Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidon Tarpeessa´05 ~viikot 13-14~

25.03.2007 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]Gerbukka

Olen 28v ja mies 31v

Varsinais-Suomesta

Varsinaiset hoidot aloitettu keväällä 2006

Lapsettomuuden taustalla todennäköisesti miehen siittiövasta-aineet

Inssejä takana 5kpl, kaikki negoja

Seuraavana vuorossa IVF/ICSI.[/color]

[color=FF7F00]Huiskuttaja

Ikää molemmilla 28v

Asumme pk-seudulla

Vauvaprojekti aloitettu 11/04

Takana kolme tuloksetonta inssiä

Eka IVF/ICSI tuoresiirto 1/07 negaa.[/color]

[color=CD6600]Ilpo78

Pirkanmaa

Yritystä takana kohta vuosi.

Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.

Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]

[color=CD6600]LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=FF7F00]Maiti

Ikää 39v

Ensimmäinen IVF epäonnistui

Nyt menossa toinen IVF

[color=FF7F00]Mette80

Minä 27v. ja mies 30v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, jonka ei kuitenkaan pitäisi olla este raskaudelle.

Lapraskopia 1/07 jossa poistettiin kokonaan löydetty lievä endo .

Takana kolme inssiä negaa

1. IVF maaliskuussa 07. [/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 29, mies 30

Pääkaupunkiseutu

Ehkäisystä luovuttu 05/04

Esikoinen haaveissa.[/color]

[color=FF7F00]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset: Plussaonnittelut Milikolle! Tervetuloa Hoidokkeihin Maiti! [/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]Miliko

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.

1. ICSI 10/06, kemiallinen raskaus.

2. ICSI 12/06 negaa. 1.PAS 2/07.[/color]

[color=FFAEB9]Tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

2xIVF tuoresiirto 06 negaa

Helmikuussa 1.PAS

Ja sitä esikoista toivotaan... [/color]

[color=CD8C95]Manco

yritystä 12/03

ensimmäinen ICSI 10/2006. [/color]

[color=FFAEB9]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Inssit 5/06 ja 1/07 negaa.

Elämäni ensimmäinen plussa inssistä 2/07.[/color]

[color=CD8C95]EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)

yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]

[color=FFAEB9]Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06 nega

Kolmas ICSI plussa.[/color]

[color=CD8C95]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti oli edellinen pino hiljainen. Nyt naiset ahkerasti kirjoittelemaan! :)

VM:llä onkin ensi viikolla suunnitelukäynti, eikös?! Kuulumisia odotellaan..

Nonnalle tsemppiä tähän kiertoon ja toivotaan että pääsette pian hoitojen alkuun!

Miten Meten IVF etenee? Koska sinulla on käynti lääkärille?

Bilhalle vilkutuksia!

Miten Maitin ultra meni? Löytyikö tarpeeksi kasvavia muniksia?

Mitä kuuluu Huiskuttajalle, Leimulle, Pingulle?

ON: Viime keskiviikkona oli alkuraskauden ultra ja siellä näkyi 9,9mm pitkä Voitto ja sydänkin sykki mallikkaasti. Viikkoja kasassa 7+4 tällä hetkellä ja toivon vain että aika menisi tosi nopeasti tuonne toukokuulle. Pelko menetyksestä on jatkuvasti takaraivossa.

-Tuittu-

Vierailija
2/27 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuitulle ja Voitolle ja kaikille muillekin. Olipa sulla Tuittu hyviä uutisia! Taputtele masua ja sano Voitolle terveisiä. Ja kuule, eikös se oo niin, että jos syke on saatu näkyviin, niin keskenmenoriski on aika pieni? Älähän siis huolehdi.

Joo, pitäis meidän kai aktivoitua, ettei tää pino vallan kuukahda, kun nämä onnelliset poistuu. Tulkaahan siis kertomaan kuulumisia!

huhuilee Bilha, jonka kyllä piti viettää hiljaiseloa;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät tekee kovaa vauhtia taas tuloaan. Täällä on kovasti jutustelu hiljentynyt, itsekin olen tainnut syyllistyä hiljaiseloon..

Onnittelut Tuitulle hienosta ultranäkymästä! On varmaan uskomaton fiilis katsoa sitä pienen sydämen sykettä siinä ultramonitorissa, vihdoin. Kunpa meistä jokainen saisi sen kokea pitkän taistelunsa jälkeen. Mutta elämähän ei aina ole reilua, kuten tiedämme.

Kiva Bilha, että käyt hiljaiselosta huolimatta kyselemässä kuulumisia ja pitämässä pinoa hengissä!

Meillä PAS onnistuneesti takana, jännityksistä huolimatta. Olin jo hermoraunio, kun menkat ei alkanut tuntemusteni mukaan. Klinikalla kun on ne hyvät ja huonot päivät ovikselle ja sitä myöten siirrolle ( = viikonloppukiinniolot ). Jos menkat olis alkanut väärin, olis oviskin mennyt väärälle päivälle ja kaikki päin p:tä. No lopulta panikoinnistani huolimatta pääsin siirtoon. Kaksi huurunenää sulatettiin ja molemmat selvisivät moitteetta sulatuksesta. Siirtokin meni huomattavan paljon nopeammin ja helpommin kuin viimeksi. Nyt sitten vaan odotellaan ja toivotaan.

Mitä muille kuuluu? Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia tai muuten vaan jutustelemaan.

Parasta toivova, pahinta pelkäävä Huiskis pp4

Vierailija
4/27 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas vaihteeksi tosi positiivinen mieli, kun on niin monta syytä hymyyn. Huomenna meillä on siis suunnittelukäynti julkisella puolella ja sieltä soiteltiin tänään, että olisi paperit kunnossa huomenna. Oli kiva, että olivat ihan oikeasti kiinnostuneita meidän tilanteesta ja toiveet pikaisesta hoitojen käynnistymisestä heräsivät...ehkäpä vielä ennen kesää päästään tositoimiin, jee! Meillä on niin pitkään ollut hiljaiseloa, että tuntuu tosi hyvältä, kun vihdoin jotain tapahtuu.

Sää on mitä mainioin. Oon tietty tosi huolissani ilmastonmuutoksesta, mutta en voi olla nauttimatta lämmöstä :) Sekin osaltaan vissiin piristää mieltä. Ja se, että oon onnistunut valmistautumaan kesää (ja mahdollista tulevaa raskautta) varten tiputtamalla 8 kiloa. Nyt oon taas sellaisessa kunnossa, että on hyvä olla ja jos tulis jokunen raskauskilo, niin en silti ihan muodottomaksi muuttuisi. Minäkö toiveikas?? ;)

Tuitulla oli hyviä uutisia alkuraskauden ultrasta, hienoa! Tiedän, että väkisinkin tulee pelättyä pahinta tossa vaiheessa, mutta toivottavasti ei liikaa. Nauti täysillä kauan odotetusta olotilasta! Kuten kaikki muutkin plussanneet!

Pistinpä tänään vielä hakemuksen uuteen työpaikkaankin menemään. Voi olla, että en pääse edes haastatteluun, mutta osoitinpahan nyt ainakin edes itselleni, että en ole täysin jämähtänyt surkuttelemaan tätä lapsettomuutta.

Muuten, kerroin joskus, että olen vähän empinyt kertoa äidille lapsettomuudesta. Sain kuin sainkin asian hänelle taannoin kakistettua ja vastaanotto oli tosi hyvä. Tuli siitäkin niin hyvä mieli, kun se asia on nyt ikään kuin julkista.

Täytyy ruveta täyttelemään noita huomisia lappusia. Oikein nautinnollisia kevätpäiviä hoidokeille!!

Vierailija
5/27 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie täällä kyllä käyn lueskelemassa, mutta ei oo oikeen ollu kirjotettavaa. menkat alkanevat joko tänään tai huomenna, joten taas mennään kohti uutta kiertoa :(

Tuitulla on varmaan ihan uskomaton fiilis. En voi ees kuvitella miltä tuntuu nähä oman vauvan kasvavan masussa. Haikeana huokailen...

Huiskuttajalle bd, toivottavasti siirto tuottaa tulosta...

Toivottavasti VM pääset haastatteluun! Mitäs hoitoa työ nyt suunnittelette?

Mie oonkin melkosen valinnan edessä: kesäkuussa ois Naistenklinikan ensikäynti ja sitte syksyllä ivf. Mutta ny saatiin kutsu Aasiaan jouluksi. Sinne ei voi mennä raskaana kun on kaikki malarialääkkeet ja infekstiovaarat... Nyt pitäs päättää et tehäänkö kaikki suunnitellusti ja jätetään matka väliin jos oon raskaana vai lykätäänkö hoitoja ens vuoteen. Nyt tuntuu tosi kurjalta et joutuis taas vuoden oottelemaan, mutta ois mukava päästä kavereita kattomaan Aasiaan...

Tiiän et itte pitää päätös tehä (mieskin sen jo mulle sysäs) mutta oisko kellään jotain järkevää kommenttia...

Onneksi on kevät tulossa. Se kummasti piritää mun fiiliksiä!

Pingu

Vierailija
6/27 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn täällä lukemassa kuulumisianne ja pitelen kovasti peukkuja ihan jokaiselle. Varsinkin Huiskuttajalla on jännät hetket käsillä ja oikein lupaavalta kuulostaa! Toivotaan siis parasta!

Pingulle piti myös kommentoida tuosta vaikeasta valinnasta. Milloin teidän pitää lyödä lukkoon se päätös Aasiaan lähdöstä, onko siihen jokin takaraja? Mietin vain, että jos ois mahdollista tehdä niin, että pidätte mahdollisuuden lähtöön auki niin kauan kuin mahdollista ja kuitenkin yritätte hoitoja syksyllä. Jos käy niin ihanasti, että ivf tuottaa tulosta ja olet onnellisesti raskaana syksyllä, niin luulenpa että lähtö on tosi helppo perua :) Sitten taas, jos ivf ei heti tärppää, niin voisitte hyvillä mielin lähteä Aasiaan ja palata hoitoihin matkan jälkeen. Itsellä ainakin tuli jossain vaiheessa sellainen olo, että teen kyllä kaikki matka ym. tulevaisuuden suunnitelmat siltä pohjalta että en edes ajattele raskauden mahdollisuutta ja jos sitten onnellisesti kävisi, niin siinä tapauksessa tietysti teen tarvittaessa peruutuksia/muutoksia suunnitelmiin. Toivottavasti saatte asian ratkaistua parhain päin ilman liikaa stressiä!

Kaikille Hoidokeille paljon huiskutuksia ja mukavaa ja plussien täyteistä kevättä!

EE (11+1)

Vierailija
7/27 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kurkkaamaan mitä tänne kuuluu.. Ekaks mielettömästi onnea Tuitulle ja kaikille muillekin plussanneille! Toivon sydämestäni, että kaikki menee hyvin loppuun saakka, teillä kaikilla. Olette sen kyllä ansainneet!

Ite en oo jaksanu täällä oikeen käydä, kun omassa tilanteessa ei juuri mitään uutta oo tapahtunu eikä ihan lähiaikoina tapahukkaan. Mulle tehtiin se munatorvien aukiolotutkimus, ja molemmat torvet oli ihan auki. Ja sitte vaan sanottiin, et ens syksyyn asti ootellaan, ja sit alkaa vasta hoidot, koska mitään syytä ei oo löytyny. Ite oisin toivonu, et joku selvä syy tälle ois ilmenny, ni asialle ois varmasti tehty jotain jo nopeemmalla aikataululla. Aiotaan kattoo nyt sitte sinne ens syksyyn, miten hommat alkaa etenemään, ja jos ei sittenkään ala, ni kait sitä pitäis harkita yksityiselle siirtymistä. Aika kypsä alan olla jo tähän hommaan, mut ihanaa kun on kevät ja aurinko paistaa, niin elämä alkaa näyttää taas hieman valoisammalta! Työtkin kohta loppuu, ja uutta pestiä ei oo näköpiirissä, joten senkin puolesta on vähän paska fiilis. Mut koitetaanhan tytöt jaksella ja nautitaan keväisistä päivistä!

Terkkuja kaikille, yritän jaksaa aina joskus käydä kurkkimassa teidän kuulumisia. Moido!

LeiMu

Vierailija
8/27 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen heti ekana, että tulee aika omanapaista tilitystä.. IVF siis lähenee loppuaan, mutta sangen huonolla menestyksellä. Ensimmäinen ongelma oli se, että tyhjennysvuoto ei onnistunut, vaan tiputtelu " vuotopäivän" jälkeen jatkui yli viikon. Seuraava, vielä isompi ongelma on se, että munasarjat ei reagoi hormoneille. Eli menossa on oikea hevoskuuri, mutta piikittelypäiviin nähden munikset on tosi pieniä. Mukavasti tässä on vielä tuo pääsiäinenkin niin punktiota ei voida venyttää ensi tiistaita pidemmälle. Toiveita ei kuulema kannata nostaa korkealle, koska muniksia on vain kahdeksan eikä tiedä onko yhtään kypsää punktiopäivänä. Eli oikeesti tämän hetken suurin toive on, että mie saisin jatkaa samassa työpaikassa, koska vauvaa meille ei tänäkään vuonna ole tulossa!

Varasuunnitelmiakin on onneksi tehty, eli ajateltiin käydä kokeilemassa yksi inssi yksityisellä kesäkuussa ja mahdollisesti IVF (toivottavasti lyhyellä kaavalla!) elokuussa, jos siis saadaan kasattua riittävästi rahaa! Julkisella PAS tai uusi IVF mahdollinen jälleen lokakuussa. Masentaa, mutta ei kai tässä ole muuta mahdollisuutta, kun vain rämpiä taas ylös täältä masennuksen syövereistä..

Ihanaa kun teillä plussanneilla on hyviä uutisia! Tuitullakin nuo lapsettomuusongelmat johtui varmaan koko ajan tuosta kilpparivaivasta. Ja Milikon ultrakuulumisia odotellaan suurella mielenkiinnolla. Onko mukna yksi vai kaksi vauvelia??

mukavaa Leimu, että piipahdit kertomassa kuulumisia vaikka hoidot eivät juuri nyt olekaan menossa! Ja Bilhalle sama juttu! Ehkä meidän pitää nyt pitää pino pystyssä! Mutta kohtahan teidän pakollinen tauko on jo ohi, aika vierähtää ihan huomaamatta..

Nyt miun on pakko suunnata unten maille, siis jos uni vaikka tänä yönä tuliskin.. On ollu tuota muuta mietittävää ja tässä on muutama uneton yö vierähtänyt.

Terveisin Mette

Vierailija
9/27 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on kirjottelut vähän hiljentyneet. Onkohan syy lämpimissä ilmoissa vai viime aikojen mahtavassa plussa-saaliissa. Meinaan vaan että ootteko kaikki kirjottelemassa nyt tuolla alakerrassa.

Ittellä alko menkat ja kipeenä taas tulivat. Buranaa menee nappitolkulla. Muuten vaan odotellaan kesää ja ensikäyntiä...tylsää ootella, mutta kolmessa vuodessa on oppinu oottelemaan rauhassa.

EmmaE:lle kiitos kivasta vastauksesta. Luulen että juuri noin meinataankin tehdä. Eli yks ivf syksyllä ja jos se ei tuota tulosta ni sitte lentsikan nokka kohti Aasiaa. Ei meillä mitään takarajaa oo. Kohta varmaan pitää varata liput, mutta kun maksaa vähä ekstraa ni niihin saa otettua peruutusturvan. Eli voi kahta vko aiemmin perua ilman syytä.

Yksi kaveri totes tähän tilanteeseen et ittehän myö tiietään mikä on tärkeintä...

Mutta takasin töitten pariin...

Pingu

Vierailija
10/27 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra ja kohdussa köllöttelee yksi vauvanalku. Toinen on kadonnut taivaan tuuliin, tuskin edes kiinnittynyt. Onneksi toista alkiota ei löytynyt kohdun ulkopuolelta, vaan jonnekin se on haihtunut. Etukäteen kuvittelin olevani kovin surullinen, jos meille ei tule kaksosia, mutta yllätyksekseni ei ole haikea olo. Yhden pientäkin pienemmän alkion näkeminen ultraruudusta oli niin ihanaa, että ei ollut aikaa harmitella toisen kohtaloa. Tänään on raskausviikkoja kasassa 6+4 ja vauvanalku kunnioitettavat 4,3mm pitkä. Varasin kahden viikon päähän uuden ultra-ajan, jotta pääsen katsomaan miten kasvun on käynyt. Viimeksi vuosi takaperin keskenmeno tapahtui viikolla 7 ja nyt toivon lisäultran antavat mukavia uutisia ja lopulta hälventävän pelkoa.

Mette, pitkää pinnaa tämän IVF-hoidon kanssa. Omalla kohdallani ensimmäinen ICSI ei tuottanut suurta saalista, sillä siirrettäviä alkiota tuli vain yksi. Lääkäri kuitenkin muistutti, että jokainen hoitokerta on erilainen ja saalis samoin. Ensimmäisen hoidon huono saalis ei välttämättä tarkoita sitä, että jatkossakin saalis olisi huono. Pidän peukkuja pystyssä!!!!!

Miliko

Vierailija
11/27 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olihan operaatio!! Siis koski aivan mielettömästi, vedet vaan valui silmistä ja teki mieli huutaa, mutta sitä en sentään kehdannut tehdä. Sain kuulema vielä ison annoksen särkylääkettä kanyylin kautta, mutta sellaista vaikutusta en kyllä todellakaan huomannut, ei siis missään vaiheessa ollut mitenkään pöpperöinen olo. Lääkäri vaan totesi, että sinulla tämä operaatio nyt näytti olevan tavallista kipeämpi tai sitten sinulla on alhainen kipukynnys. Tuosta nyt olen hiukka eri mieltä, sillä olen melkoisiin menkkakipuihin tottunut, mutta niistä nyt ei voi edes puhua samana päivänä tämän kokemuksen kanssa.

Mutta saaliina siis 8 munasolua, huomenna tiedetään kuinka monta hedelmöittyi tai siis oliko yksikään edes kypsä. ICSI siis tehdään ja todella toivon, että mahdollisimman moni lähtis jakaantumaan ettei tähän rumbaan enää ihan heti tai mieluyiten siis enää ollenkaan joutuisi.

Mutta sitten muutamia kysymyksiä teille siis oletteko kaikki saaneet miehellenne sairaslomapäivän punktiopäivästä??

Meillä siis oli saattaja ehdoton, ja vielä sellainen jolla on auto, vaikka asutaan ihan saikun vieressä. Ystäväni olisi siis voinut käydä minut hakemassa, mutta olisin joutunut kävelemään kotiin. No sitten kun sain mieheni puhuttua paikalle, niin sairaslomaa ei saanutkaan!! Se on kuulema asiakirjaväärennös kun eihän mies oikeasti ole sairas... Siis voi hemmetti!

Sitten toinen asia, onko teiltä kielletty buranan syönti seuraaviin menkkoihin asti? Sain kuulla, että se kuulema estää alkion kiinnittymistä eli nyt jos tarttee särkylääkettä, niin sitten pitäis pärjätä panadolilla.

Torstaina olis sitten alkion siirto ja vain yksi alkio siirretään. Jos alkiota jää ykköset pakastetaan ja kakkosluokkaiset laitetaan suoraan roskikseen.. Haaskausta sanon minä, mutta eipä tahänkään asiaan ole itsellä mitään sanomista..

Nyt suuntaan lepäilemään, jos tää vatsajuilinta sitten taas loppuisi, ja panikoimaan seuraavia päiviä! -Mette-

Vierailija
12/27 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

en ole käynyt tänne vielä raportoimassa reilu viikko sitten tehdyn suunnittelukäyntimme tuloksia, koska niiden sulattelu on vienyt pienen tovin...mä siis kuvittelin, että pääsisimme tekemään ensimmäisen ivf-hoidon vielä tänä keväänä, olemmehan olleet jonossa jo pitkän aikaa (reilu vuosi). Mutta paskat! Meidät laitettiin vasta nyt siihen oikeeseen ivf-jonoon, tätä ennen olemme jonottaneet vasta 1) yleislääkärille kotikaupungissamme ja sen jälkeen 2) naistentautien erikoislääkärille kotikaupungissamme, minkä jälkeen jonotimme 3) naistenklinikalle Helsingissä. Ja kaikkialla olen koko ajan kertonut, että tiedämme mikä meitä vaivaa, tutkimukset on tehty yksityisellä puolella ja olemme siirtymässä ivf-hoitoihin, mutta rahat ei riitä tehdä sitä yksityisellä...eli olisivat voineet laittaa meidät jo silloin reilu vuosi sitten siihen ivf-jonoon...

Eli sitten syyskuun lopussa kun menkat alkavat, niin voin ilmoittautua hoitoihin ja toivottavasti sitten vuoden loppuun mennessä tai ensi vuoden alussa jotain tapahtuu...meni jonkin aikaa itkiessä ja raivotessa, mutta mitä se auttaa...

Metelle sen verran kommentoin, että meille kyllä kerrottiin, että sitten kun mut punktoidaan, niin miehelle kirjoitetaan ilman muuta sairaslomapäivä. Tässäkin näköjään käytäntö vaihtelee, höh.

Milikon tilanne kuulostaa hyvältä, mainiota! Tsemppiä muillekin raskautuneille! Ja meille epätietoisuudessa (ja joskus epätoivossakin) kärvisteleville mielettömästi voimia!!! Nauttikaahan pääsiäisestä!

Vierailija
13/27 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin teidän muiden asioihin..

Olipas VM:llä ikävää kerrottavaa lääkärireissusta! Kyllä tuo julkinen puoli on välillä niin takalistosta ja todellakin vähän joka puolella Suomea näyttää olevan sama juttu. Kun voittais lotossa niin ei tartteis noiden kanssa enää vehdata, mutta mulla nyt ei koskaan käy tuuri missään rahapelissä. Mutta toivottavasti annoit tulikiven katkuista palautetta ja todellakin pääsisitte hoitoon jo tämän vuoden puolella!

Mitäs BILHA:lle kuuluu? Teillähän alkaa tauko olla nyt ohitse. Mitenkäs teidän tilananne nyt jatkuukaan?

Entäs NONNA, pääsitkö kouluun vai joko ovia kolkuttelee ulkomaille muutto? Mites hoidot jatkuu, joko kävitte yksityisellä?

).( Tänään oli siis siirto, yksi alkio siirrettiin ja jopa kaksi meni pakkaseen. Meillä siis tuli vaan 8 munista joista ainoastaan 4 hedelmöittyi, toiset neljä olivat epäkypsiä. Seuraava IVF tehdään sitten lyhyellä kaavalla ettei miun kroppa taas nukahda ihan totaalisesti. Jos nyt ei plussaa tule, kesällä käydään parissa inssissä yksityisellä, syys/lokakuussa PAS:ssa julkisella ja sittenpä seuraava IVF onkin varmaan vasta kevään puolella.

Lääkäri ihmetteli miksi haluan tietää tulevista hoidoista kun tämänkään tulos ei ole selvä, mutta mie en oikeesti halua tippua tyhjän päälle jos sieltä taas kerran nega paukahtaa. Varsinkin kun miulla ei ole mahdollisuutta noita lääkäreitä tavata ennenkuin ensi syksynä.

Mukavaa pääsiäistä kaikille, tämä tyttö lähtee nyt viihteelle! -Mette-

Vierailija
14/27 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kumman hiljasta täällä... Onkos kaikki lomilla? Tai sitte raskaana...??

VM tsemppiä odotukseen. Ei tunnu kovin kivalta tuo odottelu, mutta hyväähän kannattaa aina vähän odottaa...eikö? Mutta ny sulla on kuitenkin aikataulua laadittu, joten asiat on jo pikkasen paremmin.

Milikolle suuret onnittelut. Asiat näyttää olevan oikein hyvin, vaikkei toinen alkio ollutkaan enää kyydissä mukana.

Metelle onnittelut onnistuneesta punktiosta. Ja pakkaseenkin saitte tavaraa, joten siitä on hyvä jatkaa eteen päin.

).( kp15, ovis oli vissiin jo...en jaksanu tikutella, mutta merkit oli aika selvät. eipä mitään ihmeellistä täällä...

Masentaako teitä muita tää kevät? Mun mielestä kaduilla on enemmän lastenvaunuja ja naisilla on vähemmän vaatteita joten pulleat mahat näkyy selvemmin... Itte huomaan niin paljon paremmin sen mitä meijän elämästä puutuu...

Pingu

(joka kuitenkin nauttii auringosta)

Vierailija
15/27 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päivittänyt uutta pinoa, kun tämä nykyinenkin on jäänyt vähän lyhyeksi. Taitaa olla aikamoinen suvantovaihe täällä menossa hoitojen suhteen ja siksi ilmeisesti kirjoittelukin on jäänyt vähemmälle. Ajattelin, että avaisin toukokuulle uuden pinon ja sitten jättäytyisin listaemon hommista pois. Toivon, että löytäisitte joukosta uuden päivittäjän! Lista on minulla koneella word-muodossa, joten sen lähettäminen sähköpostilla on helppoa seuraavalle ja päivittäminenkin yksinkertaista. Neuvon myös mielelläni.

Meten kuulumisia tulin tänne erityisesti jännäämään.. Eikös siellä ole kohta aika testailla?! Peukkuja ihan hirmuisesti!!!!!!!

VM:lle pahoittelut ensikäynnin pettymyksistä..:( Tosi ikävää taas odotella kun varmasti olit jo ajatellut, että nyt alkaa tapahtua. Toivotaan että kesä menee nopeasti ja syksy tulee ennenkuin huomaatkaan.

Ainakin Leimukin odottelee syksyä ja muistaakseni Pingukin. Toivottavasti teilläkin kesä vilahtaa ohi vauhdilla!!!

ON: Toinen alkuraskauden ultra oli torstaina ja siellä se Voitto oli kasvanut ihan viikkojen mukaiseti. Tänään jo viikkoja 10+4. Olen siis jo hieman luottavaisemmalla ja toiveikkaammalla fiiliksellä tämän raskauden suhteen. 30.4. on np-ultra eli vielä pari viikkoa riskirajaan.

Ihanaa kevään odotusta kaikille ja miettikäähän kuka olisi sopiva listan päivittäjä. Varmaankin kuukausipinot riittää tästä eteenpäin.

-Tuittu-

Vierailija
16/27 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Stressintäyteinen työviikko takana ja kun viikonloppunakin oli talo täynnä vieraita, joita piti kuskailla paikasta toiseen, olo on aika hyytynyt. Viime yönä en nukkunut ollenkaan. Tänään ajattelin käydä saunassa ja sit mennä kasin jälkeen nukkumaan.

Menkat alkoi tänään. En edes kuvitellut olevani luomuna raskaana vaan odottelin vaan niitä, jotta pääsisin aloittelemaan piikitykset.

Huomenna aamulla pitäis soitella sinne VL:oon ja sopia ultra-ajat jne ja siitä se lähtee!!!

Keskiviikkona on pääsykokeiden haastatteluosuus ja sitä jännitän kans.

Kesä alkaa pukkaamaan ja mun mielenikin alkaa piristyä kummasti. Kovasti olen siemenistä kasvattanut kesäkukan taimia. Ens viikonloppuna pitäis miehen kanssa hakea puutavaraa ja tehdä kukkalaatikot pihalle. Odotan sitä ja koko kesän kestävää lomaa jo innolla.

Mut nyt saunaan ja sit nukkumaan.. jos vaikka velkasaldo vähenis.

Nonna

Vierailija
17/27 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä sitten.. Perjantaina loppui " raskausoireet" , eilen alkoi tiputtelu ja tänään vuoto. Ei siis tule meille jouluvauvaa. Ja olishan se nyt outoa ollutkin, jos tästä kaiken puolin " katastrofihoidosta" se toivottu lopputulos oltaisiin saatu!

Hoidot julkisella jatkuu PAS:lla lokakuussa ja seuraava IVF on vasta ensi vuoden puolella. Niinpä ajattelimme mennä yksityiselle IVF:ään elokuussa. Nyt kysynkin teiltä viisaammat, että saako julkisen puoli tietää mistään yksityisen hoidoista jos ei itse kerro?? Jos siis olisimme niin törkeitä että sukkuloisimme molemmissa.. Pakkanenhan pitäs kai oikeesti yksityisellä olla tyhjä, että pääsee takaisin julkiselle hoitoihin??

Olo on suhteellisen tyhjä. Ainoa positiivinen asia oli, että sain tänään tietää saavani jatkaa työpaikassani oman luokkani kanssa vielä ensi vuoden eli nyt ei tarvitse murehtia missä sitä on ensi vuonna töissä.

Alakuloisin tunnelmin Mette

Vierailija
18/27 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelempas minäkin tänne puolelle pitkästä aikaa.

METELLE ainakin on kommentoitavaa icsien/ivf:ien suhteen. Ensinnäkin onnittelut että ivf meni kuitenkin niin hienosti että pääsitte siirtoon ja pakkaseenkin saitte tavaraa. Pahoittelut siitä että tuoresiirto ei onnistunut.

Sitten yksityisen / julkisen tiedonsaannista. Yksityinen ei saa ilman teidän lupaa ottaa yhteyttä julkiseen puoleen (esimerkiksi verikokeitten ym tuloksia), joten julkisella eivät saa tietää yksityisen reissustanne ellette itse halua sitä kertoa. Sitä en tiedä miten yksityinen suhtautuu siihen jos paljastaa että julkisella on pakkasessa tavaraa. Kuitenkin yksityiselle kannattaa ottaa mukaan kopiot kaikista julkisella puolella tehdyistä labratuloksista yms. tutkimuksista, plus kertoa siitä miten ivf julkisella puolella meni, koska he osaavat tehdä omat hoitosuunnitelmansa niitten tietojen auttamina.

Julkisen puolen pakasteet voi odotella sopivaa hetkeä, sehän on ihan asiakkaan omassa päätöksessä milloin passiin lähtee.

Se on totta myöskin että yksityisen pakastin pitäisi olla tyhjä kun julkiselle menee uuteen hoitoon. Mun mielestä se menee kuitenkin niin että te pääsette julkiselle uuteen hoitoon aikaisintaan mainitsemanasi ajankohtana, ja jos menee myöhäisemmäksi, turhia odotuksia ei pitäisi olla. Kork se yhden kierron odottelu jos alkaneessa kierrossa ei ole uusille ivf-potilaille tilaa. Toivottavasti ymmärrät selitystäni.

Jos mä oisin sä, niin menisin tn yksityiselle ivf syksyllä, ja jos lähdetään siitä että siitäkään tuoresiirrosta ei plussaa tule, käyttäisin ensin yksityisen pakastimen tyhjäksi, sitten julkisen, ai mutta joutuukos sen julkisen passin jälkeen sitten odottelemaan kuitenkin heidän uutta hoitoa? Taisi olla niin. Menisköhän yksityinen ivf - julkisen pas - yksityisen pas - julkisen ivf liian hankalaksi? Se olisi sitten teillä " luomuplussa" jos tuossa välissä ns väärästä paikasta tulisi plussa, siis ettei tarvitsisi klinikalle myöntää juosseensa muualla... ;-)

En tiedä, vaikea sanoa. Muuta kun että ymmärrän halun käydä välissä yksityisellä.

Tulipas stoori.

HUISKUTTAJALLE onnittelut hienosti onnistuneesta pas-siirrosta! Mites pas-kierto loppui?

VM1974, voi apua miten teille kävi! Nuo julkisen tiet on kyllä aina tutkimattomat, ja ihmisiä kyllä odotutetaan ihan liikaa. Voin vain kuvitella miltä tuntuu, ja ihan takuulla on kestänyt aikansa sulatella moista " takapakkia" . Onneksi(?) kesällä kai aika kuluu hieman nopeammin?? ja kyllähän se syyskuukin sieltä joskus valovuoden päästä tulee. Vaikkei se varmasti vieläkään lohduta. *jaksurutistus*

Pingulla onkin ollut matkustus-dilemma. Olette nyt ilmeisesti siihen syksyn ivf menossa? Se on minun mielestä ainakin ' ainoa oikea päätös' , jos ymmärrät mitä tarkoitan. Jos ivf onnistuu heti, niin jippii ja Aasia saa odottaa, jos ei, niin jippii ja Aasia kutsuu. Meillä oli ensi syksylle samantapainen tilanne eli visiitti Etelä-Eurooppaan ystävien luo, nyt ikävä kyllä matka peruuntuu koska ainoa sopiva matkustusaika on juurikin la:n tienoilla.

Ja sun kysymykseen kevätmasennuksesta, mä kuulun siihen joukkoon jolla sitä lievästi on. Mä en voi sietää kuumia ilmoja, ja siksi kesä jotenkin ahdistaa, plus kun on töissä niin tuntuu että kesä menee ' aina' jotenkin hukkaan, mulla kun ei ole edes kunnon pitkää kesälomaa ja ei siis voi tehdä sitä mikä itseä eniten kiehtoo. Mutta siitä huolimatta auringonpaiste piristää kummasti horroksessa ollutta mieltä. Hei mites teidän talo-projekti? Jos olet joskus sanonut milloin muutatte, niin olen sen jo unohtanut. :-)

NONNA-80 miltäs näyttää nyt, kalenteri täynnä labra- ja lääkäriaikoja?

BILHALLE JA LEIMULLEKIN vilkutukset ja hyvän keväänjatkon toivotukset!!

Itselle kuuluu ihan hyvää. Selvisin vähillä pahoilla oloilla ja väsymyksellä, nyt olo alkaa olla jotakuinkin normaali. Neuvolassa kuultiin taas sydänäänet ja ensi viikolla on jo np-ultra. Sitten saakin toivottavasti olla ihan " luvan kanssa" raskaana.

t: Manco (11+3)

Vierailija
19/27 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli päivä jota pelkäsin ja jännitin jo viime viikosta alkaen. Ensin oli pääsykokeen kakkososa, haastattelu ja sitten aika Väestöliittoon.

Pääsykoe meni hyvin. Ainakin koen antaneeni haastattelijoille melko realistisen kuvan itsestäni. Lisäksi sain kuulla, että kirjakokeesta saamani pistemäärä 14 on yksi parhaista. Eli hyvillä mielin eteenpäin. Haastattelussa selvitettiin lähinnä mun kokemustani alalta ja motivaatiotani opiskella lisää. Nyt sitten odotellaan vaan...11.5. tulee kirje, jos tulee.

Väestöliitossakin kaikki meni hyvin. Tänään siis kp4 ja sain luvan aloittaa Puregonin pistämisen huomenna. Hain sen kotimatkalla ja tuolla se odottaa käyttäjäänsä jääkaapissa. Ens viikon tiistaina sitten ultra-aika ja loppuviikosta todennäköisesti inssi. Hui! Sit alkaa jänskät päivät. Vapun jälkeen sit tuloksista lisää.

Nyt menen palkitsemaan itseni kulhollisella jätskiä. Päätä särkee päivän Diapamin syönnin johdosta, mut oli se sen arvoistakin.

Mette80: me ollaan ainakin vielä kirjoilla julkisella. Ja varmaan, jos rahat loppuu, siirrytään sinne insseihin. Mut ainakin tällä hetkellä mennään yksityisellä, kun on helpompi saada aikojakin.

Oikein ihanaa loppuviikonalkua teille kaikille!

Nonnaliini

Vierailija
20/27 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vähän nostaa pinoa, kun on tiputtu jo kovin alas. Mutta ymmärtäähän sen, täällä elellään monien kohdalla vähän välivaihetta.

Isot pahoittelut Metelle negasta, toivotaan, että uusintayritys tuottaa tulosta! Nyt vain pitää jaksaa odotella seuraavaa hoitoa... Pingulla alkaa olla kierron loppu käsillä, onko oireita suuntaan tai toiseen? Peukut on pystyssä myös Nonnalle, toivotaan, että piikittely ja inssit tuovat tulosta! Niin, ja tsemppiä pääsykoerumbaan, milloin saat kuulla tuloksia?

Ja teille jo raskautuneille oikein turvallista matkaa äitiyteen, muistakaahan nauttia onnistumisesta!

Meillä siis odotellaan syksyä (ehkä ensimmäinen kerta elämässäni, kun toivon, että kesä olisi jo ohi - toivottavasti myös viimeinen). Päätimme elää täysillä tämän kesän, vaihdettiin prätkää ja varattiin ulkomaanmatka ja otinpa ylimääräistä lomaakin, jotta ehditään lomalla tehdä kaikkea, mitä on suunniteltu. Kiertopäivien laskeminen saa mun osalta jäädä tämän kesän ajaksi, palaan " normaaliarkeen" sitten syksyllä. Fiilis vaihtuu masennuksen ja innostuksen välillä - jos olisin varma, että kesän jälkeen tärppää, en panikoisi nyt yhtään vaan nauttisin vain lomasta ja kesästä, mutta totta kai takaraivossa jyskyttää sekin, että noinkohan tämä kesä jää viimeiseksi kahdestaan. Toivon tietysti, että ens kesänä meille olisi jo tulossa se kauan odotettu lahja...

Iloa kevätpäiviin ja lystiä vappua kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme