Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mennyt vikaan että lapsi kiusaa omaa äitiään

Vierailija
19.06.2025 |

Järkyttävää kuunneltavaa, henkistä pahoinpitelyä, haukkumista, halveksuntaa jne. eikä isä puutu tähän mitenkään. 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Meillä on kohta tuo tilanne. Itsepäinen poikalapsi ja herkkä äiti kyseessä. Vaikea laittaa rajoja. Poika haastaa kokoajan enemmän fyysisesti ja henkisesti. 

En vain jaksa! Lasun asiakkaita ollaan kohta. 

Vierailija
2/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Esim. teini-iässä aika tavallista, ja johtuu nuoren omista "kasvukivuista" yleensä joita. sitten purkaa ympäristöön. Menee yleensä ohi kunhan mieli rauhoittuu. Mutta olisihan se toki vanhempien hyvä muistuttaa siitä, että omia vanhempiakaan kuten ei muitakaan ihmisiä saa loukata.

Oma tytär oli jossain ikävuosina 13-15 aikamoinen ihmishirviö, mutta aika lailla myötätunnolla se meni, ajattelin että hänellä on vaan paha olla. Kovasti toivoin vaan että löytäisi rauhan. Ja kyllähän se siitä parissa vuodessa tasoittuikin, ja tytär palasi omaksi ihanaksi itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat menkööt peilin eteen. He ovat vastuussa lastensa kasvatuksesta.

Vierailija
4/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isän ja äidin pitäisi olla yhdessä rintamassa kasvattamassa lasta. Selkeät rajat. 

Isän pitäisi mennä terapeutin pakeille. Tuo haukkuminen murentaa kunnioitusta koko naissukupuolta kohtaan. 

Vierailija
5/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Meillä on kohta tuo tilanne. Itsepäinen poikalapsi ja herkkä äiti kyseessä. Vaikea laittaa rajoja. Poika haastaa kokoajan enemmän fyysisesti ja henkisesti. 

Anna periksi ja luovu lapsestasi kun et kerran osaa etkä jaksa laittaa hänelle rajoja. Niinpä hänestä kasvaa rajaton.

Vierailija
6/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isän ja äidin pitäisi olla yhdessä rintamassa kasvattamassa lasta. Selkeät rajat. 

Isän pitäisi mennä terapeutin pakeille. Tuo haukkuminen murentaa kunnioitusta koko naissukupuolta kohtaan. 

Tuo sama käytös seuraa seurustelusuhteisiin. Ei kunnioita tyttöystäviään. Ja voi muutenkin rikkoa rajoja, vielä pahemmin. Olen nähnyt lastentarhassa, kuinka muslimiperheen pojat käyttäytyvät tyttöjä kohtaan väkivaltaisesti. Opittu malli.

Vierailija
7/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna periksi ja luovu lapsestasi kun et kerran osaa etkä jaksa laittaa hänelle rajoja. Niinpä hänestä kasvaa rajaton.

Jotain apua me kyllä tarvitaan. Elämäntilanteen suhteen on haastetta ja molempien terveys haastaa myös. Ja pelkään tulevaa murrosikää.  Me molemmat vanhemmat ollaan poikkeuksellisen itsepäisiä. 

Vierailija
8/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama käytös seuraa seurustelusuhteisiin. Ei kunnioita tyttöystäviään. Ja voi muutenkin rikkoa rajoja, vielä pahemmin. Olen nähnyt lastentarhassa, kuinka muslimiperheen pojat käyttäytyvät tyttöjä kohtaan väkivaltaisesti. Opittu malli.

Mutta mitä jos on tyttö joka käyttäytyy näin? Siis minä olen aloittaja ja puhun tytöstä. 

Vierailija
9/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä jatkuvasta lässyttämisesta saa

Vierailija
10/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syynä haukkumiseen? Mitä lapsi arvostelee?

Muistan, kun itse räyhäsin ja arvostelin vanhempiani. Herätti niin raivon tunteita. Samat asiat ärsytti vanhemmissa loppuun saakka eli heissä oli vikaa. Etäisyyttä pidin aikuisena. Itse olen pyrkinyt toimimaan ihan toisin kuin vanhempani. Omat lapset ovat jo aikuiset eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. 

Vierailija
11/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain apua me kyllä tarvitaan. Elämäntilanteen suhteen on haastetta ja molempien terveys haastaa myös. Ja pelkään tulevaa murrosikää.  Me molemmat vanhemmat ollaan poikkeuksellisen itsepäisiä. 

Meillä on lapsen kanssa myös harvinaisen tiivis suhde. Olen sälytyttänyt ehkä liikaa vastuuta lspselle, kun on ollut oman jaksamisen kanssa ongelmia. Juuri tuon tiiviin suhteen vuoksi tulee vaikeaa. Koska lapsi irrottautuu kunnolla. 

Vierailija
12/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Meillä on kohta tuo tilanne. Itsepäinen, väkivaltainen äiti ja herkkä poikalapsi kyseessä. Vaikea laittaa rajoja. Poika haastaa kokoajan enemmän fyysisesti ja henkisesti. 

Vierailija
13/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä jos on tyttö joka käyttäytyy näin? Siis minä olen aloittaja ja puhun tytöstä. 

Isä ja tytär ovat jostain syystä liittoutuneet äitiä vastaan. Tämä ei ole hyvä. Äiti on ehkä ollut muutenkin heikompi. Isä käyttää valtaa väärin, manipuloi tyttären puolelleen. Tälläinen käytös ruokkii tytön narsismia ja ei ole hyvä myöhemmin. Tytär saattaa osoittaa halveksuntaa miehiä kohtaan myöhemmin. Perheterapeutille mars. Isän käytösmalli naisia kohtaan myös siirtyy tytölle. Saattaa hakeutua samanlaiseen suhteeseen, jossa naista alistetaan. Joka tapauksessa ei kasvata ihmisestä toisia arvostavaa ihmistä. 

Vierailija
14/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Monet ihmiset eroavat, kun lapsi on itsenäistynyt. Kuulostaa siltä, että parisuhteessa ero häämöttää. 

Pitäisi malttaa pitää asiat asioina. Ja siltikin, vanhempina olla yhdessä rintamassa ja pysyä sovituissa säännöissä. 

Vierailija
15/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää millaisissa olosuhteissa on elänyt sen lapsuutensa.

Vierailija
16/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun itse räyhäsin ja arvostelin vanhempiani. Herätti niin raivon tunteita. Samat asiat ärsytti vanhemmissa loppuun saakka eli heissä oli vikaa. Etäisyyttä pidin aikuisena. Itse olen pyrkinyt toimimaan ihan toisin kuin vanhempani. Omat lapset ovat jo aikuiset eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. 

Siis ymmärtäisin jos olisi jokin hyvä syy, mutta en löydä sitä. Me ei ikinä puhuta lapselle niin rumasti miten puhuu äidilleen. Tottakai aina sanon ettei tuolla lailla puhuta äidille jne. mutta ei sillä tunnu olevan vaikutusta. En ole alkoholisti enkä käytä fyysistä väkivaltaa. Lapsi nukkuu mukavassa pelissä, on ruokaa säännöllisesti, kavereita jne. mutta on silti aina tyytymätön. Voiko olla että on masentunut tai jotain mutta ihmetyttää mikä voi olla sitten niin huonosti että käyttäytyy näin huonosti ja se että kohdistuu juuri minuun, omaan äitiinsä.  

Vierailija
17/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tuolle isälle, että haukkumalla äitiä, hän siirtää tuon naisen halventamisen mallin tyttärelleen. Ja tytär saattaa myöhemmin etsiytyä samanlaiseen alistavaan suhteeseen. 

Isä käyttää valtaansa väärin. 

Vierailija
18/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärtäisin jos olisi jokin hyvä syy, mutta en löydä sitä. Me ei ikinä puhuta lapselle niin rumasti miten puhuu äidilleen. Tottakai aina sanon ettei tuolla lailla puhuta äidille jne. mutta ei sillä tunnu olevan vaikutusta. En ole alkoholisti enkä käytä fyysistä väkivaltaa. Lapsi nukkuu mukavassa pelissä, on ruokaa säännöllisesti, kavereita jne. mutta on silti aina tyytymätön. Voiko olla että on masentunut tai jotain mutta ihmetyttää mikä voi olla sitten niin huonosti että käyttäytyy näin huono

Murrosikä voi olla. Tytär kilpailee äitinsä kanssa. Oletteko olleet läheisiä nuorempana? Onko isä ollut etäisempi? 

Voi myös on jokin mt-ongelma. Ahdistus, joka purkautuu noin. Ei missään nimessä kannata vähätellä. 

Koittakaa kuunnella. Mitä lapsi oikeasti haluaa sanoa. 

Vierailija
19/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärtäisin jos olisi jokin hyvä syy, mutta en löydä sitä. Me ei ikinä puhuta lapselle niin rumasti miten puhuu äidilleen. Tottakai aina sanon ettei tuolla lailla puhuta äidille jne. mutta ei sillä tunnu olevan vaikutusta. En ole alkoholisti enkä käytä fyysistä väkivaltaa. Lapsi nukkuu mukavassa pelissä, on ruokaa säännöllisesti, kavereita jne. mutta on silti aina tyytymätön. Voiko olla että on masentunut tai jotain mutta ihmetyttää mikä voi olla

Minua ahdisti mennä kouluun nyt esim. Jostain syystä koin voimakasta stressiä. Tämä purkautui niin, että en löytänyt ikinä aamuisin sopivia vaatteita. Kiukuttelin. (Saattoi johtua siitä, että oli valtava pyykkivuori ja vaatteet olivat eripaikassa kuin yleensä). 

Vierailija
20/68 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän joku syys olla tuohon tytön käytökseen. Missä tilanteissa haukkuu ja miten? Onko hänelle koskaan tullut mitään seurausta? Lapasena vain istut ja otat vastaan? Oletko kysynyt mikä syynä käytökseen?