Kuinka helposti sulla tulee tuo 10 000 askelta päivässä kokoon?
Kommentit (41)
Etätöiden takia ei enää tule kuin 1800.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tulee kävelemällä kokoon. Kokeile työntekoa ja liikkumista niin askeleita tulee
Paljonkohan keskiverto bussikuskilla tai kassaneidolla tulee työvuoron aikana?
Helposti. Meillä on koira ja harrastan juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Tulee helposti. Tunnin kävelylenkki ulkona ja kotona tulee helposti käveltyä 3000-4000 askelta vaikka asun kaksiossa. Kesällä kun tulee oltua paljon ulkona saatan kävellä päivässä 20 000-30 000 askelta.
Laitteeksi laskee väärin. Kotina ole alla todellakaan tule 4000 askelta. Vain jos ramppaa jatkuvasti keittiön ja makuhuoneen väliä? Minkälaista elämää elät?
Työpäivinä tulee. Vapaalla riippuu päivän urheilumuodosta. Eilen kävin pyöräilemässä 40km, joten ei tullut kuin alle 4000 askelta muuten kotipuuhissa. .
Vierailija kirjoitti:
Etätöiden alettua olen lihonnut 7 kg.
Itsekin lihoin aluksi. Sitten otettiin koira ja sen jälkeen herättelin vanhan juoksuharrastuksen eloon. Parissa vuodessa paino on laskenut kuin luonnostaan siihen samaan, mitä oli ennen koronaa. Ei ne etätyöt tarkoita, että ei saisi liikkua ollenkaan.
Huhtikuusta lokakuulle hyvinkin helposti, talvella ei koskaan ellei olla ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen paino on laskenut ja kunto kohonnut etätöissä. Ei mene aikaa työmatkoihin, joten on aikaa liikkua ja harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koska etätyö.
Mulle juurikin tulee etätöiden takia. Käytän työmatkaan kuluvan ajan lenkkeilyyn. Käyn ruokatunnilla lenkillä, että pääsen ulos päiväsaikaan myös talvella ja taas töiden jälkeen.
Huvittaa nämä "suositukset" 100kg miehen ja 50kg naiseen sovelletetaan samoja suosituksia. :D
Joskus kävelen sen kerralla (runsaan tunnin lenkki), mutta usein varsinkin kesäkuumalla teen kaksi lenkkiä päivässä ja joskus yhdistän kävelyn hyötyliikuntaan (kävellen kauppareissulle vähän kauemmas). Kotona ja kotipiirissä otetut askeleet tulevat lisäksi. Yhtenä päivänå viikossa pidän lenkkeilystä kokonaan vapaata enkä ota pulttia jos se 10 000 askelta ei aina tulekaan ihan täyteen. Yritän aina kävellä lenkkini reipasta tahtia jolloin sillä on enemmän vaikutusta ja kaverikävelyä välttelen koska silloin on otettava toisen tahti huomioon.
Koiran kanssa tulee helposti. Tehdään vähintään puolen tunnin aamulenkki, toinen puoli tuntia lounastauolla ja tunnin lenkki töiden jälkeen sekä vielä iltapissit ennen nukkumaan menoa. Etätöiden etua, että pääsee useasti lenkille päivässä.
Työpäivinä helposti. Kävelen töihin 1.5km. Lisäksi illalla vielä kävelylenkki. Töissä kävelen paljon. Pitkät käytävät, hoitotyössä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä "suositukset" 100kg miehen ja 50kg naiseen sovelletetaan samoja suosituksia. :D
Sellaista keskiverto ihmistä ei ole olemassakaan. Suositukset ovat luotu laitoshuollon tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jep. 100-kiloinen kuluttaa huomattavasti enemmän kaloreita ja saa sykkeen korkeammalle samalla kävelyvauhdilla kuin puolet kevyempi. 50-kiloisen pitäisi ottaa selkäreppuun 50kg lisäpainoa että saisi saman vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen paino on laskenut ja kunto kohonnut etätöissä. Ei mene aikaa työmatkoihin, joten on aikaa liikkua ja harrastaa.
Meillä yksi työkaveri laihtui hurjasti korona-aikaan etätöiden alettua. Hän alkoi käyttää työmatkoihin menevän ajan kuntoiluun kotona ja laittoi myös ruokavaliota uusiksi, kun ei käynyt niin usein ravintolassa syömässä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koska etätyö.
Miksi ei tule? Sulla on aikaa, kun ei ole työmatkoja?
Eikös tuo 10 000 askelta ollut aikanaan jonkun yrityksen mainoshokema (varmaan askelmittareita valmisti), ei se ole minkään tutkimuksen tulos. No mikä ettei se voi olla sopiva määrä, mutta en tiedä kuinka tarkasti siihen kannattaa tuolla taustalla tähdätä.
ohis