Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta
Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4
Kommentit (2308)
"Mitä olen parisuhteessa ollut, on jokaisen naisen ajatukset pyörineet pelkästään seksin ympärillä, itseä ei oikeastaan ole kiinnostanut ja siksi naiset on jättäneet. En suostunut naisen seksiorjaksi."
Aseksuaalit ehkä valittavat kaikista vähiten, ainakaan liiallisesta seksistä parisuhteessa, joten virkistävän poikkeava kirjoitus 😁
Eikös aseksuaaleille ole ihan eri markkinat, ne missä vain seurustellaan ja käydään leffassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pidän seurustella sellaisen kanssa jota ei tahdo mutta on se erikoista jos suurin osa miehistä ei kelpaa edes chattiin.
Aina ollut miehiä ja naisia, jotka eivät saa puolisoa. Ja jos suurin osa miehistä ei kelpaa, niin on oltava pilvin pimein naisia, jotka ei kelpaa.
Ja niitähän on. Iso osa somessa elämäänsä jakavia naisia on suurimmalle osalle miehiä täysin parisuhdekelvottomia.
Vaikka tällaisten sometähtien kanssa voikin harrastaa seksiä niin on eri asia valita puolisoksi henkilö joka pistää kaiken yksityiselämän julkiseksi nettiin.
Eikä satoja "kaatoja" tehnyt nainen edelleenkään ole se äitihahmo jonka miehet haluavat lastensa äidiksi. Naisilla tuntuu olevan yleisesti ns. perhearvot hukassa ja useimmat tuntevat täysin epävalidia miesvihaa. Perusta sellaisen n
Epävalidia naisvihaa tässä
Kaikki miehet ei kelpaa naisille: ihan vain faktan sanomista
Kaikki naiset eivät kelpaa miehille: epävalidia naisvihaa
Vierailija kirjoitti:
Jokaista paritonta miessukupuolista kohden on enemmän kuin yksi pariton naissukupuolinen, koska syntyvyys on likimain sama sukupuolten välillä ja naiset elävät pitempään.
Vanhat naiset ovat poissa pariutumistantereilta vaihdevuosivaivojensa ja menopaussinsa takia. Seksuaalisessa elämänvaiheessaan olevat nykynaiset ovat pääasiassa lihavia, tatuoituja, lävistettyjä tai rumatukkaisia eivätkä siksi kelpaa miehille. Edellä mainitut naiset ulisevat parittomuuttaan kaikkialla, täälläkin, eivät miehet.
En ole nähnyt yhdenkään: lihavan, tatuoidun, lävistetyn tai rumatukkaisen täällä valittavat, ettei kelpaa miehille. Täällä ei ole kuvia, eikä kukaan itseään noin kuvaa. Muutenkin harvoin tullut vastaan naisten valitusta aiheesta. Tässä ketjussa joku totesi, ettei ole kelvannut aina edes taviksille.
Aloitusketjuja miesten taholta nähnyt monia: miksi en kelpaa, vaikka olen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten äidit ja isoäidit ovat sanoneet tytöille, että hommaa kunnon koulutus, ammatti ja omat rahat, niin et ole yhdestäkään miehestä taloudellisesti riippuvainen. Ei ne pojille ole sanoneet noin, ainoastaan tytöille. Siispä me olemme tehneet niin ja sehän se miehiä nykyään suututtaa. Ei ne teidän äidit eikä isoäidit ole tykänneet miestensä passaamisesta vaikka niin olette luulleet.
Miksi se suututtaisi miehiä?
Ja miksi äidit sanoisivat pojilleen ettei niiden tule olla miehistä taloudellisesti riippuvaisia? Ei siinä olisi järkeä.
Se suututtaa, koska naiset eivät ole samalla tavalla saatavilla kuin ennen. Lisäksi voi aiheuttaa närää jos nainen tienaa enemmän kuin mies. Miehet toivoo naisen olevan kunnianhimoinen, mutta kunhan ei menesty paremmin kuin hän. Miehillä on muutenkin vähän omituisia toivomuksia, kuten naisen tulisi näyttää luonnolliselta, silti näkee joka puolella että kunnon pakkelit, töröhuulet, silikonit ja tekoripset vetoavat eniten.
Niin ja eivät äidit pojille sano noin, vaan että poikien ei tule olla naisista riippuvaisia, huoh.
Niillä on oikeus haluta, aivan kuten naisilla on oikeus olla haluamatta. Tehkää mitä teette mutta älkää väittäkö että te spermaviemärit olette oikeassa ja miehet väärässä.
Olet ällöttävä kuvotus, et ansaitse edes naista.
Vierailija kirjoitti:
Koska itse määritän itseni ihmisenä, joka vain sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen, minulla on jotenkin hyvin vaikea seurata vierestä huvittumatta tätä naisten sisäistä "kamppailua" perinteisen vaimon ja vahvan itsenäisen naisen välillä.
Naisilla on minusta itsenäisyys noussut päähän ja hänestä on tullut itsekäs. Hän luulee että voi vahvana vaatia muilta paljon mutta hänen ei itsensä tarvitse tehdä mitään. Itse käsitän tasa-arvon siten, että seistään rintarinnan ja saadaan tukea toistemme vahvuuksista mutta jotkut naiset käsittää asian ilmeisesti niin, että tasa-arvo on sitä, että nainen seisoo muiden takana piiska kourassa ja käyttää tämän vahvuuksia hyväkseen osallistumatta itse mitenkään.
Ei siinä ole mitään pahaa, että on ylpeä omasta naiseudestaan mutta ei sitä ylpeyttä kannata sinne hattuun nostaa. Se, että olet ylpeä siitä mitä olet, ei silti tarkoita että olisit yhtään sen parempi kuin ku
Voi hyvänen aika taas. Pakottaako nää naiset muita olemaan parisuhteessa itsensä kanssa? Tietenkin naiset saavat haluta ihan mitä ikinä tahtovat! Saavat jos saavat. Tai sitten eivät saa.
Sama koskee miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska itse määritän itseni ihmisenä, joka vain sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen, minulla on jotenkin hyvin vaikea seurata vierestä huvittumatta tätä naisten sisäistä "kamppailua" perinteisen vaimon ja vahvan itsenäisen naisen välillä.
Naisilla on minusta itsenäisyys noussut päähän ja hänestä on tullut itsekäs. Hän luulee että voi vahvana vaatia muilta paljon mutta hänen ei itsensä tarvitse tehdä mitään. Itse käsitän tasa-arvon siten, että seistään rintarinnan ja saadaan tukea toistemme vahvuuksista mutta jotkut naiset käsittää asian ilmeisesti niin, että tasa-arvo on sitä, että nainen seisoo muiden takana piiska kourassa ja käyttää tämän vahvuuksia hyväkseen osallistumatta itse mitenkään.
Ei siinä ole mitään pahaa, että on ylpeä omasta naiseudestaan mutta ei sitä ylpeyttä kannata sinne hattuun nostaa. Se, että olet ylpeä siitä mitä olet, ei siltKyllä, naisesta on tullut itseys, voima "totuus". "Vahva itsenäinen nainen on kyllä myytti", ja sellaiseksi jää. Naiset tulevat kyllä oppimaan miehen arvon uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tasa-arvoisemmaksi yhteiskunta menee sitä vähemmän syntyy parisuhteita ja sitä kautta lapsia, tästä asiasta on tehty ihan tutkimuksia.
Turhaa kinastelua tälläkin palstalla joka päivä, eise mihinkään vaikuta paitsi luo lisää eripuraa kun kumpikin sukupuoli vaan lyttää toinen toistaan.
Harvassa ovat yksilöt jotka kykenevät kuuntelemaan ja keskustelemaan asioista ilman että vetävät herneitä nenään ja alkavat kiukuttelemaan.
Kun kaikki haluavat parasta itselleen, ei siinä toinen saa mitään. Jonkun pitää aina antaa "periksi" ja jos tässä ei ole mitään vastavuoroista niin miksi edes yrittää parisuhdetta?
Nainen on tähän asti joutunut antaa periksi, oisko jo aika senkin muuttua?
Ei olisi, jollei miehet sitten halua sitä.
Näin se maailma toimii, naiset voivat toki aivan vapaasti päättää omista tekemisistään, mutta ei teillä ole mitään oikeutta sanella miehille mitään. Miehet sitten päättävät kelpaako uudet ehdot vai ei, aivan kuten naisetkin ehdoistaan.
Nyt ei kelpaa, ei ole miesten syytä tai ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään pahaa, että on ylpeä omasta naiseudestaan mutta ei sitä ylpeyttä kannata sinne hattuun nostaa. Se, että olet ylpeä siitä mitä olet, ei siltVoi hyvänen aika taas. Pakottaako nää naiset muita olemaan parisuhteessa itsensä kanssa? Tietenkin naiset saavat haluta ihan mitä ikinä tahtovat! Saavat jos saavat. Tai sitten eivät saa.
Sama koskee miehiä.
Samaa mieltä. Eiköhän tuo ole aika ääripäätä, että naiset olisivat ihan prinsessoina. Kyllä totuus on aivan muuta normaalissa arjessa. Tässä jo kahden pariskunnan meininkiä katsellut, niin mies ei ole saanut aikaiseksi yksinkertaisiakaan kotiaskareita pariin viikkoon ja ihmettelee kun vaimo nalkuttaa. Toisessa taas ei voisi miestä vähempää kiinnostaa lastensa asiat, kun vaimo hoitaa katsos.
Vierailija kirjoitti:
"Tavismiehen tulisi tyytyä mätisäkkiin vaikka tämä ei vastaisi omia mieltymyksiä? "
Kenenkään ei koskaa pidä tyytyä. Mutta jos se ei kelpaa mitä itselle on tarjolla niin sitten kannattaa vain olla hiljaa.
Niinpä, miksi naiset siis ulisevat täällä miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että on paljon yksinäisiä. Tiedän myös ihan kokemuksesta, että miehen on parempi elää parisuhteessa. Elämän laatu on kaksin vain moninkertaisesti parempaa.
Parisuhdemarkkinat ovat (kaiketi evolutiivisesti) aika raakaa kilpailua. Naamataulun ulkonäköön vaikuttavat geenit on saatu syntymässä, eikä niihin voi vaikuttaa. Kaikkeen muuhun voi. Pojat kilpailevat lapsuudesta asti vahvuuksillaan, ovat ne sitten jääkiekko, laulutaito tai oppimiskyky (you name it). Oma motiivini pärjätä oli jo kaksitoistavuotiaasta asti tyttöjen huomion saaminen.
Tällä ulkonäöllä ja fysiikalla ei tyttöjä hurmattu. Piti keskittyä opiskeluun ja oppimiseen. Maailmalla vaihto-oppilaana ja -opiskelijana tuli kielitaitoa ja käytöstapoja. Se oli minun tapani olla yksi opiskelumaailman alfauroksista.
En muista, että olisin täysi-ikäisenä ollut
Ei nykymies rakenna perheelleen mitään taloja ja niitä työtunteja kertyy yhtä lailla naisellekin. Siihen päälle vielä toinen työpäivä odottaa kotona.
Ai että tämä uhriutuminen haisee ihanalta.
Ei olisi, jollei miehet sitten halua sitä.
Näin se maailma toimii, naiset voivat toki aivan vapaasti päättää omista tekemisistään, mutta ei teillä ole mitään oikeutta sanella miehille mitään. Miehet sitten päättävät kelpaako uudet ehdot vai ei, aivan kuten naisetkin ehdoistaan.
Nyt ei kelpaa, ei ole miesten syytä tai ongelma.
Ei naiset sanele ainakaan sinkkuina mitään, parisuhde on asia erikseen. Siinä sekä nainen että mies voi yhdessä päättää miten suhde pyörii. Mutta asiat on esillä, kuten artikkelissakin, että mitä naiset toivoisivat kumppanilta. Saatte miehet tehdä tiedolla mitä lystäätte, mutta turha ihmetellä ja valittaa ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Sama kokemus itselläni, keski-ikäisellä miehellä. Nuorena miehenä sopivan naisen löytäminen ja naimisiin meneminen olivat prioriteettilistan kärjessä. Naisen perässä muuttaminen ja elämän rakentaminen uudelle paikkakunnalle ei ollut mikään ongelma tai kynnyskysymys.
Katsoessani parikymppistä poikaani en näe samaa draivia. Onko testosteronitasoille tapahtunut jotain vai eikö edes haluta tavoitella pysyvää parisuhdetta?
Miesten kannalta tällainen saamattomuus naisrintamalla on huono juttu. Mies tarvitsee jotain itseään enemmän motivoituakseen ja saadakseen itsestään irti potentiaalinsa. Oma perhe on luonteva yksikkö tähän tehtävään. Sen eteen tehdään mielellään kaikki voitava. Vaikka täällä haukutaan miesten vähäisempää panosta kotitöihin, niin muistuttaisin, että kuinka monta taloa onkaan rakennettu ja pitkää päivää tehty miesten toimesta, oman perheen hyväksi. Vakaasti ja valittamatta."
Testosteronille
Tuossa luomuasiassa on varmasti totuutta. Meillä myls luomu aina, kun se on vaihtoehto.
Olen onnellinen, ettei mieheni ole halunnut rakentaa omaa taloa. Se olis ollut katastrofi. Hän on todella hyvä monissa asioissa, mutta ei rakentamisessa.
Lisäksi ne talonrakennukset usein liittyvät aikaan, kun lapset ovat pieniä. Siinä on todellinen koetinkivi parisuhteelle. Aika monet eivät sitä kestä. Ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nämä miehet ovat nirsoja. Heille kelpaa kumppaniksi vain missin näköinen ja kokoinen nainen. Minäkin olen muutaman kerran saanut pakit tavismieheltä.
Todennäköisesti nämä miehet eivät ole oikeasti tavismiehiä. Naisillahan on tapana arvioida suurin osa miehistä keskimääräistä rumemmiksi.
Miesten taso on matalahko. Hyvin harva on oikeasti komea.
Onneksi sama pätee naisiin, kuten hyvin tiedät
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ihmeessä äitini olisi tästä valehdellut? Miksi isäni valehtilisi? Mikä ihmeellinen tarve tietää paremmin, kun et tiedä asiasta senkään vertaa?
Äidilläni ei ollut tapana haukkua isääni mistään. Tämänkin hän kertoi tapahtuneena asiana. Ei edes katkerana. Olisi halunnut jatkaa töissä, etenkin kun isäni oli vielä opiskelija ja rahat todella vähissä. "
Toistan kolmannen kerran, että en usko, että äitisi valehteli, hän vain luuli, että asia oli niin kuin hän kertoi. Aviomiehellä ei nimittäin ollut oikeutta irtisanoa vaimonsa työsopimusta. Työnantajalla oli oikeus irtisanoa työntekijä hyvin paljon heikommin perustein kuin tänä päivänä, joten ehkä se menikin niin päin? Oli miten oli, esitit tämän asian alun alkaen ensimmäisenä niin, että aviomiehellä oli vielä 50-luvulla oikeus irtisanoa työntekijä, mikä ei kertakaikkiaan pidä paikkansa Suomen lain mukaan.
Voi hyvänen aika. Miksi kuvittelet asian muuttuvan sillä, että jankkaat samaa uudestaan ja uudestaan. Kertoo tuosta ajasta ja asenteista paljon se, et laista huolimatta tällaista tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollut miehiä ja naisia, jotka eivät saa puolisoa. Ja jos suurin osa miehistä ei kelpaa, niin on oltava pilvin pimein naisia, jotka ei kelpaa.
-Itse asiassa ei pidä lainkaan paikkaansa. Tilastokeskuksen mukaan suomessa on nuoria miehiä yli 100 000 ! enemmän kuin saman ikäisiä naisia. On vain pilvin pimein miehiä joille ei sitä omaa rakasta ole koskaan ollut olemassa ja joilla ei ole oikeutta puolisoon, lapsiin eikö perheeseen.
Tilastokeskuksen mukaan 25-34-vuotiaista naisia on noin 20 000 enemmän kuin miehiä. Ero on niin pieni, ettei sillä ole mitään käytännön merkitystä, koska kaikki eivät kuitenkaan halua tai kykene heteroseksuaaliseen parisuhteeseen. Alueellisesti katsottuna kaikissa suurissa kaupungeissa on naisia enemmän kuin miehiä.
Laitatko linkin tuohon tilastoon (koska tiedämme kaikki ettei se pidä paikkaansa)
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nämä miehet ovat nirsoja. Heille kelpaa kumppaniksi vain missin näköinen ja kokoinen nainen. Minäkin olen muutaman kerran saanut pakit tavismieheltä.
Todennäköisesti nämä miehet eivät ole oikeasti tavismiehiä. Naisillahan on tapana arvioida suurin osa miehistä keskimääräistä rumemmiksi.
Miesten taso on matalahko. Hyvin harva on oikeasti komea.
Onneksi sama pätee naisiin, kuten hyvin tiedät
Ihmisten ulkonäköodotukset ja samalla myös kauneusihanteet ovat muuttuneet mielestäni kieroon suuntaan jo pitkän aikaa.
Mites tää epidemia muuten tarttuu? Kuka sitä levittää? Onko niin, että jos miehellä on yksinäisyysongelma ja hän hakeutuu muiden miesten läheisyyteen, yksinäisyys tarttuu ja johtaa siihen, että on lisää yksinäisiä miehiä? Että ainoa asia, joka voi pysäyttää epidemian, on nainen, ja nainen on siis alle 35-vuotias tai siltä näyttävä hedelmällinen nainen?
Toisaalta, onhan meille jo maailman sivu opetettu, ettei ole yksinäisempää kuin perheenisä, joka jäi lapsille kakkoseksi eikä vaimo enää ymmärrä. Että se on ihan perusteltu syy ryhtyä vaikka sivusuhteeseen. Onko se epidemia saatu nyt talttumaan vai tuliko siitä pandemia?
Vierailija kirjoitti:
"Tietyt asiat alkaen v. 2015 ovat vääristäneet Suomen väestöpyramidia. "
Huomattavasti vähemmän kuin moni kuvittelee.
30 000 tietyn ikäistä (17v) miestä kyllä vaikuttaa
Miksi se suututtaisi miehiä?
Ja miksi äidit sanoisivat pojilleen ettei niiden tule olla miehistä taloudellisesti riippuvaisia? Ei siinä olisi järkeä.