Muutin uuteen asuntoon ja seinien lävitse kuuluu kaikki. Siis KAIKKI
Kuulen keskusteluja, musiikkia, seksiäänet, piereskelyt, valokytkinten naksutukset, veden laskemiset, Ja samaten toki he kuulevat äänet täältä päin. Tuntuu, että koko yksityisyys on mennyt ja huolestuttaa ettei voi edes yksityisiä puhelinkeskusteluja esim. pankkitiedoista tai lääkärin kanssa käydä ilman että naapurit kuulevat.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Masentava konsepti koko helvetin kerrostaloasuminen. Monikohan kerrostaloasuja oikeasti edes valitsisi kerrostaloasumisen jos saisi valita?
Minä! Olen ihan jopa valinnut sen, myynyt jo kaksi perittyä omakotitaloa. Ikinä asuisi maan tasalla.
Kalustamaton kämppä kaikuu. Raskas matto auttaa jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina muuttanut ylimpään kerrokseen kulmahuoneistoon. Yritän näin minimoida meluhaitat. Kestää toki löytää kämppä. Aina tosin olen onnistunut.
Meillä on, mutta alakerran kakaroiden kiljumiset ja laukkakisat kuuluvat erittäin häiritsevästi. Ei se ääni aina mene vaan ylhäältä alas.
Joo kyllä ne äänet on paljon naapureista kiinni, ei taida olla yhtäkään taloa jossa ei kuuluisi mitkään äänet, jos saat jonkun möykkäporukan naapuriksi.
Mulla kokemusta 2016 ja 2019 rakennetuista taloista. Ihan painajaisia. Joka ikinen askeltöminä kuuluu alhaalta, ylhäältä ja sivuilta. Keittiön kaapistojen ovien pauke, kun seinänaapurin kaappirivistö on vasten omaa seinää. Jopa vetolaatikkojen "hurina" kantautuu.
Mitä pankkitietoja sinulla on? Persaukinen rotta, s'tana. Lääkärin kanssakin puhut vain HIV-lääkityksestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina muuttanut ylimpään kerrokseen kulmahuoneistoon. Yritän näin minimoida meluhaitat. Kestää toki löytää kämppä. Aina tosin olen onnistunut.
Meillä on, mutta alakerran kakaroiden kiljumiset ja laukkakisat kuuluvat erittäin häiritsevästi. Ei se ääni aina mene vaan ylhäältä alas.
Joo kyllä ne äänet on paljon naapureista kiinni, ei taida olla yhtäkään taloa jossa ei kuuluisi mitkään äänet, jos saat jonkun möykkäporukan naapuriksi.
Minulla oli aikoinaan aso-asunto, jossa ei kuulunut yhtään mikään ääni. Ei kuulunut yläkerrasta, ei alakerrasta eikä sivulta. Yhtään mitään.
Ainoat talot joissa voi asua on rakennettu -1935 tai 2015-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse myös asunut kahdessa samanlaisessa kämpässä, 50- ja 60-luvun kerrostaloja. Hyvin kuului läpi kaikki normaali puhe ja äänet, vessan vetäminen ja kusella käymiset kaikki. Nykyisessä uudemmassa asunnossa kuuluu lähinnä vaan tömpsytys ja kolinat, toki ärsyttävää sekin.
Täällä 1991 valmistunut talo ja tuota samaa. On muuten niin loistava asunto kaikin puolin (öisin hipihiljaista, sijainti, maisemat, mukavat naapurit, pohjaratkaisu, siis ihan kaikki muu joten en ole pois muuttamassa.)
Hyvää trollausta. Kämppä on aivan p_rseestä: "En ole muuttamassa pois - se on täydellinen!" Minäkin ostin auton. Siinä ei ole moottoria, mutta penkit ovat oikean väristä nahkaa ja takaikkunassa on Kalpan tarra, joten pidän sen!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ja vaikuttaa yhtä paljon niin kotona kuin naapurissa. Mutta itseään saan syyttää ettå pitää olla mInImAlIsTiNeN sisustus!
Vierailija kirjoitti:
Nyt teet näin hankit havinta melueristettä ja vuorautat asunnon sillä. Et voi asua noin, se on riski. Eristä siis asuntosi, ja paksua verhoa ja mattoa ja ryijyä vielä päälle.
Ryijjyt kannattaa kutoa itse! Voit lainata kirjastosta kirjoja, joissa perinneryijjyjen malleja.
Asuin tuollaisessa asunnonssa Torkkelinmäellä. Ostohetkellä välittäjä totesi, että seinät ovat paksut, mitään ei kuulu naapurista.
Kuului kaikki - vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kokemusta 2016 ja 2019 rakennetuista taloista. Ihan painajaisia. Joka ikinen askeltöminä kuuluu alhaalta, ylhäältä ja sivuilta. Keittiön kaapistojen ovien pauke, kun seinänaapurin kaappirivistö on vasten omaa seinää. Jopa vetolaatikkojen "hurina" kantautuu.
Olet Alzheimerin ensioireita kärsivä vanha tantta. Normaali ihminen ei häiriinny askelista.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele 2016 rakennettua taloa, jokainen kolahdus ja askelten töminä kuuluu selvästi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Asuin tuollaisessa asunnonssa Torkkelinmäellä. Ostohetkellä välittäjä totesi, että seinät ovat paksut, mitään ei kuulu naapurista.
Kuului kaikki - vastenmielistä.
Ihan omaa syytä kun muutit Kallioon 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele 2016 rakennettua taloa, jokainen kolahdus ja askelten töminä kuuluu selvästi läpi.
Asun 2015 rak talossa, erittäin hyvä eristys. Mutta minulla onkin mattoja ja verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ja vaikuttaa yhtä paljon niin kotona kuin naapurissa. Mutta itseään saan syyttää ettå pitää olla mInImAlIsTiNeN sisustus!
Asia nimeltä akustointi on täysin muijien käsityskyvyn ulkopuolella.
Mitä vähemmän ääniä kuuluu ulkoa, sitä enemmän kuuluvat sisältä tulevat äänet. Tämän tiettävät kaikki paitsi naiset. Eli modernit tiiviit ikkunat eivät ole aina siunaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama vuoden 2015 rakennetussa talossa. Kaikki kuuluu.
Naapurin kännykän värinät kuulu eräässä talossa.