Minkälaisia painoja aloittelija tarvitsee kuntoiluun?
Olen hankkimassa kallista "älyfitnesspeiliä", mutta peili on jo itsessään niin kallis, etten varmasti laita 700€:a saman merkin säädettäviin käsipainoihin vielä lisäksi (säätö 2kg-32kg välillä per käsipaino)... Koska olen ihan nollakuntoinen lihakseton aloittelija, niin tarvitsisin vähän apua teiltä, jotka ruukaavat treenata painoilla: minkä kokoisia käsipainoja minun kannattaisi nyt alkuun torista halvalla ostaa, jotta pääsen alkuun? Kotoa löytyy ainoastaan yhdet 1,5kg käsipainot. Jos lisäksi hankkisin vaikka 3kg ja 5kg painot, niin pääseekö niillä keltanokka jo pitkälle? Vai kehittyykö painojen nostelussa niin äkkiä, että painoja todella tarvitsisi olla tosi isolla skaalalla? Onko ne säädettävät käsipainot sittenkin järkevä investointi?
Kiitos avusta
Kommentit (46)
Nyt menee rahat kyllä ihan hukkaan tuollaisella tonnin älypelillä.
Jos oot oikeasti aivan aloittelija ja hintelä laiheliini, suosittelen youtubea ja alle 10kg painoja. Sitten, jos innostus ei lopahda voikin siirtyä isompiin painoihin, kuntosalille tai niihin säädettäviin painoihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee rahat kyllä ihan hukkaan tuollaisella tonnin älypelillä.
Jos oot oikeasti aivan aloittelija ja hintelä laiheliini, suosittelen youtubea ja alle 10kg painoja. Sitten, jos innostus ei lopahda voikin siirtyä isompiin painoihin, kuntosalille tai niihin säädettäviin painoihin.
Mulle on sen hinnan arvoista, että painan kotona peilistä nappia, valitsen jonkun harjoituksen (tai esim neljän viikon reeniohjelman!) ja sitten vaan teen mitä mun käsketään tehdä ja jos teen väärin, niin peili sanoo heti miten korjata. Kun on aivan aloittelija liikunnassa, niin ei kiinnosta selata sokkona youtubea.-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pelkkä mainos, lapset. Pitäisi varmaan poistattaa jos vaivautuisi.
Mainos mistä? Vai onko sinun kommenttisikin mainos?
Luitko ketjua? Tässähän ap laittoi linkit ja kaikki hänen hienoon tuotteeseensa.
Älkää lapset olko noin herkkäuskoisia.
Ei jumalauta. Tämä saattaa tulla sulle aivan yllätyksenä, mutta maailma on täynnä tuotteita, joiden ostamista ihmiset harkitsevat ja kyselevät sitten muilta neuvoa netissä. Tuolla aiemmin ketjussa sanoin, että ihmiset väsyttää. Miksiköhän. -ap
Ostin itselleni 12 kg kahvakuulan ja käsipainot 6 kg ja 2x3 kg, noilla ajattelin pystyvän jo useammanlaisia liikkeitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pelkkä mainos, lapset. Pitäisi varmaan poistattaa jos vaivautuisi.
Mainos mistä? Vai onko sinun kommenttisikin mainos?
Luitko ketjua? Tässähän ap laittoi linkit ja kaikki hänen hienoon tuotteeseensa.
Älkää lapset olko noin herkkäuskoisia.
Ei jumalauta. Tämä saattaa tulla sulle aivan yllätyksenä, mutta maailma on täynnä tuotteita, joiden ostamista ihmiset harkitsevat ja kyselevät sitten muilta neuvoa netissä. Tuolla aiemmin ketjussa sanoin, että ihmiset väsyttää. Miksiköhän. -ap
Ei kannata suuttua, jos kysyy mielipiteitä ja porukka vastaa. Tässä mun: Ihan haistapaska tuote, osta tuolla rahalla mielummin opastusta ammattilaiselta. Kun sulla on näemmä rahasta pula, niin älä käytä sitä tuollaisiin hilavitkuttimiin, jotka jää ihan varmasti käyttämättä.
Suora tanko ja siihen aluksi noin 100kg levypainoja. Aloitat pelkällä tangolla, lisäilet sitten kehittymisen myötä lisää painoja tankoon.