Provider-kulttuuri ja feminismi
Miksi naiset eivät suostu olemaan mukana patriarkan vastaisessa taistelussa yhteisenä rintamana, vaan niin monet noin räikeästi toimivat sitä vastaan. Ei ihme, että kiroiluiltamissa huudetaan wittua.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kauheasti nähdä jotain dataa siitä paljonko näitä provided-suhdetta etsiviä naisia oikeasti on. Vähän tulee sellainen olo että tämä on yhtä tekemällä tehty kuin se taannoinen therian-kohu.
Jeps, pääasiassa somekupla.
Kaikki tuota kulttuuria kannattavista naisista aktiivisesti etsi suhdetta. Itse olen sitä mieltä, etten missään nimessä ala käyttelemään elimiäni miehen eduksi - joko lailliseksi tai nautinnolliseksi - ellen siitä hyödy jotakin itse. Toisaalta sen tulo- ja omaisuustason miehiä, jotka pystyvät providaamaan elintasoani (yksin), on vähän. Arvomaailmaltaan reiluja ja naiseutta kunnioittavia sekä arvostavia vielä vähemmän. Eli en siis etsi tuollaista suhdetta, mutta se olisi ainoa monogaminen suhdemalli, mihin voisin miehen kanssa suostua. Toki samoilla (tai paremmilla) ehdoilla kuin työsuhteeseenkin, eli eläkkeiden tai muun turvan on kerryttävä, jos sijoitan mieheen ja perheeseen. Eikä se elatus ole tietenkään ainoa kriteeri.
Hyvin todennäköistä on, että jään vanhapiiaksi. Se on minulle ihan mielekäs elämä, sillä nautin monista jutuista perhe-elämän ulkopuolella. Ja naiselle on mahdollista tulla äidiksi ilmankin miestä, jos se tuntuu joskus todella tärkeltä. Arvomaailmani ja todellisuuskäsitykseni on kuitenkin sellainen, etten näe mitenkään välttämättömänä jatkaa omaa fyysistä geeniperimääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa lähes kaikki naiset, jotka ovat avioliitossa ovat providereita. Intersektionaalinen marxilainen feminismi on loistava keksimään näitä termejä. Täysi kymppi tälle, on ehkä paras pitkään aikaan. Millä saisikaan avioliiton tuntumaan enempää sorrolta, kuin vihjailla naisten olevan käytännössä elätettäviä providereita.
Provider on se elättäjä eli mies. Ei siis elätettävä eli nainen.
Onko elätettävälle kehitetty termiä?
Loinen tulee mieleen.
Feministit pyrkii kontrolloimaan kaikkia ja eri mieltä ei saa olla. Ei miehet ole ainoa kohderyhmä, kyllä kapinalliset naisetkin pitää nujertaa.
Vierailija kirjoitti:
Marxilainen ideologia näkee kaiken vallan ja sorron kautta. Muuta ei ole. Ei yhteistyötä, molemminpuolista hyötyä, se ei näe lahjakkuuden merkitystä hierarkioissa, se ei tunnista kauneutta eikä rakkautta. Kaikki on vallankäyttöä, mikroilmeistä lähtien.
Painajaismainen maailma. En ymmärrä mitenn kukaan suostuu uskomaan tälläiseen aivan äärikyyniseen ihmiskäsitykseen jo ihan oman mielenterveytensä takia. Ota, tai sinulta otetaan.
Tuo on luonnevikaisen hullun peli kirjaa: lyö aina ensin!
Vierailija kirjoitti:
Marxilainen ideologia näkee kaiken vallan ja sorron kautta. Muuta ei ole. Ei yhteistyötä, molemminpuolista hyötyä, se ei näe lahjakkuuden merkitystä hierarkioissa, se ei tunnista kauneutta eikä rakkautta. Kaikki on vallankäyttöä, mikroilmeistä lähtien.
Näinhän se on! Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painajaismainen maailma. En ymmärrä mitenn kukaan suostuu uskomaan tälläiseen aivan äärikyyniseen ihmiskäsitykseen jo ihan oman mielenterveytensä takia. Ota, tai sinulta otetaan.
Tuo on luonnevikaisen hullun peli kirjaa: lyö aina ensin!
Ja ennenkuin puhutaan mitään toveruudesta ja solidaarisuudesta niin tuollakin ilmiannetaan ja vedetään matto jalkojen alta silmää räpäyttämättä kun mieli muuttuu.
Niinpä vain sukupolvet annisinnemäkikopioineen innolla rakentaneet jo vuosikymmeniä. Uskon täytyy olla jotain supermuovia.
36. sinä olet alinta saastaa, ahne loinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta intersektionaalinen ideologia pitää huoraamista kunniallisena ammattina, miksi provider ei sitten kelpaa?
Toisessa ollaan itsenäisiä yrittäjiä ja hankitaan työllä omat rahat. Jälkimmäisessä jättäydytään miehen armoille.
huo rat on pahimpia loisia
Vierailija kirjoitti:
Providerin tekniikka päästä miehen kukkarolle on vain hieman eri kuin patriarkkoja vastaan taistelevilla intersektionaaleilla. Sama tavoite, eli lypsää äijän rahat.
Heikkouksien hyödyntäminen. Kuten kaikessa sodankäynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kauheasti nähdä jotain dataa siitä paljonko näitä provided-suhdetta etsiviä naisia oikeasti on. Vähän tulee sellainen olo että tämä on yhtä tekemällä tehty kuin se taannoinen therian-kohu.
Jeps, pääasiassa somekupla.
Kaikki tuota kulttuuria kannattavista naisista aktiivisesti etsi suhdetta. Itse olen sitä mieltä, etten missään nimessä ala käyttelemään elimiäni miehen eduksi - joko lailliseksi tai nautinnolliseksi - ellen siitä hyödy jotakin itse. Toisaalta sen tulo- ja omaisuustason miehiä, jotka pystyvät providaamaan elintasoani (yksin), on vähän. Arvomaailmaltaan reiluja ja naiseutta kunnioittavia sekä arvostavia vielä vähemmän. Eli en siis etsi tuollaista suhdetta, mutta se olisi ainoa monogaminen suhdemalli, mihin voisin miehen kanssa suostua. Toki samoilla (tai paremmilla) ehdoilla kuin työsuhteeseenkin, eli eläkkeiden tai muun turvan on kerr
Kuulostaa ihan järkevältä👍
Seksirobotit tulevat mullistamaan parisuhteet. Ne tulevat olemaan providereille halvempi ja helpompi vaihto-ehto, aivan kuten hyvä hieromasauva feministille.
Vierailija kirjoitti:
Seksirobotit tulevat mullistamaan parisuhteet. Ne tulevat olemaan providereille halvempi ja helpompi vaihto-ehto, aivan kuten hyvä hieromasauva feministille.
Naisille taas uudet panokoneet tuottavat hurjia orgasmeja, mihin harva mies pystyisi👍
Aina yhtä koomisia nämä ulisijat, jotka vinkuvat miten naiset vievät miehen rahat. Mitkä rahat?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa lähes kaikki naiset, jotka ovat avioliitossa ovat providereita. Intersektionaalinen marxilainen feminismi on loistava keksimään näitä termejä. Täysi kymppi tälle, on ehkä paras pitkään aikaan. Millä saisikaan avioliiton tuntumaan enempää sorrolta, kuin vihjailla naisten olevan käytännössä elätettäviä providereita.
Provider on se elättäjä eli mies. Ei siis elätettävä eli nainen.
Onko elätettävälle kehitetty termiä?
Loinen tulee mieleen.
On tosiaan loisia ja sitten on symbioottisia suhteita. Jos et näkisi naisen läsnäolossa mitään hyötyä omassa elämässäsi tai perheessä, niin perusta sellainen ihmeessä toisen miehen kanssa. Tai ole ilman. Loista ei tietenkään tarvitse kenenkään elättää! Mutta isäntäeläimet eivät koskaan myöskään jahtaa loisia vaan saaliita, joista hyötyvät merkittäväsi. Elikkäs kumpi se olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Providerin tekniikka päästä miehen kukkarolle on vain hieman eri kuin patriarkkoja vastaan taistelevilla intersektionaaleilla. Sama tavoite, eli lypsää äijän rahat.
Heikkouksien hyödyntäminen. Kuten kaikessa sodankäynnissä.
Jos näet sotaa kaikkialla ympärilläsi niin ongelma saattaa olla sinun kuupassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta intersektionaalinen ideologia pitää huoraamista kunniallisena ammattina, miksi provider ei sitten kelpaa?
Toisessa ollaan itsenäisiä yrittäjiä ja hankitaan työllä omat rahat. Jälkimmäisessä jättäydytään miehen armoille.
huo rat on pahimpia loisia
H uorat ovat ammatinharjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja niistä puuttuu se suvujatkamis- kuten monta muutakin ominaisuutta, mikä ihmisellä on. Onhan se aina halvempaa osta yksi rengas kuin kokonainen auto, mutta et sinä sillä renkaalla kovin pitkälle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen suhteessa on aina kyse vallasta.
Totta. Ja tämä ei koske ainoastaan parisuhteita, vaan myös yhteiskuntia ja kaikkia yhteisöjä kautta historian.
Mun mies on lääkäri, jolla on kova palkka näin opettajaan verrattuna. Eli siinä mielessä perheessämme enemmän rahaa tuo pöytään mies. Toisaalta olen itsekin korkeakoulutettu, tohtoritutkinnon tehnyt työssäkäyvä opettaja, niin ei tämä kuvio ole tuo provider. Toisaalta, olen voinut valita oman ammattini täysin vapaasti, koska miehen hyvät tulot on olleet tiedossa jo lukioikäisestä kun seurustelimme ja hän pääsi lääkikseen. Opettajan palkalla kituuttelisin, mutta lääkärimies mahdollistaa varakkaana elämisen.