Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin uuteen asuntoon ja seinien lävitse kuuluu kaikki. Siis KAIKKI

Vierailija
18.06.2025 |

Kuulen keskusteluja, musiikkia, seksiäänet, piereskelyt, valokytkinten naksutukset, veden laskemiset, Ja samaten toki he kuulevat äänet täältä päin. Tuntuu, että koko yksityisyys on mennyt ja huolestuttaa ettei voi edes yksityisiä puhelinkeskusteluja esim. pankkitiedoista tai lääkärin kanssa käydä ilman että naapurit kuulevat.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee, itse asuin samanlaisessa asunnossa 5 vuotta.

Vierailija
2/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee, itse asuin samanlaisessa asunnossa 5 vuotta.

Taisin tottua liian hyvään, koska mun entisessä kerrostalossa en kuullut hisahdustakaan, mutta johtuisko sitten siitä, että tää on vanhempi talo. Mulla on jo nyt tavoitteena muuttaa pois täältä ASAP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Itse myös asunut kahdessa samanlaisessa kämpässä, 50- ja 60-luvun kerrostaloja. Hyvin kuului läpi kaikki normaali puhe ja äänet, vessan vetäminen ja kusella käymiset kaikki. Nykyisessä uudemmassa asunnossa kuuluu lähinnä vaan tömpsytys ja kolinat, toki ärsyttävää sekin.

Vierailija
4/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei se puhekaan kuulu joka asuntoon tai kuuluu toisiin paremmin kuin toisiin. Omassa kämpässä on kans melko huono äänieristys vaikka vain 15 vuotta vanha talo. Mutta eri asunnoista kuuluu äänet eri tavalla. Yläkerrasta ei kuulu tänne alas puhe kuin vaimeasti. Ei saa selvää. Alakerrasta kuuluu puolestaan puhe kuin puhuja olisi samassa kämpässä. Kaiken saa selvää. Yläkerrasta kuuluu sitten puolestaan kaiken maailman kolinat hyvin.

Vierailija
5/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten on vielä naapureita, jotka ovat niin sairaalloisen kiinnostuneita sinun asioistasi, että he varta vasten hankkivat kuuntelulaitteita ja murtautuvat wifiisi.

Vierailija
6/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teet näin hankit havinta melueristettä ja vuorautat asunnon sillä. Et voi asua noin, se on riski. Eristä siis asuntosi, ja paksua verhoa ja mattoa ja ryijyä vielä päälle.

Vierailija
7/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

xddddddd

Vierailija
8/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua paitsi valokatkaisijan äänet eikä pierut ole kuuluneet. Teillä vissiin vielä huonompi eristys kun meillä 🙄

Vierailija
9/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Itse myös asunut kahdessa samanlaisessa kämpässä, 50- ja 60-luvun kerrostaloja. Hyvin kuului läpi kaikki normaali puhe ja äänet, vessan vetäminen ja kusella käymiset kaikki. Nykyisessä uudemmassa asunnossa kuuluu lähinnä vaan tömpsytys ja kolinat, toki ärsyttävää sekin.

Täällä 1991 valmistunut talo ja tuota samaa. On muuten niin loistava asunto kaikin puolin (öisin hipihiljaista, sijainti, maisemat, mukavat naapurit, pohjaratkaisu, siis ihan kaikki muu joten en ole pois muuttamassa.)

Vierailija
10/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossasi seinät ovat näkö- ei äänieste. Todella ikävää. Asuin samanlaisessa kanankakkaseinäisessä yksiössä Hgin Hietalahdessa, sata vuotta vanhassa talossa, ja siinä sitä sitten kuunneltiin naapurin puhelut sekä piereskelyt. Se oli vanha hellahuone, jollaisia ei pitäisi rempata kenenkään käyttöön.

Vierailija
11/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina muuttanut ylimpään kerrokseen kulmahuoneistoon. Yritän näin minimoida meluhaitat. Kestää toki löytää kämppä. Aina tosin olen onnistunut.

Vierailija
12/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina muuttanut ylimpään kerrokseen kulmahuoneistoon. Yritän näin minimoida meluhaitat. Kestää toki löytää kämppä. Aina tosin olen onnistunut.

No siitä olen kiitollinen, että mulla on ylin kerros, ettei ainakaan yläkerran tömistelyjä tarvitse kestää, mutta samalla toki ärsyttää, että pitää olla ekstravarovainen etten minä puolestani häiritse allani asuvia.

Vierailija
13/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tietoturvapykäliä ollaan noudattavinaan niin eikö ne kananpaskaseinätalot pitäisi ensimmäisenä romuttaa ja rakentaa tilalle sellaisia ettei olohuoneeseen kuulu seinän läpi naapurin puhelut missä kailottaa henkilötunnuksiaan ja muita salaisuuksia.

Vierailija
14/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat viihdettä siis riittää ja livelähetyksenä, ole onnellinen.

Vierailija
15/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava konsepti koko helvetin kerrostaloasuminen. Monikohan kerrostaloasuja oikeasti edes valitsisi kerrostaloasumisen jos saisi valita?

Vierailija
16/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nähtiin että meillä maalla ei ole moista ongelmaa. kerrostalon asukkaat heh.

Vierailija
17/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on, mutta alakerran kakaroiden kiljumiset ja laukkakisat kuuluvat erittäin häiritsevästi. Ei se ääni aina mene vaan ylhäältä alas.

Vierailija
18/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs päin tuollainen kultakimpale? Tahdon heti muuttaa.

T: Ulla Taalasmaa

Vierailija
19/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain tietoturvapykäliä ollaan noudattavinaan niin eikö ne kananpaskaseinätalot pitäisi ensimmäisenä romuttaa ja rakentaa tilalle sellaisia ettei olohuoneeseen kuulu seinän läpi naapurin puhelut missä kailottaa henkilötunnuksiaan ja muita salaisuuksia.

Noita tommosia jugend-taloja ei niin vaan romuteta uusien tieltä, niistä on osa ihan suojeltujakin. Itsekin asuin Ullanlinnassa tämmöisessä seitsemän vuotta ja kuuntelin naapurin kaikki puhelinkeskustelut ja suihkussakäynnit tahtomattani. Kaikki kuului kuin vieressä olisi tehty.

Nykyinen Punavuoren-asunto on 1960-luvun talossa, mikään ei kuulu minnekään. 

Vierailija
20/178 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet talot voi olla periaatteessa paremmin äänieristettyjä mutta rakennusvirheiden määrähän on aina valtava. Voi olla että seinistä ja pistokkeista puuttuu paljonkin oleellisia juttuja kun on rakennettu niin hutiloiden.