Yksinäinen juhannus?
Onko sinulle nyt tulossa yksinäinen juhannus?Miten vietät juhannusta?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki asiakkaat on lomillaan. Yksinään voin nauttia tuplapalkasta, yölisästä, juhannussafkoista ja netflixistä.
- yökkö
Minkä erikoisalan yksikkö?
Lähteekö ne asiakkaat kotilomille?
Lastensuojelu. Lähtee. Tai leireille tms.
Valitsin yksinäisen juhannukseniin, kaveri kutsui heille grillaamaan ja viiniä juomaa, olen ollut monena vuonna, nyt kieltäydyin, ei vaan huvita lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin toiseen pohjoismaahan, jossa juhannusta vietetään vasta ensi viikolla.
Mikä missä on? Onko Jussi paikallaan Ruottissa?
Virossa Jussi on vanhalla paikalla. Aatto 24.6.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan viimeksi viettänyt juhannusta 25 vuotta sitten. Minusta on mukava olla vaan kotona rentoutuen.
Oikein, mitä sitä jatkuvasti juhannusta viettämään.
Mä toivon aina kaikki aatot ja juhlapyhät töitä.
Ihana rauha korven kätkössä... Eli normaalielämää. Eikä ketään tule häiritsemään kun aina töitä tekemättä. Huussin alus tyhjäämättä, polttopuita tekemättä, kasvimaata kitkemättä. Virtaakin vain tähän läppäriin. Eikä viina saa tontille tuoda sekä auto jätettävä 370 metrin päähän.
Lähdenpä ongelle...
Joo ja ei.
Just nyt tuntuu kotona yksin kurjalta, kun oma nuorimmainen (18v) on poikaystävänsä luona (mistä olen iloinen, koska hänellä on ollut todella raskasta (itsetuhoisuutta jne) , mutta nyt näyttää jo valoisammalta), mutta miesystävälläni on TAAAAAS juhannuksena nuorimmaisensa (13v) luonaan, enkä halua mennä sinne. Huomenna kuitenkin grillataan yhdessä. Vaikka tykkään kodistani (ihana vanha talo), vihaan juhannuksia kaupungissa ja haluaisin edes joskus juhannuksen ihan vaan aikuisten kesken. Ja sitten soimaan itseäni, että mitä valitan... Ihana vanha puutarhamiljöö, enkä kuitenkaan ole sinkku. Mutta kun haluaisin rinnalleni ihmisen, jonka kanssa ei olisi jatkuva säätö lapsen kanssa, enkä kokisi olevani vain hupi kun lapsi on äidiltään. Ja me siis ollaan +50 ja +60. Valivalivali, tiedän... Itseppä olen valintani tehnyt. En vaan silloin viisi vuotta sitten ymmärtänyt, millainen helvetin sotku suhteesta tulee lapsen myötä.
Just tänään aiemmin päätin, että ensi juhannuksena jotain muuta. En vaan enää jaksa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain erilaista, mene esim. leffaan
Tällainen olisi kyllä oiva tilaisuus tavata se tuleva kaveri tai kumppani. Tai ehkä olen vain katsonut liikaa elokuvia.
Miksi ihmiset ottaa stressiä näistä vapaista, media ja porukat somessa niistä jauhaa, nauttikaa omalla tavallanne, ei tartte matkia muita.
Yksinpä yksin. Siinä tuo menee kuin normiviikonloppukin. Joku mukava tsirbula kainalossa tietty muuttaisi arkea, mutta näillä mennään.
M50
Yksin, en omasta valinnasta. Jos menen sukujuhliin, on tarjolla tuttua mukamas vitsikästä nälvimistä aina alavalinnasta siihen, ettei ole puolisoa. Paljon jaksan kuunnella, mutta raskaaksihan se pidemmän päälle käy teeskennellä etteivät ne sanat satu vaan nauraa muiden mukana kuin hyvillekin jutuille.
Asun maalla, eikä sää ole ulkotöihin huono. Niitän, hoidan istutuksia, jatkan varmaan ikuista rankasavottaakin tuossa pienen matkan päässä. Kuten useimpina päivinä. Sen verran juhlan tuntua annan itselleni, että lopettelen vähän aikaisemmin kuin yleensä. Lämmitän saunan, kokkaan kalaa ja uusia perunoita.
Joskus nuorempana oli toisenlaista, kerättiin kukkia tyynyn alle ja unelmoitiin. Tyttövuosien ystävät ovat sitten siirtyneet rouviksi yksi kerrallaan; olen iloinen heidän puolestaan ja mietin, että ehkä sitä onnen määrää tällä pallolla on tasapainotettava sillä, että toisten on saatava sitä hieman vähemmän. (Ehkä sentimentaalista, mutta kyllä sellainen filosofointi minua hieman helpottaa.)
Pelaan pelejä ja katson elokuvia. En välitä juhannuksesta muutenkaan joten ei haittaa että olen yksin.
Itsekseni. Saunan lämmitän, soittelen päivään sopivaa musiikkia. Onhan se vähän sellaista melankolian karkoittamista. 50km:n päässä olisi tanssilava, mutta kokemuksesta tietää että sepä vasta onkin melankolista, seisoksia sielläkin itsekseen ja katsella porukoita, joilla on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin olen ( 53v ikisinkku) ja koitan kovasti saada kämpän siivottua, pyykit pestyä, parvekelasitkin kaipais puhdistusta. Pari työjuttua valmistelen ensi viikoksi ennen kun jään sitten lomalle vk päästä. Ulkoilen varmaankin joka päivä jossain välissä ja jos on kylmä käyn saunassa. Syön jotain herkkuja.
Harmittaa kun ei ole omaa mökkiä jonne vois mennä grillaamaan, saunaan, uimaan jne. Tämä ainainen kerrostaloelämä alkaa jo tympiä. Vois olla muutakin elämää.....
Tulisit tänne saunomaan
t. Mies 52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin olen ( 53v ikisinkku) ja koitan kovasti saada kämpän siivottua, pyykit pestyä, parvekelasitkin kaipais puhdistusta. Pari työjuttua valmistelen ensi viikoksi ennen kun jään sitten lomalle vk päästä. Ulkoilen varmaankin joka päivä jossain välissä ja jos on kylmä käyn saunassa. Syön jotain herkkuja.
Harmittaa kun ei ole omaa mökkiä jonne vois mennä grillaamaan, saunaan, uimaan jne. Tämä ainainen kerrostaloelämä alkaa jo tympiä. Vois olla muutakin elämää.....
Tulisit tänne saunomaan
t. Mies 52
Ps. Rantasauna lämmin, grillissä peuran ulkofilepihvejä, parsaa ja cowboy butteria.