Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuva! Kysymys maksikirjeen postituksesta?

25.03.2007 |

Tarvitseeko maksikirjeen siis mahtua postiluukusta? Voiko esim. lapsen kengät lähettää maksikirjeenä? Pohdin vaan, kun huutiksessa tarvitsisi tietää postikuluista...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi lähettää vaikka kengät...

Vierailija
2/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavallinen kirje ei mahdu postiluukusta niin siitä tulee silloin maksikirje. Maksikirjeet pitäisi toimittaa niin että jos on kotona kun postipoika käy heidän pitäisi soittaa ovikelloa ja tuoda se.

Mutta monasti olen huomannut, että vaikka olen ollut kotona niin tylysti on jätetty lappu noudettavasta maksikirjeestä postistä eikä kukaan ole vaivautunut kävelemään tuolta tien laidasta meidän ovelle. No postissa olen kyllä antanut palautetta.

Tupuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enintään 3cm?

Siis eihän kengät siihen mahdu, vaan menee pakettina 7,40e?

Vierailija
4/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen kirjeen enimmäis-paksuus on tuo 3cm, ei maksikirjeen.

Kengät voivat siis hyvin mennä maksikirjeenä - tai painosta riippuen voi olla edullisempaa postittaa ne postipakettina 7,40e. Itse vastaavissa tilanteissa tarkistan postista meneekö esim. kenkäpari maksikirjeenä 5,90e vai pakettina 7,40e.

Vierailija
5/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus + leveys + paksuus enintään 900 mm, suurin pituus kuitenkin enintään 600 mm.

Eli jos saa ne kengät mahtumaan pakettiin minkä koot ovat ylläolevan rajoissa, menee maksikirjeenä ja painaa alle 2kg. Esim kenkälaatikko yleensä on korkeampi kuin tuo 9cm. Lasten kengät tähän yleensä mahtuu...

Jos joku näistä rajoista ylittyy => paketti

Vierailija
6/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattavat tiedot niin kirjeen, maksikirjeen kuin paketinkin pituus- ja painorajoista. Kannattaa katsoa sieltä, niin saa varmimman tiedon.

Vierailija
7/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa myös se maksikirjeen painoraja. Jos maksikirje painaa enemmän kuin 500 g, niin se maksaa enemmän kuin paketti.

Vierailija
8/9 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten maksikirjeeseen liittyy tuo Tupunan mainitsema 9 cm? Kun maksikirjeen mitat saa olla yhteenlaskettuna 90 cm, joista suurin mitta 60 cm. Kyllä noihin mittoihin mahtuu mikä tahansa kenkälaatikko!

Vierailija
9/9 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän OT...

Tuo jaetaanko maksikirje perille vai ei, taitaa tosiaan riippua ihan postinjakajan fiiliksistä. Meillä on perinteisen mallinen postilaatikko, jonka kannen saa kokonaan auki, ja maksikirjeet on aina tulleet perille. Laatikkoon on tuotu mm. Kavatin nettimyymälän paketti, jossa kahdet lastenkengät pienissä kenkälaatikoissa, ja vaippatilaus, joka oli niin iso pussi, etten meinannut saada sitä laatikosta ulos, oli postijakaja tainnut sulloa oikein tosissaan. :-D