Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin uuteen asuntoon ja seinien lävitse kuuluu kaikki. Siis KAIKKI

Vierailija
18.06.2025 |

Kuulen keskusteluja, musiikkia, seksiäänet, piereskelyt, valokytkinten naksutukset, veden laskemiset, Ja samaten toki he kuulevat äänet täältä päin. Tuntuu, että koko yksityisyys on mennyt ja huolestuttaa ettei voi edes yksityisiä puhelinkeskusteluja esim. pankkitiedoista tai lääkärin kanssa käydä ilman että naapurit kuulevat.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa h o m o t taas panee. Kuluu "oon aah uuh aah ooh, kovempaa kovempaa" sekä "nuppiin tuli kakkaa".

Vierailija
142/178 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat seksiäänet? :O

Varmaan yleisimmin sänky nitisee tai hakkaa seinään tahdikkaasti.

Hetekan natinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina muuttanut ylimpään kerrokseen kulmahuoneistoon. Yritän näin minimoida meluhaitat. Kestää toki löytää kämppä. Aina tosin olen onnistunut.

Meillä on, mutta alakerran kakaroiden kiljumiset ja laukkakisat kuuluvat erittäin häiritsevästi. Ei se ääni aina mene vaan ylhäältä alas.

Meillä tohon vielä lisäks alakerran paskarakit!

Vierailija
144/178 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tietoturvapykäliä ollaan noudattavinaan niin eikö ne kananpaskaseinätalot pitäisi ensimmäisenä romuttaa ja rakentaa tilalle sellaisia ettei olohuoneeseen kuulu seinän läpi naapurin puhelut missä kailottaa henkilötunnuksiaan ja muita salaisuuksia.

Siinä tapauksessa puolet Helsingin keskustan kerrostaloista pitäisi purkaa.

Niin pitäisi.

Miksi haluat hävittää kaunista ja historiallista kaupunkimaisemaa ja korvata sen nykyaikaisilla rumilla taloilla? Onneksi iso osa noista vanhoista taloista on tosiaan suojeltuja, ettei kukaan pääse toteuttamaan noin hulluja ideoita.

Kuka sen nyt määrittelee mikä on kaunista ja säilyttämisen arvoista. Pitäisikö esimerkiksi kaikki 70-luvun halvalla rakennetut asunnot säilyttää.

Vierailija
145/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutatte tällasiin asuntoihin? Itse asunut aina max 10 vuotta vanhoissa taloissa ja ikinä ei ole kuulunut mitään ääniä naapureista. Ihan oma valinta! 

Se on suomalaisten tapa että valitetaan sen sijaan että tehtäisiin asialle jotain kuten esim muutettaisiin pois. 

Kun on muutaman kerran muuttanut ja todennut että kaikki kämpät samaa paskaa niin siinä ikäänkuin menettää toivon.

Vierailija
146/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tietoturvapykäliä ollaan noudattavinaan niin eikö ne kananpaskaseinätalot pitäisi ensimmäisenä romuttaa ja rakentaa tilalle sellaisia ettei olohuoneeseen kuulu seinän läpi naapurin puhelut missä kailottaa henkilötunnuksiaan ja muita salaisuuksia.

Siinä tapauksessa puolet Helsingin keskustan kerrostaloista pitäisi purkaa.

Niin pitäisi.

Miksi haluat hävittää kaunista ja historiallista kaupunkimaisemaa ja korvata sen nykyaikaisilla rumilla taloilla? Onneksi iso osa noista vanhoista taloista on tosiaan suojeltuja, ettei kukaan pääse toteuttamaan noin hulluja ideoita.

Kuka sen nyt määrittelee mikä on kaunista ja säilyttämisen arvoista. Pitäisikö esi

Ei tietenkään, eiväthän ne ole historiallisia. Nykyaikana rakennettuja.

Vierailija
147/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha talo? Itse asuin pari vuotta 70-luvulla rakennetussa talossa, jossa äänieristys oli vastaava. Kaikki naapureiden keskustelut kuuluivat läpi, ihan kaikki muukin, piereskelystä lähtien. Hirveää aikaa.

Vierailija
148/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentava konsepti koko helvetin kerrostaloasuminen. Monikohan kerrostaloasuja oikeasti edes valitsisi kerrostaloasumisen jos saisi valita?

Minä, helppoa ja sopii elämätilanteeseen. Olen asunut omakotitalossa yhteensä 27 vuotta elämästäni, joten on siitäkin kokemusta. Omassa asunnossa ei kuulu naapureista mitään, eikä liioin rapusta, eikä ulkoa. 2021 rakennettu talo.

Vierailija
149/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina muuttanut ylimpään kerrokseen kulmahuoneistoon. Yritän näin minimoida meluhaitat. Kestää toki löytää kämppä. Aina tosin olen onnistunut.

En ymmärrä, mistä tämä oletus tulee, ettei mitään meluhaittaa olisi. Itse asun tällaisessa asunnossa ja alakerran asunnon jumalaton ryske, pauke ja lasten kirkuminen kuuluu tänne ylös. 

Vierailija
150/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki kuuluu. Yhdessä kämpässä kuulin naapurinäijän kuorsauksen, seuraavassa joka junan ja nyt nykyisessä kun naapuri käy kusella/sulkee kaapinoven/vetolaatikon tai istuu/nousee lepotuolista. Harmi kun ei ole varaa omakotitaloon mut kaiketi sielläkin kuuluis penikoiden kiljumiset pihalla?

Eli kaikki junaradan vieressäkään ei ole siis hyvin äänieristettyjä?

Vanhat talot eivät tosiaan ole, asuin 19 ensimmäistä vuottani kerrostalossa junanradan vieressä - kaikki kuului. Nykyään 2017 rakennetussataas radan vieressä, mitään ei kuulu.

Vierailija
151/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutatte tällasiin asuntoihin? Itse asunut aina max 10 vuotta vanhoissa taloissa ja ikinä ei ole kuulunut mitään ääniä naapureista. Ihan oma valinta! 

Se on suomalaisten tapa että valitetaan sen sijaan että tehtäisiin asialle jotain kuten esim muutettaisiin pois. 

Ai? Sinä se vain pistät kämppiä myyntiin, menee tuosta vain kaupaksi, uusi kivempi asuntokin löytyy sormia napsauttamalla, kun huomaatkin uuden asuntosi huonot puolet asuessani siinä jonkin aikaa? 

Vierailija
152/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään. Minä tiedä, että naapurilla on super suuri rakko ja hän tietää, että minulla on IBS.

Vierailija
153/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole hyvä että panoäänet kuuluu niin naapuritkin tietää kuka saa ja paljon!

En ymmärrä, miksi (joidenkin) naisten pitää huutaa.

Miesten takia. Miehet luulee olevansa hyviä panemaan kun muija huutaa. 

Jotkut miehet jopa kehottaneet vikiseviä naisiaan pitämään enemmän ääntä että saisivat elää mahtavan panomiehen illuusiossaan.

Se ääni on kannustamikseksi luotu. Ei sillä muuta tarkoitusta ole.

Vierailija
154/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee, itse asuin samanlaisessa asunnossa 5 vuotta.

Ja meikäläinen sellaset 10 vuotta. Tein vielä korona-aikana etätöitä ett sai jännittää asiakkaiden puolesta ettei vaan mitään kovin henkilötietojen osalta liian spesifiä keskustele. Ett joo ja rakennus ei ees mitenkään kovin vanha eli noin 15-20 v vanha pitäis olla äänieristeet kunnossa mut ei ollu.

Vierailija
155/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt teet näin hankit havinta melueristettä ja vuorautat asunnon sillä. Et voi asua noin, se on riski. Eristä siis asuntosi, ja paksua verhoa ja mattoa ja ryijyä vielä päälle.

Turhaa rahan haaskausta. Parempi etsiä uusi asunto.

Vierailija
156/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on, mutta alakerran kakaroiden kiljumiset ja laukkakisat kuuluvat erittäin häiritsevästi. Ei se ääni aina mene vaan ylhäältä alas.

Joo kyllä ne äänet on paljon naapureista kiinni, ei taida olla yhtäkään taloa jossa ei kuuluisi mitkään äänet, jos saat jonkun möykkäporukan naapuriksi.

Minulla oli aikoinaan aso-asunto, jossa ei kuulunut yhtään mikään ääni. Ei kuulunut yläkerrasta, ei alakerrasta eikä sivulta. Yhtään mitään. 

Asoasunto myös ja aivan kaikki kuului läpi eikä ees kovin vanha talo. Pakko oli muuttaa pois.

Vierailija
157/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kyntö?

Vierailija
158/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa h o m o t taas panee. Kuluu "oon aah uuh aah ooh, kovempaa kovempaa" sekä "nuppiin tuli kakkaa".

😂 käykö kateeksi?

Vierailija
159/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään. Minä tiedä, että naapurilla on super suuri rakko ja hän tietää, että minulla on IBS.

IBS naapuri olisi painajainen. 

Vierailija
160/178 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisuusaihe ja niin kauan, kun tässä maassa on kerrostaloja, niin siihen on nyt totuttauduttava tai sitten lähtee väkisinkin "kaikkien" haaveilemaan omakotitaloon vai mitä. 

Omakotitalossa voi huoneista toiseen kuulua vielä pahemmin. Aina löytyy mölisijöitä: aikaisin aamulla ruohoa leikkaava, moottorisahaava, jatkuvasti haukkuva koira.