Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta
Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4
Kommentit (2308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan vähän otsikkoa: miehet pudotettiin kelkasta.(paitsi ne karusellimiehet)
Tätä todistaa sukupuolitautitilastot selvästi.
Korjaan vähän lisää: suurin osa mies hyppäsi pois kelkasta, muutama putosi
ja väitettäsi tukee...?
Vain 13% kokee onnettomuutta ilman parisuhdetta. Kun 70% miehistä on ilman suhdetta eivätkä edes hae naista elämäänsä niin se on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suuri syy siihen, että niin moni mies jää yksin, on hoitamattomat päihde- ja mielenterveysongelmat. Tästä pitäisi puhua enemmän.
Vaikka nämä miehet itse ajattelevatkin, että naisen saaminen jotenkin automaattisesti muuttaisi heidät menestyviksi, itsevarmoiksi, kunnioitetuiksi miehiksi, näinhän ei tapahdu oikeassa elämässä. Pahimmillaan parisuhteen ongelmistaan huolimatta saanut syrjäytynyt mies alkaa syyttää sitten naista siitä, ettei hänen elämänsä maagisesti muuttunutkaan. Jos nainen olisi kauniimpi, fiksumpi, empaattisempi tms.
Maailman muuttuminen tekee ison osansa myös. Kaikille ei vain tahdo löytyä enää tarvetta ja paikkaa yhteiskunnassa. Vaikeata on ja pahemmaksi varmasti vielä menee.
Ja yksi ongelma on myös tähän, ettei miehet hakeudu niin herkästi avun piiriin kuin naiset. Lisäksi omassa piirissä ei välttämättä void
Miehet hyötyisivät suuresti siitä, jos mielenterveysongelmien ympärillä oleva leima saataisiin hälvenemään. Moni tarvitsisi apua mitä ei saa tai kehtaa hakea. Jotkut eivät edes tajua sitä tarvitsevansa.
Voisi olla myös monelle nuorelle hyödyksi, jos kouluissa opetettaisiin myös tunteiden tunnistamista ja käsittelyä. Terveiden rajojen asettamista, vastavuoroisuutta parisuhteissa ym.
Olen myös itse kokenut seksuaalista häirintää elämäni jokaisena vuosikymmenenä, tuttujen ja tuntemattomien toimesta. Se on erittäin yleistä. Myös tuntemani muutkin naiset ovat kokeneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jep, tämä palsta todella todistaa sen että epätäydellisyys miehissä kelpaa kyllä, eikä kukaan nainen valita sen jälkeen miehistä mitään, varsinkaan kun mies ei muutu naisen tahtotilan mukaan."
Eikö se aika yleinen valitus niistä parisuhteessa olevista miehistä juuri todista että miehiin ihastutaan ja rakastutaan vaikka he ovat välillä kaukana täydellisistä?
Eikä rakkaus kestä kun nainen tajuaa ettei se saa muutettua miestä haluamakseen
Yleensä se loppuu kun arki ja/tai parisuhteen henkinen puoli ei toimi kaikista pyynnöistä ja korjausyrityksistä huolimatta.
Luonnollisestikin nainen haluaisi miehen olevan sellainen jonka kanssa elämä olisi kohtuullisen helppoa ja mukavaa. Se ei ole mikään kohtuuton vaatimus.
Älä ota linnakundia elämääsi jos haluat helpon ja mukavan miehen.
Ei ole mikään kohtuuton vaatimus.
Oikeasti: älkää olettako että mies muuttuu kyllä.
Kukaan ei ole vieläkään vastannut siihen mitä tapahtuu pariutumismarkkinoilla, kun kaikki naiset ovat hoikkia laihdutuslääkkeen ansiosta ja miehet myös?
Ozempic on jo nykyisin kaikkien ulottuvilla, kuukauden annos maksaa 115 euroa, ja vaikka se ei kaikkiin tehoakaan, on heille muita lääkkeitä olemassa. Tulevaisuudessa lääkkeistä tulee korvattavia, koska ne halpenevat edelleen ja tulee halvemmaksi hoitaa lihavuutta (kyllä, se on sairaus) kuin siitä johtuvia liitännäissairauksia. Semaglutidista on jo 25 vuoden kokemus, se on turvallisempaa kuin aiemmat lihavuuslääkitykset, jotka ovat nyt (hieman tuunattuina) saaneet uudelleen myyntiluvan 60-luvun jälkeen. Ne siis kiellettiin haittavaikutusten takia (aivo- ja sydäninfarktit).
"Oliko aamukahvissa jotain ekstraa?"
Minusta tuo oli ihan asiallinen huomautus. En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi, vaan eiköhän kielteisiä piirteitä ole ollut alusta asti. On vain toivottu, että kaikki sittenkin toimisi.
Ei ihminen noin vain muutu. Linnakundeista puhuminnen oli tietty kettuilua, mutta itse pointti meni maaliin. Riman pitäisi olla alun alkaen korkeammalla, varmaan molemmilla sukupuolilla. Silloin onnellisia parisuhteita olisi enemmän ja varmaan onnellisia sinkkujakin. Kaikki eivät ole onnellisimmillaan parisuhteessa eikä sen tarvitse kertoa, että olisi yksinäinen.
Väestökato tarkoittaa, ettei nykyisten nelikymppisten ja kolmekymppisten eläkkeille ole maksajia. Silloin hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Olen itse alkanut tämän jo hyväksyä, kehitys on alkanut, mutta en ole näkemässä mitä kaikkea siitä seuraa - jos ylipäätään koko ihmiskuntaa on olemassa. Jotain todella pahaa näyttäisi olevan kehitteillä. Ja niin ikävät kuin hyvätkin yllätykset ovat ihmiskunnan historiassa olleet sellaisia, joita ei ole osattu ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo oli ihan asiallinen huomautus. En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi, vaan eiköhän kielteisiä piirteitä ole ollut alusta asti. On vain toivottu, että kaikki sittenkin toimisi.
Ei ihminen noin vain muutu. Linnakundeista puhuminnen oli tietty kettuilua, mutta itse pointti meni maaliin. Riman pitäisi olla alun alkaen korkeammalla, varmaan molemmilla sukupuolilla. Silloin onnellisia parisuhteita olisi enemmän ja varmaan onnellisia sinkkujakin. Kaikki eivät ole onnellisimmillaan parisuhteessa eikä sen tarvitse kertoa, että olisi yksinäinen.
Väestökato tarkoittaa, ettei nykyisten nelikymppisten ja kolmekymppisten eläkkeille ole maksajia. Silloin hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Olen itse alkanut tämän jo hyväksyä, kehitys on alkanut, mutta en ole näkemässä mitä kaikkea siitä seuraa - jos ylipäätään koko ihmiskuntaa on olemassa
Unohtui tämän kommentin lopusta, että: Eri. Eli en ole tuon linnakundikommentin kirjoittaja.
Minun isä ei ollut linnakundi vaan kaikinpuolin lainkuuliainen ja työteliäs. Työkaverit olivat vielä kehuneet, että mukava ja huumorintajuinen. Harmi, kun kyseistä miestä ei kotona näkynyt, herkästi raivostuva, raivokohtauksia saava ja viikkoja murjottava tosikko siellä majaili. Miten lie jaksanut esittää seurusteluajan.
Vierailija kirjoitti:
"Tosin, naisille se onkin aivan eri juttu kuin miehille jotka joutuvat oikeasti tekemäänkin jotain palkkansa eteen. Naisten palkkatyöt on helpompia kuin tiskikoneen käynnistäminen kotona."
Ihan jokainen, sinäkin, voitte mennä leppäilee sinne naisten ammattehin: lastenhoita, sairaanhoita, vanhustyöntekijä, opettaja...näitä töitä on paljon, eli sinne vaan leppäilee...
Kiitos, mutta käytän mielummin aivojani johonkin hyödylliseen
Vierailija kirjoitti:
Minun isä ei ollut linnakundi vaan kaikinpuolin lainkuuliainen ja työteliäs. Työkaverit olivat vielä kehuneet, että mukava ja huumorintajuinen. Harmi, kun kyseistä miestä ei kotona näkynyt, herkästi raivostuva, raivokohtauksia saava ja viikkoja murjottava tosikko siellä majaili. Miten lie jaksanut esittää seurusteluajan.
Mun pointti oli ettei välttämättä esittänyt. Varsinkin aiempina vuosikymmeninä perheellistymisen paine ajoi liittoihin, jotka eivät alun alkaenkaan toimineet. Ei siis vain yksilöiden vastuulla tämäkään asia.
Tässäkin ketjussa moni kertoo elävänsä hyvää elämää sinkkuna. On hyvä ettei pariuduta pakosta ja paineesta ja tehdä lapsia liittoihin, jotka eivät toimi eivätkä ole ehkä koskaan toimineet. Se on yksilöiden kannalta hyvä ja ehkä yhteiskunnankin, koska onnettomissa perheissä on vaikeampi kasvaa tuottavaksi kansalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Menkäähän keskenkasvuiset ulos kävelemään tai päiväunille. Teille ei tee hyvää riidellä täällä keskenänne.
Mutta tulit sitten itse haastamaan riitaa ja haukkumaan. Todella kypsää sinulta :)
Vierailija kirjoitti:
Väestökato tarkoittaa, ettei nykyisten nelikymppisten ja kolmekymppisten eläkkeille ole maksajia. Silloin hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Olen itse alkanut tämän jo hyväksyä, kehitys on alkanut, mutta en ole näkemässä mitä kaikkea siitä seuraa - jos ylipäätään koko ihmiskuntaa on olemassa
Seurustelua ei voida verrata koirajalostukseen jossa katsotaan pelkästään titteleitä. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä tulee ottaa huomioon sekä henkinen että fyysinen yhteys. Seksiin johtava intiimiys koostuu monesta eri tekijästä, ellet sitten osta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa muuttaa miestä mutta ei ole valmis itse muuttumaan. Kunnioitus pitää ansaita.
Om erilaisia asioita joissa näitä muutoksia vaaditaan. Osa on ymmärrettävämpiä ja kohtuullisempia kuin toisen.
Esim. naisen halu saada mies osallistumaan enemmän perheen arkisiin töihin on hyvin ymmärrettävä ja järkevä. Miehen halu olla tekemättä noita töitä ja sen sijaan maata sohvalla ei ole niin järkevä tai ymmärrettävä.
Taas miesvihaa... miten te viitsitte :)
Ajankäyttötutkimusten mukaan mies ei makaa sohvalla. Naisilla on enemmän vapaa-aikaa vaikka hoitavatkin lapsia marginaalisesti miehiä enemmän.
Lastenhoito ei ole työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa muuttaa miestä mutta ei ole valmis itse muuttumaan. Kunnioitus pitää ansaita.
Om erilaisia asioita joissa näitä muutoksia vaaditaan. Osa on ymmärrettävämpiä ja kohtuullisempia kuin toisen.
Esim. naisen halu saada mies osallistumaan enemmän perheen arkisiin töihin on hyvin ymmärrettävä ja järkevä. Miehen halu olla tekemättä noita töitä ja sen sijaan maata sohvalla ei ole niin järkevä tai ymmärrettävä.
Sehän olisi miehen mieleinen muutos, jos nainen lopettaisi kotitöiden tekemisen ja lojuisi toisella sohvalla vapaa-ajat.
Mikään ei estä naista lösähtämästä sohvalle pelaamaan ja katsoa meneekö ne tiskit tiskikoneeseen ja pyykkikone päälle itsestään. Itseasiassa näin itse te
No onneksi et ole miehen kanssa.
"Älä ota linnakundia elämääsi jos haluat helpon ja mukavan miehen."
Miksi kuvittelet että olen ottanut linnakundin? En edes tunne yhtään sellaista eikä kukaan ystävistäni tai suklaisistani ole ikinä ollut linnakundin kanssa yhdessä. Mistä sinulle on tullut käsitys että tuo olisi jotenkin yleistä?
"Ei ole mikään kohtuuton vaatimus."
Ei se ole edes vaatimus vaan itsestäänselvyys.
"Oikeasti: älkää olettako että mies muuttuu kyllä."
En ole olettanutkaan. Otin ihan valmiiksi hyvän miehen jota ei ole ollut tarpeen muuttaa.
Mutta jos kaikki naiset toimisivat niin, teistä miehistä vielä paljon harvempi saisi suhteen. Liian moni suhde perustuu vain siihen että nainen on kaikesta nalkutuksesta huolimatta niin pitkämielinen teidän vikojenne kanssa.
Älä sinä sitten oleta että kelpaisit ihan millaisena vain.
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä sitten oleta että kelpaisit ihan millaisena vain.
Ei stana! Miehet otti näin tosissaan sen Tiktokin jailbird trendin. Naiset tulivat kyllä sanomaan kyseessä olleen vitsi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin huonosti. Eli toimittaja ei tehnyt itse muuta kuin kokosi yhteen tutkimuksia ja selittelee lopussa, että en minä halua loukata miehiä. Joopa joo. Tuo on vain mielipidekirjoitus eikä toimitettu juttu.
Jutun alussakin lukee, että "näkökulma". Aihe on laaja kun katsoo kuinka paljon erilaisia lähteitä on upottanut tekstiin. Jokainen voi käydä itse niitä lukaisemassa ja muodostaa oman näkökulman, mutta mielestäni ihan on ok teksti lyhyeksi kolumniksi.
Samaa mieltä tästä, keskivertoa huomattavasti parempi teksti, koska siinä on tutkimusviitteet.
Mut hei, ne tutkimukset ovat pelkkää miesvihaa. Niin pahaa sellaista, et mäpelkkä MUTTA loukkaa. Sen syvemmälle ei kukaan tekstissä pääse, kun tuo jo järkyttää...
Spermaviemärin olkiukkoja taas...
Mitenkäs nuo tutkimukset joissa katsotaan jenkkien "miehet maksaa" kulttuuria kotiäidin silmin?
Ai niin joo, suomessa on ihan eri kulttuuri, täällä naiset ovat AINA tienanneet itse omat rahansa.
Mutta miehiin liittyvät negatiiviset piirteet pätevät sellaisenaan.... koska sehän on tutkittu niin se pitää silloin paikkansa.
Huomaa että se on Sari Sairaanhoitaja ja Oona Opettaja taas vauhdissa
"Miehet maksaa" on lähtenyt ihan miehiltä itseltään ja ollut periaate jo satoja vuosia. Nyt kun naiset ovat riuhtaisseet itsensä irti siitä niin miehiä kiukuttaa ja asenne on hyvin ristiriitainen; älä nainen tienaa vaan kokkaa ja hoida lapsia, mutta illallista en maksa!
"Minusta tuo oli ihan asiallinen huomautus. En ihan usko sitä että mies aivan äkillisesti muuttuisi parisuhteessa erilaiseksi, vaan eiköhän kielteisiä piirteitä ole ollut alusta asti. On vain toivottu, että kaikki sittenkin toimisi. "
Kyllä mutta tuon viestin ristiriitaisuus on siinä että samaan aikaan sanotaan että miestä ei pidä vaatia muuttumaan mutta silti entistä useamman miehen pitäisi kuitenkin päästä naisen kanssa parisuhteeseen. Ne eivät vain voi tapahtua samaan aikaan. Jos miehille asetetaan vielä isompia vaatimuksia (eikä vain toivota että niitä voi sitten myöhemmin muuttaa), parisuhteiden määrä laskee entisestään. Toki taso nousee mutta se on sitten eri asia.
Et ole kirjoittanut miesvihaviestejä, kunhan vietät aikaasi miesvihaketjuissa haukkumassa miehiä.
jep jep