Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökulma: Miesten yksinäisyysepidemian syy: Miehet putosivat kelkasta

Vierailija
16.06.2025 |

Onkohan noin että miehet ovat jääneet kelkasta ja eivät siksi saa naista

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ffc0b6fb-eb11-4297-8cfd-8eeb0321c6b4

Kommentit (2308)

Vierailija
2021/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä miehet aikovat tehdä näille ongelmille?"

Mistä se ajatus tulee, että sinä näet ongelmia, joiden koet vaativan ratkaisua? Vieläpä jonkinlaisen kollektiivisen miesyhteisön?

Itse lähden siitä, että jos joku tahtoo minun ratkaisevan ongelmansa, hän pyytää siihen apua. Minun näkökulmastani on todella eksoottinen ajatus, että joku ihan oikeasti ajattelee, että on olemassa jonkinlaiset ongelmanratkaisutalkoot, joihin pitäisi osallistua. 

En vain ymmärrä, eivät naiset noin yleisesti ajattele. En ole koskaan tavannut naista, joka ajattelisi noin, ystäväpiiriini ei kuulu sellaisia.

Olen hämmästynyt, en siis kritisoi sinua, se on siis sinun luonnollinen ajatustapasi, kun taas itse ajattelen luonnostaan täysin toisella tavalla. Eli että kenenkään ongelmat eivät kuulu minulle, eivät silloinkaan, jos hän vaikka löisi nenään minua. 

Vierailija
2022/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehet aikovat tehdä näille ongelmille?

Varmaan ratkaista ne ihan itse, kuten ovat tehneet tuhansien vuosien ajan.

Miehen nostaa ojasta vain se mies itse.

Ja muut miehet eivät viitsi ojentaa kättään ja vetää, että toinen pääsisi helpommin ylös? 

Se on tietysti kiva, jos on hyviä lähimmäisiä välillä auttamassa, mutta lähtökohtaisesti täällä pitää pärjätä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2023/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti olen pysynyt kelkassa. On hyvät  koulutus ja siten hyvät tulot ja hyvä asema. Ei se ole enää pelkästään tämä puoli. Nyt tämän lisäksi tulee olla pitkä ja komea. Naiset ottavat vain siitä top 10 joukosta tai ei sitten ollenkaan .

Moi lentäjämallilaatikkoleukarasvaprosenttihiusraja-tyyppi! Aiotko palstailla juhannuksen vai onko menosuunnitelmia?

Vierailija
2024/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se ajatus tulee, että sinä näet ongelmia, joiden koet vaativan ratkaisua? Vieläpä jonkinlaisen kollektiivisen miesyhteisön?

Itse lähden siitä, että jos joku tahtoo minun ratkaisevan ongelmansa, hän pyytää siihen apua. Minun näkökulmastani on todella eksoottinen ajatus, että joku ihan oikeasti ajattelee, että on olemassa jonkinlaiset ongelmanratkaisutalkoot, joihin pitäisi osallistua. 

En vain ymmärrä, eivät naiset noin yleisesti ajattele. En ole koskaan tavannut naista, joka ajattelisi noin, ystäväpiiriini ei kuulu sellaisia.

Olen hämmästynyt, en siis kritisoi sinua, se on siis sinun luonnollinen ajatustapasi, kun taas itse ajattelen luonnostaan täysin toisella tavalla. Eli että kenenkään ongelmat eivät kuulu minulle, eivät silloinkaan, jos hän vaikka löisi nenään minua. 

Meillä on todellakin erilaisia ajattelutapoja. Jos näen yksilötasolla niin sanotusti miehen sovittelevan köyttä kaulaan, koen että minun on ainakin kysyttävä, tarvitseeko hän mahdollisesti apua johonkin ongelmaan, vaikka hän ei sitä suoraan pyydä. Yhteiskunnallisesti toivon, että olisi, ja itsekin niihin osallistuisin, jos olisi jokin ongelmanratkaisutalkoot, joilla voitaisiin purkaa esim. kouluväkivalta. 

Vierailija
2025/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Kuinka irtaantunut yhteiskunnasta olet ja koet ettei sinun tekemisillä ole vaikutusta saati välinpitämättömyydelläsi. Juuri kaltaisesi asenne "ei ole minun ongelma" on syy miksi niitä ongelmia kehittyy, ihan kollektiivisesti. Suljetaanko kaikki yhteiskunnan toimielimet ja toiminnat, jokainen pärjää omillaan? Mistään ei puhuta ja muutoksia asenteisiin ei tule. 

Miehet ITSE ovat näitä ongelmia nostaneet esille. 

Vierailija
2026/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"He eivät siis koe elämäänsä mielekkääksi ilman naista, joka ilmeisesti ratkaisisi kaikki heidän ongelmansa ja toisi onnen. J"'

Olen minäkin nähnyt sellaisia viestejä, mutta tämä loppuhäntä puuttuu. En ole nähnyt sellaista, missä edes yksi mies väittäisi, että nainen ratkaisisi kaikki hänen ongelmansa ja toisi onnen. Joten pakko päätellä, että olet keksinyt sen itse, koska mahdollisesti ajattelet, että naiset todella ratkaisevat miesten ongelmat. Ja että ajattelet, että miehet eivät siihen itse pystyisikään. 

Vaikka itse ehkä koet tällaisen ajattelutavan normaalina, niin sitä se ei ole. Ei ole yleistä ajatella noin.

Mutta joskus kanaemotyyppiset äidit kyllä pyrkivät lapsiaan ohjailemaan liikaa tuon tyyppisen ajattelun voimin, sellaiseen olen törmännyt. Siitä voi kyllä olla aika isot vahingot, jos lapsi oppii avuttomaksi ja suostuu ohjailuun. 

Vierailija
2027/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitähän juuri on keskusteltu monta sivua, kun ei nosta.

Aika moni on kyllä nostanut, onhan tässäkin ketjussa moni mies kertonut hyvin yksityiskohtaisesti,  miten on oppinut olemaan tyytyväinen sinkku. Toisaalta on aika raffia sanoa kenellekään, että sinä et ikinä pysty nostamaan itseäsi ojasta. Halusitko todella sanoa niin? Koska ainahan elämässä on erilaisia vaiheita, osa palstan miehistä perustaa vielä perheenkin, vaikka eilen kirjoitteli täällä ahdingostaan. Eri

Vierailija
2028/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi veljeä, jotka ovat 25-ja 30-vuotiaat. 

Eivät löydä naista. Toisen veljistäni nainen jätti ja sanoi syykseen että tradenomin koulutus on liian vähäinen. Toinen ei ole ollut parisuhteessa. Käy ät treffeillä usein, mutta nykyään sanovat ettei löydy hyviä naisia. Onko se siis kohtanto-ongelma? Naiset ja miehet elävät nyktään ihan eri maailmoissa. Arvostavat ihan eri asioita. 

En tiedä sitten onko vika veljissäni vai naisissa vai molemmissa, mutta tuntuu että eivät ole ainoita parisuhteeseen haluavia miehiä jotka eivät löydä parisuhdetta. 

Palstan mukaan on miesvihaa sanoa, että on miehiä jotka haluavat parisuhteen, mutta eivät sitä saa.

Tunnen kans tällaisen 25v. miehen, jolla sama ongelma. Käy treffeillä, ja pari kertaa ihastunutkin, mutta ei vaan sitä vakituista löydy. Yksi selittävä tekijä saat

Minulla on tuttuja kaikista yhteiskuntaluokista ja ajattelumaailmaltaan vasemmistolaisista oikeistolaisiin. Tuttavani osaavat perustella näkemyksensä muutenkin kuin "n*ekerit v*ttuun", joten on ollut mielenkiintoisia keskusteluita. On eri asia olla oikeistolainen JA häiritsemättä muita kuin huudella sivistymättömiä kaikkien kuullen. Jos taas on hyvinkin kapea katsantokanta joka ei perustu mihinkään muuhun kuin siihen, että "mutak*onot vie kaikki naiset" niin sitä sopii jo miettiä, onko tyypillä ollenkaan sivistystä. Samoin saa olla mitä mieltä vain mutta on syytä elää ja antaa toisten elää. En itse vastusta maahanmuuttoa, mutta kylläkin sitä, että jotkut tulevat tänne tekemään muille pahaa oman kulttuurinsa nimissä. Exäni oli äärikonservatiivien ja minä taas liberaali vapaan rakkauden kannattaja ja feministi, ja saimme aikaan monia mielenkiintoisia keskusteluita. Pointti oli siinä, että kumpikin kunnioitti toistensa mielipiteitä ja osasi ilmaista kantansa perustellusti. Se on demokratian perusidea että kaikki saavat olla vapaasti sitä mieltä kuin haluavat, MUTTA antavat toisilleen rauhan. 

Vierailija
2029/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on todellakin erilaisia ajattelutapoja. Jos näen yksilötasolla niin sanotusti miehen sovittelevan köyttä kaulaan, koen että minun on ainakin kysyttävä, tarvitseeko hän mahdollisesti apua johonkin ongelmaan, vaikka hän ei sitä suoraan pyydä. Yhteiskunnallisesti toivon, että olisi, ja itsekin niihin osallistuisin, jos olisi jokin ongelmanratkaisutalkoot, joilla voitaisiin purkaa esim. kouluväkivalta. "

Niin, on hyvä kysyä tarvitseeko joku apua ja se on täysin eri asia kuin mennä sanomaan köyttä kaulaansa sovittavalle mikä hänen ongelmansa on ja ratkaisu siihen. Siitä jälkimmäisestä minä puhun. Se ei ole auttamista, vaan se on tosiasiassa omien asioiden hoitamista muiden kautta. Ei se aina ole pahantahtoista, useimmiten ei, mutta se on silti vahongollista.

Vierailija
2030/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on kyllä nostanut, onhan tässäkin ketjussa moni mies kertonut hyvin yksityiskohtaisesti,  miten on oppinut olemaan tyytyväinen sinkku. Toisaalta on aika raffia sanoa kenellekään, että sinä et ikinä pysty nostamaan itseäsi ojasta. Halusitko todella sanoa niin? Koska ainahan elämässä on erilaisia vaiheita, osa palstan miehistä perustaa vielä perheenkin, vaikka eilen kirjoitteli täällä ahdingostaan. Eri

Keskustelu kai koskeekin heitä, jotka eivät nosta. Mikä ratkaisu siihen, jos eivät itse kykene? Mistä apu? Keneltä? Vai jättääkö koko yhteiskunta miehen siihen sovitusti? 

PS. Ei tässä ketjussa ole ollut kuin max. 3 miestä. Miesviha-mies, rasvaprosenttimirs ja M46. Ei kovinkaan kattava katsaus monesta miehestä.

Vierailija
2031/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huhhuh. Kuinka irtaantunut yhteiskunnasta olet ja koet ettei sinun tekemisillä ole vaikutusta saati välinpitämättömyydelläsi. Juuri kaltaisesi asenne "ei ole minun ongelma" on syy miksi niitä ongelmia kehittyy, ihan kollektiivisesti. Suljetaanko kaikki yhteiskunnan toimielimet ja toiminnat, jokainen pärjää omillaan? Mistään ei puhuta ja muutoksia asenteisiin ei tule. 

Miehet ITSE ovat näitä ongelmia nostaneet esille. "

En ole kirjoittanut mitään tuollaista missään. Keskustelukaan ei oikein onnistu, jos ei lainkaan välitä siitä mitä toinen on oikeasti sanonut, vaan keksii omia ajatuksia tilalle, joita sitten kritisoi. 

Tästä ei oikein taida olla hyötyä kummallekaan, joten lopetan. Kehotan kuitenkin ihan hyvällä sinua miettimään, jos oikeassa elämässäkin toimit niin, että autat ilman että kukaan on pyytänyt sitä ja ilman tietoa siitä, millaista apua sinulta on pyydetty. Siitä on enemmän harmia kuin hyötyä, paitsi siinä tapauksessa, että käytät pelastajan rooliasi oman itsesi rakentamiseen. 

Vierailija
2032/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu kai koskeekin heitä, jotka eivät nosta. Mikä ratkaisu siihen, jos eivät itse kykene? Mistä apu? Keneltä? Vai jättääkö koko yhteiskunta miehen siihen sovitusti? 

PS. Ei tässä ketjussa ole ollut kuin max. 3 miestä. Miesviha-mies, rasvaprosenttimirs ja M46. Ei kovinkaan kattava katsaus monesta miehestä.

Nauratti nuo nimimerkit :D En halua olla stereotyyppinen, mutta....

Vierailija
2033/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua voisi kutsua incel kuiskaajaksi. Olen auttanut monta miestä saamaan naista. Tämä aihe pitkään kiinnostanut koska se hieman sivuaa mielenterveystyötä jota teen. Nykyään miehet ja naiset eivät kohtaa, tämä molempien menetys. Tässä yleisimmät ongelmat mitä kohtaan tuttava miehissä:

1. Ylivarovaisuus ja hauras ego. Usein valitetaan miehistä jotka ylittävät naisten rajoja mutta tämä harvemmin koskee inceleitä. He kuuntelevat neuvoja jotka tarkoitettu töykeille miehille. Kannustan pakkien ottamiseen, siinä huomaa ettei elämä ole niin vakavaa. Pakit on kuin kunnia merkki rinnassa "tuonkin uskalsin tehdä". Tähän olen voinut eniten vaikuttaa. Ainoa ratkaisu on lähestyä naisia ja kuunnella heitä. Tekemällä oppii.

2. Ei tulevaisuuden suunnitelmia ja sisäinen tyhjyys. Tähän en ole voinut vaikuttaa koska pitäisi päästä niin syvälle keskustelussa ja ne usein lyhyempiä. Huomaan että parisuhteessa olevilla miehillä enemmän visiota tulevaisuudesta ja vaatimuksia.

3. Tunneälyn puute. Uskon että inceleillä enemmän koulukiusaus taustaa. Nuorempana tunneäly ei kehittynyt koska aina ollut peloissaan tai puolustus mekanismi päällä. Tuolloin ei rauhassa oppinut sosiaalisia vihjeitä mitä ihmiset kokoajan antavat toisilleen. Näitä vihjeitä naiset kokoajan lähettävät. Jos tunneäly alkutekijöissä niin ne menevät ohi. Tällöin nainen toteaa että mies kuutamolla ja kykenemätön parisuhteeseen. 

4. Itseinho. Monia asioita joita itsessä vihaa. Tämä näkyy huonona itsetuntona. Tässä ei auta kuin korostaa ihmisen jo hyviä puolia. Ja osoittaa valoa pahimpiin ongelmiin. Jos esim lyhyt niin se pitää käsitellä ja hyväksyä. Esim harrastaa vaikka kamppailulajia. Tällöin voi tarjota naiselle turvaa vaikka ole hongan kolistaja.

Kaikissa neuvoista korostuu ahkeruus. Pitää olla valmis muuttumaan.

Järkyttävän mielenkiintoinen aihe ja ongelma joka tulee jatkumaan ja ehkä pahenemaan. Kokoajan on pudotus peli menossa kenet naisista tai miehistä valitaan. On myytti että vain naiset valitsevat. Miehet myös. Voi olla että osa on kykenemättömiä parisuhteeseen . Oma toive että heitä olisi mahdollisimman vähän.

Vierailija
2034/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huhhuh. Kuinka irtaantunut yhteiskunnasta olet ja koet ettei sinun tekemisillä ole vaikutusta saati välinpitämättömyydelläsi. Juuri kaltaisesi asenne "ei ole minun ongelma" on syy miksi niitä ongelmia kehittyy, ihan kollektiivisesti. Suljetaanko kaikki yhteiskunnan toimielimet ja toiminnat, jokainen pärjää omillaan? Mistään ei puhuta ja muutoksia asenteisiin ei tule. 

Miehet ITSE ovat näitä ongelmia nostaneet esille. "

En ole kirjoittanut mitään tuollaista missään. Keskustelukaan ei oikein onnistu, jos ei lainkaan välitä siitä mitä toinen on oikeasti sanonut, vaan keksii omia ajatuksia tilalle, joita sitten kritisoi. 

Tästä ei oikein taida olla hyötyä kummallekaan, joten lopetan. Kehotan kuitenkin ihan hyvällä sinua miettimään, jos oikeassa elämässäkin toimit niin, että autat ilman että kukaan on pyytänyt sitä ja ilman tietoa siitä, millaista apua sinulta on pyydetty. Siitä on enemmän harmia kuin hyöty

Kukaan ei täälläkään ole kysynyt sinulta yhtikäs mitään niin mitä edes roikut tässä ketjussa, haiskahtaa vähän ylemmyydenarvosi ja kaasutus. 

Vierailija
2035/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa muuttaa miestä mutta ei ole valmis itse muuttumaan. Kunnioitus pitää ansaita. 

Om erilaisia asioita joissa näitä muutoksia vaaditaan. Osa on ymmärrettävämpiä ja kohtuullisempia kuin toisen.

Esim. naisen halu saada mies osallistumaan enemmän perheen arkisiin töihin on hyvin ymmärrettävä ja järkevä. Miehen halu olla tekemättä noita töitä ja sen sijaan maata sohvalla ei ole niin järkevä tai ymmärrettävä.

Sehän olisi miehen mieleinen muutos, jos nainen lopettaisi kotitöiden tekemisen ja lojuisi toisella sohvalla vapaa-ajat.

Mikään ei estä naista lösähtämästä sohvalle pelaamaan ja katsoa meneekö ne tiskit tiskikoneeseen ja pyykkikone päälle itsestään. Itseasiassa näin itse tekisin jos olisin miehen kanssa, joka ei kotiaskareita tekisi yhdessä. 

Sivusta seuranneena ja omien kokemusteni perusteella liian moni nainen ei hyväksy kuin oman tapansa tehdä kotitöitä. Mies laittaa tiskit koneeseen. Nainen tulee ja alkaa jupisemaan tai jopa vaihtamaan astioiden paikkoja, koska ne eivät ole muka oikein. Pyykkikone sama juttu. Ei kelpaa miehen tekemänä vaan aina pitää tehdä itse jäkä jäkä jäkä. Huvittavinta tässä on se, että astiat sekä pyykit ovat tulleet puhtaiksi miehen tyylilläkin.

Vierailija
2036/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten sosiaaliset piirit tosiaan kutistuvat. Se on todella surullista. Ei liity naisiin. Mens Social Circles are Shrinking - The Survey Center on American Life https://share.google/tx8IPvIS3d0dTMA1y

Odotas vain niin joku mies kyllä keksii syyn syyttää naisia tästäkin. 

Löytyykö tutkimusta suomalaisista miehistä? Suomalaisesta kulttuurista?

Kyllä löytyy.

Olisit voinut laittaa linkin kun kerta vastasit

Vierailija
2037/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"He eivät siis koe elämäänsä mielekkääksi ilman naista, joka ilmeisesti ratkaisisi kaikki heidän ongelmansa ja toisi onnen. J"'

Olen minäkin nähnyt sellaisia viestejä, mutta tämä loppuhäntä puuttuu. En ole nähnyt sellaista, missä edes yksi mies väittäisi, että nainen ratkaisisi kaikki hänen ongelmansa ja toisi onnen. Joten pakko päätellä, että olet keksinyt sen itse, koska mahdollisesti ajattelet, että naiset todella ratkaisevat miesten ongelmat. Ja että ajattelet, että miehet eivät siihen itse pystyisikään. 

Vaikka itse ehkä koet tällaisen ajattelutavan normaalina, niin sitä se ei ole. Ei ole yleistä ajatella noin.

Mutta joskus kanaemotyyppiset äidit kyllä pyrkivät lapsiaan ohjailemaan liikaa tuon tyyppisen ajattelun voimin, sellaiseen olen törmännyt. Siitä voi kyllä olla aika isot vahingot, jos lapsi oppii avuttomaksi ja suostuu ohjailuun. 

No kyllä se kuule vaan on yleistä sinkkumiesten ajattelua, että nainen ja parisuhde olisi tie onneen. Mutta ethän sinä tietenkään ole sellaisesta kuullut etkä tälläkään palstalla koskaan nähnyt, vaikka roikut täällä joka ikinen päivä. Sinullahan on laput silmillä lukiessasi paitsi silloin, kun jossain mainitaan sana "mies", jolloin pääset  taas jankkaamaan mievihasta.

Vierailija
2038/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei täälläkään ole kysynyt sinulta yhtikäs mitään niin mitä edes roikut tässä ketjussa, haiskahtaa vähän ylemmyydenarvosi ja kaasutus. "

Sinua siis haittasi, kun minä ryhdyin neuvomaan sinua kysymättä ;)  Sait hieman tuntumaa siitä miltä tuntuu, kun "tiedetään" toisen ongelma ja annetaan siihen valmis ratkaisu.

Vierailija
2039/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa muuttaa miestä mutta ei ole valmis itse muuttumaan. Kunnioitus pitää ansaita. 

Om erilaisia asioita joissa näitä muutoksia vaaditaan. Osa on ymmärrettävämpiä ja kohtuullisempia kuin toisen.

Esim. naisen halu saada mies osallistumaan enemmän perheen arkisiin töihin on hyvin ymmärrettävä ja järkevä. Miehen halu olla tekemättä noita töitä ja sen sijaan maata sohvalla ei ole niin järkevä tai ymmärrettävä.

Sehän olisi miehen mieleinen muutos, jos nainen lopettaisi kotitöiden tekemisen ja lojuisi toisella sohvalla vapaa-ajat.

Mikään ei estä naista lösähtämästä sohvalle pelaamaan ja katsoa meneekö ne tiskit tiskikoneeseen ja pyykkikone päälle itsestään. Itseasiassa näin itse tekisin jos olisin miehen kanssa, joka ei kotiaskareita tekisi yhdessä. 

Sivusta seuranneena ja omien kokemusteni perusteella liian moni nainen ei hyväksy kuin oman tapansa tehdä kotitöitä. Mies laittaa tiskit koneeseen. Nainen tulee ja alkaa jupisemaan tai jopa vaihtamaan astioiden paikkoja, koska ne eivät ole muka oikein. Pyykkikone sama juttu. Ei kelpaa miehen tekemänä vaan aina pitää tehdä itse jäkä jäkä jäkä. Huvittavinta tässä on se, että astiat sekä pyykit ovat tulleet puhtaiksi miehen tyylilläkin.

Olet oikeassa, jos mies tekee hommat niin että jälki on hyvää niin turhaa nipottamistahan se on. Naisena nähnyt myös vastaavaa ja miettinyt, että ehkä se on kuitenkin niin, että nainen kun kasvatetaan pienestä tytöstä asti kotiaskareisiin ehkä enemmän kuin poikia, niin jää sellainen tietty tyyli hoitaa asiat, sitä on vaikea karistaa jos tulee muutoksia. Asiallinen keskustelu aiheesta voi kuitenkin korjata ongelman, jos siihen kykenee.

Vierailija
2040/2308 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei täälläkään ole kysynyt sinulta yhtikäs mitään niin mitä edes roikut tässä ketjussa, haiskahtaa vähän ylemmyydenarvosi ja kaasutus. "

Sinua siis haittasi, kun minä ryhdyin neuvomaan sinua kysymättä ;)  Sait hieman tuntumaa siitä miltä tuntuu, kun "tiedetään" toisen ongelma ja annetaan siihen valmis ratkaisu.

Nyt luulet olevasi jotenkin fiksu ja sellaista. Ällöttää tuollaiset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän