Suosittele paras lihankorvike/proteiinilähde kasvispizzaan
Eli kinkkupizzaan laitetaan kinkkua, mutta mitä laittaisin kasvispizzaan?
Kommentit (23)
Mä kun olen lakto-ovovegetaari, useimmiten käytän ihan vaan juustoa. Vegaanisia juustojakin on, tosin niissä ei niin kauheasti ole proteiinia. Mutta eipä se haittaa mitään, jos siinä pizzassa ei ole juuri proteiinia, ei sitä joka aterialla tarvi syödä. Itse menisin pizzassa maku edellä, ja jos mitään hyvänmakuista proteiinia ei ole, jättäisin pois.
Savutofupizza ainakin on hyvää https://jalotofu.fi/reseptit/kasvispizza-savustetulla-tofulla/
Mitä tuo sisältää? Siis ainesosaluettelo.
Tomaattimurskaa tai paseerattua imeytettynä soijapaloihin pizzamaisilla mausteilla.
Juustossa on sen verran hyvin proteiinia että jos käytät juustoa niin silloin muiden täytteiden proteiinimäärästä ei tarvitse huolehtia.
Tosiaan olen kokeillut muu-nimistä jauhelihan korviketta, vihistä jne. Kaikissa jokin epämääräinen sivumaku. Rakenne sinänsä monissa ok. Usein tuleekin tehtyä vain juustopizzaa, niin maku ei kärsi. Tuo herneproteiini taitaisi olla uusi mulle. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Texmex osastolta saa sellaista rouhetta (jtn herneproteiinia???) , se on hyvää ja mukana tulee maustepussi, eikä sisällä mitään lisäaineita. Suosittelen kokeilemaan muutenkin kokkailuun. Maksaa reilu 3e pussi.
Aika tympeä sivumaku pizzaa ajatellen noissa, kuten kaikissa noissa herne/härkisperäisissä kasviproteiineissa. Ne menee kyllä tulisesti maustetussa texmex-ruoassa ihan hyvin, mutta jos oikeasti hyvää pizzaa haluaa, en laittaisi noita pizzaan.
Santun seitanin, Papun ja Vegemin salamintapaiset tuotteet ovat hyviä, jos sen tyylistä kaipailee.
Santun Seitanilla on hyvä Vegwursti, josta saa tehtyä aika kivan "metwurstipizzan". Kaveriksi esim. vähän tulinen mexicanakastike, sieniä, sipulia ja ananasta niin on hyvää.
kyllä sitä proteiinia tulee muustakin ruoasta ihan tarpeeksi. vouh vouh.
Ei tarvita mitään "lihankorvikkeita". Esim quattro formaggi on todella hyvä pitsa.
Lihankorvikkeita pizzaan? Pähkähullua. Juustoista ja kasviksista saa herkullisia pitsoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä kun olen lakto-ovovegetaari, useimmiten käytän ihan vaan juustoa. Vegaanisia juustojakin on, tosin niissä ei niin kauheasti ole proteiinia. Mutta eipä se haittaa mitään, jos siinä pizzassa ei ole juuri proteiinia, ei sitä joka aterialla tarvi syödä. Itse menisin pizzassa maku edellä, ja jos mitään hyvänmakuista proteiinia ei ole, jättäisin pois.
Ei ole vegaanisia juustoja. voi olla jotain kovetettuja kasvirasvamöykkyjä, mutta juustoja ne eivät ole.
Jauhenliha käy tuohon erinomaisesti.
Texmex osastolta saa sellaista rouhetta (jtn herneproteiinia???) , se on hyvää ja mukana tulee maustepussi, eikä sisällä mitään lisäaineita. Suosittelen kokeilemaan muutenkin kokkailuun. Maksaa reilu 3e pussi.