Mä en jaksa tätä työttömyyttä enää :(
Enkä varsinkaan niitä jatkuvia "valitettavasti tällä kertaa" -sähköposteja. Elämä on ihan järkyttävän ankeaa ja vielä ankeammaksi se muuttuu, kun lapseni täyttää kohta 18.
Kommentit (105)
Minäkin sain juuri pari " valitettavasti..." Toiseen oli 78 hakijaa, toiseen 94 eli en ollut ainoa, joka valitettavasti-viestin sai.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno on aina varteenotettava vaihtoehto.
Mikä siinä on että sunkaltaiset ihmiset ette osaa edes lukea eikä ymmärtää mitä tarkoittaa kun työhakemuksiin tulee jatkuvasti vain hylkyjä? Kuka hitossa on noin tyhmän ihmisen palkannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ ei ole sama kuin elämä.
Jatkuva köyhyys ei ole elämää.
Ap
Kaikki parhaat asiat on ilmaisia
Ei muuten ole. Esim. hyvä sänky on yksi asia, josta minä työttömänä vain haaveilen. Ei ole ilmainen se.
Paras hakija valitaan, joten yksinkertaisesti kehitä itseäsi, jotta olet paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 paikka ja 700 hakijaa. Juu ei niin vaan mennä
Opiskelu tai ulkomaille muutto on aina vaihtoehto
Niin on sinullekin, miksi et mene muualle narisemaan?
Vierailija kirjoitti:
700 hakijasta vaikeeta olla paras. Kun et edes saa palautetta missä vika jne
Vierailija kirjoitti:
Entä, kun olen jo liian hyvä? "Noilla papereilla pääset mihin vain. --- Et tullut valituksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Terveydenhuolto, opiskelu, asuminen? Kaikki maksaa, jos haluaa edes jotenkin selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Kehittyminen tiettyyn työtehtävään ei onnistu kotioloissa vaan on oltava näyttöjä siitä, että todella osaa homman. Ja näitä näyttöjä voi hankkia pääosin ainoastaan kyseisessä työssä. Se, että on opiskellut asiaa, ei riitä vielä mihinkään.
Ap
Opiskelu ei auta ilman työkokemusta. Mut ilmwn työkokemusta ei saa töitä
Itse olen todennut näin korkeastikoulutettuna nuorena miehenä, että tuskin tulen enää työllistymään. Työttömyyttä on nyt jo takana useita vuosia. Juuri uutisoitiin, että Suomessa valtion viranomaisetkin palkkaa ihmisiä DEI-perustein. Itse en kuulu mihinkään vähemmistöön, joten peli on aika pelattu omalta osalta.
Eipä me "nuoretkaan" päästä töihin
En minäkään. Yli kaksi vuotta työttömänä ole ollut, yksi työhaastattelukutsu tullut. Jokaiseen työpaikaan 200-800 hakijaa, erotupa siinä sitten. Hakemiini koulutuksiinkaan en ole päässyt.
Tätä ennen yli 20 vuotta yhtäjaksoista työelämää takana, mutta eipä tuokaan näytä olevan tae mistään. Tällä hetkellä vaikea uskoa, että työllistyisin enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksinkertaisesti valhetta. Juuri uutisoitiin, että Suomessa valtion viranomaisetkin palkkaa ihmisiä DEI-perustein. Toisin sanoen palkkaamiseen vaikuttaa se, kuulutko seksuaalivähemmistöön, oletko nainen tai maahanmuuttaja. Myös monet isot yritykset käyttää näitä valintaperusteena, esimerkkinä vaikka Nordea. Oikeasti kyvyiltään parasta työntekijää ei enää nykyään siis valita useimmissa organisaatioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että sunkaltaiset ihmiset ette osaa edes lukea eikä ymmärtää mitä tarkoittaa kun työhakemuksiin tulee jatkuvasti vain hylkyjä? Kuka hitossa on noin tyhmän ihmisen palkannut?
Sitten pitää hakea ns huonompiin töihin, jotta pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Työstä saa rahaa, helpottaa elämää kummasti. Rahanpuute jostain syystä rajoittaa elämää aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Terveydenhuolto, opiskelu, asuminen? Kaikki maksaa, jos haluaa edes jotenkin selvitä.
Kela maksaa nuo kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On muitakin tapoja hankkia rahaa kuin työ esim. rikokset, pimeät työt, pummiminen, pullojen keräys
Netin kautta voi tehdä rahaa myös, työttömällä on aikaa asiaa opiskella.
Opiskelu tai ulkomaille muutto on aina vaihtoehto