Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta

Vierailija
16.06.2025 |

Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4

Kommentit (2308)

Vierailija
2041/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se kuule vaan on yleistä sinkkumiesten ajattelua, että nainen ja parisuhde olisi tie onneen. Mutta ethän sinä tietenkään ole sellaisesta kuullut etkä tälläkään palstalla koskaan nähnyt, vaikka roikut täällä joka ikinen päivä. Sinullahan on laput silmillä lukiessasi paitsi silloin, kun jossain mainitaan sana "mies", jolloin pääset  taas jankkaamaan mievihasta.

Tulit sitten womanspleinaamaan mitä sinkkumiehet ajattelevat. Kyllä se oma onni on ihan itse jokaisen löydettävät ja rakennettava. Siihen voi kuulua parisuhde tai ei.

Jostain kumman syystä jo se ajatus, että sinkkumies voisi olla onnellinen ilman parisuhdetta on naisista jotenkin ihan uskomatonta.

Vierailija
2042/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se kuule vaan on yleistä sinkkumiesten ajattelua, että nainen ja parisuhde olisi tie onneen. Mutta ethän sinä tietenkään ole sellaisesta kuullut etkä tälläkään palstalla koskaan nähnyt, vaikka roikut täällä joka ikinen päivä. Sinullahan on laput silmillä lukiessasi paitsi silloin, kun jossain mainitaan sana "mies", jolloin pääset  taas jankkaamaan mievihasta.

Tulit sitten womanspleinaamaan mitä sinkkumiehet ajattelevat. Kyllä se oma onni on ihan itse jokaisen löydettävät ja rakennettava. Siihen voi kuulua parisuhde tai ei.

Jostain kumman syystä jo se ajatus, että sinkkumies voisi olla onnellinen ilman parisuhdetta on naisista jotenkin ihan uskomatonta.

Kyllähän jotkut onkin, mutta he ketkä eivät ole onnellisia, uskovat että olisivat enemmän parisuhteen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Womanspleinaamaan? Minä kerroin sinulle, mitä nämä sinkkumiehet itse palstalle kirjoittavat ja mitä olen irl kuullut heidän kertovan. Uskon todellakin, että jotkut sinkkumiehet ovat onnellisia ilman parisuhdetta, mutta hehän eivät tietenkään palstalle kirjoittele ja valita naisettomuuttaan. Onko vaikea tajuta?

Vierailija
2044/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi miesten ja poikien asioita on aina kommentoimassa joku nainen?! 

Kuvittele joku toimittelijaukko  kertomassa miksi naiset sitä ja tätä. Paskamyrskyn paikka. 

Olisko aika antaa miesten ITSE kertoa?! Nyt naiset kertovat kaikkien näkökulman, miesten ja naisten. Miehille ei anneta suunvuoroa"

Miestoimittajia on ollut ja on nytkin pilvinpimein. Miksi miestoimittajia ei kiinnosta miesten näkökulma tai oman sukupuolensa pahoinvointi? No, hyvä että edes naiset tuovat sen esille. Joku kyynikko voisi tähän todeta, että sekin vielä pitää naisten hoitaa.

Nuo naiset tuo miesten näkökulmaa?! Pahhah! 🤣

Omaa miesvihaansa levittävät, puhdasta myrkkyä. 

Miesvihakiimanarttumällirännimätisäkkivittulimaulille tulossa rankka juhannus päivystää palstalla raivoamassa, kun muut mammat ovat juhannuksen vietossa perheidensä kanssa. Pus pus koeta jaksaa ja käy välillä katsomassa muiden ihmisten juhannuksen viettoa. Minäkin laitan pian firman kiinni ja lähden mökille. Heippa kaikille.

Olen minä täällä, aivan kuten sinäkin. Tosin vain sinä olet täällä raivoamassa

Sulle on muuten kerrottu ennenkin, keskustelussa on useita henkilöitä. En ole ainoa joka puhuu miesvihasta, valitettavasti en ole edes ainoa joka käyttää #miesvihanäkyväksi merkintää.

Tosin, pelkälle naiselle tuo on haastava ajatus... keskusteluissa on muitakin... 

Ai että kun sä joskus sisäistät asian, mahtaa nolottaa

Vierailija
2045/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä täällä, aivan kuten sinäkin. Tosin vain sinä olet täällä raivoamassa

Sulle on muuten kerrottu ennenkin, keskustelussa on useita henkilöitä. En ole ainoa joka puhuu miesvihasta, valitettavasti en ole edes ainoa joka käyttää #miesvihanäkyväksi merkintää.

Tosin, pelkälle naiselle tuo on haastava ajatus... keskusteluissa on muitakin... 

Ai että kun sä joskus sisäistät asian, mahtaa nolottaa

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
2046/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hieman erikoinen näkemys että miehet olisivat jotenkin "pudonneet yhteiskunnan kelkasta" verrattuna naisiin. On totta että miespopulaatiossa esiintyy paljon ongelmia esim. yksinäisyyden kanssa, mutta olisi hyvä tässä kohtaa myös ottaa huomioon:

- yksinäisyys on lisääntynyt viime vuosina kaikissa naisten ikäluokissa

- naiset syövät kolme kertaa useammin psyykelääkkeitä kuin miehet

- naiset jäävät työkyvyttömyyseläkkelle mielenterveyssyistä yli 10 % useammin kuin miehet

Otsikko viittasi siihen, etteivät miehet ole täysin pysyneet mukana siinä kehityksessä maailmanlaajuisesti, että on nainen on itsenäisempi monessa suhteessa ja tyytyväisempi elämäänsä jopa sinkkuna, eikä odota automaattisesti miehestä elättäjää samalla tavalla kuin historiassa. Eli toisinsanoen miehet ova

Miksi hän ei pohdi naisena mitä voisi tehdä paremmin jotta kelpaisi miehille?

Vierailija
2047/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hieman erikoinen näkemys että miehet olisivat jotenkin "pudonneet yhteiskunnan kelkasta" verrattuna naisiin. On totta että miespopulaatiossa esiintyy paljon ongelmia esim. yksinäisyyden kanssa, mutta olisi hyvä tässä kohtaa myös ottaa huomioon:

- yksinäisyys on lisääntynyt viime vuosina kaikissa naisten ikäluokissa

- naiset syövät kolme kertaa useammin psyykelääkkeitä kuin miehet

- naiset jäävät työkyvyttömyyseläkkelle mielenterveyssyistä yli 10 % useammin kuin miehet

Otsikko viittasi siihen, etteivät miehet ole täysin pysyneet mukana siinä kehityksessä maailmanlaajuisesti, että on nainen on itsenäisempi monessa suhteessa ja tyytyväisempi elämäänsä jopa sinkkuna, eikä odota automaattisesti miehestä elättäjää samalla t

Miksi hän ei pohdi naisena mitä voisi tehdä paremmin jotta kelpaisi miehille?

Kuka hän?

Vierailija
2048/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kertovat mm. täällä kuinka lähestyminen on häiritsevä aivan koska tahansa. Sinne ravintolaan mennään viettämään aikaa ystävien kanssa ja tanssimaan, ei iskettäväksi.

Tietysti kaikki miehet pystyvät toimimaan oikein ja ilman ongelmia: eivät lähesty naista. Ongelma ratkaistu

Parempi onkin ettei lähesty jos ei osaa käyttäytyä tai tiedä miten puhutella naista. Sitä voi opetella ja kuunnella naisiakin asiassa, mikä on ok ja mikä ei, muttei oma ongelmanne jos ootte niin itsepäisiä. 

Kyllä me kaikki tiedetään että se mikä on ok ja mikä ei riippuu täysin naisesta. 

Mutta miesten toimintamalli on normaalia riskienhallintaa. Ei miehillä pitäisi olla mitään pakonomaista tarvetta lähestyä naisia, joten on ihan ymmärrettävää että jos haluaa olla varma ettei nainen pahoita mieltään miehen lähestymisestä, hän välttää riskin toteutumisen täysin. AVOID on ihan pätevä mitigointikeino.

Esimerkiksi nainen ei pidä miehen ulkonäöstä joten hän voi kokea loukkaavana että tuon näköinen mies KEHTAA kuvitella että hän, nainen, kiinnostuisi ko. miehestä. Kyse ei ole siitä millä tavalla mies lähestyy, sehän riittää että kuvottavalta näyttävä mies edes kuvitteli olevansa lähestymisen arvoinen.

Vierailija
2049/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan nähnyt mitä naiset tekee kun saavat pakit silloin harvoin kun lähestyvät miestä?

Olen, niin? En ole nähnyt että menisivät pippeliä puristamaan seuraavaksi tai haukkuisivat kovaan ääneen huoraksi tai muuksi. Eli toki ovat olleet pettyneitä, mutta ei sen enempää reagointia. Onhan niitä kaikennäköistä naisissakin, en ole väittänyt muutakaan. Omakohtaisesti naisena olen kokenut miesten käytöstä näin, useinkin. Humalatila tuo oman mausteensa asiaan, mutta joskus se myös näyttää se todellisen puolen. 

Eli et ole nähnyt.

Minä olen nähnyt kuinka nainen käy kertomassa portsarille että pakit antanut mies lähenteli häntä ja koko seurue heitettiin pihalle.

Nainen ei mene puristelemaan, niillä on muut keinot kostaa nolaaminen.

Vierailija
2050/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi nainen ei pidä miehen ulkonäöstä joten hän voi kokea loukkaavana että tuon näköinen mies KEHTAA kuvitella että hän, nainen, kiinnostuisi ko. miehestä. Kyse ei ole siitä millä tavalla mies lähestyy, sehän riittää että kuvottavalta näyttävä mies edes kuvitteli olevansa lähestymisen arvoinen

Esimerkiksi miehet käyttäytyvät ihan samalla tavalla, omakohtaista kokemusta. 

Vierailija
2051/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan nähnyt mitä naiset tekee kun saavat pakit silloin harvoin kun lähestyvät miestä?

Olen, niin? En ole nähnyt että menisivät pippeliä puristamaan seuraavaksi tai haukkuisivat kovaan ääneen huoraksi tai muuksi. Eli toki ovat olleet pettyneitä, mutta ei sen enempää reagointia. Onhan niitä kaikennäköistä naisissakin, en ole väittänyt muutakaan. Omakohtaisesti naisena olen kokenut miesten käytöstä näin, useinkin. Humalatila tuo oman mausteensa asiaan, mutta joskus se myös näyttää se todellisen puolen. 

Eli et ole nähnyt.

Minä olen nähnyt kuinka nainen käy kertomassa portsarille että pakit antanut mies lähenteli häntä ja koko seurue heitettiin pihalle.

Nainen ei mene puristelemaan, niillä on muut keinot kostaa nolaaminen.

Niinkuin edellä mainitaan, naisia on kaikenlaisia. Eli pointtisi? Ei sulje pois omia kokemuksia, kuten ei sinunkaan. 

Vierailija
2052/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No sinä se vasta onnelliselta kuulostatkin.

huh huh, mitä kielenkäyttöä!"

Tervetuloa palstalle! Olet selvästi uusi tulokas. Tuo "kielenkäyttö" on lainaus niistä törkeistä nimityksistä, joista tuo yksi "mies" käyttää täällä olettamistaan naisista. Jos tutustut enemmänkin  palstaan tulet tunnistamaan tuon tyypin. 

No joo, minua tuo ei edelleenkään heilauta, mutta olen kertonut sinulle jo ensimmäisellä kerralla mitkä noista sanoista ovat valikoimassani ja mitkä eivät.

Siinä on arvioni mukaan ainakin kolmen kirjoittajan käyttämää sanastoa, mutta eihän se tuolle reppanalle mene jakeluun. Siksi olen kärsivällinen ja ymmärtäväinen hänen suhteensa.

Vierailija
2053/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kertovat mm. täällä kuinka lähestyminen on häiritsevä aivan koska tahansa. Sinne ravintolaan mennään viettämään aikaa ystävien kanssa ja tanssimaan, ei iskettäväksi.

Tietysti kaikki miehet pystyvät toimimaan oikein ja ilman ongelmia: eivät lähesty naista. Ongelma ratkaistu

Parempi onkin ettei lähesty jos ei osaa käyttäytyä tai tiedä miten puhutella naista. Sitä voi opetella ja kuunnella naisiakin asiassa, mikä on ok ja mikä ei, muttei oma ongelmanne jos ootte niin itsepäisiä. 

Miksi kuunneltaisiin sukupuolta, joka ei yleensä itsekkään tiedä mitä haluaa ja mielialat muuttuu tunnin välein?

Eikä taas yleistetty yhtään... Kumma, miten tuo yleis

Niinpä, ja lisäksi tällä miehellä ei ole vieläkään käsitystä mistä esim. voisi johtua mielialavaihtelut. Onkohan hormoneista kuullut koskaan saati naisten ja miesten eroista muutenkaan.

Toksista feminiinisyyttä se on. Hankkikaa lääkkeet jos homoneja syytätte. Ei sekään ole mikään selitys että mies nyt testopäissään vähän hakkasi naista joten ymmärtäkää nyt että se on ne hormonit jotka aiheittaa miehen räjähdysherkkyyden.

Vierailija
2054/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen nainen, yritä vaan kestää se, että kaikki naiset ei vihaa miehiä. Meitä reilujakin on, jotka haluaa kaikille hyvää tasapuolisesti. 

Koko juttu on hyvin vääristelevästä näkökulmasta kirjoitettu. Jos tutustuu ihan oikeasti noihin tutkimuksiin, se selviää kyllä. Ei ole mitään "miesten yksinäisyysepidempiaa" ja toisekseen: perheenisät tuntevat eniten yksinäisyyttä, joten se siitäkin että kyseessä olisi sinkkumiesten ongelma. Ymymym..

Mutta tokihan tällä sonnalla saa mitä haluaa, herättää huomiota. Ei miesvihaajaa kiinnosta faktat. Tärkeintä on öyhötys. Kuten kaikilla muillakin vihaajilla

Miten määrittelet epidemian? 

Sanotaan näin: jos tutkimuksen mukaan miehistä n 13 % kokee yksinäisyyttä ja naisilla sama luku oli n

Googleta. Sinkkumiesten yksinäisyydentunne ja siitä johtuvat mielenhäiriötkin ovat lisääntyneet enemmän kuin koskaan ennen. Mikä on hälyttävää, koska jotain on pielessä tällöin. 

Eli miehillä on vihdoin lisääntynyt naisten tasolle ongelmat ja se on nyt ongelma?

Miksi naiset eivät ole aikaisemmin ulvoneet female loneliness epidemiasta ja pohtineet mitä heidän tulisi tehdä saadakseen mies?

Vierailija
2055/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa on myös linkkejä muihin artikkeleihin, joissa miehet äänessä, lue pois. Toisekseen mikään ei estä miehiä kirjoittamasta, senkus kirjoittelee mutta miksei niitä näy? Ehkei miehiä kiinnosta sitten kirjoittaa. Ja kuka paremmin kirjoittamaan naisten näkökulmasta, naisten asioista kuin nainen. Jos olet lukenut siis artikkelia niin aika lailla se on juuri siitä lähtökohdasta ja sitten yleisesti siitä, miten maailma on muuttunut entisajoista ja mitä tutkimuksia tehty maailmalla. Kaikki pohjautuu kuitenkin näihin, missä ne miehet ovat itse kyselyihin ja muuhun vastanneet. 

Miksei niitä näy?

Kun Osmo Kontula kirjoittelee väestöntutkimuslaitoksen nimissä faktoja naisista, ne haudataan todella syvälle. Miksi naiset eivät julkaise mitään negatiivista naisista? Miksi maksettu tutkimus "miesten asenteista" sai pa

Mitä vääristelee? Laita kunnon viittaus + argumentti jos kerran ryhdyt tähän. Naisista julkaistaan vaikka ja mitä, eli tuo on vain sinun nirsoutesi nähdä asioita. Ja miesten kokemasta väkivallasta myös puhutaan nykyään enemmän kuin koskaan ennen. Dokkareita, artikkeleita, kaikkea löytyy. Laajenna vähän ilttiksen ulkopuolelle ja lue vaikka englanniksikin välillä.

Teille laitettiin eilen illalla viittauksia ja argumentteja. Tyttö lukee ne nyt ensin läpi, vastaa niihin ja jatketaan siitä keskustelua.

Vierailija
2056/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toksista feminiinisyyttä se on. Hankkikaa lääkkeet jos homoneja syytätte. Ei sekään ole mikään selitys että mies nyt testopäissään vähän hakkasi naista joten ymmärtäkää nyt että se on ne hormonit jotka aiheittaa miehen räjähdysherkkyyden."

Kiitos miesten, naisten vaivoja on alettu vasta nykypäivänä tutkimaan enemmän ja vieläkään lääkärit (varsinkaan miespuoliset) eivät ota vaivoja tosissaan, joten niitä lääkkeitä ym. hoitoa ei helposti saa. 

Vierailija
2057/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille laitettiin eilen illalla viittauksia ja argumentteja. Tyttö lukee ne nyt ensin läpi, vastaa niihin ja jatketaan siitä keskustelua.

En todellakaan rupee selaa sivuja taaksepäin, voit kopsata tekstisi tähän uudelleen, poikaseni.

Vierailija
2058/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehillä on vihdoin lisääntynyt naisten tasolle ongelmat ja se on nyt ongelma?

Miksi naiset eivät ole aikaisemmin ulvoneet female loneliness epidemiasta ja pohtineet mitä heidän tulisi tehdä saadakseen mies?

Onhan siitä pilvin pimein juttua.

Vierailija
2059/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutuksena, että tämänkin artikkelin on kirjoittanut nainen. Ei miehet ole ulvoneet mistään miesten yksinäisyysepidemiasta vaan tämä on ihan naisten keksimä asia.

Vierailija
2060/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutuksena, että tämänkin artikkelin on kirjoittanut nainen. Ei miehet ole ulvoneet mistään miesten yksinäisyysepidemiasta vaan tämä on ihan naisten keksimä asia.

Koko epidemiaa ei tämä kirjoittajakaan ole keksinyt vaan viittaa ihan maailmanlaajuisesti todettuun epidemiaan, joka pohjautuu lukemattomiin taustatietoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi