Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muita ärsyttänyt eron jälkeen kun miehellä niin paljon parempi talous

Vierailija
17.06.2025 |

En tarkoita sitä ettei tässä itsekin jotenkin pärjäisi, mutta miehen tulot on tosi isot ja hän mennä porskuttaa ja matkustaa ja ostaa mitä lystää ja itse pärjään mitenkuten kun isä ei liikaa osallistu aikuisten lastensa elämään ja itse vielä yrittää auttaa ja tukea kun sitä tarvitsevat. Yksi asuukin minun kanssa kotona.

Ero on oikein hyvä juttu, mutta tämä on asia mikä joskus ärsyttää, kun toisella kaikki on helppoa ja rahaa riittää, toki uusi suhdekin oli samantien.

Ärsyttääkö muita exän parempi pärjääminen? Tämäkään ei ehkä mua ärsyttäisi mutta hyvin on unohtanut omat lapsensa kyllä. Heihin voisi panostaa kun kerran mahdollista olisi mutta ei.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Emme olleet naimisissa, koska mies ei halunnut. Makselen nyt oppirahoja kun en pitkän parisuhteen aikana pitänyt kirjaa siitä mitä kukakin maksaa. Mies lyhensi asuntolainaa ja minä juoksevia kuluja (ruoat, lasten vaatteet ja harrastukset). Eron hetkellä mies totesi, että hän on lainaa lyhentänyt ja ne rahat on hänen. Olisko joku 8000 euroa, ettei onneksi sen enempää, mutta puolet olisi mielestäni kuulunut minulle. Samoin hän on aiemmin lainannut minulta 5000 euroa, mutta tästä ei ole tehty velkakirjaa. En tule ikinä noita rahoja saamaan. 

Meillä on isot tuloerot. Oma bruttopalkkani 2700€ ja miehen yli 6000€. Asutaan kumpikin vuokralla, mutta mies pystyy helposti ostamaan itselleen kivan asunnon toisin kuin minä. Hänen vuositulonsa olivat niin suuret, että ylsi verokoneen tietoihin. Silti haluaa laittaa kaikki lasten menot tasan. Minä ostan edelleen lapsille paljon kaikkea tarpeellista enkä jokaisesta sukkaparista ole exältä pu

Tämä! Sama homma, meillä bruttotulot mulla 3200 ja miehellä 7000. Isot lapset, mutta minä maksan enemmän heidän menoja.

Vierailija
22/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka sun urasta ja ansioista on ollut vastuussa... vinkki: löytyy peilistä.

Ei muuten löydy. Tosi usein naisen pienemmät tulot JA ero molemmat johtuvat siitä, että mies omalla toiminnallaan sabotoi naisen työuran. Lasta suunnitellessa miehet puhuvat osallistuvansa hienosti perhe-elämään, mutta käytännössä sekä perhevapaat että myöhempi vastuu lapsista ja kodista jää kummasti naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli parempi talous, mutta nyt miehellä on puoliso jonka kanssa jakaa kulujaan. 

Raha-asiat eivät siis ärsytä. Itse halusin eroon exästä. Ärsyttää se, että ex hylkäsi lapset. Niin itsekästä ja tökeröä käytöstä eron jälkeen etten voi käsittää. Nyt kaikki lapset ovat nuoria aikuisia. Kaksi vielä opiskelee eikä isä avusta eikä oikein pidä yhteyttäkään. Lapset eivät ole käyneet isänsä luona vuosiin. Isä ei ilmeisesti kutsu. 

Tämä on miesten kohdalla poikkeuksellisen yleistä, ennen hyvä isä muuttuu eron jälkeen ja lähes unohtaa lapset. MIKSI? Se uusi rakkausko syy vai mikä???? Meneekö rahat uuteen naiseen?

Vierailija
24/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaan niin tajuaa myös että miehen osuus talouden rahoituksesta poistuu. Jos ärsyttää niin luulisi että laittaa raha-asiansa kuntoon. Suomessa voi jokainen opiskella ja työllistyä hyväpalkkaiseen ammattiin.

Vierailija
25/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Emme olleet naimisissa, koska mies ei halunnut. Makselen nyt oppirahoja kun en pitkän parisuhteen aikana pitänyt kirjaa siitä mitä kukakin maksaa. Mies lyhensi asuntolainaa ja minä juoksevia kuluja (ruoat, lasten vaatteet ja harrastukset). Eron hetkellä mies totesi, että hän on lainaa lyhentänyt ja ne rahat on hänen. Olisko joku 8000 euroa, ettei onneksi sen enempää, mutta puolet olisi mielestäni kuulunut minulle. Samoin hän on aiemmin lainannut minulta 5000 euroa, mutta tästä ei ole tehty velkakirjaa. En tule ikinä noita rahoja saamaan. 

Meillä on isot tuloerot. Oma bruttopalkkani 2700€ ja miehen yli 6000€. Asutaan kumpikin vuokralla, mutta mies pystyy helposti ostamaan itselleen kivan asunnon toisin kuin minä. Hänen vuositulonsa olivat niin suuret, että ylsi verokoneen tietoihin. Silti haluaa laittaa kaikki lasten menot tasan. Minä ostan edelleen lapsille paljon kaikkea tarpee

Osituksessahan nuo tasataan. Miehet muuten usein tekee tuota, että sysää päivittäiset kulut naiselle ja itse säästävät kiinteään omaisuuteen niin, että eron hetkellä heillä on se kiinteä omaisuus, varlliauustta ja naisella ei ole mitään kun ne rahat on kirjaimellisesti syöty. Se on taloudellista väkivaltaa. Kun on näyttää osituksessa, että on pitänyt huolta juoksevista kuluista niin mies joutuu sitten maksamaan tasinkoa. Olkaa tarkkoja miesten kanssa koska ne huijaa joka välissä jos ei pidä silmällä.

Vierailija
26/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, paras oli uuden, oman elämän aloittaminen vaikka se tapahtuikin täysin nollista. Uudessa kämpässä oli patja ja omat vaatteet. Siitä on nyt useampi vuosi ponnistettu eteen ja ylöspäin ja hyvin menee. Mikään raha ei korvaa sitä, että koti on turvapaikka, siellä ei kukaan resua, hauku ja aiheuta mielipahaa

Vierailija
27/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eroaan niin tajuaa myös että miehen osuus talouden rahoituksesta poistuu. Jos ärsyttää niin luulisi että laittaa raha-asiansa kuntoon. Suomessa voi jokainen opiskella ja työllistyä hyväpalkkaiseen ammattiin.

Ei voi opiskella. Älä puhu puppua. Kun ei kouluun pääse, ei opiskella.

Vierailija
28/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, pääasia että päästiin lapsen kanssa eroon väkivallasta. Asuisin mieluummin vaikka ojassa.

Vierailija
29/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli parempi talous, mutta nyt miehellä on puoliso jonka kanssa jakaa kulujaan. 

Raha-asiat eivät siis ärsytä. Itse halusin eroon exästä. Ärsyttää se, että ex hylkäsi lapset. Niin itsekästä ja tökeröä käytöstä eron jälkeen etten voi käsittää. Nyt kaikki lapset ovat nuoria aikuisia. Kaksi vielä opiskelee eikä isä avusta eikä oikein pidä yhteyttäkään. Lapset eivät ole käyneet isänsä luona vuosiin. Isä ei ilmeisesti kutsu. 

Tämä on miesten kohdalla poikkeuksellisen yleistä, ennen hyvä isä muuttuu eron jälkeen ja lähes unohtaa lapset. MIKSI? Se uusi rakkausko syy vai mikä???? Meneekö rahat uuteen naiseen?

Minä luulen, että se on vain miesten tapa toimia. Useinhan sukulaissuhteet ovat vaimon harteilla. Vaimo hoitaa myös miehen sukulaiset. Ja mies niputtaa lapset sukulaisiksi tai jotain. He ovat ihmisiä, joita on ihan kiva nähdä - joskus. Jos joku muu organisoi.

Vierailija
30/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Ex lähti suoraa uuden naisen matkaan, ja heillä menee hyvin ja taloustilanne hyvä. Kumpikin myi asunnon ja ostivat hulppean omakotitalon. Itse hankin pienen kolmion ja lainaa on enemmän kuin paljon. Jostain syystä lapsi haluaa asua silti minun kanssa, ja täälläkään isä ei osallistu liikoja. Näillä mennään, pidän arvokkaana silti että lapsi on mun kanssa, mutta tiukkaa tämä elämä on ja sikäli ärsyttää että mies on kyllä helpolla selvinnyt.

Hihihii. 

Vierailija
31/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet välittää lapsistaan vain sen verran mitä ne välittää lasten äidistä.  Se näkyy kirjaimellisesti meilläkin, että ex mies välittää meidän lapsista, mutta toisen vaimon lapsi elää  huostassa eikä siitä oikeastaan välitetä, koska sen äidistäkään ei välitetä. Minä joudun muistuttamaan siitä, että sekin lapsi pitää muistaa ottaa mukaan.

Vierailija
32/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole tuosta kyse. Naisethan ihan tilastojen mukaan opiskelevat ja työllistyvät hyväpalkkaiseen ammattiin alun perin useammin kuin miehet. Mutta. Jos mies osoittautuu huonoksi lasten syntymän jälkeen, siinä ensin kärsii naisen työura ja palkkakehitys, ja sitten jos mies on edelleen huono, tulee se ero. Jolloin on päädytty aloittajan kuvaamaan tilanteeseen.

Vierailija
33/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten löydy. Tosi usein naisen pienemmät tulot JA ero molemmat johtuvat siitä, että mies omalla toiminnallaan sabotoi naisen työuran. Lasta suunnitellessa miehet puhuvat osallistuvansa hienosti perhe-elämään, mutta käytännössä sekä perhevapaat että myöhempi vastuu lapsista ja kodista jää kummasti naiselle.

:D lievää itsepetosta :D no kai se tuntuu kivemmalta kuin totuus

Vierailija
34/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Meillä oli jossain vaiheessa viikko-viikko-systeemi, joka päättyi lasten aloitteesta sanoihin "ei meille ole siellä enää tilaa". Isä otti heti eron jälkeen uuden naisen ja hänen lapsensa asumaan omien lastensa huoneisiin. 

Vierailija
35/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D lievää itsepetosta :D no kai se tuntuu kivemmalta kuin totuus

Sinäkö väität, että noissa perheissä mies on ollut perhevapailla naista enemmän ja vienyt ja hakenut lapset tarhasta, ostanut lasten vaatteet ja tarvikkeet sekä laittanut ruoat päivittäin? Aika poikkeuksellinen on perhe, jossa työnjako menee noin, ja tuommoisessa perheessä harvemmin tulee eroa. 

Vierailija
36/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet välittää lapsistaan vain sen verran mitä ne välittää lasten äidistä.  Se näkyy kirjaimellisesti meilläkin, että ex mies välittää meidä

Tämä on muuten totta.

Veljelläni on lapsia kahden eri naisen kanssa. Ensimmäistä naista hän rakasti, halusi naimisiin,  ja on läheisissä väleissä aikuisten lasten kanssa.

Kakkosvaimoa hän ei rakastanut. Sanoi, ettei ikinä haluaisi hänen kanssaan naimisiin, mutta teki lapsia naisen niin halutessa. Lapset ovat alusta lähtien olleet jotenkin enemmän naisen. Eron jälkeen veli kantaa vastuunsa lapsista, mutta ei yhtään ylimääräistä. Eli maksaa elarit, ottaa luokseen jos lapset haluavat tulla, mutta on ok, jos lapset eivät tule, ei vietä lomia eikä  aikaa heidän kanssaan. 

Vierailija
37/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa perheen, nainen haluaa lapset. Miehellä on uusi perhe ja naisella on lapset. Mikä on siis ongelma?

Vierailija
38/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihan oikein että täällä kuittaillaan naisten uravalinnoista ja niiden vaikutuksesta taloustilanteeseen eron jälkeen. Itse ainakin mahdollistin pikkulapsi aikana sen, että mieheni jaksoi tehdä asiantuntijatöitään. Hänen toiveestaan pysyin kotiäitinä pidempään kuin olisin itse halunnut, jotta hänen ei tarvinnut hoitaa yöheräämisiä. 

No mä olen äiti ja perheen paremmin tienaava, hoidin vanhempainvapaat ja puolet kotihoidon ajasta. Ihan se onnistuu teidän paremmin tienaavilta miehiltäkin, asia kannattaa ottaa puheeksi ennen raskautta.

Vierailija
39/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päinvastoin vaikka mun tulot oli pienemmät ja 3 lasta elätettävänä.

Elintasomme parani heti  huomattavasti. Nyt vuosien jälkeen uudessa elämässä tulomme ovat n 3x exän ja puolisonsa tuloja suuremmat ja elintaso sen mukainen

Vierailija
40/50 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole eronnut, mutta.

Minulla ja miehelläni on sama ammatti. Ennen lapsia minun tuloni olivat 150% miehen tuloista. 

Kun esikoinen täytti 18v, miehen tulot olivat 150% minun tuloistani.

Kun kuopus täytti 20, minun tuloni pitkästä aikaa ylittivät miehen tulot, tosin vain vähän, mutta kumminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän