Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muita ärsyttänyt eron jälkeen kun miehellä niin paljon parempi talous

Vierailija
17.06.2025 |

En tarkoita sitä ettei tässä itsekin jotenkin pärjäisi, mutta miehen tulot on tosi isot ja hän mennä porskuttaa ja matkustaa ja ostaa mitä lystää ja itse pärjään mitenkuten kun isä ei liikaa osallistu aikuisten lastensa elämään ja itse vielä yrittää auttaa ja tukea kun sitä tarvitsevat. Yksi asuukin minun kanssa kotona.

Ero on oikein hyvä juttu, mutta tämä on asia mikä joskus ärsyttää, kun toisella kaikki on helppoa ja rahaa riittää, toki uusi suhdekin oli samantien.

Ärsyttääkö muita exän parempi pärjääminen? Tämäkään ei ehkä mua ärsyttäisi mutta hyvin on unohtanut omat lapsensa kyllä. Heihin voisi panostaa kun kerran mahdollista olisi mutta ei.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloisen elämä on rankkaa.

Vierailija
42/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan oikein että täällä kuittaillaan naisten uravalinnoista ja niiden vaikutuksesta taloustilanteeseen eron jälkeen. Itse ainakin mahdollistin pikkulapsi aikana sen, että mieheni jaksoi tehdä asiantuntijatöitään. Hänen toiveestaan pysyin kotiäitinä pidempään kuin olisin itse halunnut, jotta hänen ei tarvinnut hoitaa yöheräämisiä. 

No mä olen äiti ja perheen paremmin tienaava, hoidin vanhempainvapaat ja puolet kotihoidon ajasta. Ihan se onnistuu teidän paremmin tienaavilta miehiltäkin, asia kannattaa ottaa puheeksi ennen raskautta.

Varmaan kaikki pariskunnat puhuvat tästä ennen raskautta. Silloin miehet tyypillisesti uhoavat kyllä tekevänsä puolet tästä työstä. Ongelma on siinä, että moni mies muuttaa mielensä sitten, kun lapsi on jo syntynyt. Siinä jää aika vähän vaihtoehtoja sitten, kun ei sitä oikein voi lapselle kostaa. Erota toki voi, ja siitä tässä ketjussa nyt onkin puhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla ärsytti ettei suostunut maksamaan elatusmaksuja vaan minun piti hakea ne joka kuukausi ulosoton kautta, olisi siis ollut varaa maksaa, mutta ei vaan halunnut maksaa,

Vierailija
44/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä. Jos kerran olet eronnut, ei toisen elämä ja talous kai sinulle pitäisi kuulua. Rakenna itse niin hyvä elämä kuin pystyt, toinen tehköön samoin. Niin yksinkertaista.

Vierailija
45/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on yrittäjä, joka vaatimalla vaati avioehtoa kauan sitten naimisiin mennessämme. Saimme kolme lasta. Kuopuksen synnyttyä mies heittäytyi hankalaksi. Myöhemmin selvisi, että hän katsoi silloin oikeudekseen etsiä itselleen paremman naisen, kun vanha oli muka pakottanut kuopuksen hankintaan. Tulomme olivat silloin aika tasan, mutta huomasin maksavani enemmän yhteisistä menoista ja hoidin lapset ja kodin yksinäni. Erohan siitä sitten tuli. Sen jälkeen alkoikin tapahtua ihmeitä. Huomasin hoitavani raha-asiat yksinäni paljon paremmin. Miehen ote firmastaan vähän kirposi, eikä hän löytänyt uutta, pysyvää kumppaniakaan. Perin ensin vanhemmiltani vähän rahaa ja puolet kesämökistä. Aloin vähitellen sijoittaa. Lapset kasvoivat ja pystyin satsaamaan työelämään enemmän. Tuloni kasvoivat. Välit exään ovat nykyisin ihan hyvät. Kummallakaan meistä ei ole uutta, vakituista kumppania. Olemme keskustelleet myös raha-asioista avoimesti. Olen tajunnut omaisuuteni olevan nyt noin viisi kertaa mieheni omaisuuden verran. Kyllä nainenkin voi pärjätä taloudellisesti ihan hyvin. 

Vierailija
46/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä. Jos kerran olet eronnut, ei toisen elämä ja talous kai sinulle pitäisi kuulua. Rakenna itse niin hyvä elämä kuin pystyt, toinen tehköön samoin. Niin yksinkertaista.

Näin minä teen, mutta se ärsyttää ettei tue lapsiaan oikeastaan lainkaan. Kaikki näkee että rahaa on, mutta kaikki lapsiin liittyvä on minun maksettava ja toki haluan heitä auttaa mutta olisi oikein hienoa jos isänsä haluaisi tehdä samoin. Mutta ei, uusi nainen on vaan kaikki kaikessa ja tämän lapset. Ja kyseessä siis erittäin välittävä isä siihen saakka kunnes uusi suhde alkoi.

Vierailija
47/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä lompakkoloisena on mukavaa. Omannäköinen elämä sen jälkeen on katkeraa. 

Vierailija
48/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntuu olevan, kun jaksavat jatkuvasti vinkua. Siis ne miehet, jotka eivät osallistu lasten kuluihin samalla summalla kuin äidit vaan loisivat eksänsä ja lastensa lompakolla.

Vierailija
49/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen lapsi ei pärjää ilman minun palkkaani, olen tehnyt jotain todella määrin.

aamen. mua alkaa pelottaa kuinka moni on tossa tilanteessa ja miten siihen joutuu

Vierailija
50/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Ohjeeni on nuorille naisille, että älkää tehkö lapsia, lapset hidastavat urakehitystä naisilla ja parantavat miehillä. Kun ex-mieheni elää DINK-elämää ja minä elätän kolmea lastani, eihän tämä reilua ole. Onneksi saan joskus ison perinnön minulle ja lapsille ja ex ei saa siitä mitään.

Nuorena ne lapset nimenomaan kannattaa tehdä kun nuorena vielä jaksaa paremmin ja riskit ovat kaikista vähäisimmät. Jos et tee lapsia toisen kanssa koska saatatte joskus erota tai sen takia että tuntuu epäreilua niin ehkä kannattaa etsiä kumppani joka sopii sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän