Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Runsas yöhikoilu. Kokemuksia kellään?

Vierailija
15.06.2025 |

Mikä selvisi syyksi kyseiselle vaivalle?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pönäköitynyt vyötäröstä ja otin siksi hormonikorvaushoidon, jotta saisin siitä apua tuohon menopaussivatsaan. Yllättäen hormonikorvaushoito on aiheuttanut järkyttävää yöhikoilua ja levotonta nukkumista! Ennen tätä Kliogestiä ei ollut mitään vaikeuksia.

En nyt tiedä sitten pitäisikö lopettaa koko hormoni. Vähän olen saanut painoa alas ja vyötäröä takaisin, mutta kuumuus, hikoilu, huonot unet ja ärtyisyys on sietämätöntä. Olin paljon leppoisampi ilman Kliogestiä. Nyt rähjään kaikille.

Vierailija
22/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkolääkärin mukaan sekä astma että refluksitauti voivat aiheuttaa yöhikoilua. Hikoilua vähentääkseni pidän makuuhuoneen mahdollisimman viileänä ja lämpiminä kesäöinä peitteenä on pelkkä lakana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfooma. Oireina myös väsymystä ja matala hemoglobiini.

Vierailija
24/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huuhaalta, mutta kannattaa kokeilla. Älylaitteet pois päältä ja reititin myös. Olen nukkunut paremmin, joten tuskin olen yöhikoillut koska siihen olisin herännyt ja ilman wifiä olen nukkunut paremmin. Mistä sitä tietää miten se vaikuttaa, vaikka kaiken tiedon valossa sen ei pitäisi vaikuttaa. Ei siinä mitään menetäkään.

Vierailija
25/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lymfooma. Oireina myös väsymystä ja matala hemoglobiini.

Hb 130

Vierailija
26/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. mutta lakanat aina ihan märät kun hikoilen niin paljon. 50v että voisi olla vaihdevuodet mutta ei ole muita oireita

Vierailija
27/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla oire syövästä !

Minulla oli syövän ensimmäinen oire voimakkaan kutinan lisäksi.

Vierailija
28/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöhikoilu väheni paljonkin, kun diagnosoitiin uniapnea ja sain käyttöön cpap-laitteen. Ei muuten ole pelkästään ylipainoisten tauti. Muita oireita oli vessassa käyminen yöllä, kerta ehkä vielä ok mutta kaksi tai enemmän jo huonompi. Onko aamuisin tokkurainen olo, päivällä väsymystä, päänsärkyä?

Vierailija
29/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, kämpän lämpötila 28-31 plus, kyllä siinä ruotsalaisessa saunassa jo alkaa hieman hikoamaan.

Vierailija
30/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. mutta lakanat aina ihan märät kun hikoilen niin paljon. 50v että voisi olla vaihdevuodet mutta ei ole muita oireita

No eihän muita oireita välttämättä olekaan. Itsellänikin ainoa oire oli hikoilu.

Vierailija
31/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Väsymystä oli myös ja painonousi eli nestettä keräyty kehoon. Leikkaus auttoi vaivoihin ja oireisiin.

Vierailija
32/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä. Hikoilen muutenkin helposti,pelkkä pikku sormen heiluttaminen riittää. Yölliset hikoilukohtaukset tulleet iän mukana ( olen jo lähes 70v) .Aina olen esim.pakkasellakin lenkillä joutunut välillä tuulettamaan käsiä. Eli hiki tulee tai kuuma tulee tosi helposti . 

Syy: olen aina pannut perintötekijöiden piikkiin.

Vierailija
33/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syynä syöpä. Hikoilu oli voimakasta, jouduin yöpaitaa vaihtamaan parikin kertaa yöllä. Lisäksi oli kuumetta. Paksusuolen syöpä leikattiin pois ja samalla hävisi kuume ja hikoilu.

Vierailija
34/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkoi todenteolla tuo syöpä pelottamaan:'(

Veriarvot siis normaalit, ei uniapneaakaan.

Vierailija
35/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä syöpä sulla oli?

Mulla on yöhikoilua, voimakasta kutinaa ja myös ihossa outoja näppyjä, jotka ei parane.

Vierailija
36/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä syöpä sulla oli?

Mulla on yöhikoilua, voimakasta kutinaa ja myös ihossa outoja näppyjä, jotka ei parane.

Lymfooma. Ennen kuin saat hepulin, lue Leena Ruotosen kirja Sinulla on syöpä.

Vierailija
37/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä syöpä sulla oli?

Lymfooma. Ennen kuin saat hepulin, lue Leena Ruotosen kirja Sinulla on syöpä.

En mä syöpää pelkää. OIkeastaan melkein jopa toivon, että saisin sen. Aika kyllästynyt tähän nykytilanteeseen Suomessa. Kiitos lukusuosituksesta.

Vierailija
38/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiveshiki on kiva asia.

Vierailija
39/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeet Ok, ei suurentuneita imusolmukkeita. Vointi muuten hyvä, mutta öisin herään rintakehä märkänä. 

Stressiä kyllä on aikalailla, mutta aikaisemmin ei ainakaan ole näkynyt kyseisellä vaivalla. Ja tätä siis jatkunut jo useamman kuukauden.

Minulla oli sama vaiva. Syynä oli, että maksa tuotti öisin liikaa sokeria. Sain diabeteslääkkeen ja vaiva loppui.  Maksa tuottaa kaikilla öisin sokeria, jota aivot tarvitsevat.  Minulla siis liikaa, josta oireena oli tuo rintakehän hikoilu ja lihominen.

Vierailija
40/46 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verikokeet Ok, ei suurentuneita imusolmukkeita. Vointi muuten hyvä, mutta öisin herään rintakehä märkänä. 

Stressiä kyllä on aikalailla, mutta aikaisemmin ei ainakaan ole näkynyt kyseisellä vaivalla. Ja tätä siis jatkunut jo useamman kuukauden.

Minulla oli sama vaiva. Syynä oli, että maksa tuotti öisin liikaa sokeria. Sain diabeteslääkkeen ja vaiva loppui.  Maksa tuottaa kaikilla öisin sokeria, jota aivot tarvitsevat.  Minulla siis liikaa, josta oireena oli tuo rintakehän hikoilu ja lihominen.

Miten tuo todettiin? Maksa-arvot Ok.