Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta
Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4
Kommentit (2308)
Vierailija kirjoitti:
"Minusta tuo oli ihan asiallinen huomautus. En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi, vaan eiköhän kielteisiä piirteitä ole ollut alusta asti. On vain toivottu, että kaikki sittenkin toimisi. "
Kyllä mutta tuon viestin ristiriitaisuus on siinä että samaan aikaan sanotaan että miestä ei pidä vaatia muuttumaan mutta silti entistä useamman miehen pitäisi kuitenkin päästä naisen kanssa parisuhteeseen. Ne eivät vain voi tapahtua samaan aikaan. Jos miehille asetetaan vielä isompia vaatimuksia (eikä vain toivota että niitä voi sitten myöhemmin muuttaa), parisuhteiden määrä laskee entisestään. Toki taso nousee mutta se on sitten eri asia.
Ei miesten tarvitsekaan muuttua, jos eivät halua. Se kun lähtee ihan omasta tahdosta kaikilla. Mutta itkeminen sen vuoksi on turhaa, ei ketään kiinnosta itseaiheutettu saamattomuus.
"Sairaanhoitajat tietää että se on kaukana 20% päälle"
No ei tiedä. Itse harrastan sukututkimusta ja olen teettänyt lukemattomia DNA-testejä pitkin poikin sukulaisia ja kaukaisempiakin ihmisiä. Ja tunnen monia muitakin sukututkijoita jotka tekevät samaa. Ja yllättäviä isyyksiä paljastuu noissakin ihan äärimmäisen harvoin. Jos luku olisi lähellekään mainitsemasi niin noiden esiin tulo olisi modernissa sukututkimuksessa ihan arkipäiväinen juttu.
"Sairaanhoitajat tietää että se on kaukana 20% päälle.... ihan vain koska lapsen veriryhmä on sellainen ettei se ole mahdollinen äiti + "isä" yhdistelmällä"
Isistä ei kyllä rutiininomaisesti selvitellä mitään veriryhmiä eikä sitä monen tiedoissa ole valmiinakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta tuo oli ihan asiallinen huomautus. En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi, vaan eiköhän kielteisiä piirteitä ole ollut alusta asti. On vain toivottu, että kaikki sittenkin toimisi. "
Kyllä mutta tuon viestin ristiriitaisuus on siinä että samaan aikaan sanotaan että miestä ei pidä vaatia muuttumaan mutta silti entistä useamman miehen pitäisi kuitenkin päästä naisen kanssa parisuhteeseen. Ne eivät vain voi tapahtua samaan aikaan. Jos miehille asetetaan vielä isompia vaatimuksia (eikä vain toivota että niitä voi sitten myöhemmin muuttaa), parisuhteiden määrä laskee entisestään. Toki taso nousee mutta se on sitten eri asia.
Annan helposti toteutettavan vinkin. Liittykää SPL:ään. Käykää näyttelyissä. Opetelkaa käyttämään koirafööniä. Käykää toko-ja suojelukokeissa. Kuulemma miehiä rengastetaan muutaman vuoden sisään siitä kun ovat liittyneet seuraan. Narttuja: https://www.pets4homes.co.uk/classifieds/7lbqwcub-expected-quality-litt…
https://www.pets4homes.co.uk/classifieds/8xlflrxdc-beautiful-german-she…
https://www.pets4homes.co.uk/classifieds/i-usqwwfn-beautiful-kc-reg-ger…
https://www.pets4homes.co.uk/classifieds/ajitxgtk5-gorgeous-kcreg-germa…
"Seurustelua ei voida verrata koirajalostukseen jossa katsotaan pelkästään titteleitä. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä tulee ottaa huomioon sekä henkinen että fyysinen yhteys. Seksiin johtava intiimiys koostuu monesta eri tekijästä, ellet sitten osta seuraa."
Menikö tämä kommentti väärään kohtaan? En näe mitään yhteyttä omaan kommenttiini.
Vierailija kirjoitti:
"Sairaanhoitajat tietää että se on kaukana 20% päälle.... ihan vain koska lapsen veriryhmä on sellainen ettei se ole mahdollinen äiti + "isä" yhdistelmällä"
Isistä ei kyllä rutiininomaisesti selvitellä mitään veriryhmiä eikä sitä monen tiedoissa ole valmiinakaan.
Lisäksi tuo (onneksi kuvitteellinen) hoitaja on mennyt lukemaan ilman lupaa vanhempien terveystietoja. Varsinkaan isän terveystietoihin tavallisella hoitajalla ei ole mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi tuo (onneksi kuvitteellinen) hoitaja on mennyt lukemaan ilman lupaa vanhempien terveystietoja. Varsinkaan isän terveystietoihin tavallisella hoitajalla ei ole mitään asiaa.
Näissä keskusteluissa on aina tuo yksi joka suoltaa tekaistuja juttuja, älkööt provokoituko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokainen negatiivinen asia naisista on urbaani legenda."
Ei tietenkään jokainen mutta ihan fakta nyt vain on se että ei ole olemassa sellaista tutkimusta joka osoittaisi jotenkin huomattavan osan lapsista olevan muiden miesten kuin sen oletetun isän. Siis vaikka sellaiseen hyvin usein näilläkin palstoilla viitataan.
Yleisenä työlukuna olen nähnyt käytettävän, että yksi 25:stä isästä kasvattaa lasta, joka ei todellisuudessa ole hänen oma lapsensa. Eli noin 4 % lapsista olisi siis sellaisia, joissa nainen on petollisesti valehdellut miehelle että hän on lapsen isä, vaikka todellisuudessa isä on joku muu.
Ihmiset osaavat oikeasti olla todella sairaita paskoja.
Lisäksi 100% naisista hyväksyy sen että miehelle käy noin. Eräs suomessa huomiota herättänyt oikeustapaus todistaa a
Joo, kun se mies ei toimeentunut ajoissa hoitamaan asiaa pois päiväjärjestyksestä, vaikka siihen oli mahdollisuus. Olis kai tarvinnut jonkun naisen siihenkin avuksi. Tyypillistä miehille, jätetään asiat viime tinkaan tai hoitamatta ja sitten märistään elämän epäoikeudenmukaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut, että entistä useamman miehen pitäisi päästä parisuhteeseen, vaan päinvastoin eli ei välttämättä ole hyväksi, että parisuhteita syntyy vain pariutumisen pakosta. Sinkkuna voi elää hyvää elämää ja on lasten etu, ettei lapsia synny huonostitoimiviin parisuhteisiin, ehkä yhteiskunnankin.
Palstasta päätellen pariutumisen pakkoa on edelleen olemassa, vaikka sinkkuja on enemmän kuin koskaan eikä se ole mikään häpeä olla sinkku. Sinkkuna oleminen on myös erotettava yksinäisyyden tunteesta, ne ovat erilaisia asiakokonaisuuksia ja syntyvät ainakin osittain erilaisista asioista, luulen mä. Yksinäisyyttä tuottava yhteiskuntarakenne tosin tuottaa myös sinkkuutta enemmän, koska molemmat ovat lisääntyneet. Netti varmaan osasyynä, kun ei ole välttämätöntä tavata muita ihmisiä juuri lainkaan.
Niipä ! Minäkin putosin perseelleni potkukelkasta jotta vieläki häntäluuta kolottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös itse kokenut seksuaalista häirintää elämäni jokaisena vuosikymmenenä, tuttujen ja tuntemattomien toimesta. Se on erittäin yleistä. Myös tuntemani muutkin naiset ovat kokeneet.
Tämän lisäksi on pelkkään sukupuoleen perustuva syrjintä, häirintä ja väheksyntä. "Naisena et osaa, et ymmärrä, ei sovi jne..." Työpaikalla käsketään "keittämään kahvit", Ohitetaan ylennyksissä, koska sinua puolet pätevämpi heiluvammat sukuelimet omistava tyyppi on valittavana, jne... Kun olet nuori sinua väheksytään tytöttelemällä, kun olet hedelmällisessä iässä sinut nollataan pelkkänä kohtuna, ja kun olet keski-ikäinen sinua aletaan kohdella kuin vanhusta, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep, tämä palsta todella todistaa sen että epätäydellisyys miehissä kelpaa kyllä, eikä kukaan nainen valita sen jälkeen miehistä mitään, varsinkaan kun mies ei muutu naisen tahtotilan mukaan."
Eikö se aika yleinen valitus niistä parisuhteessa olevista miehistä juuri todista että miehiin ihastutaan ja rakastutaan vaikka he ovat välillä kaukana täydellisistä?
Eikä rakkaus kestä kun nainen tajuaa ettei se saa muutettua miestä haluamakseen
Otahan takasin. Nimenomaan miehet ovat tulleet voimalla nettiin kertomaan kuinka naisen olisi suotavaa olla minimissään 8/10 muutoin ei tule kauppoja. Naisilta löytyy huomattavasti kirjavampi miesmaku.
Lähde noille väitteille?
Aivan, sinun olkiukkosi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten sosiaaliset piirit tosiaan kutistuvat. Se on todella surullista. Ei liity naisiin. Mens Social Circles are Shrinking - The Survey Center on American Life https://share.google/tx8IPvIS3d0dTMA1y
Odotas vain niin joku mies kyllä keksii syyn syyttää naisia tästäkin.
Löytyykö tutkimusta suomalaisista miehistä? Suomalaisesta kulttuurista?
Kyllä löytyy.
Miksi ne loistavat poissaolollaan?
Vierailija kirjoitti:
"Oliko aamukahvissa jotain ekstraa?"
Minusta tuo oli ihan asiallinen huomautus. En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi, vaan eiköhän kielteisiä piirteitä ole ollut alusta asti. On vain toivottu, että kaikki sittenkin toimisi.
Ei ihminen noin vain muutu. Linnakundeista puhuminnen oli tietty kettuilua, mutta itse pointti meni maaliin. Riman pitäisi olla alun alkaen korkeammalla, varmaan molemmilla sukupuolilla. Silloin onnellisia parisuhteita olisi enemmän ja varmaan onnellisia sinkkujakin. Kaikki eivät ole onnellisimmillaan parisuhteessa eikä sen tarvitse kertoa, että olisi yksinäinen.
Väestökato tarkoittaa, ettei nykyisten nelikymppisten ja kolmekymppisten eläkkeille ole maksajia. Silloin hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Olen itse alkanut tämän jo hyväksyä, kehitys on alkanut, mutta en ole näkemässä mitä kaikkea siitä seuraa - jos ylipäätään koko ihmiskuntaa on olemassa
"En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi..."
Et ota huomioon sitä, että monet miehet näyttelevät sellaista kuin nainen haluaa aina siihen asti kun pääsevät tavoitteeseensa. Lisäksi on miehiä, joilla on persoonallisuushäiriöitä, joten hekin feikkaavat alussa tai muuten vaan persoonallisuus muuttuu melko nopeassa tahdissa.
Itselläni on tuosta kokemusta. Exä oli osoittautui myöhemmin sekä persoonallisuushäiriöiseksi että patologiseksi valehtelijaksi, ym ym ym. Olin nuori eikä mulla ollut psykologian tutkintoa, en osannut mitenkään arvata etukäteen tälläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös itse kokenut seksuaalista häirintää elämäni jokaisena vuosikymmenenä, tuttujen ja tuntemattomien toimesta. Se on erittäin yleistä. Myös tuntemani muutkin naiset ovat kokeneet.
Tämän lisäksi on pelkkään sukupuoleen perustuva syrjintä, häirintä ja väheksyntä. "Naisena et osaa, et ymmärrä, ei sovi jne..." Työpaikalla käsketään "keittämään kahvit", Ohitetaan ylennyksissä, koska sinua puolet pätevämpi heiluvammat sukuelimet omistava tyyppi on valittavana, jne... Kun olet nuori sinua väheksytään tytöttelemällä, kun olet hedelmällisessä iässä sinut nollataan pelkkänä kohtuna, ja kun olet keski-ikäinen sinua aletaan kohdella kuin vanhusta, jne...
Näin on, ja tytöistä kasvatetaan liian kilttejä. Aikuistuessa vasta oppinut sanomaan ei ja huomaamaan myös "hiljaisemmat" sisäänrakennetut haitalliset naisiin ja tyttöihin kohdistettavat käytöstyylit, joista on tullut surullisuudessaan normi yhteiskunnassa, eikä pelkästään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tosin, naisille se onkin aivan eri juttu kuin miehille jotka joutuvat oikeasti tekemäänkin jotain palkkansa eteen. Naisten palkkatyöt on helpompia kuin tiskikoneen käynnistäminen kotona."
Ihan jokainen, sinäkin, voitte mennä leppäilee sinne naisten ammattehin: lastenhoita, sairaanhoita, vanhustyöntekijä, opettaja...näitä töitä on paljon, eli sinne vaan leppäilee...
Kiitos, mutta käytän mielummin aivojani johonkin hyödylliseen
Ööööh mitä aivoja?
Kyllä mä olen niin samaa mieltä tästä. Hienot tutkimustuloksetkin on poimittu artikkeliin.
Eksäni oli pöllö, minä sain hoitaa kodin ja lapset, kaikki metatyöt, ei tullut hellyyttä eikä arvostusta. Olihan niitä merkkejä nähtävillä ennen lapsiakin, läheisyyttä ei ollut, elin jatkuvassa seksinpuutteessa, kauniita sanoja ei tullut enemmänkin moitteita. En lopulta jaksanut sitä.
Nyt on ihana mies joka tuo suhteeseen iloa, onnea, turvaa, myös taloudellista, kannattelua, hellyyttä ja kehuja. Jos mies olis tämmönen, en usko että olisi vaikeutta löytää parisuhdetta, jos sitä itse haluaa. Ulkonäkö tai muut puutteet on siinä sivuseikkoja.
Omat tyttäret yritän opettaa arvostamaan itseään ja näkemään nyt uuden mieheni kanssa parisuhdemallin, jossa puolison huomioiminen, arvostus ja hassuttelu ovat läsnä joka päivä, molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ja ei. Moni mies myös kouluttautuu ihan itsensä vuoksi, vaikka perhe ja nainen ei kiinnostaisi pätkääkään. Sehän noita naisia syö kaikkein eniten. Hyvä mies jolle ei hilloviiva ole se primus motor. Nyt aletaan haukkumaan sitä homoksi."
No naisia ei tämä kyllä mitenkään syö, miten randommies kouluttautuu. Mutta tosiasia on, että sellaiset miehet naisia kiinnostaa, jotka elävät sitä itselleen mielekästä elämää. On kouluttautunut alalle, joka on itselleen luontainen ja vaikuttaa elämäänsä tyytyväiseltä. Ilman naistakin.
Tahallista väärinymmärtämistä, söpöä :)
Naisia syö se, ettei koulutettu mies huoli naista vaivoikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa muuttaa miestä mutta ei ole valmis itse muuttumaan. Kunnioitus pitää ansaita.
Om erilaisia asioita joissa näitä muutoksia vaaditaan. Osa on ymmärrettävämpiä ja kohtuullisempia kuin toisen.
Esim. naisen halu saada mies osallistumaan enemmän perheen arkisiin töihin on hyvin ymmärrettävä ja järkevä. Miehen halu olla tekemättä noita töitä ja sen sijaan maata sohvalla ei ole niin järkevä tai ymmärrettävä.
Taas miesvihaa... miten te viitsitte :)
Ajankäyttötutkimusten mukaan mies ei makaa sohvalla. Naisilla on enemmän vapaa-aikaa vaikka hoitavatkin lapsia marginaalisesti miehiä enemmän.
Lastenhoito ei ole työtä?
Ei tietenkään, kevyttää hommaa kuin keiju joka tanssii kukkakedolla.... kumma kyllä miehet valittavat etteivät jaksa sitä. Hmmm.... joku tässä on väärässä...
"Taas miesvihaa... miten te viitsitte :)"
No sitten vihaan omaa sukupuoltani koska olen kyllä mies.
"Ajankäyttötutkimusten mukaan mies ei makaa sohvalla. Naisilla on enemmän vapaa-aikaa vaikka hoitavatkin lapsia marginaalisesti miehiä enemmän."
Kyse nyt oli vain yhdestä esimerkistä jolla yritin havainnollistaa sitä että on olemassa myös asioita joista on ihan kohtuullistakin valittaa ja toivoa miehen muuttuvan. Niitä voi olla monen arjessa ja myös parisuhteen henkisessä puolessa. Ketään ei tietenkään voi pakottaa muuttumaan mutta jos toisen ihan relevantit tarpeet suhteessa ohittaa vuosi vuoden jälkeen ilman mitään muutosta niin kyllä sillä on vääjämättä seurauksia suhteelle.