Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu todella pahalta, että on tällaisia henkilöitä kuten Aki Kangasharju, jonka mukaan palkalla ei tarvitse tulla toimeen.

Vierailija
16.06.2025 |

Miten joku johtavassa asemassa oleva voi edes sanoa ja ajatella noin?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan tuo on. Sinun pitää tuoda työnantajallesi rahaa vähintään 2x palkkasi verran, jotta sinut kannattaa palkata. Jos et tähän kykene, ei palkkaamisessasi ole mitään järkeä.

Mutta koska myös osaamattomia, aikaansaamattomia ja vähän hitaita halutaan töihin, pitää hyväksyä se, että heille ei ole varaa maksaa sellaista palkkaa, jolla he tulisivat toimeen. 

Minusta olisi hienoa, jos jokainen olisi tuottava ja saisi aikaan lisäarvoa, mutta valitettavasti kaikista ei siihen ole.

Eihän Aki-setä tätä tarkoittanut. Osaamattomat ja aikaansaamattomat ovat olleet yksityisen työelämän ulkopuolella jo pitkään. Aki-setä tarkoittaa että esimerkiksi pöhinä startup saisi koodarin satasella ja omistajat keräävät miljoonat taskuun.

Koodari voi itse tehdä startuppinsa

Niin, ja jokainen voi itse kuristaa hirven metsästä, rakentaa talonsa ja tehdä itselleen avoleikkauksen. Aki-setä ei myöskään maininnut missään että tarkoitti vajakuntoisia. EKn mielestä on ok että palkalla ei tule toimeen aa yhteiskunta kuittaa laskun, siksi tänne porukkaa haalitaan ihan hallitusohjelman turvin. Jää sitten sedälle enemmän massia

Vierailija
42/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko Aki Kangasharju kokoomuslaisia vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'If you had millions what would they all mean a hundred years from today?'

Vierailija
44/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasharju ei tainnut puhua omasta palkastaan kun täräytti möläytyksensä.

Toki hänen itsensä on tultava palkallaan toimeen erittäin hyvin. Mutta muiden ei tarvitse.

Käsittämätöntä itsekkyyttä.

Vierailija
45/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan tuo on. Sinun pitää tuoda työnantajallesi rahaa vähintään 2x palkkasi verran, jotta sinut kannattaa palkata. Jos et tähän kykene, ei palkkaamisessasi ole mitään järkeä.

Mutta koska myös osaamattomia, aikaansaamattomia ja vähän hitaita halutaan töihin, pitää hyväksyä se, että heille ei ole varaa maksaa sellaista palkkaa, jolla he tulisivat toimeen. 

Minusta olisi hienoa, jos jokainen olisi tuottava ja saisi aikaan lisäarvoa, mutta valitettavasti kaikista ei siihen ole.

Eihän Aki-setä tätä tarkoittanut. Osaamattomat ja aikaansaamattomat ovat olleet yksityisen työelämän ulkopuolella jo pitkään. Aki-setä tarkoittaa että esimerkiksi pöhinä startup saisi koodarin satasella ja omistajat keräävät miljoonat taskuun.

Kerro meille kaikille, miksi työnantaja pitäisi töissä ketään, joka ei tienaa palkkaansa?

Vierailija
46/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen olisi yrittäjä ja vastaisi itse omasta ansiotasostaan, meillä olisi paljon rikkaita!

Vierailija
47/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo-Purran hallitus on saksinut tukia ynnä muita varsin kovakouraisesti. Kaipa työnantajat sitten maksavat työntekijöille vastaavasti parempaa palkkaa, jotta tilanne pysyisi edes +/-/0-tasossa.

Vierailija
48/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkalla ei tartte tulla toimeen mutta tukiakaan ei makseta. Millä sitä näkkärinsä pitäs ostaa?

Leipäjonosta, joka myös siirretään pois paremmin toimeentulevien silmistä jonnekin syrjäiseen paikkaan. T: Aki-setä ja kumppanit

Vierailija
49/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se nyt vaan on tyhmää maksaa työntekijöille palkkaa." (Sekoomus)

Vierailija
50/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisin tekemään töitä 1800 euron kuukausipalkalla, jos saisin noista rahoista 500 euroa täysin verottomana sijoittaa suoraan erilaisiin sijoitusinstrumentteihin ja sitten kun aikoinaan osuuteni myyn, niin saan sen kokonaisuudessaan ilman pääomaverojakin itselleni puhtaana käteen. Voisin tehdä oikein hyvin tilin tuolla systeemillä enkä tarvitsisi yhteiskunnan tuka edes tuolla 1800 euron palkalla elämiseen.

Vierailija
51/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla:

Vierailija
52/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen olisi yrittäjä ja vastaisi itse omasta ansiotasostaan, meillä olisi paljon rikkaita!

Pitäisi olla myös kysyntää ja markkinoita. Jopa itse yrittäjämiljonääri Toivo Sukarin Masku-huonekaluketjun myynti sakkaa tällä hetkellä pahemmin kuin koskaan aikaisemmin: hän sanoo, että ihmiset eivät uskalla kuluttaa.

Vierailija
53/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se nyt vaan on tyhmää maksaa työntekijöille palkkaa." (Sekoomus)

Mikä on sinun, on kylläkin minun.

Vierailija
54/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuntuu.

Vierailija
55/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuka tämä kangasharju on eikä kiinnosta, mutta ajattelin vain tulla sanomaan, että lähtökohtaisesti asia on niin, että työnantaja maksaa työntekijälle palkan tekemästään työstä, eikä työntekijän henkilökohtaiset rahaongelmat, yli varojensa eläminen, taloutensa ryssiminen jne, kuulu työnantajan ongelmiin millään tavoin. 

Vierailija
56/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisilla ulostuloilla on pidemmän päälle yhteiskuntarauhaa rapauttava vaikutus.

Vierailija
57/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä gay?

Esiintyy aina pinkkipaidassa . . .

Taitaa sinua kovastikin kiinnostaa.

Vierailija
58/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Kangasharju kuuluu Suomessa omasta mielestään kastiin, että palkallaan elää ja tulee toimeen - paksusti... Se vain on reilua, hän on suuri ja mahtava osaaja...

Vierailija
59/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osaisi olla yrittäjä, koska en oikein osaa keksiä itseä kiinnostavaa yritystoimintaa, jonka puolesta jaksaisin tehdä töitä _yrittäjänä_. Siksi olen mielelläni töissä yrittäjällä, jolla on paloa oman sektorinsa hommiin ja joka jaksaa käydä promoamassa sitä. Olen sillä lailla kyllä yrittäjähenkinen, että minulta saatu asiakaspalvelu tässä yrityksessä on enemmän kuin asiakas pyysi, menen siis aina vähintään puoli askelta enemmän asiakkaan suuntaan ja olen yrittäjähenkinen myös sillä lailla, että jos on tarve joustaa työajoissa, vaikka ylitöitä tekemällä, niin mielelläni sen teen. Siinähän on kyse yrityksen edusta ja hyvin toimiva ja toimeentuleva ryritys pitää huolta myös työntekijöistään. Sen verran paljon kuitenkin tajuan miten paljon yrttäjät laittaa yrityksensä ja työntekijöidensä eteen.

[Tai ainakin iso osa heistä. Valitettavasti tuttavapiiriini kuuluu myös yksi sellainen yrittäjä, joka ei osaa työntekijöitään kunnioittaa. Onneksi on vain tuttava, en jaksaisi tuollaista ystävää. ]

Vierailija
60/96 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuka tämä kangasharju on eikä kiinnosta, mutta ajattelin vain tulla sanomaan, että lähtökohtaisesti asia on niin, että työnantaja maksaa työntekijälle palkan tekemästään työstä, eikä työntekijän henkilökohtaiset rahaongelmat, yli varojensa eläminen, taloutensa ryssiminen jne, kuulu työnantajan ongelmiin millään tavoin. 

Totta, mutta Kangasharju tarkoitti niin pieniä palkkoja, että vaikka olisit minkälainen sentinvenyttäjä, et silti tule tuloillasi toimeen (=max. 1 000 €/kk).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän