Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatella jos kaveri sanoo "mä ihmettelen miten sulla on kaikkeen tohon varaa?"

Vierailija
16.06.2025 |

Kaveri yhtäkkiä sanoi näin ja tuli tosi vaivaantunut olo. Alkoi päivitellä mun menemisiä tanssi-harrastuksen suhteen, joka on kallis mutta todellakin sen arvoinen.

Tuli outo olo ja tunnelma.. tuli semmonen olo että eikö minulla saa elämänlaatu nousta tai jotain. Minulla muuttunut elämä n.2 vuodessa nousujohteisesti. 1 asia mihin panostan on tanssi vaikka se on kieltämättä kallis harrastus.

Tuntui kuin oltaisiiin ihmetelty että miten mulla muka voi olla joku kiva hieno juttu meneillään kun aiemmin elämässä en ole kovin ihmeellisiä juttuja tehnyt.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä ihmiset jaksaakin loukkaantua. 

Näemmä Suomessa aina samaa: asioista keskustelu on automaattisesti isoa loukkaantumista, jos vaan huomaat että joku puhuttelee epäkunnioittavasti. Epäkunnioittavan käytöksen osoittaminen ei ole sama kuin loukkaantuminen.

Vierailija
62/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kysyin kaverilta huuli pyöreänä, että miten sulla on varaa puolen miljoonaan asuntoon yksin. Onneksi hän ei loukkaantunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaan liittyy yleensä paljon tunteita.

Ehkä siksi, että raha on lopulta aika abstrakti asia. Mikä on rahallisesti arvokasta kenellekin?

Voit myös pohtia asiaa siitä näkökulmasta, että mitä arvokasta (rahallisesti) voit luoda tähän maailmaan, ansaitaksesi itsellesi enemmän rahaa? 

Vierailija
64/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti tuollaisia ei sanota ääneen. Koskaan. 

Aivan kaikkea pitää sanoa ääneen. 

Vierailija
65/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että raha on lopulta aika abstrakti asia. Mikä on rahallisesti arvokasta kenellekin?

Voit myös pohtia asiaa siitä näkökulmasta, että mitä arvokasta (rahallisesti) voit luoda tähän maailmaan, ansaitaksesi itsellesi enemmän rahaa? 

👧🏻: Tissivakoa, perseitä ja mainontaa

Vierailija
66/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavalla TANSSI on kallis harrastus?

t. Oopperan harrastaja

Vierailija
67/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy! Minä niin mieleni pahoitin😭j

Ja viikkotolkulla asiaa vatkasin😓

Vauvapalstallekin kirjoitin.

Vierailija
68/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n loukkaantuminen kertoo enemmän ap:sta itsestään kuin ap:n kaverista.

Vierailija
69/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👧🏻: Tissivakoa, perseitä ja mainontaa

Eikös nykyään myös lakiNAISIA ja NAISlääkäreitä ym.

Vierailija
70/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n loukkaantuminen kertoo enemmän ap:sta itsestään kuin ap:n kaverista.

Ehkä se kertoo että ap:lla rajana on että ei koskaan itse kehtaisi kysellä tämän kyselijän rahatilanteesta mitään, kun joillekin se on samanlainen intiimikysymys kuin "kuinka monta senttiä sulla menee sormi sisälle kun laitat tamponin paikalleen" 

Vierailija
71/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä tavalla TANSSI on kallis harrastus?

t. Oopperan harrastaja

No varmaan se nyt joillekin on 😃😃😃😃

Vierailija
72/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy! Minä niin mieleni pahoitin😭j

Ja viikkotolkulla asiaa vatkasin😓

Vauvapalstallekin kirjoitin.

Entä sitten? Tää on julkinen ilmainen alusta.

Vierailija
73/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on itsellään välillä huono omatunto/ huoli rahasta, jos noin triggeröityy kaverin kysymyksestä. Jos aihe olis ap:lle neutraali, niin hänen reaktionsa kysymykseenkin olis neutraali.

Vierailija
74/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat menee lasten kasvatukseen, vaipparalliin, kasvaneisiin asumiskuluihin, kakkosautoon, jne....

Niin. Vedä siitä johtopäätökset.

Vierailija
75/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ajattelisi tuosta sen ihmeempää. Vastaisin varmaan, että säästän muista menoista, kun tämä on mulle tärkeää. Ja tuskin se kaverikaan mitään tarkempaa analyysia sun tuloista ja menoista odottaa kuulevansa.

Vierailija
76/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä Suomessa aina samaa: asioista keskustelu on automaattisesti isoa loukkaantumista, jos vaan huomaat että joku puhuttelee epäkunnioittavasti. Epäkunnioittavan käytöksen osoittaminen ei ole sama kuin loukkaantuminen.

Ei tuossa kysymyksessä mitään epäkunnioittavaa ollut. Jotkut näemmä vain haluavat ottaa itseensä asiasta kuin asiasta. 

Eri

Vierailija
77/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävisi ihmettelijää sääliksi. Sillä on varmaan surkea elämä. Punalaputettuja ostoskoriin ja laskut maksetaan aina myöhässä.

Ei kai se sitä tarkoita, että kysyjällä olisi rahasongelmia. Tuttu valittaa, kun ei ole rahaa, mutta silti ostaa kallista elektroniikkaa. Mielessäni olen miettinyt, että miten on varaa.

Vierailija
78/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli aikoinaan muutama työkaveri 80-luvulla jotka ihmettelivät ja kyräilivät kuinka hänellä oli varaa matkustella joka vuosi - "ihme porvari", "mikä herra tuokin luulee olevansa" tms.

Kerran sitten yksi kysyi tätä päin naamaa faijalta, rööki huulessa. Faija murjaisi takaisin, "että sä poltat raahasi huulien välissä ja lahjoitat perjantaina baarissa". Tästähän tämä tupakkamies suuttui ja pahasti.

Vierailija
79/79 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa kysymyksessä mitään epäkunnioittavaa ollut. Jotkut näemmä vain haluavat ottaa itseensä asiasta kuin asiasta. 

Eri

Siis kyllä ihmisellä on oikeus omat rajat päättää mikä on ok kyselyä ja mikä on yksityisyyteen tunkeilua. Kaikkea ei tarvitse kysellä.