En jaksanut viikon ainoana vapaanani heittää miestä aamulla töihin
Miehen työpaikka on noin 3,5 km päässä, ei siis pitkä matka. Ajaa sinne pyörällä aina. Tekee päivävuoroa ja viikonloput vapaana. Hänellä on oma auto, mutta kaupungissa pysäköinti maksaa, ja ei ole suostunut ostamaan kuukautisittaista pysäköintipaikkaa, joka maksaa suhteessa vähemmän, mutta maksaa kuitenkin. Minulla on myös oma auto.
Tänään sattui olemaan viikon ainut vapaapäivä, ja töitä on ollut todella paljon. Huhkaisin, että pitkästä aikaa ei tarvi herätä aamulla töihin ja saa vaan olla. En ollut suunnitellut mitään pakollista koko vapaapäivälleni.
Mieheni sitten aamulla tuumasi ennen lähtöä, että voinko heittää hänet töihin, koska päivällä sataa tosi paljon. No niin näkyy kyllä satavan, ukkostaakin.
Ajattelin, että viikon ainut vapaa menee pieleen, jos joudun aamulla kuskailemaan miestä ees taas ja hakea hänet. Tuumasin, että en heitä, koska tänään on ainut vapaa ja ei tarvi mennä mihinkään.
No nyt on huono omatunto. Mutta kuitenkin, vaikka vaiva on sinällään pieni, niin vaiva se on pienikin vaiva. Ei mies ole siitä kiukunnut, meni pyörällä kyllä, mutta välillä itsekin hämmästelen itsekeskeisyyttäni. Mutta kuitenkin, tämä oli ainut päivä pitkään aikaan, kun aamulla ei tarvinnut mennä yhtään mihinkään, saa juoda aamukahvin ihan rauhassa ja huomenna alkaa taas pitkä työputki. Halusin pyhittää sen aamun, ettei tarvi mennä mihinkään.
Noh, mitä olette mieltä? Olisitteko toiminut samoin vai tietenkin kuskannut miehenne töihin?
Kommentit (39)
Olisin kuskannut ja hakenut. Niin olen tehnyt ja teen edelleen, jos pyydetään. Niin on minuakin puolisoni aina auttanut.
Todellakin olet itsekäs, ja nyt uhriudut vauvapalstalla.
Säälittävä tapaus.
Siitä se lähtee. Arjessa huomioimattomuus. Eipä aikaakaan kun nukutte eri sängyissä ja olette pelkkiä kämppäkavereita
Kiitos kommenteista!
En hämmästy haukkumista, vaan ymmärrän sen täysin. Opiksi otan. Parisuhde on kahden kauppa, autetaan toista. Tiedän olevani toisinaan väsyneenä itsekeskeinen, mitä taas mieheni ei ole.
Toki nyt olen tehnyt miehelle mieliruokaa ja leiponut, ja saunan lämmittänyt ja pyydän anteeksi, kun en aamulla jaksanut heittää. En tiennyt, että sataa noin paljon.
En oo mitään mieltä. Toimitte miten haluatte. Mies kulkee pyörällä,mut ilmeisesti ennen ikinä työmatkoilla ei ole satanut?
No ei olis ollut iso homma viedä ja hakea.
Vierailija kirjoitti:
En oo mitään mieltä. Toimitte miten haluatte. Mies kulkee pyörällä,mut ilmeisesti ennen ikinä työmatkoilla ei ole satanut?
Tämä!
Olit jo hereillä nii olisi ollut se ja sama kuskata
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista!
En hämmästy haukkumista, vaan ymmärrän sen täysin. Opiksi otan. Parisuhde on kahden kauppa, autetaan toista. Tiedän olevani toisinaan väsyneenä itsekeskeinen, mitä taas mieheni ei ole.
Toki nyt olen tehnyt miehelle mieliruokaa ja leiponut, ja saunan lämmittänyt ja pyydän anteeksi, kun en aamulla jaksanut heittää. En tiennyt, että sataa noin paljon.
AINOA keino jolla voit tekosi enää hyvittää on ensin ottaa eka "löysät pois"-satsi suihin ja toisen kerran saa tyhjentäytyä pyllyysi omaan tahtiin
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista!
Kyllä tiesit, koska miehesi sen sanoi. Tuskin olisi pyytänyt heittämään muutoin, jos on tottunut ajamaan pyörällä aina. Ehkä voit yrittää muistaa tämän, kun itse tarvitset samanlaista pientä arjen palvelusta.
Ymmärsin että olit aamulla jo herännyt kun mies kyytiä sinulta pyysi. Tänään tosiaan ukkostaa ja sataa kaatamalla. Itse olisin kuskannut miehen töihin, jos olisin ollut hereillä. Jos taas mies olisi herättänyt minut kesken unien aamulla, olisin kääntänyt kylkeä ja sanonut ettei ole saumaa, ota julkinen tai taksi jottet kastu.
Sun AP kannattaa varmaan varautua siihen että sun mies ei sitten joskus vaivaudu sun vuoksi tekemään jotain pientä palvelusta, jolla olisi sinulle kumminkin suuri merkitys.
No, jos mies on tähänkin asti päässyt itse töihin, miksi sinun pitäisi kuskata, onhan noita P..kelejä ollut aiemminkin. Käännä vain kylkeä, niinpä itsekin tekisin.
Joskus parisuhteessa pitää joustaa ja auttaa. Ehkä tarvitset itsekin joskus kuskia. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että mies pyöräilee aamulla ja sinä haet iltapäivällä hänet ja pyörän.
Eipä tuohon olisi mennyt kuin 10 minuuttia, mutta olen itsekin hitaasti lämpiävä, eli yllätyspyyntö olisi kyllä ärsyttänyt. Olisin varmaan silti kuskannut.
Edes yhtä kertaako mies ei voi maksaa parkkimaksua?
En näe kyllä, että aapee olisi toiminut itsekkäästi. Jos yhden kerran pitkästä aikaa on vapaata eikä tarvitsisi mihinkään lähteä, niin silloinko toimitaan kuskina toiselle, jolla olisi itselläänkin ollut mahdollista mennä autolla?
Itse en olisi tuossa tilanteessa kehdannut edes pyytää kyytiä.
Olen kyllä kuskannut miestäni aina välillä töihin, viime aikoina jonkin verran.
Tänään sitten en kuskannut. Autokin hänellä itselläänkin kuitenkin on, parkkimaksu toki olisi ollut ehkä 10 euroa/päivä. Sen takia kulkee pyörällä, että välttää parkkimaksut.
Jos olisin täysin hereillä jo noussut sängystä siihen aikaan, kun mies piti heittää, olisin heittänyt.
Jos taas olisin vielä sängyn pohjalla ja ainoa mahdollisuus tällä viikolla jäädä sinne vielä köllöttelemään, olisin sanonut miehelle nätisti, että "Sori, en jaksaisi nyt heittää, laita sadevaatteet päälle, siellä sataa, hyvää työpäivää!"
Noin. Ei naisella tarvetta kokea huonoa omatuntoa, eikä miehellä tarvetta kostaa olemalla tarjoamatta apua seuraavalla kerralla, jos avuntarve olisi toisinpäin.
Jos asetelma olisi toisin päin, täällä olisi jo 40 viestiä, että jätä se sika.
Näinhän se menee, että antaja ja ottaja usein päätyvät yhteen. Antaja tosin väsyy tuohon jossain vaiheessa ja vaihtaa maisemaa. Sinäkin, ap, tulet sen vielä huomaamaan.
Meillä ei olis kukaan miettinyt auton käynnistämistä 3,5km vuoksi.
Olisin todellakin kuskannut. Melko itsekäs qusipää olet.