Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta

Vierailija
16.06.2025 |

Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4

Kommentit (2308)

Vierailija
1701/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommentteja kun lukuisia useamman kymmenen sivua niin herää kysymys naisille miksi miesten pitäisi välittää naisten ongelmista ja miksi naiset velvoittaa miehiä korjaamaan naisten ongelmat kun selvästikään naiset ei suostu korjaamaan miesten on gelmia vaikka naiset reilusti suurimman osan miesten ongelmista?

Totuus on että sukupuolia ei oikeasti kiinnosta tippaakaan vastakkaisen sukupuolen ongelmat.

Jossain poikkeustilanteissa ehkä äitiä saattaa kiinnostaa oman poikansa ongelmat tai isää tyttären ongelmat, mutta isossa kuvassa mitään sympatiaa tai kiinnostusta ei ole kummallakaan sukupuolella toisen osapuolen haasteita kohtaan.

Pitäisikö siis naisetkin hyväksyä tämä ja lopettaa vaatimasta että miehet korjaa kaikki naisten ongelmat?

Vierailija
1702/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin olen kuullut miehiltä joitain todella ala-arvoisia kommentteja naisista, siis elävässä elämässä. En paljon naisiltakaan miehistä, mutta enemmän. Siltä tuntuu, että naiset eivät edes itse tajua sitä, kuinka paljon he miehiä haukkuvat. Eräs nuori nainen tuli minulle valittamaan, kuinka ällöttäviä ja rasvaisia juttuja keski-ikäiset naiset miehistä olivat puhuneet, jossain saunaillassa siis.

Ohje kaikille: Ole kunnioittava muita kohtaan, niin ehkä sinuakin kohtaan ollaan.

Miksi mielistelisin ihan vain sen vuoksi että joku saattaa olla suht asiallinen takaisin?

Yleensä ei ole, mutta saattaisi olla.

Ei kiitos, sen aika on ohi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1703/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommentteja kun lukuisia useamman kymmenen sivua niin herää kysymys naisille miksi miesten pitäisi välittää naisten ongelmista ja miksi naiset velvoittaa miehiä korjaamaan naisten ongelmat kun selvästikään naiset ei suostu korjaamaan miesten on gelmia vaikka naiset reilusti suurimman osan miesten ongelmista?

Totuus on että sukupuolia ei oikeasti kiinnosta tippaakaan vastakkaisen sukupuolen ongelmat.

Jossain poikkeustilanteissa ehkä äitiä saattaa kiinnostaa oman poikansa ongelmat tai isää tyttären ongelmat, mutta isossa kuvassa mitään sympatiaa tai kiinnostusta ei ole kummallakaan sukupuolella toisen osapuolen haasteita kohtaan.

Pitäisikö siis naisetkin hyväksyä tämä ja lopettaa vaatimasta että miehet korjaa kaikki naisten ongelmat?

eRi aSiA

Vierailija
1704/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan vähän otsikkoa: miehet pudotettiin kelkasta.(paitsi ne karusellimiehet)

Tätä todistaa sukupuolitautitilastot selvästi.

Korjaan vähän lisää: suurin osa mies hyppäsi pois kelkasta, muutama putosi

ja väitettäsi tukee...?

Vain 13% kokee onnettomuutta ilman parisuhdetta. Kun 70% miehistä on ilman suhdetta eivätkä edes hae naista elämäänsä niin se on oma valinta.

N. 80% sinkuista haluaa pariauhteen, jossain vaiheessa.

Perhebarometri

perhebarometrissa on 64 vuotiaisiin asti, minä puhun alle 35v tilanteesta.

asia on jo kerrottu sinulle

Voitko laittaa lähteen väitteellesi, että 70% sinkkumiehistä ei halua suhdetta? Kun tällainen ei tullut missään vastaan. 

Henkilökohtaisesti siis ihan sama, itsellä on mies ja molemmat lapset haluamissaan parisuhteissa. Mutta ilmiönä kiinnostaa.

Vierailija
1705/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjolla olisi tulevaisuuden ai-robottimies joka kohtelee minua hyvin niin otan sen sata kertaa mieluummin kuin oikean miehen. 

Vierailija
1706/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin olen kuullut miehiltä joitain todella ala-arvoisia kommentteja naisista, siis elävässä elämässä. En paljon naisiltakaan miehistä, mutta enemmän. Siltä tuntuu, että naiset eivät edes itse tajua sitä, kuinka paljon he miehiä haukkuvat. Eräs nuori nainen tuli minulle valittamaan, kuinka ällöttäviä ja rasvaisia juttuja keski-ikäiset naiset miehistä olivat puhuneet, jossain saunaillassa siis.

Ohje kaikille: Ole kunnioittava muita kohtaan, niin ehkä sinuakin kohtaan ollaan.

Ei miehiä pidä arvostaa ja kunnioittaa!!!! Miehet ei ole naisia joille kuuluu kaikki arvostus ja kunnioitus oletuksena ilman että naisen pitää ansaita ne. Miesten pitää ansaita arvostus ja kunnioitusta mutta kun oikein rehellisiä ollaan niin miehet ei millään tavalla voi ansaita arvostusta ja kunnioitusta ennen kun koko mies sukupuoli alkaa kollektiivisesti toimimaan naisten ehdoilla naisia varten. Niin kauan kun ei löydy yhtäkään sika miestä niin siihen asti kaikki miehet on sikoja. Niin kauan kaikki kunnes ei yksikään. Miehet ei ole yksilöitä niin kuin naiset eikä miehille pidä sallia samoja oikeuksia mitä on naisilla

Vierailija
1707/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tännekin laitettiin uutinen joka kertoo aivan toista tarinaa, naiset tappelevat verissäpäin harvoista elossa olevista miehistä."

Joo, oli yksi tapaus, jossa kuulemma kaksi naista toisiaan tempoillut. 

Erikoista, kuinka toiset miehet loukkaatuvat verisesti, kun tässä kolumnissa puhutaan miehistä (siis tutkimuksen valossa jne.), mutta sit nää älypäät yleistävät yhden tapauksen koskemaan kaikkia yleisesti. Tämä tapaus ja sit oli se elaritapaus. Niin järjenköyhää argumentointia.

Vierailija
1708/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos arvokkaasta viestistäsi, olet epäilemättä oikeassa. Voit nyt mennä onanoimaan toiseen ketjuun, voitit täällä."

Kun argumentit loppuvat. Miehet eivät puhu eikä pussaa, nih!

Vierailija
1709/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Jos aloittaa parisuhteen, jossa on tarkoitus jakaa elämää hamaan tulevaisuuteen, on oletus, että molemmat muuttuvat sen elämän vaatimusten mukaan. Jos perheeseen syntyy lapsia, on se vaatimus molemmille ihan sama. Todella velttoa ajattelua, et toisen muutosta ei kannata odottaa.""

"Jos ottaa puolisokseen urakeskeisen lapsivihaajan, se että porsii sille ei tee hänestä taianomaisesti hyvää isää.

Mutta jatka toki Breivikin kosiskelua. Muista vain ettet kerro olevasi demari niin hän on varmasti hyvä puoliso sinulle."

Nyt on kyllä sekavaa settiä. Onko taas niin, et mitään järkevää sanottavaa ei ole, mut sormet vaan jatkaa sekavien sanojen tulvaa...

"Kuka tietää, ehkä hän muuttuu, just sun vuoksesi. Olethan täydellinen nainen."

Edustaako tää Breivik sinulle uraohjusta?

Vierailija
1710/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarjolla olisi tulevaisuuden ai-robottimies joka kohtelee minua hyvin niin otan sen sata kertaa mieluummin kuin oikean miehen. 

Itse taas pärjäisin vallan hyvin ilman robotteja ja miehiä. Jo nuoresta tytöstä asti olen kuullut, että miehet kaipaavat vain pilua. Miksi minä, ajatteleva, tunteva ihminen haluaisin miehen vain sen takia, ettei hän kaipaa minusta kuin yhtä ruumiini osaa? Myönnän, että yleistän, mutta en raa'asti. Miehet, jotka kaipaavat naisista muutakin kuin alapäätä ovat oikeasti harvinaisia. Tiedän sen, sillä olen ollut kaunis nainen kansainvälisissäkin mallipiireissä. Miehet kohtelevat naisia edelleen kuin tavaroita.

Vierailija
1711/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä sä saat rahat sitten?

Vierailija
1712/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tännekin laitettiin uutinen joka kertoo aivan toista tarinaa, naiset tappelevat verissäpäin harvoista elossa olevista miehistä."

Joo, oli yksi tapaus, jossa kuulemma kaksi naista toisiaan tempoillut. 

Erikoista, kuinka toiset miehet loukkaatuvat verisesti, kun tässä kolumnissa puhutaan miehistä (siis tutkimuksen valossa jne.), mutta sit nää älypäät yleistävät yhden tapauksen koskemaan kaikkia yleisesti. Tämä tapaus ja sit oli se elaritapaus. Niin järjenköyhää argumentointia.

Niin... perhebarometrikin osasi kertoa että parisuhdetta vältteli yksi kymmenestä 60+ täyttäneestä.

vinkki: se on kymmenen prosenttia

Vierailija
1713/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos arvokkaasta viestistäsi, olet epäilemättä oikeassa. Voit nyt mennä onanoimaan toiseen ketjuun, voitit täällä."

Kun argumentit loppuvat. Miehet eivät puhu eikä pussaa, nih!

Kiitos arvokkaasta viestistäsi, olet aivan oikeassa.

Vierailija
1714/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas pärjäisin vallan hyvin ilman robotteja ja miehiä. Jo nuoresta tytöstä asti olen kuullut, että miehet kaipaavat vain pilua. Miksi minä, ajatteleva, tunteva ihminen haluaisin miehen vain sen takia, ettei hän kaipaa minusta kuin yhtä ruumiini osaa? Myönnän, että yleistän, mutta en raa'asti. Miehet, jotka kaipaavat naisista muutakin kuin alapäätä ovat oikeasti harvinaisia. Tiedän sen, sillä olen ollut kaunis nainen kansainvälisissäkin mallipiireissä. Miehet kohtelevat naisia edelleen kuin tavaroita.

Kyllä kyllä

Vierailija
1715/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mitä ongelmia miehillä on ensin. Lähdetään siitä.

Lähetään nyt liikkeelle vaikka epätasa-arvoasta kun naiset ei suostu hyväksymään aitoa tasa-arvoa missä kumpikaan sukupuoli ei saa etuja pelkän sukupuolen takia. Naiset kun vielä tänä päivänäkin valehtelee haluavansa tasa-arvoa vaikka yksikään nainen ei aitoa tasa-arvoa suostu toteuttamaan samalla kunniaan jokainen nainen käyttää miehiä henkisesti, taloudelliseti ja fyysisesti hyväkseen vaikka vaatii että miehet ei kos

Laitatko esimerkkejä tuosta hyväksikäytöstä? Millä tavalla naiset niitä vaatii miehiltä?

Vierailija
1716/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, mitä ongelmia miehillä on ensin. Lähdetään siitä.

Lähetään nyt liikkeelle vaikka epätasa-arvoasta kun naiset ei suostu hyväksymään aitoa tasa-arvoa missä kumpikaan sukupuoli ei saa etuja pelkän sukupuolen takia. Naiset kun vielä tänä päivänäkin valehtelee haluavansa tasa-arvoa vaikka yksikään nainen ei aitoa tasa-arvoa suostu toteuttamaan samalla kunniaan jokainen nainen käyttää miehiä henkisesti, taloudelliseti ja fyy

Laitatko esimerkkejä tuosta hyväksikäytöstä? Millä tavalla naiset niitä vaatii miehiltä?

eri, mutta koko parisuhteen konsepti on miehen varallisuuden siirtoa naisen käytettäväksi

Vierailija
1717/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pelkkä käyttöesine mallipiireissä. Luulisi jopa pelkän naisen ymmärtävän sen verran

Vierailija
1718/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mistä sä saat rahat sitten?

Tienaan ainakin lähes puolet miehiin verrattuna joten tulonsiirtoina verotuksen kautta

Vierailija
1719/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla parisuhteessa miehen varallisuus siirtyy naisen omaisuudeksi?

Vierailija
1720/2308 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten sosiaaliset piirit tosiaan kutistuvat. Se on todella surullista. Ei liity naisiin. Mens Social Circles are Shrinking - The Survey Center on American Life https://share.google/tx8IPvIS3d0dTMA1y

Odotas vain niin joku mies kyllä keksii syyn syyttää naisia tästäkin. 

Löytyykö tutkimusta suomalaisista miehistä? Suomalaisesta kulttuurista?

Kyllä löytyy.

Miksi ne loistavat poissaolollaan?

Ketjuun linkitetty ja osa löytyy jopa artikkelista😲

No laita uudestaan. Miesten sosiaaliset ympyrät kutistuvat oli väite.

https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2015/sosiaaliset-suhteet-jarjes…