Te jotka ette ole koskaan kipeänä
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut eräitä epäilyttäviä piikkejä, vaikka niistä vaahdottiin joka tuutissa. :D
Mä kyllä olen sairastanut jo ennen näitä eräitä piikkejä. Itseasiassa jos oikein tarkkoja ollaan, olen sairastanut näiden eräiden piikkien ottamisen jälkeen saman verran, kuin sitä ennen yleensä yhdessä vuodessa. Ja niistä piikeistä on jo nyt kuitenkin ehkä se 3-4 vuotta aikaa. Vai onko niistä enemmänkin? Joka tapauksessa reilu pari vuotta oli flunssien välillä aikaa, kun yleensä niitä oli 2-3 vuodessa.
Pese käsiä, pidä matala asteinen tulehdus kropasta poissa, ulkoile.3 hyvää vinkkiä. 13 vuotta ilman kiepytymisiä. Paitsi kylkiluu rasahti muttei sekään lääkäriä sentään vaadi. Suo luustoa vahvistavaa, lepää ja liikkuu vaan jos noin ja olen jo kunnossa, supernopeasti meni ohi.
En tiedä. Mä tulen vain kipeäksi jos olen lentokentillä yleensä. Muuten en ole kipeä melkein koskaan.
Ihan vain olen, enkä stressaa mistään rivoista tms.
-Ajoissa nukkumaan (telkusta tulee pelkkiä mainoksia ja some kyllä odottaa huomiseenkin)
- Ei juurikaan limuja, karkkeja. Pitsan ja hammarit voi tehdä itse niin tietää mitä sinne tulee
- Influenssarokotus ajallaan, koronarokoten jos on siihen oikeutettu
- Käsien pesu
- Mieti haluatko oikeasi mennä leffaan tai festareille. Missä enemmän ihmisiä, siellä taudit liikku
- Kävele, pyöräile, jos muuta liikuntaa niin aina parempi. Joka paikkaan ei tarvitse mennä autolla
- Vältä jatkuvaa kaaoksessa elämistä. Jos elät kaaoksessa, muuta asioita
- Kalanmaksaöljy tabletit, monivitamiini, b-vitamiinilisä talvella
Näillä nyt alkuun. Ei miellytä kaikkia. Muttta kun kerran kysyttiin niin näillä on pärjäilty ilman sairastumista.
Haluttiin rehellinen vastaus, nin se on että syön räkää! Tuosta voi lukea lukuisia tutkimuksia että "eating boogers boost immunity" jos ette usko.
En voi sano etten olisi ikinä kipeä mutta hyvin harvoin. Viimeisen 5 v aikana olen ollut kai 2 pv saikulla. syön talvisin D-vitamiinia, kesäisin olen auringossa ilman kemiallista aurinkorasvaa mahdollisimman paljon. En syö varsinaisen terveellisesti mutta en myöskään epäterveellisesti. Eineksiä vähän. Liikunta lähinnä pyöräilyä ja kävelyä. Pesen kädet vessassakäynnin jälkeen ja kun alan tehdä ruokaa, muuten en käytä käsidesiä varsinkaan enkä pese käsiä koko ajan. Ihmisen pitää saada bakteereja! Liika hygienia on huono asia!
Sairaudentunnottomuus auttaa kummasti tuon saavuttamisessa.
Olen maatalosta kotoisin. Pikkulapsena vietin aikaa navetassa. Aamulla kun heräsin, niin vanhemmat sisarukset lähti kouluun ja minä lähdin vanhempien kanssa navettaan. Ei viety mihinkään päiväkotiin, jossa desinfioidaan kaikki pinnat tyyliin joka päivä. EN ole sairastanut aikuiiällä ikinä.
Minun pitää sanoa, että ei ole vinkkejä. Kukaan ei elä niin epäterveellisesti kuin itse elän. Tosi harvoin sairastan.
Syön terveellisesti, nukun 8 tuntia, en stressaa turhasta ja harrastan liikuntaa.
En vaan sairastu. Olen mielestäni monta alkavaa flunssaa parantanut finrexinillä ja salmiakilla heti, kun tuntuu, että flunssa voisi olla tulossa. Viimeksi olin saikulla töistä yli 20 vuotta sitten ja en todellakaan ole korvaamaton työn sankari, jonka on pakko mennä sairaana töihin.
en pese koskaan käsiä. viimeiseen kolmeen vuoteen yhden päivän pois töistä kuumeen takia. olen todella harvoin kipeänä, en edes esim tiedä missä kotipaikkakuntani terveyskeskus sijaitsee vaikka olen asunut täällä 18 vuotta, ei ole ollut tarvetta käydä. N36
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin rehellinen vastaus, nin se on että syön räkää! Tuosta voi lukea lukuisia tutkimuksia että "eating boogers boost immunity" jos ette usko.
Omaa vai myös muiden?
Kotona ei ole liian siistiä. En ole kovin tarkka hygieniasta. Syön päivittäin puolukoita. En syö juurikaan punaista lihaa. Nukun alasti.
Vierailija kirjoitti:
-Ajoissa nukkumaan (telkusta tulee pelkkiä mainoksia ja some kyllä odottaa huomiseenkin)
- Ei juurikaan limuja, karkkeja. Pitsan ja hammarit voi tehdä itse niin tietää mitä sinne tulee
- Influenssarokotus ajallaan, koronarokoten jos on siihen oikeutettu
- Käsien pesu
- Mieti haluatko oikeasi mennä leffaan tai festareille. Missä enemmän ihmisiä, siellä taudit liikku
- Kävele, pyöräile, jos muuta liikuntaa niin aina parempi. Joka paikkaan ei tarvitse mennä autolla
- Vältä jatkuvaa kaaoksessa elämistä. Jos elät kaaoksessa, muuta asioita
- Kalanmaksaöljy tabletit, monivitamiini, b-vitamiinilisä talvella
Näillä nyt alkuun. Ei miellytä kaikkia. Muttta kun kerran kysyttiin niin näillä on pärjäilty ilman sairastumista.
- Jätä elämä elämättä, ei tulee flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen maatalosta kotoisin. Pikkulapsena vietin aikaa navetassa. Aamulla kun heräsin, niin vanhemmat sisarukset lähti kouluun ja minä lähdin vanhempien kanssa navettaan. Ei viety mihinkään päiväkotiin, jossa desinfioidaan kaikki pinnat tyyliin joka päivä. EN ole sairastanut aikuiiällä ikinä.
Niinkuin se että et sairastu olisi joku hyvä merkki
Vierailija kirjoitti:
En voi sano etten olisi ikinä kipeä mutta hyvin harvoin. Viimeisen 5 v aikana olen ollut kai 2 pv saikulla. syön talvisin D-vitamiinia, kesäisin olen auringossa ilman kemiallista aurinkorasvaa mahdollisimman paljon. En syö varsinaisen terveellisesti mutta en myöskään epäterveellisesti. Eineksiä vähän. Liikunta lähinnä pyöräilyä ja kävelyä. Pesen kädet vessassakäynnin jälkeen ja kun alan tehdä ruokaa, muuten en käytä käsidesiä varsinkaan enkä pese käsiä koko ajan. Ihmisen pitää saada bakteereja! Liika hygienia on huono asia!
Aurinkorasva ei tee sinulle mitään muuta pahaa kuin estää vaaralliset luomet keski-iässä.
En stressaa. En uuvu, kipuile, enkä ulise traumoista, sillä niitä ei ole. Olen mies.
Oletko sairas?? Oletko?