Rasittavin ihmistyyppi: kerro heti mielipiteesi
Kommentit (76)
Työyhteisössä rasittavimpia ovat ne, joilta puuttuu sosiaalisia taitoja, alkaen tervehtimisestä. Toinen ryhmä ovat kiireiset ja kireät turhantärkeilijät. He voivat ottaa "rennon ja hauskan" roolin, mutta se kireys ja levottomuus vaan näkyy ja kuuluu kauas.
Vierailija kirjoitti:
Työyhteisössä rasittavimpia ovat ne, joilta puuttuu sosiaalisia taitoja, alkaen tervehtimisestä. Toinen ryhmä ovat kiireiset ja kireät turhantärkeilijät. He voivat ottaa "rennon ja hauskan" roolin, mutta se kireys ja levottomuus vaan näkyy ja kuuluu kauas.
Rsistista tekstiä tämäkin. Jos ihminen on kireä, ei sille välttämättä oikein voi muuta kuin yrittää ottaa rentoa roolia. Mutta sekään ei sinulle kelpaa.
-Niskanpäälle istuja. Haluaa määrätä ja olla aina oikeassa.
-Ihminen joka ei vastaa koskaan puhelimeen vaan sms aa koko ajan. MInun tuttava ! Joskus mietin jos lopettaisin älypuhelimen käytön. Mikä ois vaihtoehto ?
Sellainen joka kehuu itseään ja nostaa itseään jalustalle. Ei millään jaksaisi kuunnella joidenkin ihmisen erinomaisuudesta.
They/Them + elokapina ammattiloukkantuja kaupunkilaiset
* mustamaalaaja
* ystävä/kaveri joka ei kyseenlaista ystävän/kaverin toimintaa,kerro mielipidettä
* ystävä/kaveri,joka ei kerro mustamaalaajasta
* manipuloija
* vastarannankiiski, erityisesti vastustaa kaikkea vaikka ei olisi hänelle ongelma (kaikista pahin perheessä ja kuolinpesässä)
* miehissä, vainoaja
Rasittavin ihmistyyppi on toisten mielipiteiden kyselijä.
Absolutistit jotka kokoajan muistavat mainita, että eivät juo. Ja ihmettelee ja taivastelee miten joku voi juoda alkoholia, se on kauheeta...
Juljus kirjoitti:
Absolutistit jotka kokoajan muistavat mainita, että eivät juo. Ja ihmettelee ja taivastelee miten joku voi juoda alkoholia, se on kauheeta...
Monesti on tarpeen mainita ja vielä useampaan kertaan, ettei juo. Koska muuten joku kaataa sitä alkoa omaan lasiin ja tyrkyttää itsestäänselvyytenä. Kas kun on esim. olemassa lääkityksiä, joiden kanssa alkoholi on vaarallista.
Kun on sovittu jotain niin alkaa heti kohta taas muuttelemaan suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Yläpuolelle asettuja.
Sen enempää pohtimatta olin tulossa sanomaan alentuvan, ylimielisen ja holhoavan kontrolloijan. No sinäpä sen kiteytit heti kärkeen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkitietävä ja kaiken paremmin tietävä.
Naapuri on sellainen, että hän ei ota neuvoja tai ohjeita vastaan, koska tietää itse kaiken. Jos neuvot, hän vaikenee täysin. Ja nyt siis puhutaan asioista, joista toisella on vuosikymmenten työkokemus ja hänen opit on YouTubesta.
Työkaveri taas on kaiken paremmin tietävä.
Ei niin pientä asiaa, mihin hän ei kommentoisi lisätiedolla tai kumoamalla tiedon. Mikään toisen kertoma tieto ei kelpaa sellaisenaan.
"Itseasiassa se ei ole noin, vaan..."
"Juurikin näin, mutta tiesitkö sitä että sen lisäksi päläpölä"...
Saako kysyä että miksi ihmeessä neuvot naapuria kun tiedät ettei hän sitä halua?
Vierailija kirjoitti:
Rasittavin ihmistyyppi on toisten mielipiteiden kyselijä.
Nämä "näpäytämpä aloittajaa muka nokkelasti" hömelöt on säälittäviä.
Teko ystävällinen selän takana juoruajaja läyhääjä johon tosiasiallisesti ei voi luottaa ja mukaystävällisyys teennäistä. Näitä töissä tullut vastaan
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosia sitten ystävä, joka oli epävarma aivan kaikesta. Hän luuli jatkuvasti, että kaikki olivat hänelle vihaisia, ja hänen piti aina miettiä, ketä hän oli mahdollisesti loukannut ja miten. Hän ei omien sanojensa mukaan ehdottanut tapaamisia, koska ei halunnut häiritä muita ihmisiä. Jos joku teki virheen, hän ei kehdannut huomauttaa siitä.
Yhtenä esimerkkinä mieleeni tulee eräs mökkireissu. Olimme sopineet kaikkien kanssa, että ruokakulut jaetaan tasan. Olin jostain syystä ymmärtänyt oman osuuteni väärin ja kysyin tältä ystävältä, että olenko nyt sinulle 40 euroa velkaa. Hän vastasi: "Juu juu." Myöhemmin sain sattumalta tietää, että oikea summa olikin suurempi. Kun kysyin häneltä, miksei hän sanonut mitään, hän vastasi, ettei halunnut minun suuttuvan. Olin ihan että mitä hittoa, miksi suuttuisin tuollaisesta?
Tiedän tasan tarkkaan millainen lapsuuden perhe tuolla ihmisellä on ollut. Voin samaistua.
Nämä "nopeat ja tehokkaat" ihmiset, jotka sähläämisellään hidastavat muidenkin työtä.
Ihmiset, jotka korjaavat ongelmia, joita ei ole olemassa.
Ihmiset, jotka vaativat, että kaikki pitää tehdä kuten he ovat ajatelleet, koska se on heidän mielestään tehokkain tapa tehdä asia. Tai ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Aina negatiivinen marisija, joka ei löydä mitään hyvää omasta elämästään. Syyttää muita ihmisiä vastoinkäymisistään. Itsesääli korostuu hänen puheissaan.
Myös toxinen positiivisuus on kamalaa. Sellainen ihminen joka suuttuu ja syyttää heti jos kuulee yhdenkin sanan jonka voi tulkita negatiiviseksi.
Mieluummin kuuntelen kunnon marinaa kun vietän sekuntiakaan toxisen positiivisen ihmisen kanssa. Ihan sietämättömän raskaita ovat.
Besserwisser kaiken tietäjä, joka kertoo mielipiteensä kaikesta ja kertoo miten asiat pitää tehdä. Ajattelee ja puhuu vain omasta näkökulmastaan, eikä osaa kuunnella muita.