Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksanut viikon ainoana vapaanani heittää miestä aamulla töihin

Vierailija
18.06.2025 |

Miehen työpaikka on noin 3,5 km päässä, ei siis pitkä matka. Ajaa sinne pyörällä aina. Tekee päivävuoroa ja viikonloput vapaana. Hänellä on oma auto, mutta kaupungissa pysäköinti maksaa, ja ei ole suostunut ostamaan kuukautisittaista pysäköintipaikkaa, joka maksaa suhteessa vähemmän, mutta maksaa kuitenkin. Minulla on myös oma auto. 

Tänään sattui olemaan viikon ainut vapaapäivä, ja töitä on ollut todella paljon. Huhkaisin, että pitkästä aikaa ei tarvi herätä aamulla töihin ja saa vaan olla. En ollut suunnitellut mitään pakollista koko vapaapäivälleni. 

Mieheni sitten aamulla tuumasi ennen lähtöä, että voinko heittää hänet töihin, koska päivällä sataa tosi paljon. No niin näkyy kyllä satavan, ukkostaakin. 

Ajattelin, että viikon ainut vapaa menee pieleen, jos joudun aamulla kuskailemaan miestä ees taas ja hakea hänet. Tuumasin, että en heitä, koska tänään on ainut vapaa ja ei tarvi mennä mihinkään. 

No nyt on huono omatunto. Mutta kuitenkin, vaikka vaiva on sinällään pieni, niin vaiva se on pienikin vaiva. Ei mies ole siitä kiukunnut, meni pyörällä kyllä, mutta välillä itsekin hämmästelen itsekeskeisyyttäni. Mutta kuitenkin, tämä oli ainut päivä pitkään aikaan, kun aamulla ei tarvinnut mennä yhtään mihinkään, saa juoda aamukahvin ihan rauhassa ja huomenna alkaa taas pitkä työputki. Halusin pyhittää sen aamun, ettei tarvi mennä mihinkään.

Noh, mitä olette mieltä? Olisitteko toiminut samoin vai tietenkin kuskannut miehenne töihin? 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tästä ei riitaa tullut ja mies ymmärsi pointin..joten älä tuollaista vatvo. Jos tämä oli teidän ensimmäinen riita..

Vierailija
22/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei olis kukaan miettinyt auton käynnistämistä 3,5km vuoksi.

Eikö teillä koskaan ajella lyhyitä matkoja autolla, ei edes, jos on kantamuksia? Miten pitkä pitää matkan olla, että sinne mennään autolla?

Mulla on lyhyt työmatka, oikoreittiä n. kilometri. Autolla olisi pidempi. En mene koskaan autolla, ellen tarvitse jostain syystä autoa kesken työpäivän, ja se tapahtuu hyvin harvoin. Kauppaan sen sijaan huristelen autolla, koska saan isotkin ostokset kätevästi kotiin, toisin kuin pyörällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ollut riita, ja mieskin vaan tuumasi, että no hän menee sitten pyörällä ja toivotettiin hyvät työpäivät tms. 

Tosin nyt siellä ei edes sada, joten mies tulee pääsemään luultavasti kuivana kotiin. 

Vierailija
24/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 km on sen verran lyhyt matka että sen vaikka konttaa ja aikuisen ihmisen luulisi kestävän vähän sadettakin. En olisi vienyt etenkin kun omakin auto on.

Vierailija
25/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi olisi itsekästä haluta levätä yhtenä aamuna mutta se ei, että vaatii toista ainoana vapaana aamuna kuskaamaan töihin.

Vierailija
26/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asetelma olisi toisin päin, täällä olisi jo 40 viestiä, että jätä se sika. 

Luultavasti. Naisten puolia täällä pidetään aina, vaikka oikeasti pitäisi olla yksi ja sama, mitä sukupuolta on ihminen, joka toimii itsekkäästi tai epäitsekkäästi toista kohtaan. Ei sen pitäisi vaikuttaa, onko tekijä mies vai nainen. 

Vierailija
27/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei olis kukaan miettinyt auton käynnistämistä 3,5km vuoksi.

Eikö teillä koskaan ajella lyhyitä matkoja autolla, ei edes, jos on kantamuksia? Miten pitkä pitää matkan olla, että sinne mennään autolla?

Mulla on lyhyt työmatka, oikoreittiä n. kilometri. Autolla olisi pidempi. En mene koskaan autolla, ellen tarvitse jostain syystä autoa kesken työpäivän, ja se tapahtuu hyvin harvoin. Kauppaan sen sijaan huristelen autolla, koska saan isotkin ostokset kätevästi kotiin, toisin kuin pyörällä. 

Silloin kun asuttiin kaupungissa, fillarilla hoitui parin ostoskassinkaupat, silloinkin cittariin tais olla 6km ja sinne autolla 

Nyt lähikauppaan on 10km eli kävelymatkan päässä.ei oikein ole mitään, alakoulu mutta lapsellakin on kohta jo ajokortti taskussa. Kyllä mä työmatkalla saatoin heittää  lapsen kouluun tai viedä sukset sinne aamulla tjsp, mutta en vartavasten ois ajellu.

Vierailija
28/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin todellakin kuskannut. Melko itsekäs qusipää olet.

Varmaan juu, jonne. Ja vielä imenyt sen persettä.

Vierailija
29/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi olisi itsekästä haluta levätä yhtenä aamuna mutta se ei, että vaatii toista ainoana vapaana aamuna kuskaamaan töihin.

Olen samaa mieltä. En minäkään olisi lähtenyt kuskaamaan jos olisi yksi ainoa vapaa koko viikkona kun saa levätä. Vähän hassua miehen edes kysyä tuollaista jos toinen on jo ensin hehkuttanut miten mukavaa kun saa aamulla nukkua pitkään.

Vierailija
30/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3,5 km on sen verran lyhyt matka että sen vaikka konttaa ja aikuisen ihmisen luulisi kestävän vähän sadettakin. En olisi vienyt etenkin kun omakin auto on.

Oletko useinkin kontannut 3,5 km matkan? Sulla taitaa olla aika teräksiset polvet ja selkä, sekä älyttömästi ylimääräistä aikaa.

3,5 km kävelyyn menee kävelyvauhdista ja reitin tasaisuudesta/ mäkisyydestä riippuen aikaa n. 40-55 minuuttia. (Google maps antaa tuon 50 min, kilpakävelijä toki kävelee nopeammin). Sähköttömällä polkupyörällä sama matka taittunee n. 10-15 minuutissa. 

Vierailija
31/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun mies osaa taksia tilata? Jos pihtailee parkkimaksuissa niin kärsiköön seuraukset.

Vierailija
32/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos sää on tosi kurja niin olisi kyllä ollut reilumpaa, että sä viet kumppanisi. Kauniilla ilmalla olisi voinut mennä itse.

Vierailija
33/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on mennyt kaatosateella töihin polkupyörällä 10 km matkan. Saappaat ja sadetakki mukaan sekä vaihtovaatteita se ottaa mukaan.

Vierailija
34/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei ollut riita, ja mieskin vaan tuumasi, että no hän menee sitten pyörällä ja toivotettiin hyvät työpäivät tms. 

Tosin nyt siellä ei edes sada, joten mies tulee pääsemään luultavasti kuivana kotiin. 

No, mikä tässä oli ongelma? Lopeta tuo uhriutuminen

Vierailija
35/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun mies osaa taksia tilata? Jos pihtailee parkkimaksuissa niin kärsiköön seuraukset.

Samaa mieltä. Joissain asioissa ei kannata säästää mukavuussyistä. Mies tiesi etukäteen, ettet ollut käytettävissä. Kymppi vastaa lounaan hintaa. Olisi helposti voinut vaihtaa pariin ruisleipään ja käyttää säästön parkkimaksuun, jos on tiukkaa rahasta.

Olisin aamulla rankan viikon jälkeen vielä talvihorroksessa, ettei olisi onnistunut autolla ajo turvallisesti.

Vierailija
36/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista!

En hämmästy haukkumista, vaan ymmärrän sen täysin. Opiksi otan. Parisuhde on kahden kauppa, autetaan toista. Tiedän olevani toisinaan väsyneenä itsekeskeinen, mitä taas mieheni ei ole. 

Toki nyt olen tehnyt miehelle mieliruokaa ja leiponut, ja saunan lämmittänyt ja pyydän anteeksi, kun en aamulla jaksanut heittää. En tiennyt, että sataa noin paljon. 

Malliesimerkki miten naiset syyllistyy jos ei koko ajan paapo ja huomioi miestä vaikka oman hyvinvoinnin kustannuksella. Vaikka miehellä olisi helppo vaihtoehtokin eikä tarvi naisen palvelua koko ajan. Jos osat olis olleet toisin päin niin mies olis fiksusti ehdottanut että nyt väsyttää hitosti, mee pliis autolla.

Haloo, kerroit itse että sillä miehellä on oma auto, on vaan pihi eikä halua maksaa parkkimaksuja. Olis siis voinut mennä sillä autollaan ja maksaa yhden päivän parkkimaksun jos ei halua kastua. Ei se ollut sinun kuskaamisestasi kiinni.

Vierailija
37/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin todellakin kuskannut. Melko itsekäs qusipää olet.

Varmaan juu, jonne. Ja vielä imenyt sen persettä.

Olen nainen, ja meillä kyllä tehdään palveluksia puolin ja toisin. Persettä ei kyllä ole kummankaan tarvinnut imeskellä, mitä hyötyä siitä kenellekään olisi?

Vierailija
38/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä hereillä olisin ollut, niin olisin heittänyt ilman muuta. Samalla kipassut hakemaan jotain herkkua aamupalaksi ja viettänyt hitaan aamun nautiskellen.

Vierailija
39/39 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin oli kyllä niin järkky sade aamupäivällä, että siiä olisi kastunut ukko yltä ja alta ja vaihtovaatteetkin. Kovin ukkonen kymmeneen vuoteen.

Sen takia olisi heittänyt, heti myrskyn pahimman osan hellittyä. Eihän täällä Suomessa parikytä minsaa enempää kestä.