motivaatiota.

Työnhakija ei ole mikään kerjuri, vaan neuvottelee itse työsopimuksen ja palkkansa.

Vierailija
22/23 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vaikka joku rakennusprojekti, joka kestää tietyn aikaa. Ihan hyvi voi käydä niinkin, että saadaan uusit tilaus ja työt jatkuu.

Olen tehnyt 3 kk sijaisuuksia ja kahden kesän jälkeen sain sieltä vakipaikan. Ja kohta pääsen eläkkeelle.

Onhan se nyt ihan eri tehdä 3kk sijaisuuksia kuin 5 vuoden määräaikaisia työsuhteita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mistään työpaikasta voi sanoa, että tämä nyt kestää 30 vuotta. Aikoinaan kunnilla oli niitä pitkiä ja kapeita leipävirkoja, mutta nekään ei enää ole ikuisia,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi