Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sisko oli eilen kylässä vauvoineen.

Vierailija
25.03.2007 |

Ihmettelin, kun hän antoi vauvalleen maitoa tuttipullosta, vaikka olin ollut käsityksessä, että vauvaa imetetään. Sisko sanoi sitten selitykseksi, ettei halua imettäää julkisesti. Onpa julkista. kun paikalla on minä, hänen veljensä, miehensä ja mieheni ja hänen siskonsa äiti! Olisi tietysti voinut myös mennä eri huoneeseen.

Sanoin sitten suoraan, että on mielestäni tosi outoa, että hän riskeeraanimetyksen tollasen ujouden takia. Sisko totesi sitten, että ihmetteli aina, kun mä ihan vapautuneesti imetin sukujuhlissa yms...Justjoo, heitti sitten piikin vielä. On muutenkin outo ja kylmäkiskonen tapaus, ärsyttää.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että olet provo, mutta valitettavasti yhtä kahjoja kuin sinä on oikeasti olemassa.

Vierailija
22/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makuuhuoneeseen ei vieraat pääse et ap saat sit jos meil tuut kylää nii imettäää terassilla tai parvekkella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tulee edes mieleen alkaa utelemaan imetyksestä/imettämättömyydestä? Itselle ei ainakaan. Mikäli joku kylään tullessa imettää, se on ihan ok, jos taas antaa pullosta, silläkään ei ole minulle merkitystä, en ala utelemaan, miksi annat pullosta, vai imettätkö ollenkaan.

Vierailija
24/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuresti, miksei siskonsa voi imettää meillä. Ja niin kuin sanottu, hänen oma miestänsäkin asia pänni.

Mutta omapahan on ongelmansa totta tosiaan. Ei voi kun sääliä ihmistä ja hänen lastaan. Syöttää nyt lapselleen korviketta, kun ei kehtaa imettää toisten nähden. Tyhmä lehmä vielä, kun ei ymmärrä, että tuttipullo kuvottaa monia huomattavasti enemmän kuin imetys - ainakin minun kavereitani. Ap

Vierailija
25/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suuresti, miksei siskonsa voi imettää meillä. Ja niin kuin sanottu, hänen oma miestänsäkin asia pänni.

Mutta omapahan on ongelmansa totta tosiaan. Ei voi kun sääliä ihmistä ja hänen lastaan. Syöttää nyt lapselleen korviketta, kun ei kehtaa imettää toisten nähden. Tyhmä lehmä vielä, kun ei ymmärrä, että tuttipullo kuvottaa monia huomattavasti enemmän kuin imetys - ainakin minun kavereitani. Ap

Vierailija
26/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se aloitit. Ihan hyvä että näpäytti.

Vierailija
27/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule vastauksia, eli tämä ei täytä huonon provon merkkejä laisinkaan. Taidat olla aika tyhmä. Eipä ihme, ettei se imetys sinulta ole luonnistunutkaan.

Vierailija
28/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauvaa imetetään ei tule mieleenkään että antaisi korviketta. Kylässäkin on helppoa mennä eri huoneeseen imetyksen ajaksi. Jos on kovin estoinen mitä imettävä nainen ei ole, koska imettämistä pitää luonnollisena ja tärkeänä.

Tuskin teillä on vain yksi huone. Olisit tarjonnut makuuhuonettanne imetyspaikaksi. Sitten vielä sellainen juttu jos lapsi on rinnassa se ei osaa vastustelmatta juoda pullosta.

Vierailija
29/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
30/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjota imetyspaikkaa, kun kahvinkeitossa ollessani, vauvaa oli jo alettu syöttää pullosta.

Vierailija
31/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tule vastauksia, eli tämä ei täytä huonon provon merkkejä laisinkaan. Taidat olla aika tyhmä. Eipä ihme, ettei se imetys sinulta ole luonnistunutkaan.

Vierailija
32/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1-vuotias on alkanut repimään kaikin voimin paitaa ylöspäin imetyksen aikana :/ Ihan tosissaan yrittää saada rinnan esiin. Tähän asti on ollut helppo pitää piilossa. Missään harson alla ei takuuvarmasti ala olemaan.

Vierailija:

että niitä utareita pitää esitellä. Itse imetin vuoden, missä lystäsin, eikä kukaan taatusti nähnyt tissistä vilaustakaan. Harsotkin on kuulkaas keksitty.

Vierailija
33/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemisilta ystäviltäni imetys on sujunut. He nimittäin osaavat ottaa tosiasioista itse selvää, eivätkä kritiikittä niele kaiken karvaisten neuvolatätien ohjeita jostain 70-luvulta. Eli kyllä sekin on älystä kiinni.

Vierailija
34/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin esikoiselle korviketta (tai omaa pakastettua maitoa) julkisilla paikoilla ja kylässä. Imettäminen oli muutenkin ensimmäisen kanssa aluksi niin hankalaa ettei sitä kenenkään halunnut näkevän.

Vierailija:

Kun vauvaa imetetään ei tule mieleenkään että antaisi korviketta. Kylässäkin on helppoa mennä eri huoneeseen imetyksen ajaksi. Jos on kovin estoinen mitä imettävä nainen ei ole, koska imettämistä pitää luonnollisena ja tärkeänä.

Tuskin teillä on vain yksi huone. Olisit tarjonnut makuuhuonettanne imetyspaikaksi. Sitten vielä sellainen juttu jos lapsi on rinnassa se ei osaa vastustelmatta juoda pullosta.

Vierailija
35/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljon parempi on täsimetys.

Vierailija
36/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

teemisilta ystäviltäni imetys on sujunut. He nimittäin osaavat ottaa tosiasioista itse selvää, eivätkä kritiikittä niele kaiken karvaisten neuvolatätien ohjeita jostain 70-luvulta. Eli kyllä sekin on älystä kiinni.

Olethan säkin ilmeisesti akateeminen ja samalla kuitenkin äärimmäisen tyhmä.

Vierailija
37/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opinnot vaativat myös tiedon soveltamista. Oletkos koskaan kuullut, että yliopisto-opiskelijan pitää laatia mm. gradu.

Älä sinä reppana tule lässyttämään, kun et mistään mitään tajua.

Vierailija
38/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yliopisto-opinnot vaativat myös tiedon soveltamista. Oletkos koskaan kuullut, että yliopisto-opiskelijan pitää laatia mm. gradu.

Älä sinä reppana tule lässyttämään, kun et mistään mitään tajua.

t: liikuntatieteiden maisteri

Vierailija
39/42 |
25.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin ettei se helppoa ollut ryhtyä imetyshommiin, vaan sitä kiskoi imetyspaitaa ylös ja otti paljaan tissinsä käteen ja yritti sovitella nänniä vauvan suuhun. Vasta jonkin ajan päästä tuon oppi tekemään hienovaraisesti niin ettei koko rintaa näkynyt.

Ymmärrän siis aivan hyvin, ettei kaikkia huvita imettää julkisesti tai vähän vieraampien läsnäollessa.

Vierailija
40/42 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, jopa omassa kodissani kun yritin mennä makkariin imettämään niin appiukko tunki sinnekkin. Anopista nyt puhumattakaan.

Tulin siihen tulokseen että on mukavampaa antaa pullosta kuin esitellä rintavarustusta vieraille ihmisille.