Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannus selvinpäin taas kerran. Muita?

Vierailija
18.06.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin. Ei viikonloppua kummempi. Saatan käydä ulkona jossakin syömässä. 

Vierailija
22/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä selvinpäin olemisessa on? Ihan normaalien ihmisten toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasin tai kaksi valkoviiniä ruoan kanssa ajattelin nauttia hyvässä seurassa juhannusaattona. Juhannuspäivänä ajo jo takaisin kotiin. 

Valitettavasti osa siitä seurueesta tulee vetämään kauheat lärvit, kärsien kanuunaa seuraavana päivänä. Mut jokainen taaplaa tyylillään.

Vierailija
24/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tääkin tilanne on, että "tänne tulee ryhmä viihtymään ja mun on pakko juoda samalla"?

Ei ole. Eikä sun ole mikään pakko oleskella siellä tai päästää sinne pulijengiä. 

Vierailija
25/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomuus ei ole minun juttuni. Toisaalta ei ole myöskään älytön kännääminen ja örveltäminen. Jo usean vuosikymmenen olen juhannuspäivän aamuna herännyt virkeänä ja hyvin levänneenä vaikka en ole ihan täysin kuivin suin ollutkaan. Muutama olut ja lasi viiniä päivän mittaan ei käytännössä mitään haittoja aiheuta.

Sama. Juhannuskännäämiset jäi nuoruuteen, ei jaksa semmoista enää. Välillä oli kausi, että olin täysin raittiina juhannukset, kun jotenkin tuntui ettei ole muita vaihtoehtoja kuin kännit tai täysin selvin päin. Nykyään olen löytänyt sen puolivälin, eli voin ottaa muutaman, ilman että tekee mieli vetää kännejä. Nuorena tuppasi ajatus "otan yhden" johtaa siihen että vedettiin kumminkin pilkkuun asti. Keski-iässä itsehillintä toimii paremmin.

Vierailija
26/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinaa,kamaa ja maksullista seuraa niin paljon ku keho kestää!!!!

Vierailija
27/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla juhannus aina ollut selvinpäin. Miksi pitäisi olla humalassa?

N31

Sinun pitäisi uskaltaa joskus mennä mukavuusalueesi ulkopuolelle ja hieman humaltua tai ottaa kunnon känni.

Mistä päättelit ettei N31 mene joskus mukavuusalueensa ulkopuolelle? Monet pystyvät siihen ilman alkoholiakin. Itse en ole vielä kännissä ollut, mutta mukavuusalueeni olen ylittänyt monesti.

N57

Vierailija
28/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Aika monetkin on juhannuksena selvinpäin.

Itse join viimeksi juhannuksena 2021. Ei mulla mitään juomista vastaan ole, se on ihan mukavaa olla hiprakassa, mutta ei vaan ole tullut juotua viime vuosina juuri juhannuksena. Tuskin tänäkään vuonna. 

Vierailija
29/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet selvin päin niin älä pilaa muiden juhannusta oleskelemalla ihmisten ilmoilla...

Hävettääkö kännääjiä siis se, että joku on selvänä ja itse eivät ole? Ei kai se sen raittiin syy ole.

Vierailija
30/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vedän VLCD-kuuria eli ketoosissa pussilitkuilla mennään. Tuli alkukesä vedettyä sen verran kosteasti, ja on tullut parissa viikolla lomalla jo ihan järkyttävästi painoa, pakko nyt ryhdistäytyä ja panna korkki ja leipäläpi kiinni loppulomaksi.

Mää vedän kosteeta vielä läpi juhannuksen ja sitten laskeudun kohti kesädiettiä.

Vierailija
31/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vedän VLCD-kuuria eli ketoosissa pussilitkuilla mennään. Tuli alkukesä vedettyä sen verran kosteasti, ja on tullut parissa viikolla lomalla jo ihan järkyttävästi painoa, pakko nyt ryhdistäytyä ja panna korkki ja leipäläpi kiinni loppulomaksi.

Älä kuitenkaan persläpeä kiinni laita, vaan anna Onnin tulla ja tunnin olla.

Vierailija
32/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Ei riitä rahat ku ruokaan ja johkin herkkuihin. Jäätelöä kaupasta puikkoja sain 15 kpl vajaa 5 e. Ja muuta normi ruokaa vaa. Kotona vietän selvinpäin kissan kera. 

Vierailija
33/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriini ei kuulu ketään, joka ei olisi selvinpäin juhannuksena. Et ole mikään harvinaisuus vuonna 2025.

Vierailija
34/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 30 vuotta juhannukset selvin päin. Jäinkö jostain paitsi?

M54

Vierailija
35/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juhlapyhiin ei kuulu lärvääminen, ei myöskään arkeen. Kaapissa on punkku, valkkari, rosee ja kuohuviini, mutta ne on mietoja ruokakaupan viinejä ja tarkoitettu siihen tilanteeseen, että teen erikoishyvää ruokaa ja mulla on ruokaseuraa.

En mä niitä yksin auo ja juo, koska ne vain pilaantuisivat. Meni alkuvuodesta jo kaksi viiniä viemäriin tämän takia. Kävi vieras, joi lasillisen ja loput happani vaikka oli tyhjiökorkki. Ei avattu viini kestä kuukautta hyvänä.

Tissuttelusta en tykkää ja jos joskus haluan viskin, konjakin tms, kadun toisella puolella 30 metrin päässä on baari, josta sellaisen saa.

Tää varmaan on alkoholistin unelma, asua anniskelupaikan vieressä, mutta mulle tuosta baarista on lähinnä vain häiriötä, koska ääliöille joutuu soittamaan poliisia kesäöisin kun ne jää oleskelemaan sulkemisajan jälkeen terassille ja soittelemaan pikku kaiuttimistaan musiikkia niin kovaa, että kahden kerrostalon kymmenien asukkaiden yöunet häiriintyy.

Päähäirikkö on Lapista etelään muttanut Henkka, joka kuvittelee olevansa kova työmies vaikka on vain kuukauden vuodesta töissä ja loput ajasta ryyppää. Persu, tietenkin. Tunnen hänet vapaaehtoistyöni kautta. Siinä tapaa nimenomaan tuollaisia hekkaparkoja, joilla ei koskaan ole ollut asiat hyvin tai edes normaalisti. Näillä ajelehtivilla juoppoperheiden pojilla ei ole paikkaa maailmassa eikä niiden haaveet koskaan toteudu ja ne tietää sen. Kai ne siksi sabotoi elämäänsä vielä lisää ryyppäämällä.

36/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä juhannuksena, joten pään on oltava selvänä. Enkä muutenkaan tykkää pakkojuhlinnasta, vaikka juhannus onkin hieno perinne.

Vierailija
37/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasin tai kaksi valkoviiniä ruoan kanssa ajattelin nauttia hyvässä seurassa juhannusaattona. Juhannuspäivänä ajo jo takaisin kotiin. 

Valitettavasti osa siitä seurueesta tulee vetämään kauheat lärvit, kärsien kanuunaa seuraavana päivänä. Mut jokainen taaplaa tyylillään.

Olisi ihan eri juttu, jos nauttisit pari kossupaukkua ja grillimakkaraa huonossa seurassa? Alkoholi on alkoholia eikä viini ole yhtään parempi vaihtoehto.

Vierailija
38/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiiriini ei kuulu ketään, joka ei olisi selvinpäin juhannuksena. Et ole mikään harvinaisuus vuonna 2025.

voi wauuu!!! olette niin hienoja!! tuossa pokaali teidän paremmuudesta. v.tun säälittävää hurskastelua.

Vierailija
39/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä siinä selvinpäin olemisessa on? Ihan normaalien ihmisten toimintaa.

Joo, aika surullista jos on poikkeus olla selvinpäin.

Itse tuli nuorena hilluttua festareilla ja muualla, ja alkoholi kyllä kuului siihen myös, mutta kolmekymppisestä asti on ollut sivistyneempää menoa, yksi tai kaksi olutta tai viinilasillista. Nyt viisikymppisenä olen ollut kokonaan ilman alkoholia jo vuosia - tänä vuonna nautin saunassa maustettua vitamiinivettä.

Vierailija
40/58 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hirveenä huvita juhlia koko juhannusta ku tuntuu että kesä ei oo ees alkanu kunnolla. Kylmää viikosta toiseen. Juhannus tulee sitten vasta ku ensin on ollu lämmintä se kesäinen +20