Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta

Vierailija
16.06.2025 |

Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4

Kommentit (2308)

Vierailija
841/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tarvitaan sekä miehen että naisen palkka perheen ylläpitoon. On ihan höpöhöpöä väittää, miten miehen palkalla maksetaan kaikki ja nainen vaan käyttää palkkansa itseensä.

Eipä oikeastaan tarvita jos ei nainen yritä yli oman tasonsa vaan tyytyy elämään vaatimattomasti, mihin hänen palkkansa riittää.

Minä ainakin opin että koska tahansa voi käydä ikävästi ja silloin pitää selvitä toisen liksalla. Sen ansiosta mulla on nyt sijoituksissa 300k (avioehdon suojaamana) ja naisella on vain puolikas kämppä.

Eli sinä elät myös vaimosi vaatimattoman palkan varassa. 

Sinulla omat säästöt, kumpi siis sitä rahaa himoitsee?

En elä, maksamme kaiken 50/50 ja vaimo osallistuu mihin kykenee. Ei ole minun syytäni jos hän ei saa säästettyä matkalle rahaa, sitten emme mene.

Vierailija
842/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten olisi aika ymmärtää oma arvonsa. On aika lopettaa eläminen naisille ja nauttia omasta elämästään. Ei enää uhrautumisia naisten takia, sisältäen heidän puolustamisensa missään tapauksessa. Ei enää verojen maksamista, joista suurinosa päätyy naisille. Ei enää kuolemista sodissa, menkööt naiset rintamalle. 

Kannattaa ehkä kirjoittaa tuo jonkin yleisönosastolle. Täällä tuo mielipide helposti jää huomaamatta.

Ei jää. Tätä palstaa lukee nuoret pojatkin ja parhaita paloja löytää tägillä #miesvihanäkyväksi

Sun hashtagille nauraa jo harakatkin. 

Siinähän naurat, miten se eroaa siitä että vihaat miehiä?

Tämän tyypin mielestä todiste miesvihasta on se, et on tällä palstalla (omien kirjoitusten mukaan). Hän päivystää täällä ihan aina. Ketjussa kuin ketjussa. Hän on siis...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehet tarttuvat ennemmin väkivaltaan kuin menisivät puhumaan jollekin ammattilaiselle"

No se ammattilainen sanoo saman mitä mitä kaikki muutkin jo pari vuosikymmentä että pitää ryhdistäytyä ja se on itsestä kiinni.

Minulla ei ole voimavaroja ryhdistäytyä mutta en kyllä ole väkivaltainenkaan.

Miehetkin tarvitsee kädestä pitäen apua ja ohjausta, eikä mitään kovia arvoja, patistelua ja syyllistämistä. 

Tottakai. Miesten täytyy vain opetella myös itse hankkimaan ja pyytämään apuja, ja ottamaan sitä vastaan silloin kun annetaan. Ei kukaan voi pakottaa siihen.

Vierailija
844/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viime vuosisadan yhteiskuntakehityksen myötä suomalaisnaisilla ei enää ole esimerkiksi taloudellista tai sosiaalista painetta avioitua miehen kanssa.

Miesten täytyy siis nyt tuoda jotain muutakin pöytään, jotta naiset motivoituisivat parisuhteisiin heidän kanssaan.

Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että mahdollisen kumppanin täytyy tuoda jotain lisäarvoa omaan elämään. Minimivaatimuksena siis, että yhdessä on kivaa, eikä parisuhde ainakaan aiheuta entistä enemmän harmaita hiuksia."

Tässähän se tulikin tiivistettynä.

Vierailija
845/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tarvitaan sekä miehen että naisen palkka perheen ylläpitoon. On ihan höpöhöpöä väittää, miten miehen palkalla maksetaan kaikki ja nainen vaan käyttää palkkansa itseensä.

Eipä oikeastaan tarvita jos ei nainen yritä yli oman tasonsa vaan tyytyy elämään vaatimattomasti, mihin hänen palkkansa riittää.

Minä ainakin opin että koska tahansa voi käydä ikävästi ja silloin pitää selvitä toisen liksalla. Sen ansiosta mulla on nyt sijoituksissa 300k (avioehdon suojaamana) ja naisella on vain puolikas kämppä.

En elä, maksamme kaiken 50/50 ja vaimo osallistuu mihin kykenee. Ei ole min

Miksi te edes olette yhdessä? 

Vierailija
846/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehet tarttuvat ennemmin väkivaltaan kuin menisivät puhumaan jollekin ammattilaiselle"

No se ammattilainen sanoo saman mitä mitä kaikki muutkin jo pari vuosikymmentä että pitää ryhdistäytyä ja se on itsestä kiinni.

Miehetkin tarvitsee kädestä pitäen apua ja ohjausta, eikä mitään kovia arvoja, patistelua ja syyllistämistä. 

Tottakai. Miesten täytyy vain opetella myös itse hankkimaan ja pyytämään apuja, ja ottamaan sitä vastaan silloin kun annetaan. Ei kukaan voi pakottaa siihen.

Onneksi ei kukaan tule pakolla "auttamaan". Ottais kyllä päähän joku "auttaja".

Vierailija
847/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun niin kaukana kaikesta etten ole naista (tai miestä) nähnyt livenä 6 vuoteen. En jaksaisi sekuntiakaan teidän mussutusta.

Mutta olet kuten kaikki ihmiset, eli kaipaat ihmisten seuraan ja yhteisöllisyyttä. Siksi hakeudut palstallekin.

Vierailija
848/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se apu on vain kehotus että ryhdistäytyy ihan itse.

Vierailija
849/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viime vuosisadan yhteiskuntakehityksen myötä suomalaisnaisilla ei enää ole esimerkiksi taloudellista tai sosiaalista painetta avioitua miehen kanssa.

Miesten täytyy siis nyt tuoda jotain muutakin pöytään, jotta naiset motivoituisivat parisuhteisiin heidän kanssaan.

Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että mahdollisen kumppanin täytyy tuoda jotain lisäarvoa omaan elämään. Minimivaatimuksena siis, että yhdessä on kivaa, eikä parisuhde ainakaan aiheuta entistä enemmän harmaita hiuksia."

Tässähän se tulikin tiivistettynä.

Viime vuosisadan yhteiskuntakehityksen myötä suomalaismiehillä ei enää ole esimerkiksi taloudellista tai sosiaalista painetta avioitua naisen kanssa.

Naisten täytyy siis nyt tuoda jotain muutakin pöytään, jotta miehet motivoituisivat parisuhteisiin heidän kanssaan.

Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että mahdollisen kumppanin täytyy tuoda jotain lisäarvoa omaan elämään. Minimivaatimuksena siis, että yhdessä on kivaa, eikä parisuhde ainakaan aiheuta entistä enemmän harmaita hiuksia.

Vierailija
850/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies kaipaisi että tultaisi kotoa asti hakemaan ja auttaman kädestä pitäen.

Vierailija
851/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Feministinen utopia on jo kuvattu kirjaksi. Sen kirjan nimi on S.C.U.M. -manifesti

Saara Särmä fanittaa sitä utopiaa, kannattaa tutustua."

Se kannattaa kyllä lukea! Siinä on nerokkaasti käännetty naisiin kohdistuva puhe, miehiin kohdistuvaksi! Siis se kuuskytluvulla vielä vallassa ollut. Noin se kirpaisee, jos kohteena oliskin olleet miehet. Jännä."

Mä (jolle kommentti oli osoitettu) olen lukenut tuon Solanasin SCUMin, mutta sehän oli melko sekava sepustus, jossa ei ollut kaunokirjallisia ansioita. Jos oikein muistan, niin tämä Solanas oli skitsofreenikko ja wanna be- taiteilija Warholin seurueessa ja sitä kautta hänestä jotain luin. 

ps. Saara Särmän juttuihin en ole tutustunut. Olen ollut niin pettynyt suomalaisfeminismiin sellaisena kuin se julkkisfeministien esittämänä on, etten taida kyllä tutustuakaan. Aika on rajallista.

Vierailija
852/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun niin kaukana kaikesta etten ole naista (tai miestä) nähnyt livenä 6 vuoteen. En jaksaisi sekuntiakaan teidän mussutusta.

Mutta olet kuten kaikki ihmiset, eli kaipaat ihmisten seuraan ja yhteisöllisyyttä. Siksi hakeudut palstallekin.

No en. Pääsisin ihmisten sekaan vaikka heti mutta en mene.

Vierailija
853/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En elä, maksamme kaiken

Tuollainen reaktio kun mies ei maksa naisen kuluja, vaikka naiset aina julistavat etteivät miehet ole koskaan missään mitään maksaneetkaan vaan naiset maksavat puolet ja päälle lapsen kulut.

Meillä ei ole lapsia, kieltäydyin seksistä ilman kahta ehkäisyä joten nainen ei päässyt kusettamaan.

Vierailija
854/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva viesti, itsekin olen taipuvainen näkemään miesten maailman paljon kilpailullisempana kuin naisten maailman, jo testosteroninkin takia. Perheellistyminen ja naisen etsiminen kirittävät miestä saavuttamaan asioita, joita naiset arvostavat, on se sitten kitaransoitto, akateemiset saavutukset tai mopojengissä eteneminen (kukin säätynsä mukaan)."

Kiitos! Luin vuosia sitten Jordan Petersonin kirjan, jossa tätä miesten maailman kipailullista puolta avattiin (12 jotain...). Jostain syystä Peterson on nykyisin liberaalipiirien inhokki. En itse tuosta kirjasta löytänyt muuta kuin kehoituksen pojille ja miehille pitää huolta itsestään ja kouluttautua!

Meidän koulumaailmamme valmistaa pojat aika huonosti siihen raadolliseen kilpailumaailmaan, jonka suurin osa kohtaa työelämässä ta parisuhdemarkkinoilla. Tyttöjä on jotenkin valmennettu tähän samaan sinkkuelämillä ja bridgetjoneseilla.   

Vierailija
855/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Pääsisin ihmisten sekaan vaikka heti mutta en mene.

:D

Vierailija
856/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia kiinnostaa vain raha. 

Jaa, no kannattaisiko sitten hommata sitä niillä ylivoimaisilla miesaivoilla?

Tietysti kannattaa, mikä kysymys tuo oikein on?

Se onkin sitten eri asia miksi pelkälle naiselle antaisi mitään siitä? Oliko jotain muuta tarjolla kuin se hilloviiva?

Eli miksi sitä naista ei nyt sitten siltikään tule, vaikka rahaakin on jo hommattu ja sen piti houkutella naisia kuin hunaja kärpäsiä?

Tulisihan niitä mutta kun naisilla ei ole parisuhteeseen mitään positiivista annettavaa

Jaa jaa siksi kiukuttelet palstalla päivät  pitkät, kun et sitä sopivaa ole löytänyt! No se selittää toki. Mut se ei ole meidän palstamammojen vika. Meille kiukuttelu ei tuo riittävän hyvää naista sinulle!

Vierailija
857/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies kaipaisi että tultaisi kotoa asti hakemaan j

Minä en.

"Ei tartte auttaa!"

N50

Vierailija
858/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuon miehen rakkauden takia. Jos tilanne olisi toisinpäin, niin nainen jättäisi heti köyhemmän miehen ja ei todellakaan maksaisi mitään lomia tälle. 

Vierailija
859/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuollainen reaktio kun mies ei maksa naisen kuluja, vaikka naiset aina julistavat etteivät miehet ole koskaan missään mitään maksaneetkaan vaan naiset maksavat puolet ja päälle lapsen kulut.

Meillä ei ole lapsia, kieltäydyin seksistä ilman kahta ehkäisyä joten nainen ei päässyt kusettamaan."

Tosi luottamuksellinen parisuhde.

Vierailija
860/2308 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastokeskuksen Ajankäyttötutkimuksen mukaan miesten ja naisten kokonaistyöaika on tällä hetkellä sama.

Ei ole sama vaan miehillä suurempi. 

Tarkistapa Tilastokeskuksen sivuilta uusimman Ajankäyttötutkimuksen tulokset niin huomaat, että ensimmäistä kertaa kokonaistyöaika miesten ja naisten välillä on sama. 

Toimintoihin osallistuneilla miehillä kokonaistyö aika (10 t. 54 min.) oli 7 minuuttia pidempi kuin naisilla (10 t. 47 min.).

Samalla tasolla, ei sama. Miehillä pidempi, joka päivä.

Tuo tekee vuositasolla aika paljon enemmän.

Olen kirjoittanut tästä ennenkin, mutta minun alan työehtosopimuksessa ei ole ylityötä, on vain liukumaa. Kiireaikoina tehdään pitkää päivää, ylitunnit saa vapaana tunti tunnista. Miehellä taas ylityöt lasket

Aika monella kaverilla on ylityöt tiukassa. Siis lupa niiden tekemiseen. Töiden määrästä riippumatta.