Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raasuparat keitä kukaan ei rakasta - lapset jotka tuodaan hoitoon vanhempien lomilla

Vierailija
17.06.2025 |

Että säälittää nämä pienet lapset, kenen vanhemmista ainakin toinen on kesälomalla, samoin mahdolliset jotka jo koululaisia, mutta pieni raahataan joka aamu normaalisti hoitoon ja haetaan vasta pitkän päivän päätteeksi. Koko muu perhe saattaa ottaa rennosti kotona ja vain pienin joutuu joka päivä olemaan täyden hoitoajan päivähoidossa. Onhan se selvää että vanhemmat eivät rakasta lastaan vaan laskevat että voivat aina maksimiajan pitää lapsen muiden hoidettavina.

Kommentit (294)

Vierailija
201/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut idiootithan tuo vauvojakin jo päikkyyn, nähty on. 

No siis, äidille määrätyt vanhempainlomat ovat nykyään sen 6kk. Jos isä ei suostu siirtämään osaa omistaan äidille eikä halua itse pitää lomia, niin mihin sen 6kk vauvan pistää?

No miksi kukaan mies noin tekisi? Tietenkin hän siirtää ne äidille, jos ei itse niitä pidä.

Vierailija
202/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille syntyi toukokuun alussa vauva. Esikoinen 2v ollut vauvan syntymän jälkeen 5 päivää viikossa 7,5h päivä päikyssä. Joitain sairasteluja ja poikkeuksia lukuunottamatta. Heinäkuun pidän kotona lomalla. Ennen vauvan syntymää esikoinen oli hoidossa keskimäärin 3pv vko silloinkin sairastelut hyvin katkaisi rytmiä. Aloitti 1,5 vuotiaana päikyssä, kun mun oli mentävä töihin. En todellakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että vilkas 2v on päiväkodissa nyt myös kesäaikana. Miehellä ei ole ollut mitään kesälomaa 7 vuoteen, kun on yrittäjä, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä ei yleensä työskentele, mutta muuten on aina töissä. Meillä voidaan paljon paremmin, kun saan arkipäivät nukuttua ja levättyä vauvan kanssa, kun yöt on vielä tosi rikkonaisia. Lisäksi esikoinen joka on vilkas saa aktiviteettiä ja tekemistä hoidossa. Illat ja viikonloput jaksaa sitten hyvin leikkiä ja huomioida esikoista. Jos olisi täällä kotona mun ja vauvan kanssa, ei

Miksi teit toisen lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, äidille määrätyt vanhempainlomat ovat nykyään sen 6kk. Jos isä ei suostu siirtämään osaa omistaan äidille eikä halua itse pitää lomia, niin mihin sen 6kk vauvan pistää?

Ei päiväkotiin 6kk ikäisiä oteta. 

Vierailija
204/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa sisarussuhteisiin kielteisesti, että äiti jää uuden vauvan kanssa kotiin ja kaksivuotias viedään päiväkotiin. Kyllä kaksivuotias jo vähän osaa ajatella, vaikkei ymmärräkään vielä paljoa. Kaksivuotias ei tarvitse päiväkotia, vaan vanhempaansa, joka on kotona. 

Vierailija
205/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin opettajamies ei todellakaan ota lapsia kesälomansa ajaksi kotiin, vain sen ajan lapset saa lomaa päiväkodista kun äidillä on lomaa omasta työstään. Suuresti ihmettelen kyllä kyseistä ukkoa ja sen itsekkyyttä. Ihan ydinperhettä ovat keskenään.

Tosin kyllä kaverikin vei esikoisen hoitoon kun vauva syntyi, että ehkä siinä kuitenkin on vakka ja kansi....

No jos vauva on juuri syntynyt niin ymmärrän jos äiti haluaa vaikka päivällä nukkua kun esikoinen on tarhassa tms.

Vierailija
206/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille syntyi toukokuun alussa vauva. Esikoinen 2v ollut vauvan syntymän jälkeen 5 päivää viikossa 7,5h päivä päikyssä. Joitain sairasteluja ja poikkeuksia lukuunottamatta. Heinäkuun pidän kotona lomalla. Ennen vauvan syntymää esikoinen oli hoidossa keskimäärin 3pv vko silloinkin sairastelut hyvin katkaisi rytmiä. Aloitti 1,5 vuotiaana päikyssä, kun mun oli mentävä töihin. En todellakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että vilkas 2v on päiväkodissa nyt myös kesäaikana. Miehellä ei ole ollut mitään kesälomaa 7 vuoteen, kun on yrittäjä, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä ei yleensä työskentele, mutta muuten on aina töissä. Meillä voidaan paljon paremmin, kun saan arkipäivät nukuttua ja levättyä vauvan kanssa, kun yöt on vielä tosi rikkonaisia. Lisäksi esikoinen joka on vilkas saa aktiviteettiä ja tekemistä hoidossa. Illat ja viikonloput jaksaa sitten hyvin leikkiä ja huomioida esikoista. Jos olisi täällä kotona mun ja vauvan kanssa, ei

Miksi teitte toisen lapsen jos voimavarat on noin vähissä? 2-vuotias ei todellakaan kaipaa leikkikavereita eikä osaa edes yhteisleikkejä vielä leikkiä. Ymmärrän jos vauva tai äiti on sairas tai on kaksosvauvat, silloin onkin perusteltua viedä se 2-vuotias joka päivä hoitoon. Mutta terve äiti ja terve vauva ei pitäisi olla mitenkään ylivoimaista hoitaa 2-vuotiaan kanssa. Tai edes niin että hoitoa 2-vuotiaalle olisi vaikka 3 päivää viikossa 6h kerrallaan. Se on aivan täysin riittävä aika saada virikkeitä ja ikäistensä seuraa.

Oletteko kysyneet niiltä lapsiltanne haluavatko he tosiaan mieluummin olla päiväkodissa kuin lomalla kotona? Itse aikanaan jäin uudelleen hoitovapaalle juuri ennen kuin nuorempi täytti 3v ja otin hänet neljäksi kuukaudeksi pois päiväkodista. 5-vuotias halusi ehdottomasti myös jäädä kotiin meidän kanssa. Yritin suostutella että olisi edes parina päivänä leikkimässä kavereiden kanssa, mutta ei. Hän halusi olla äidin kanssa kotona.

Vierailija
207/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille syntyi toukokuun alussa vauva. Esikoinen 2v ollut vauvan syntymän jälkeen 5 päivää viikossa 7,5h päivä päikyssä. Joitain sairasteluja ja poikkeuksia lukuunottamatta. Heinäkuun pidän kotona lomalla. Ennen vauvan syntymää esikoinen oli hoidossa keskimäärin 3pv vko silloinkin sairastelut hyvin katkaisi rytmiä. Aloitti 1,5 vuotiaana päikyssä, kun mun oli mentävä töihin. En todellakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että vilkas 2v on päiväkodissa nyt myös kesäaikana. Miehellä ei ole ollut mitään kesälomaa 7 vuoteen, kun on yrittäjä, viikonloppuisin ja pyhäpäivinä ei yleensä työskentele, mutta muuten on aina töissä. Meillä voidaan paljon paremmin, kun saan arkipäivät nukuttua ja levättyä vauvan kanssa, kun yöt on vielä tosi rikkonaisia. Lisäksi esikoinen joka on vilkas saa aktiviteettiä ja tekemistä hoidossa. Illat ja viikonloput jaksaa sitten hyvin leikkiä ja huomioida esikoista.

Teilläkö lapset päättää.

Aika typerä pitää olla jos tuollaisella leuhkii.

Vierailija
208/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva oli pieni, mietin usein miten kukaan pystyy hoitamaan yhtä aikaa pienen vauvan ja taaperon jos isovanhemmat asuu kaukana ja mies päivät töissä. Minulta riittää ymmärrystä, jos ei pysty. Vähän isommat menee varmaan helpommin yhtä aikaa kotona 

Vierailija
209/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko käynyt mielessä ettet ehkä tiedä perheen kotitilanteesta yhtään mitään? Meillä on juuri näin. Todellisuudessa mies tekee etätöitä 06-16. Itse opiskelen ja koitan saada kesätenttejä tehtyä. Lisäksi käyn useamman kerran viikossa auttamassa nyt vanhempiani, sillä äidin on perussaieautensa vuoksi vaikea liikkua (rollaattori) ja isä toipuu vaikeasta syöpäleikkauksesta. Jonkun on käytävä kaupassa, katsottava että kaikki on hyvin. En ole kokenut tarpeelliseksi päiväkotiin raportoida tästä. Ja kyllä, isommat sisarukset ovat koulusta lomalla. He pystyvät keksimään jo omaa ohjelmaa, että saan opiskeltua ja isänsä tehtyä töitä. Pienin on päiväkodissa kesäkuun loppuun.

MIksi teit lapsia?

Vierailija
210/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kans ymmärrä näitä vanhempia, en yhtään. Ja kyllä, puhun kokemuksesta, kun itsellä on kolme lasta ja olen päiväkodissa myös töissä. Ei tulisi mieleenkään viedä omia sinne lomalla, mä oikeasti tykkään mun lapsista. Mun mielestä nää vanhemmat on kaikki todella itsekkäitä, ja piste. Herätkää nyt ihan oikeasti ja ajatelkaa hetki sen oman lapsenne parasta. Jos sen lapsen on muka OIKEASTI parempi olla päiväkodissa kun omassa kotonaan, omien vanhempien kanssa, niin sen lapsen paikka EI todellakaan ole asua kotona, vaan olla lastensuojelussa. Jos vanhemmat ei osaa antaa sille riittävästi turvaa, virikkeitä, ruokaa ja lepoa? Se on huostaanoton paikka! Tai jos se kotitilanne on niin raskas, että äiti ei jaksa, niin edelleen: tarvitaan kotiin lastensuojelua ja apua, ja varmaan joku mielialalääkitys jos tavallinen arki on niin ylivoimaista.

Tot

Meillä ei kyllä todellakaan ongelmitta äitini hoitanut useampaa lasta kotona.  Kyllä oli selkeä uupumus ja kärsijinä lapset joihin uupunut purki pahaa oloaan

Ei varmasti harvinaista 

Vierailija
211/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja enenevissä määrin! Yksi vauva oli 10 tuntia päivässä joka hemmetin päivä. Tositarina.

Meillä on lapset jo aikuisia, mutta sain suoraan sanottuna paheksuntaa osakseni, kun en vienyt yksivuotiasta päivähoitoon. 

Vierailija
212/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa sisarussuhteisiin kielteisesti, että äiti jää uuden vauvan kanssa kotiin ja kaksivuotias viedään päiväkotiin. Kyllä kaksivuotias jo vähän osaa ajatella, vaikkei ymmärräkään vielä paljoa. Kaksivuotias ei tarvitse päiväkotia, vaan vanhempaansa, joka on kotona. 

Vanhempi saattaa tarvita edes pienen lepohetken päivässä 

Vierailija
213/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko käynyt mielessä ettet ehkä tiedä perheen kotitilanteesta yhtään mitään? Meillä on juuri näin. Todellisuudessa mies tekee etätöitä 06-16. Itse opiskelen ja koitan saada kesätenttejä tehtyä. Lisäksi käyn useamman kerran viikossa auttamassa nyt vanhempiani, sillä äidin on perussaieautensa vuoksi vaikea liikkua (rollaattori) ja isä toipuu vaikeasta syöpäleikkauksesta. Jonkun on käytävä kaupassa, katsottava että kaikki on hyvin. En ole kokenut tarpeelliseksi päiväkotiin raportoida tästä. Ja kyllä, isommat sisarukset ovat koulusta lomalla. He pystyvät keksimään jo omaa ohjelmaa, että saan opiskeltua ja isänsä tehtyä töitä. Pienin on päiväkodissa kesäkuun loppuun.

Tämä. Meillä hieman vastaava kuvio. Tosin tehdään remonttia. Nuorin on 2v. Päiväkodista syyllistetään kun lapsen kesäloma on niin lyhyt. En tajua, hän on lomalla 5 viikkoa! Sekö olisi paremp

Miksi ihmeessä teit lapsia jos on noin paljon muuta.

Entäs kun remonttisi tulee valmiiksi, onko lapsesi silloin kotona lomalla kanssasi vai tarhassa taas muihin syihin vedoten?

Vierailija
214/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lapsen saa viedä päikkäriin lomalla :)

Vierailija
215/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä kaipaan niitä aikoja, kun lapset oli kotona! Aamut omaan tahtiin ja rauhalliset hetket esikoisen kanssa, kun pienemmät olivat päikkäreillä. Ihan tarpeeksi saivat isommat sosiaalisia kontakteja päiväkerhossa pari kertaa viikossa, avoimissa perhekerhoissa ja harrastuksissa (naperofutis ja perhejumppa). Ja minusta myös vauvan kanssa oli helpompaa, kun oli isompia sisaruksia vauvalla seurattavana.

Vierailija
216/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa syyllistävän sävyyn kirjoitettu otsikko :D haistan marttyyrin joka on omat 25 lastaan hoitanut selkävääränä valittamatta kertaakaan

Hyvinvoiva äiti on koko perheen etu.

Vierailija
217/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi kukaan mies noin tekisi? Tietenkin hän siirtää ne äidille, jos ei itse niitä pidä.

On olemassa myös kysipäitä

Vierailija
218/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lapsen läsnäolo päikyssä ole päikyn työntekijän rahoista pois.

Hoitaja hoitaa työnsä, josta saa palkan. Ei kuulu hoitsulle lasten päikkypäivän pituus.

Vierailija
219/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi saattaa tarvita edes pienen lepohetken päivässä 

Sen saa silloin kun puoliso on kotona.

Vierailija
220/294 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös kysipäitä

Miksi sellaisten kanssa tehdään lapsia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi