Mä en jaksa tätä työttömyyttä enää :(
Enkä varsinkaan niitä jatkuvia "valitettavasti tällä kertaa" -sähköposteja. Elämä on ihan järkyttävän ankeaa ja vielä ankeammaksi se muuttuu, kun lapseni täyttää kohta 18.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rankkaa se on. 7 vuotta työttömänä ja kukaan ei näin vanhaa palkkaa. Eläkkeeseen 2 vuotta. Ymmärrän sinua.
Yritä ottaa tianne siltä kannalta, että saat ainakin rahaa. Tuon ikäisenä varmaan ehdit vielä ansiosidonnaisen lisäpäivien piiriin? Nuoremmilla ei ole enää sitäkään vaihtoehtoa.
Miten 7 vuotta työttömänä ollut muka pääsee ansiosidonnaiseen enää käsiksi? Tollo kommentti sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ ei ole sama kuin elämä.
Jatkuva köyhyys ei ole elämää.
Ap
On muitakin tapoja hankkia rahaa kuin työ esim. rikokset, pimeät työt, pummiminen, pullojen keräys
Netin kautta voi tehdä rahaa myös, työttömällä on aikaa asiaa opiskella.
Juuri näin netin kautta sain 2700€ viime vuonna ilman että pistin yhtään omaa rahaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nuorimminen täytyi keväällä 18 ja ekan kerran elämässä ei työttömyyden vuoksi tartte ainakaan lapsia enää murehtia ja se on iso taakka harteilta pois!
Toivun työuupumuksesta (vuosia 3-4 yyteet vuodessa työpaikalla) nyt hetken aikaa ennen kun edes mietin, mitä seuraavaksi teen ja muutenkin olen lähinnä onnellinen, että pääsin pois siitä helvetistä ja mietin, mitä kaikkea kivaa nyt on mahdollista tehdä, kun ei ole huollettava ja on kaikki aika maailmassa. Raha on tietty tiukilla, mutta kun harrastusvälineet on jo ennestään hankittuna, niin ei pala rahaa paljoa harrastella sitä, mistä tykkää ja kerrankin on aikaa! Olen 50+ ehkä usko enää koskaan kelpaavani töihin, mutta ei haittaa.
Kyllä mun täytyy edelleen murehtia vaikka lapsi täyttää 18, koska en aio heittää häntä ulos kodista tai pakottaa ottamaan opintolainaa, ja talouteen tulee siinä vaiheessa 500 euroa vähemmän rahaa kuukaudessa. Se on aivan älyttömän iso summa! Itkettää niin paljon, ettei henki kulje.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin kesän alussa työttömäksi tietojenkäsittelyn tradenomiksi, eli olen vielä uusi tässä jutussa. Aamu tosin alkoi taas parilla valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun -viestillä. Mutta onko totta että pienikin opiskelu estettäisiin noin hanakasti? Olin ajatellut että voisin opiskella lisää alaani liittyviä juttuja, esim. uusi ohjelmointikieli, tms. mikä voisi lisätä työllistymisen mahdollisuutta. Onpa typerää jos näin on, varsinkin kun tällaiset opinnot eivät edes maksa mitään. Sitä paitsi opiskelu pitää mielen virkeänä ja voi ehkäistä masennusta kun on jotain järkevää tehtävää.
Työttömänä voi opiskella kerran max 6kk pituiset lyhytopinnot ja lisäksi useampia max. 3kk opintoja. Ne eivät saa olla keskenään samaa kokonaisuutta. Kysy näistä lisää sun virkalijalta.
Valmistuin kesän alussa työttömäksi tietojenkäsittelyn tradenomiksi, eli olen vielä uusi tässä jutussa. Aamu tosin alkoi taas parilla valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun -viestillä. Mutta onko totta että pienikin opiskelu estettäisiin noin hanakasti? Olin ajatellut että voisin opiskella lisää alaani liittyviä juttuja, esim. uusi ohjelmointikieli, tms. mikä voisi lisätä työllistymisen mahdollisuutta. Onpa typerää jos näin on, varsinkin kun tällaiset opinnot eivät edes maksa mitään. Sitä paitsi opiskelu pitää mielen virkeänä ja voi ehkäistä masennusta kun on jotain järkevää tehtävää.
Yritän kerätä rohkeutta ulkomaille muuttoon, tuntuu mahdottomalta nähdä itsellään tulevaisuutta täällä. Olen nuori ja mulla olisi monta kymmentä vuotta työuraa jäljellä, aivan kamala ajatus että pitäisi viettää elämä täyttelemällä Kela-hakemuksia ja käymällä jossain 9e/pvä -työssä. Saksaa olen opiskellut useamman kurssin pitäen silmällä sinne muuttoa. Täytyy varmaan taas kaivaa kirjat esille ja alkaa kertaamaan, ja ladata Duolingo. Sitä nyt onneksi ei voi Kela estää.