Koiran omistaminen yksin. Miten ratkaista koiran yksinolo työpäivän aikana, kun tavallinen 8 h työpäivä?
Koira pärjännee pissaamatta tuon ajan, mutta kaipaa seuraa ja lenkitystä
Kommentit (28)
Täällä ruotsissa ei saa pitää koiraa 8h yksin kotona, omistajan vastuulla että pääsee ulos päivällä
Esim työkaverit vie koiraansa lounaalla ulos ( jotkut joutuu ajamaan autolla kotiin Tätä varten) ja toisilla maksettu päiväkoti koiralle
Olet vastuussa että koirasi voi hyvin 🐾
Miksi ihmeessä pitää ottaa koira kun sille ei oo aikaa????????????!!!!!!!!!!
Ratkaisin sillä, että hankin toisenkin koiran. Eivät kylläkään pärjää pissaamatta, koska ovat pieniä. Meillä on kestopissa-alustoja.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisin sillä, että hankin toisenkin koiran. Eivät kylläkään pärjää pissaamatta, koska ovat pieniä. Meillä on kestopissa-alustoja.
Ulisee tietenkin kotona 8 h päivässä alkaa heti kun jää yksin !
Täällä palstalla ei kannata kysyä koirajuttuja. Täällä on sen verran koiran vihaajia sekä heitä jotka yleistää kaikki kerrostalojen koirat naapureita häiritseviksi haukkujiksi. Itse asunut kohta 20 vuotta kerrostaloissa ja häiriintynyt koiran haukkumisesta vain parina iltana ja silloinkin kyseessä oli naapurin vieraiden koira.
Kannattaa ap kysyä tuota mieluummin vaikka jossain facebookin koiraryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ruotsissa ei saa pitää koiraa 8h yksin kotona, omistajan vastuulla että pääsee ulos päivällä
Esim työkaverit vie koiraansa lounaalla ulos ( jotkut joutuu ajamaan autolla kotiin Tätä varten) ja toisilla maksettu päiväkoti koiralle
Tuollainen hyppäys koiran luo kesken päivän ja sitten taas lähtö, voi vaan stressata koiraa. Samoin nuo koirien päiväkodit voivat olla hyvinkin stressaavia koiralle. Kannattaa lukea ihan aiheellisia kriittisiä ja asiantuntevia kirjoituksia tuosta pakosta.
Koiran voi ja pitääkin kasvattaa yksinoloon työpäivän ajaksi, jos on "yksinhuoltaja". Lue ap koirankouluttajien ym alan asiantuntijoiden ohjeet ja vinkit aiheesta.
Palkkaa naapurin koululainen/työkaverin lapsi käyttämään koira koulun jälkeen puolen tunnin lenkillä. Siis jos on sellainen koira, jonka kanssa nuorikin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, sisälle kusevia koiria. Teillä varmaan tuoksuu hyvältä.
EI LISÄÄ EPÄPÄTEVIÄ KOIRANOMISTAJIA SUOMEEN!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla ei kannata kysyä koirajuttuja. Täällä on sen verran koiran vihaajia sekä heitä jotka yleistää kaikki kerrostalojen koirat naapureita häiritseviksi haukkujiksi. Itse asunut kohta 20 vuotta kerrostaloissa ja häiriintynyt koiran haukkumisesta vain parina iltana ja silloinkin kyseessä oli naapurin vieraiden koira.
Vastaillaan vain koirahullujen tyhmiin kysymyksiin, niin kuin tämäkin aloitus.
Ratkaisu on kaksi koiraa niin on seuraa toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen hyppäys koiran luo kesken päivän ja sitten taas lähtö, voi vaan stressata koiraa. Samoin nuo koirien päiväkodit voivat olla hyvinkin stressaavia koiralle. Kannattaa lukea ihan aiheellisia kriittisiä ja asiantuntevia kirjoituksia tuosta pakosta.
Koiran voi ja pitääkin kasvattaa yksinoloon työpäivän ajaksi, jos on "yksinhuoltaja". Lue ap koirankouluttajien ym alan asiantuntijoiden ohjeet ja vinkit aiheesta.
Jos koira on joka päivä yksin 8 tunnin päivän, työmatkat ja kauppareissut, niin se on liikaa. Siitä ei illalla käydä enää yhtään missään ilman koiraa. Koirahan oppii ja tottuu, mutta ei se ole mitään koiran elämää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä varmaan aika harva vihaa koiria.Niiden laiskoja epäpäteviä omistajia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin Joo eihän täällä Ruotsin puolella mitään osata ( muuten vaan laissa säädetty) 🤣😆
Älä pliis tee sitä. Ihmisillä on jo ihan liikaa koiria, eikä koirat saa tarvitsemaansa määrää seuraa ja liikuntaa. Naapurit kärsii ja laajasti. Nytkin kun tätä kirjoitan, pihalta kuuluu kauhea ulvahtelu ja räksytys. Ainakin täällä Tampereella on ihmisillä näköjään tapana ihan öisinkin räksytyttää koiriaan ulkona. Viime yönä heräsin yhden jälkeen siihen, että jonkun koira haukkui niin että koko kulmakunta varmasti heräsi. Kalevassa tämä. Sama pitkin yötä, ulkoilutetaan koiria joita ei ole opetettu olemaan haukkumatta.
Minulla oli koira yksin asuessani mutta jo ennen koiranhankintaa "hankin" naapurista oikein mukavan ja koirarakkaan teinin, joka sitten ulkoilutti koiraana iltapäivisin. Itse aamulla ja illalla. Teini aikuistui mutta hankki itse minulle toisen joka haki koiran iltapäiväksi luokseen ja lenkitti. Cocceri oli koira ja 14 vuotta oli tätä. Hyvin meni mutta en välttämättä suosittele, ei koiraa voi jättää todellakaan 8 tuntia yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin Joo eihän täällä Ruotsin puolella mitään osata ( muute
Tuollainen reagointi kertoo kaiken oleellisen sinusta ja kommenteistasi. Mitään tietoa aiheesta sinulla ei selvästikään ole.
8h yksin on pitkä aika
en olemitsenottanut uutta koiraa, koska joutuisi just oleman ton 7-8h yksin, koska työvuorot vaihtuneet siten, että olemme molemmat päivisin töissä
tuskin sinäkään olet 8h jalat ristissä kun pissattaa?
Minä kävin ruokatunnilla ulkoiluttamassa koirat, silloin kun oli tuollainen tilanne. Koiria oli tosiaan useampi, niin oli seuraa toisilleen. Toisinaan mulla oli koira toimistolla mukana. Sopi työnanatajalle ja muille samassa rakennuksessa olleille. Omassa huoneessa oli toimisto eikä mikään avokonttori.
Jos en itse pääsisi ulkoiluttamaan niin sitten koittaisin sopia jonkun naapuriston teinin kanssa.
Helposti, olla ottamatta louskuleukaa. Naapuritkin kiittää.