Omaan työhön paluu viiden kotivuoden jälkeen
Olen menossa palaveriin koskien töihin paluutani yli viiden kotivuoden jälkeen. Muutamat käytännön jutut askarruttavat. Esimerkiksi palkkani on sovittu vuonna 2001, jonka jälkeen se on "elänyt" indeksikorotusten kanssa. Nyt kuitenkin olen kuullut esim. palkankorotuksista toimenkuvissa, jotka eivät ole niin vaativia kuin omani ja nyt liksamme ovat suunnilleen samat. Miten siis menettelisitte? Heti pyytämään lisää liksaa nykyiseen vai odottaisitteko tovin? Kun on viettänyt niin kauan kotona, on tunne, että on "altavastaaja" kaikessa. Muutenkin olen perushuono neuvottelutilanteissa, enkä oikein osaa vaatia oikeuksiani... Argh, mutta tietenkin nyt vaadin ja haluan työstäni oikean korvauksen. Olisiko jollakin kokemusta tai kannustusviestiä asian tiimoilta...? :-)
Kommentit (2)
että joku "huomaisi". Sitten marssin pomon puheille, joka ei sitä palkkaa nostanut. Tein siis yhtä vaativaa työtä paremmalla koulutuksella ja kielitaidolla kuin jotkut itseäni selvästi kokemattomammat ja sain 1000,- euroa vähemmän palkkaa. En koskaan pystynyt sulattamaan tätä. Tulin raskaaksi ja olen edelleen hoitovapaalla, koska en koe, että "viitsin" tehdä työtä alipalkattuna. Että näin sitä tiphdetaan oravanpyörästä, kun tehdään lapsia.
Toteamaan, että voitaisiin palkka tarkistaa oikealle tasolle.
5 vuotta on niin pitkä aika, että palkka on jäänyt varmaan vähän väärälle tasolle. Voit kertoa, että sillä aikaa kun olet ollut poissa, olet harjoitellut organisoimista ja järjestelmällisyyttä ja olet nyt täynnä työintoa.
Myöhemmin on vaikea saada palkkaa korjattua. Voit myös esittää, että olet valmis tekemään vaativampia tehtäviä.